KB89

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ziggo pods ontkoppelen van vorige eigenaar

Beste moderator, 

 

Via marktplaats heb ik 2 smartwifi pods gekocht. Deze waren eigendom van de vorige eigenaar en niet gehuurd.

Hij heeft ze niet ontkoppeld voor dat hij zijn abonnement had opgezegd en heeft inmiddelds al geruime tijd zijn modem terug gestuurd.

Nu krijg ik de melding dat de pods al gekoppeld zijn aan een andere modem.

Is het mogelijk om deze te ontkoppelen van uit jullie kant? En zo ja, wat hebben jullie daarvoor nodig? 

 

Met vriendelijke groet, 

KB89

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Goed dat je het probleem bij ons voorlegd, @KB89
Ik heb het doorgezet naar de collega's die dit op kunnen lossen. Wanneer alles goed is, worden de pods binnen 24 uur ontkoppeld van de oude eigenaar. Vervolgens kun je ze zelf toevoegen via de Smart Wifi app 🙂

Bekijk in context

9 Reacties 9
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @KB89 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens óók klant ben. Als u bij uw adresgegevens tussen haakjes de serienummers van de SmartWifi Pods zet, dan kan een Ziggo-moderator bekijken wat de status is van de pods en ze eventueel ontkoppelen.

 

 

KB89
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste @Wim C. Hartelijke dank voor uw reacties. 

Ik heb de serienummers tussen haakjes achter mijn huisnummer geplaatst. 

Hopelijk kan het opgelost worden.

Alvast bedankt.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Goed dat je het probleem bij ons voorlegd, @KB89
Ik heb het doorgezet naar de collega's die dit op kunnen lossen. Wanneer alles goed is, worden de pods binnen 24 uur ontkoppeld van de oude eigenaar. Vervolgens kun je ze zelf toevoegen via de Smart Wifi app 🙂

KB89
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste @Jiri,

Vriendelijk bedankt voor het doorzetten van dit probleem.

Ik zal 24u wachten en daarna nogmaals proberen. 

Het resultaat zal ik hier in de chat posten.

Een reset-knop op de pods zelf zouden jullie een hoop van dit soort werk schelen.

Fijne dag nog. 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@KB89 schreef: “Een reset-knop op de pods zelf zouden jullie een hoop van dit soort werk schelen.”

Dat zou je in eerste instantie denken, maar dat is denk ik mede gedaan als een soort beveiliging. Het gebeurt nogal wat keren dat gehuurde SmartWifi Pods niet worden teruggestuurd naar Ziggo, maar op Marktplaats worden doorverkocht. Als deze pods met een restknop makkelijk opnieuw kunnen worden geïnstalleerd, dan wordt het wel erg makkelijk gemaakt om gestolen pods opnieuw te gebruiken.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@KB89 "Een reset-knop op de pods zelf zouden jullie een hoop van dit soort werk schelen."

Een resetknop heeft geen functie op de pods, de pods maken verbinding met het modem en krijgen van het modem in combinatie met het serienummer in Mijn Ziggo en het achterliggende besturingssysteem, alle instellingen.

30 seconden uit de stroom is een volledige reset en worden alle instellingen en verbindingen opnieuw opgebouwd.

 

Als ze ooit in bruikleen aangeschaft zijn, door de vorige eigenaar, kunnen ze niet losgekoppeld worden van de vorige eigenaar, want die zal ze ooit retour moeten sturen of een rekening betalen als hij weggaat bij Ziggo.

elrobbo

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hi Bert. Ik weet niet zo goed hoe ik moet navigeren in dit forum, vandaar deze reactie hier. Ik wil ook niet nog meer dubbele meldingen maken. Ik heb het omgekeerde. Ik heb mijn aangeschafte pods verkocht, maar vergeten dit te verwijderen. Ik heb de serienummers in mijn profiel achter mijn huisnummer geplaatst. Ik hoop dat je me kunt helpen. Ook als ik iets anders moet doen. Alvast bedankt, Rob

elrobbo

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hi. Ik weet niet zo goed hoe ik moet navigeren in dit forum, vandaar deze reactie hier. Ik wil ook niet nog meer dubbele meldingen maken. Ik heb het omgekeerde. Ik heb mijn aangeschafte pods verkocht, maar vergeten dit te verwijderen. Ik heb de serienummers in mijn profiel achter mijn huisnummer geplaatst. Ik hoop dat je me kunt helpen. Ook als ik iets anders moet doen. Alvast bedankt, Rob

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @elrobbo , geen probleem hoor. Je bent hier aan een prima adres om dit te regelen. Ik heb de Pods nu dan ook voor je ontkoppeld en verwijderd :-). 

Uitgelicht topic