meer dan 10 jaar klant met 2 (ja twee) ziggo internet/tv en bellen abonnementen op 2 locaties, nooit te laat betaald, nooit gedoe en eerlijk is eerlijk zelden problemen met service, diensten of kwaliteit internet..., maar ja 2023 tijd om de kosten (zoals vele ondernemers nu) onder de loep te nemen en kijken of het slimmer en goedkoper kan... vooral als ziggo dood leuk meldt dat ze 8% inflatie correctie moeten toepassen... (wat een lef zeg)
lange wachttijd om iemand aan de lijn te krijgen (bij ziggo de norm tegenwoordig), daarna lang gesprek en op zich prima geholpen, behalve dat ik achteraf merk dat de korting voor 3 jaar di eme geboden wordt zowieso al een onderdeel van mijn pakket zou zijn aangezien ik ook vodafone klant ben (ook vodafone met merdere abonnementen trouwens, merk je het al?.... ja ik ben en was al lang best een interessante klant voor ziggo)
omdat ik twee abonnementen heb, is afgesproken dat de vodafone pakket korting ook toegepast zal worden op beide abos in de nieuwe situatie, en met een 3 jaar abo krijg ik een best aardig korting, ik was al zakelijk klant dus heb in ieder geval niet de trucjes hoeven ondergaan waar ik veel over lees online om me te verleiden om zakelijk klant te worden... afij nlijkt prima en ik wil zeker ingaan op het aanbod en een mail ontvangen waarin dat allemaal terug te lezen is, temeer omdat mijn wensen iets anders zijn voor de twee locaties... "prima meneer u krijgt een mail omdat we uw akkoord nodig hebben dan kunnen we snel aan de slag" de toon is opeens merk ik, haastig, meerdere mailtjes komen binnen en na een besteloverzicht mail word ik gevraagd om de bestelling af te ronden, voor alle duidelijkheid: tot nu toe is nergens melding gemaakt van het feit dat ik door akkoord te gaan met de bestellling me gecommiteerd heb aan een abonnement dat niet opgezegd kan worden... (de zogenaamd "niet flexiebee' korting" euphemisme) daarop ontvang ik pas een mail met een verwijzing hiernaar, maar dan ook niet indirect of helder, lnag verhaal kort maken maar in de week daarop staan allerlei bestellingen in de mijn ziggo omgeving die niet overeenkomen met de afspraak, ik heb hierover gebeld en zo ongeveer een hele middag (mijn tijd is ook geld ziggo) over gedaan om te achterhalen wat er aan de hand is, de chatbot verbreekt de verbinding, twee medewerkers doen zeer onbeschoft en verwijzen me door (dit kennen wel wel toch?) uiteindelijk gaat de zeer onbeschofte man van de afdeliing retentie (hoe ik daar kwam geen idee nee) mij vertellen dat ik pech heb en ik kan er zowieso niet meer vanaf en vervolgens gooit hij de hoorn erop) fijn dat u klant bent welkom bij ziggo... ik ben zeer geschokt en ga me inlezen over dit verhaal en wat er allemaal is gezegd (blijkt ook niet te zijn zoals me voorgelegd werd ten eerste en ik lees de een na het ander verhaal over de afdeling kloantenservice van ziggo, de zakelijke klantenservice nota bene waar je meer voor betaalt omdat je beter service kreeg... weet je nog?.. tja
de volgende dag vroeg op en meteen gebeld om 8uur, maar nu wijzer en bozer, ik leg uit dat ik het gesprek ga opnemen voor trainings doeleinden, (ik krijg zijn toestemming) en in een gesprek dat bina een uur duurt leg ik mijn verhaal uit.. aardig jongen, veel medelijden alle begrip en is met mij eens dat het allemaal niet klopt en belooft dat de beide abbonnementen geannuleerd zullen worden, wat er ook gebeurt, niet terecht allemaal en ik zorg dat stopt etc etc blah blah, maar hij wil natuurlijk toch een nieuw aanbod doen, tot mijn verbazing zeg ik ja maar alleen op voorwaarde dat hij de situatie ongedaan zal maken ongeacht of ik wel of niet inga op een alternatieve voorstel, dit wordt bevestigd, lang verhaal ik krijg een ander aanbod en zeg na veel aandringen dat ik erover na zal denken maar ga niet nu ja zeggen.... alle begrip en ik kan mails verwachten van hem zsm... alles wordt nu geregeld en excuses dat de collegas zo raar deden, klopt niks van etc.
3 dagen gaan voorbij en er is niks veranderd, de nieuwe abonnement is nog actief in mijn overzicht (degene die geanuleerd was dus) en dan wordt ik weer gebeld, een ander collega die op de hoogte was en wederom z'n excuses aanbood voor alles, we gaan het nu oplossen en je kan de mails snel verwachten, de man die ophing wordt aangepakt en alles komt goed.... tja... (tweede gesprek overigens met goedkeuring ook opgenomen voor traingsdoeleinden)
een dag later komen dan weer mailtjes binnen waar ik snel op moet reageren (dat hastige toon weer) echter zie ik dat de nieuwe bestelling allemaal op een zelfde adres vermeld staan ipv van 2 en ik realiseer me dat ik geen steek verder ben, bizaar
als je probeert op te zeggen wordt je vannuit de zakleijke omgeving verwezen naar een pagina waarop staat dat je altijd binnen een maand mag opzeggen (als ik dit meld bij klantenservice wordt gezegd dat dat niet opgaat voor zakelijke klanten) maar feit is wel dat het op de website zo aangeboden wordt (misleidend informatie wederom) kortom: als je weg wil, omdat ziggo je actief wegpest word dat niet makkelijk gemaakt (met sluw en onsmakkelijk trucjes)
als kersen op de taart kreeg ik vandaag een mail met de vraag of ik goed geholpen ben... ziggo, wat denk je zelf? schaam je je... ik heb gelukkig alle bewijs om dit verhaal te ondersteunen maar vind het jammer dat dat nodig is, ik ben verbaasd, ik ben veel tijd kwijt, ik voel me opgelkicht en ik wantrouw ziggo meer dan wie dan ook op dit moment, wie geeft me geen gelijk?... ik wilde geholpen worden om een beter product af te nemen maar het liep anders dan ik dacht, heel anders, inmiddels sta ik klaar om juridische stappen te nemen, jammer eh?