beloftes

Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Lange termijn (zakelijke) klant bij ziggo? lees en huiver, zo word je beloond...

meer dan 10 jaar klant met 2 (ja twee) ziggo internet/tv en bellen abonnementen op 2 locaties, nooit te laat betaald, nooit gedoe en eerlijk is eerlijk zelden problemen met service, diensten of kwaliteit internet..., maar ja 2023 tijd om de kosten (zoals vele ondernemers nu) onder de loep te nemen en kijken of het slimmer en goedkoper kan... vooral als ziggo dood leuk meldt dat ze 8% inflatie correctie moeten toepassen... (wat een lef zeg)

 

lange wachttijd om iemand aan de lijn te krijgen (bij ziggo de norm tegenwoordig), daarna lang gesprek en op zich prima geholpen, behalve dat ik achteraf merk dat de korting voor 3 jaar di eme geboden wordt zowieso al een onderdeel van mijn pakket zou zijn aangezien ik ook vodafone klant ben (ook vodafone met merdere abonnementen trouwens, merk je het al?.... ja ik ben en was al lang best een interessante klant voor ziggo)

 

omdat ik twee abonnementen heb, is afgesproken dat de vodafone pakket korting ook toegepast zal worden op beide abos in de nieuwe situatie, en met een 3 jaar abo krijg ik een best aardig korting, ik was al zakelijk klant dus heb in ieder geval niet de trucjes hoeven ondergaan waar ik veel over lees online om me te verleiden om zakelijk klant te worden... afij nlijkt prima en ik wil zeker ingaan op het aanbod en een mail ontvangen waarin dat allemaal terug te lezen is, temeer omdat mijn wensen iets anders zijn voor de twee locaties... "prima meneer u krijgt een mail omdat we uw akkoord nodig hebben dan kunnen we snel aan de slag" de toon is opeens merk ik, haastig, meerdere mailtjes komen binnen en na een besteloverzicht mail word ik gevraagd om de bestelling af te ronden, voor alle duidelijkheid: tot nu toe is nergens melding gemaakt van het feit dat ik door akkoord te gaan met de bestellling me gecommiteerd heb aan een abonnement dat niet opgezegd kan worden...  (de zogenaamd "niet flexiebee' korting" euphemisme) daarop ontvang ik pas een mail met een verwijzing hiernaar, maar dan ook niet indirect of helder, lnag verhaal kort maken maar in de week daarop staan allerlei bestellingen in de mijn ziggo omgeving die niet overeenkomen met de afspraak, ik heb hierover gebeld en zo ongeveer een hele middag (mijn tijd is ook geld ziggo) over gedaan om te achterhalen wat er aan de hand is, de chatbot verbreekt de verbinding, twee medewerkers doen zeer onbeschoft en verwijzen me door (dit kennen wel wel toch?) uiteindelijk gaat de zeer onbeschofte man van de afdeliing retentie (hoe ik daar kwam geen idee nee) mij vertellen dat ik pech heb en ik kan er zowieso niet meer vanaf en vervolgens gooit hij de hoorn erop) fijn dat u klant bent welkom bij ziggo... ik ben zeer geschokt en ga me inlezen over dit verhaal en wat er allemaal is gezegd (blijkt ook niet te zijn zoals me voorgelegd werd ten eerste en ik lees de een na het ander verhaal over de afdeling kloantenservice van ziggo, de zakelijke klantenservice nota bene waar je meer voor betaalt omdat je beter service kreeg... weet je nog?.. tja

de volgende dag vroeg op en meteen gebeld om 8uur, maar nu wijzer en bozer, ik leg uit dat ik het gesprek ga opnemen voor trainings doeleinden, (ik krijg zijn toestemming) en in een gesprek dat bina een uur duurt leg ik mijn verhaal uit.. aardig jongen, veel medelijden alle begrip en is met mij eens dat het allemaal niet klopt en belooft dat de beide abbonnementen geannuleerd zullen worden,  wat er ook gebeurt, niet terecht allemaal en ik zorg dat stopt etc etc blah blah, maar hij wil natuurlijk toch een nieuw aanbod doen, tot mijn verbazing zeg ik ja maar alleen op voorwaarde dat hij de situatie ongedaan zal maken ongeacht of ik wel of niet inga op een alternatieve voorstel, dit wordt bevestigd, lang verhaal ik krijg een ander aanbod en zeg na veel aandringen dat ik erover na zal denken maar ga niet nu ja zeggen.... alle begrip en ik kan mails verwachten van hem zsm... alles wordt nu geregeld en excuses dat de collegas zo raar deden, klopt niks van etc.

 

3 dagen gaan voorbij en er is niks veranderd, de nieuwe abonnement is nog actief in mijn overzicht (degene die geanuleerd was dus) en dan wordt ik weer gebeld, een ander collega die op de hoogte was en wederom z'n excuses aanbood voor alles, we gaan het nu oplossen en je kan de mails snel verwachten, de man die ophing wordt aangepakt en alles komt goed.... tja... (tweede gesprek overigens met goedkeuring ook opgenomen voor traingsdoeleinden)

een dag later komen dan weer mailtjes binnen waar ik snel op moet reageren (dat hastige toon weer) echter zie ik dat de nieuwe bestelling allemaal op een zelfde adres vermeld staan ipv van 2 en ik realiseer me dat ik geen steek verder ben, bizaar

 

als je probeert op te zeggen wordt je vannuit de zakleijke omgeving verwezen naar een pagina waarop staat dat je altijd binnen een maand mag opzeggen (als ik dit meld bij klantenservice wordt gezegd dat dat niet opgaat voor zakelijke klanten) maar feit is wel dat het op de website zo aangeboden wordt (misleidend informatie wederom) kortom: als je weg wil, omdat ziggo je actief wegpest word dat niet makkelijk gemaakt (met sluw en onsmakkelijk trucjes)

 

als kersen op de taart kreeg ik vandaag een mail met de vraag of ik goed geholpen ben... ziggo, wat denk je zelf? schaam je je... ik heb gelukkig alle bewijs om dit verhaal te ondersteunen maar vind het jammer dat dat nodig is, ik ben verbaasd, ik ben veel tijd kwijt, ik voel me opgelkicht en ik wantrouw ziggo meer dan wie dan ook op dit moment, wie geeft me geen gelijk?... ik wilde geholpen worden om een beter product af te nemen maar het liep anders dan ik dacht, heel anders, inmiddels sta ik klaar om juridische stappen te nemen, jammer eh?

 

36 Reacties 36
Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

het vervelende is dat het om zakelijke abo's gaat en moderators hier dus niets voor je kunnen doen, zij zullen het moeten doorzetten/je doorverwijzen.... naar ziggo zakelijk. een moderator zal hier deze week langskomen.

vervelend is het natuurlijk wel én een topic starten staat je natuurlijk vrij 🙂

beloftes
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

dank je wel voor je reactie, het voelt alleen voor mij als de zoveelste drempel waarmee ziggo laat zien dat ik niet serieus genomen wordt, opzeggen als zakelijke klant kan alleen door te bellen, je verhalen vertellen staat dus ook op een ander plek, goed om te weten maar ik ben geloof ik klaar met tijd verspillen, fijne avond

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

sommige zakelijke abbo's kunnen de moderators wel inzien of misschien een case aanmaken om het nu wel goed te laten verlopen

 

@tobiastheebe kan jij de mods inseinen , dit is toch wel erg schandalig vanuit ziggo zakelijk

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

De moderators zijn zojuist ingelicht door Wim C.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @beloftes , goedemorgen. 

Wat een bizar verhaal zeg dit. Als ik je bericht lees gaan er een hoop dingen rond in je hoofd nu. Je spreek heel duidelijk uit hoe je je hierover voelt. Wantrouwen, schok, oprechte verbazing. Volgens mij allemaal hele logische reacties en emoties om op dit moment te voelen. Als je een beetje mens bent (ook al werk je voor een groot bedrijf), begrijp je dat. Toch? 

Nu kan ik natuurlijk niet voor alle Ziggo medewerkers spreken, want ik ben maar ik... Dit is hoe ik erover denk en wat ik erover te zeggen heb. 
Ik kan mij oprecht niet voorstellen dat wij - als Ziggo of medewerker - je gewoon niet willen helpen en op deze manier opzettelijk wegpesten. Zo gek of onmogelijk was je vraag volgens mij niet. In mijn ervaring zijn we ook de moeilijkste niet als het gaat om opzeggen indien er informatie ontbreekt of het zo dicht bij de bedenktermijn van 14 dagen is. Het is allemaal vreselijk onnodig moeilijk gemaakt. We verliezen hierbij een klant die de beste bedoelingen heeft gehad met het eerste telefoontje. 

Het minste wat ik nu voor je kan doen is kijken of ik iets voor je kan betekenen en of ik je gegevens in kan zien. Nu heb ik wat meer gegevens van je nodig om je accounts te vinden. Ik ga je hierover een privé berichtje sturen! 

beloftes
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

even een kleine update, ondanks geweldig hulp en adviezen van Marije (hierboven) haal ik toch bakzeil bij de afdeling klantenservice van Ziggo Zakelijk, we kunnen niets voor u doen... dan heb ik ook alleen maar een optie over en dat terwijl ik enkel producten wilde kopen bij Ziggo, sorry dit zeg ik niet zomaar maar wat een flut bedrijf

beloftes
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

even een korte update: vorige week is mijn verbinding afgesloten aan de lijnbaansgracht gebeld en toen bleek dat ik de nieuw modem (van een bestelling die al lang ongedaan is zogenaamd) had moeten installeren… niet dus… na bij a een uur aan de lijn is het gelukt om de oude modem te herstellen… maar vanavond is de modem op de koggestraat ook afgesloten, na bijna een halfuur aan de lijn rond 10u savonds kreeg ik te horen dat ik de nieuwe modem (van een bestelling die ongedan is wederom) moet installeren, uitgelegd dat ik dat niet ga doen natuurlijk aangezien de bestelling niet meer geldig is, uiteindelijk zei de medewerkerster dat ze in dat geval niets kan doen voor me, we zitten kortom nu zonder tv, internet en telefoon… bravo ziggo….

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

misschien kan @tobiastheebe een moderator inseinen zodat dit hopelijk morgen wordt opgezocht in het weekend

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Ik heb zojuist de moderators ingelicht.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@beloftes Ontzettend vervelend dat het allemaal niet gaat zoals aan de lijn besproken was! Ik heb jouw uitgebreide verhaal even samengevat en de kwestie neergelegd bij mijn collega's van de afdeling Zakelijk zodat dit op adequate wijze wordt opgelost. 

beloftes
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

veel dank voor je actie paul, vanochtend kreeg ik een anoniem telefoontje, niet opgenomen natuurlijk doe ik zeldden en al helemaal niet nadat ziggo vodafone mij vorige week vertelde dat mijn data gelekt is en dus oppassen voor onbekende nrs en contact via tel/mail, dan zelf bellen met no caller ID? serieus.. anyway mevrouw zou terugbellen later... maar tot op heden niets, inmiddels 4 dagen zonder internet, telefoon etc... ik ben ondernemer... wat een service bedankt Ziggo

 

ondertussen kreeg ik twee dagen na de grote datalek, wel weer mailtjes of ik tijd had om mee te doen met een survey, echt waar!! om te huilen... wat moet ik doen om normaal behandeld te worden Ziggo? ik doe niet moeilijk en wilde alleen geld blijven geven aan jullie in ruil voor diensten... bij elkaar betaal ik aan Ziggo Vodafone meer dan 3.000 per jaar en als wederdienst krijg ik dit... ik geef het op

Renata
Community Moderator
Community Moderator
  • 899Posts
  • 80Oplossingen
  • 413Likes

Goedemorgen @beloftes
Ik heb zojuist even gecheckt bij de betreffende afdeling en heb inderdaad van hen vernomen dat ze geprobeerd hebben je te bereiken en een voicemail hebben achtergelaten. 
Vandaag gaan ze nogmaals proberen je te contacten. Ze bellen wel anoniem. 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @beloftes

Ik krijg van mijn collega's te horen dat er gisterenmiddag de nodige acties zijn uitgevoerd en dat het nu uiteindelijk voor je opgelost wordt. Je hebt hier gisterenmiddag ook een e-mail over ontvangen.

beloftes
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

hi rikst

 

inderdaad, althans wat wel klopt is dat er beloofd is dat het allemaal ongedaan wordt maar dat hebben al drie collegas eerder beloofd in de afgelopen 3 weken dus ik wacht het maar even af, ondertussen een week zonder internet, en nog steeds geen indicatie wanneer dat weer onilne komt, bijzonder ervaring als ondernemenr, een week lang geen internet... wordt vervolgd... sinds gisteren wel weer 3 survey mails gekregen met de vraag of ik tevreden ben met de service, je weet wel van de marktonderzoek partij die gehackt werd 2 weken terug... nogmaals bravo Ziggo

beloftes
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

hallo

 

een klein update: wat schets mijn verbazing, een week verder en we hebben nog steeds geen internet en niemand regaeert meer op mails en berichten, zelfs formeel een klacht ingediend bij Ziggo en daar wordt ook niet op gereageerd, top werk, ik stap naar de rechter en zeg na bijna 20 jaar ook mijn Vodafone abonnementen op, degene van de ironisch genaamd afdeling 'saves and loyalty' die alle beloftes maakte is spoorloos...

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

misschien kan een ziggo moderator er opnieuw voor je induiken 

 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Ik moest dus oprecht een beetje huilen bij het ontvangen van dit bericht, @beloftes  . Dat je hier nu nog steeds mee in de weer bent, daar baal ik ontzettend van. Helemaal omdat ik dit zo graag voor je wil rechtzetten, maar mijn mogelijkheden hierin beperkt zijn omdat het een zakelijke aansluiting betreft. Mijn complimenten voor het eeuwige geduld dat je hebt, daar heb ik immens respect voor. 
 

De laatste keer dat wij contact hadden met elkaar gaf je aan dat je toch tegen het opzeggen aan zit. Nu begrijp ik dat het de bedoeling is dat er een abonnement geheractiveerd wordt? Wil je dit nog steeds of wil je wel alles opzeggen? 

Ik zie namelijk dat er op 4 april een order is aangemaakt om je abonnement opnieuw te activeren. Deze order staat nog steeds open. Ik durf ook niet te zeggen hoe snel en wanneer dit opgepakt wordt. Wél houden wij dit uiteraard via deze kant voor je in de gaten. Zien wij dat dit is opgepakt, dan krijg je van ons een seintje. 


Als je alles wilt opzeggen en niet wilt wachten op het heractiveren van jouw abonnement, dan heb ik daar alle begrip voor. Je pakket moet dan alleen nog opgezegd worden. Ik kan kijken of ik dat voor je kan doen. Per welke datum je wilt, ga ik het pakket dan voor je opzeggen.

 

beloftes
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

dag Marije

 

wederom heel lief dat jij weer je best doet om een klant te helpen zoals dat normaal hoort, echter is de situatie zover dat ik zo snel mogelijk van ziggo af wil en vodafone ook, hopeloos, inmiddels ben ik drie opdrachten misgelopen of heb moeten uitstellen wegens gebrek aan internet waty essentieel is voo rmij werk, ik wil weg zsm maar ergens is dat al gebeurd als Ziggo mij faktureet bina 80 euro p/m voor diensten die niet geleverd worden, hoe dan ook neem ik nu juridische stappen, een formele klacht zoals Ziggo zelf vraagt helpt niet eens daar word ook niet op gereageerd, dus in antwoord op je vraag wat wil ik, geen idee? echt werkelijk niet, wat moet ik nog meer?

ik werkelijk ben door al m'n opties, geduld, juridische eisen en ideëen heen, wat er ook gebeurt ga ik Ziggo aansprakelijk stellen voor inkomstenderving wegens grove nalatigheid... fijne dag Martin

beloftes
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

overigens kan iemand mij helpen? als je een formele klacht indient bij Ziggo zoals Ziggo dat zelf vraagt en je krijgt vervolgens daar zelfs geen reactie op hoe sta ik dan juridisch? een bedrijf wil je niet helpen wat dan? is de weg naar de rechter het enige wat overblijft?

Uitgelicht topic