Vraag
Reacties
Aankondigingen
rinusgroenevelt
Level 3

Bij opnemen van de telefoon reboot het modem, hoe kan dit?

De afgelopen weken is mij bij het opnemen van een telefoon-oproep van buiten al een paar keer gebeurt dat de lijn dood valt en ik de modem in een reboot- cyclus zie belanden. Na 5 minuten zijn de telefoon en internetverbinding weer normaal. Er is volgens Ziggo geen onderhoud gepland. Iemand soortgelijke problemen en zo ja, wat is/was dan de oplossing voor dit probleem?

0 Kudos
7 Reacties 7
Meldingen
Aan Uit
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
Als je inlogt in het modem met klik hier => HTTP://192.168.178.1  dan kun je de waarden vinden:

Bert_1-1732965700998.png

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je woning binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

rinusgroenevelt
Level 3
Topicstarter

DS1.pngDS2.pngUP.pngNW1.pngNW2.pngNW3.png

0 Kudos
rinusgroenevelt
Level 3
Topicstarter

De foto's van de aansluiting zal ik morgen even maken en posten. Tot het telefoon incident werkte bijna alles voor 100%, soms even zwartvallen van TV- beeld en geen geluid en glitches tijdens TV kijken.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Dat signaal ziet er in aan alle kanten niet goed uit en is het helemaal niet vreemd dat je problemen ervaart.

Ik vermoed een heel oude 1e plaats waar Ziggo je woning binnenkomt en waar je modem op aangesloten is.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

De downstream/upstream-waarden zijn inderdaad niet optimaal maar ook niet heel slecht. Er is een paar dB demping meer aanwezig dan wenselijk en de downstream vertoont een lichte instraling van 5G. Werd je gisteren (30-11) even voor 11:30 gebeld, gelet op de power reset in de historie op dat moment?

0 Kudos
rinusgroenevelt
Level 3
Topicstarter

Juist op dat moment, het opnemen van de telefoon, ging het modem automatisch in re-boot.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Een nieuw modem kan dit probleem oplossen, maar daarvoor moet wel de coaxinstallatie up-to-date zijn. Kun je een of meerdere foto’s plaatsen van de hoofdaansluiting (het AOP) in de meterkast of woonkamer, inclusief (een) eventuele splitter(s) en/of signaalversterker?