SBK

Level 5
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

er zijn een paar dingen die ik niet helemaal begrijp en best wel jammer vind

 

er zijn een paar dingen die ik niet helemaal begrijp en best wel jammer vind.

ik voel mij als trouwe klant van ziggo een beetje in de steek gelaten en ben best wel een beetje teleurgesteld 

als ik zie dat ze nieuwe klanten met van alles en nog wat binnen proberen halen, dan denk ik en de trouwe bestaande klanten dan, die al jaren klant zijn bij ziggo.? alles wat de nieuwe klanten kado krijgen aan aan kortingen daar draaien de bestaande klanten voor op. wij als bestaande klanten die kunnen dat allemaal gaan betalen, door middel van weer een prijs verhoging van de abonnenten.

 

het internet Max En Tv Max en het Giga abonnement.

ik heb zelf het internet max en tv max pakket, wat 2,50 euro duurder wordt in juli. ik betaal nu 91 euro per maand dat wordt straks vanaf 1 juli 93,50 per maand, echt niet normaal zo duur, en als ik dan zie dat het Giga abonnement, 96 euro is per maand en maar 1 euro goedkoper wordt dan denk ik ziggo waar zijn jullie mee bezig.? het verschil tussen de 2 abonnementen is 2,50 euro, ik ga daar echt geen 96 euro voor betalen,

anders had ik er wel belang, jullie zijn gewoon te duur geworden voor wat jullie te bieden hebben, 

 

als de prijs voor het giga abonnement veel goedkoper was dan het internet max en tv max, dan hebben 

veel klanten van ziggo wel veel belangstelling hier voor, als alles straks nog duurder wordt, moet ik straks toch echt opzoek naar een andere aanbieder, omdat jullie te duur worden voor mij, en dat vind ik best wel jammer 

ziggo leverd goeie kwaliteit, maar jullie worden gewoon te duur voor mij, alles wordt maar duurder dus moet ik straks bepaalde keuzes gaan maken, net als zo veel mensen, ik spreek veel mensen die bij ziggo weg gegaan zijn om dat ze ziggo te duur vinden,

 

veel van die mensen zijn overgestapt naar glasvezel van een andere aanbieder, als ik straks over kan stappen op glasvezel van een andere aanbieder die goedkoper is dan ziggo, ga ik dat ook zeker doen, of ziggo moet wel met een heel goed voorstel komen om mij dan te houden als klant, en geen korting voor 3 maand of 1 jaar, maar een prijsverlaging voor onbepaalde tijd, ik hoef geen korting op streamings diensten zoals videoland netflix of disney+ daar heb ik al een abonnement op, film1 daar heb ik geen belang bij ziggo sports ook niet, 

 

 

36 Reacties 36
Andre Verbeek

Level 9
  • 296Posts
  • 21Oplossingen
  • 96Likes

Overweeg een 1 jarig abo? Voordat die afloopt even bellen met klantenservice en een nieuw 1 jaar abo afsluiten. Het voordeel is dat je dan weer korting krijgt en/of aanbiedingen. Zelf doe ik ieder jaar. Verleden jaar kreeg ik de deco m4 er cadeau bij. Eerdere jaren extra gig’s met Vodafone enz… Het loont om ieder jaar even te bellen.

bij Ziggo/Vodafone heb je ook Priority. Win acties, kortingen, gratis ditjes of datjes.

bij het afte sluiten abo kan je de boel nog ‘afslanken’. Bijvoorbeeld lagere downloadsnelheid, vaste telefonie eruit, ander tv pakket, enz.. 

Het kan even puzzelen zijn hoor maar de moeite loont zich. Overstappen kan altijd maar het gras is niet groener bij de buren 🙂 

SBK
Topicstarter
Level 5
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

dat is mooi als je dat zo doet inderdaad, maar dat was ik allemaal niet van plan zoals jij dat elk jaar doet,

als dat voor jou zo goed werkt toppie toch, maar voor mij werkt dat zo niet, ik kan nu elke maand opzeggen als ik dat zou willen, dan ga ik mij niet verplichten om een jaar vast te zitten aan een aanbieder, ik ben bij vodafone weg gegaan, wat een ellende wat een gezeik, sinds 4 mei ben ik overgestapt op een mobiel abonnement van KPN alles werkt nu goed, geen gedoe geen gezeik 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ach iedereen zijn budget/mogelijkheden

ik vind ziggo ook te duur voor wat je krijg maar weinig keuze hier geen glasvezel en geen adsl oid

en ik wil alles wat ziggo te bieden heeft en heb de makkelijke financiele ruimte om het te betalen al is het wel duur ja internet giga + tv max next 

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

Zo werkt het nu eenmaal bij providers.

Klanten krijgen in het begin een kado als welkom, blijf je dan bij die provider, dan is dat het gewoon zolang je klant blijft, is niks vreemd aan of oneerlijk. 

De enige die niks gehad hebben, zijn degenen die al klant waren toen het nog via het energieverbedrijf, CAI, gemeente of kleine kabelbedrijven ging. Die hebben pech. Alle andere klanten hebben al een kadootje gehad en krijgen het niet nogmaals. 

SBK
Topicstarter
Level 5
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

ja inderdaad dat vind ik dus ook, dus ziggo wat dachten jullie van een prijsverlaging van het internet max tv max en en het Giga pakket voor bestaande klanten, dan strooien jullie maar wat minder met kortingen voor nieuwe klanten, wat is er nou belangrijker je bestaande klanten blij en te vreden houden, of dat ze massaal allemaal weg lopen om dat alles te duur wordt bij ziggo, 

 

als ik in de media lees hoeveel klanten er dagelijks weg lopen bij ziggo en dat zijn er duizenden, de meesten stappen allemaal over naar KPN of T-Mobile, omdat die veel goedkoper zijn dan ziggo, het lijkt er veel op dat het ziggo niks interesseerd om je best te doen om de oude klanten te behouden die al jaren klant zijn bij hun 

Buurman

Level 14
  • 989Posts
  • 50Oplossingen
  • 899Likes

Bij alle abonnement gebonden producten of diensten worden al jaren lang nieuwe klanten lekker gemaakt met kortingen of gratis producten en dat zal ook echt niet veranderen, dat is dus echt niet alleen bij Ziggo. Overstappen is dan een optie, maar naar een paar jaar ben je gewoon ook daar weer de oude klant. 

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

ik snap de frustratie, maar hoe vaak ik bij mensen kom die de keus gemaakt hebben om van ziggo naar tmobile te gaan en na een jaar eindelijk weg kunnen bij tmobile omdat het zo slecht is zijn er echt een hoop. áls je dan echt weg wil bij ziggo vanwege de kortingen elders, switch dan elk jaar net als Andre steeds tussen kpn en ziggo. ook kun je de klantenservice bellen om te vragen naar een korting. elke provider lokt met flinke kortingen en als ze je binnen hebben, ben je na een half jaar/jaar niks bijzonders meer.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @SBK

 

Stijgende prijzen zijn nooit leuk! Niet in de supermarkt, niet bij de benzinepomp maar ook niet voor je Internet en TV.

De huidige prijs die je betaald voor je abonnement is conform marktwaarde van de inhoud van het pakket. Je hebt je pakket samengesteld op basis van je wensen. Natuurlijk kijken we graag met je mee of je ergens op kan besparen door iets op te zeggen of te verlagen.

Nieuwe klanten krijgen een leuke welkomstaanbieding, zoals jij die in het verleden ook hebt gehad. Daarna betaal je het tarief voor je pakket dat conform marktwaarde ligt.

Als we iedereen alsmaar korting zouden geven, en daardoor dus 'te weinig' berekenen voor het abonnement, hadden we even goed de vaste prijzen kunnen verlagen maar vermoedelijk daardoor niet meer bestaan.

Ik snap heel goed dat het echt niet leuk is dat kosten alsmaar stijgen. Helaas is de enige optie naar de inhoud van je pakket kijken, of je zelf op iets kan besparen. Uiteraard geldt dit op meerdere vaste lasten 🙂

SBK
Topicstarter
Level 5
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

 

@Jamyla Goedemiddag

Leuk dat je even reageerd, en je mening even geeft hoe je er over denkt, ik ben het niet helemaal eens met jou mening hier over, ag ja ieder zijn mening toch. de gebruikelijke smoesjes weer zo te horen zoals gewoonlijk, ag ja ben niet anders gewend van ziggo je wend er aan he, maar alles leuk en aardig maar ik kan er weinig mee met jou antwoord, ik kan wel een pakket lager gaan zitten wat goedkoper is dat scheeld hoog uit een euro of 12 per maand daar doe ik het niet voor, en ik ben gelijk ook de helft van de tv zenders kwijd die ik nu heb, nee dat gaan we dus niet doen, dat wordt hem niet.

 

ik ga ook niet een van de abonnementen opzeggen die ik heb met een paar streamings diensten, gaan we echt niet doen, had graag een giga abonnement gewild maar dat is mij te duur bij jullie, dat wordt hem niet dat gaan echt niet doen, ik wacht wel tot er een andere aanbieder glasvezel aan gaat bieden, dan ben ik veel goedkoper uit dan bij ziggo. ik ben bij vodafone weg gegaan, alleen maar ellende en gezeik, heb nu een telefoon abonnement bij KPN alles werkt perfect geen ellende geen gezeik

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het verhoudingsgewijs  goedkopere Giga alles in een abonnement is puur marketing nog meer argeloze klanten een onnodig hoge verbinding verkopen, het gros van de klanten zal aan Compleet 300/30 genoeg hebben.

 

Je hoeft niet met je hele pakket omlaag internet Compleet met TV Max is ook mogelijk. Dan houd je de TV zenders.

 

Of je bij een glasvezel aanbieder veel goedkoper uit bent hangt puur af van wat je daar gaat afnemen.

 

SBK
Topicstarter
Level 5
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

@RoWi. 

ik zou de internet snelheid kunnen verlagen ja in mijn ziggo, maar dat was ik niet van plan,

wel hoger maar niet lager, als er een aanbieder langs komt het liefst KPN en ze bieden 1000 upload en 1000 download dan ga ik daar eens serieus over nadenken wat ik dan ga doen, 

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Kijken en vergelijken is altijd goed.

 

Ik ben recent ook naar KPN gegaan wel iets duurder uit, echter geen aanvullend TV pakket nodig waardoor het toch voordeliger is.

 

Bij het vergelijken wel eerlijk vergelijken want er zitten genoeg verschillen tussen beide providers. We kunnen het zo duur of goedkoop maken als we zelf willen.

PieterBoes

Level 6
  • 91Posts
  • 2Oplossingen
  • 43Likes

Ik vind dat de nadruk bij Ziggo niet moet liggen bij het binnenharken van nieuwe klanten.
Aan de andere kant lopen klanten net zo hard weg.
Leg de nadruk op het behouden van je klanten, zonder dat ze daar ieder jaar om moeten vragen.

MR4

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Op zich kan ik me daar wel in vinden. Wat ik wel erg triest vind dat je als vaste klant extra moet gaan betalen om de 4K mogelijkheid van je tv te gebruiken. Ik zou verwachten dat e.d. nieuw kastje kostelooos wordt aangeboden. Ook voor bestaande klanten. Daarbij komt dat er willekeur is. Als je belt met een zielig verhaal dat je gaat opzeggen is er veel mogelijk, maar wel weer afhankelijk van de persoon aan de lijn. Als dit de manier is om kortingen extras etc te regelen....

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@MR4  schreef:

Op zich kan ik me daar wel in vinden. Wat ik wel erg triest vind dat je als vaste klant extra moet gaan betalen om de 4K mogelijkheid van je tv te gebruiken. Ik zou verwachten dat e.d. nieuw kastje kostelooos wordt aangeboden. Ook voor bestaande klanten. Daarbij komt dat er willekeur is. Als je belt met een zielig verhaal dat je gaat opzeggen is er veel mogelijk, maar wel weer afhankelijk van de persoon aan de lijn. Als dit de manier is om kortingen extras etc te regelen....


Voor geen enkele Ziggo klant kost uhd/4K extra. Met een CI module en Smartcard kunnen we Ziggo Sport in UHD ontvangen. Neem je een ESPN abonnement af kan je hun HD+ HDR kanaal ook ontvangen. Het enige zijn dan wat on demand  films en series die op die methode niet in uhd worden aangeboden.

 

TV Start klanten kunnen met administratie kosten a 19,95 hun box omruilen. En krijgen zo ook toegang tot het handjevol 4k aanbod.

 

Bij de groene concurrent moet je €2,50 extra aftikken voor wel 3 uhd kanalen. 

MR4

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Eh netflix is 4k en daarvoor moet ikntoch echt mijn mediabox omruilen voor een next. Deze kost meer dan de mediabox. Een lullig 50 cent, maar het is een principe dingetje. En ja ik weet van de 2,50....echter daar ben ik niet al 30 jaar klant......en kan ik wel profiteren van overstap aanbiedingen. Daar zoek ik echt niet naar..

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@MR4  Voor netflix is de next toch niet verplicht? Er zijn tig andere manieren om netflix te bekijken.

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

moeilijk doen om het moeilijk doen @Steefb 

maar netflix 4k kan natuurlijk niet op een xl, want die ondersteunt geen 4k resolutie. de next wel

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@MR4  schreef:

Eh netflix is 4k en daarvoor moet ikntoch echt mijn mediabox omruilen voor een next. Deze kost meer dan de mediabox. Een lullig 50 cent, maar het is een principe dingetje. En ja ik weet van de 2,50....echter daar ben ik niet al 30 jaar klant......en kan ik wel profiteren van overstap aanbiedingen. Daar zoek ik echt niet naar..


Netflix levert enkel UHD/4K met het duurste abonnement. Mijn TV schaalt het maar op het HD pakket is duur genoeg. Netflix is geen Ziggo dienst dus telt wat mij betreft niet mee, wie een 4K TV heeft zal een Smart TV hebben met de Netflix app aan boord.  Dus een 4k mediabox is niet noodzakelijk.

Uitgelicht topic