Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes

Ziggo Start XXL: upgrade naar 100Mbit

Heb jij net dat beetje extra in je Internet Start pakket nodig? Maar vind je de overstap qua extra snelheid en kosten naar het Internet Complete pakket net wat te gortig? Dan is Ziggo Start XXL ideaal voor jou. Met het Ziggo Start XXL pakket krijg je 100Mbit/s in plaats van 40Mbit/s voor slechts €4,95 per maand extra. De uploadsnelheid van dit pakket is 10Mbit/s in plaats van 4Mbit/s. De voorwaarden op een rijtje:

  • Dit pakket is alleen beschikbaar voor bestaande klanten met een Internet Start & TV Start (met mediabox) abonnement. Het geldt dus niet voor klanten met een Internet Start en TV Start abonnement met een CI+ module.
  • Het pakket geldt voor bovenstaande klanten met of zonder telefonie in hun Start pakket.
  • Het pakket is maandelijks opzegbaar.
  • Je kan gebruikmaken van deze actie tot en met 31 december 2018.
  • Ziggo Start XXL kost €4,95 per maand extra. Deze kosten komen dus bovenop je huidige Start abonnement.


Heb je interesse in dit pakket? Laat het dan hier weten. We nemen zo snel mogelijk contact met je op. Helaas liep dit aanbod per 31-12-2018 af, dit pakket is niet meer te bestellen.
449 Reacties 449
rick70

Level 10
  • 448Posts
  • 19Oplossingen
  • 212Likes
Ik begrijp hier uit dat als je Alles-in-1 Basis (40/4 oud Ziggo) hebt, je niet zomaar over kan stappen naar Ziggo Start XXL? Ik hoef geen mediabox of andere apparatuur van Ziggo. Heb mijn eigen apparatuur.
Michael Z1
Oud Community Moderator Topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Dat klopt, rick70. Het is niet mogelijk om die overstap direct te maken, daarvoor zal je eerst naar het Start pakket moeten overstappen.

Voor de overstap naar het Start pakket betaal je niks extra's. Je ontvangt van ons dan een mediabox in bruikleen. Vanuit het Start pakket heb je dan de mogelijkheid om je pakket te upgraden naar Start XXL en kan je gewoon je eigen apparatuur blijven gebruiken :thumbsup_tone2:
rick70

Level 10
  • 448Posts
  • 19Oplossingen
  • 212Likes
Duidelijk. Bedankt voor de info.
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
Het pakket is er nét, nergens geen info over te vinden, alleen wat berichten in een algemeen topic op tweakers.
En nu is het al tijdelijk niet meer beschikbaar. Zo duidelijk vind ik dat niet.
Zeeburgia

Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes
Het komt op mij ook onduidelijk en rommelig over.
Michael, waarom presenteer je op dit forum een nieuw pakket dat in de praktijk nog niet beschikbaar blijkt te zijn? Was het niet handiger geweest je bericht te plaatsen als vooraankondiging?
Michael Z1
Oud Community Moderator Topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
@iedereen,

Omdat hier vragen over het pakket werden gesteld is er besloten om hierover een topic te schrijven. Dit besluit is genomen omdat we transparant naar jullie willen zijn en door een centraal topic worden alle vragen in 1 topic afgevangen.

Een tijd nadat het topic live stond ontstond er een probleem in de achterliggende systemen. We willen jullie niet in het ongewisse laten en zonder aankondiging het topic verwijderen. Daarom is er gekozen om duidelijk in dit topic aan te geven dat er problemen spelen waar nu druk aan gewerkt wordt. Zodra er een update is lees je die hier. We houden jullie op de hoogte!
sebas14

Level 11
  • 590Posts
  • 16Oplossingen
  • 306Likes
Als ik even mag reageren op dit extra pakket.
Ik betaal nu per maand €69,90. Ik heb dus het start pakket, internet 40mb, TV complete, telefoon en het extra Movies XL pakket.

Als ik dit pakket neem zit ik op €74,85
Voor €76,45 (dus voor €1,60 meer) heb ik 200mb dus ook dubbele snelheid!

Dan vindt ik €4,95 toch wel een behoorlijk bedrag wat erbij komt.

Kan ik aannemen, nu dit pakket erbij komt dat het Start pakket met de snelheid 40mb zal blijven? Geen snelheidsverhoging? Daar ben ik wel even nieuwsgierig naar ivm de prijsverhoging van afgelopen keer.
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
Het is alleen voor abonnee's met TV-start en internet-start.
Wat betreft de huidige snelheid van 40/4 zou je wel eens gelijk kunnen hebben dat dat voorlopig zo blijft.
Zeeburgia

Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes
sebas14

Ik kan de gisteren door jou gemaakte prijsvergelijking niet goed volgen.
Aparte afname van de dienst Movies & Series XL kost € 11,95.
Dan kom je met je Start pakket en deze extra dienst naar mijn mening uit op € 61,85, zodat ik de door genoemde € 69,90 niet kan plaatsen.

T.o.v. het door jou genoemde (correcte) bedrag van € 76,45 (Complete + Movies & Series XL) kom ik voor het nieuwe door Ziggo te lanceren Start-XXL uit op € 66,40 (49,50 + 11,95 + 4,95). Een prijsverschil derhalve van € 9,95 met Complete en niet van € 1,60.
Darkje

Level 11
  • 534Posts
  • 12Oplossingen
  • 92Likes
Dit vind ik nou een mooi alternatief. 40 is te traag 200 is te veel.... Goede zet Ziggo. Als oerhollander moet ik natuurlijk wel zeggen. Waarom niet gewoon de 40/4 omzetten naar 80/8.
Frank336

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wat ik nog steeds belachelijk vind is dat ik een Mediabox krijg waarvoor ik iedere maand betaal terwijl ik een eigen cam module heb. Met dit abonnement dus hetzelfde. Hebben ze nog zoveel van die mediaboxen?
Ik wil eigenlijk mijn eigen dingen kunnen kiezen, dat moet met de hedendaagse techniek toch mogelijk zijn!
Darkje

Level 11
  • 534Posts
  • 12Oplossingen
  • 92Likes
@Frank336, ik gebruik ook me eigen spullen. Snap niet zo goed wat je bedoelt.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Frank336 wrote:
Wat ik nog steeds belachelijk vind is dat ik een Mediabox krijg waarvoor ik iedere maand betaal terwijl ik een eigen cam module heb. Met dit abonnement dus hetzelfde. Hebben ze nog zoveel van die mediaboxen?
Ik wil eigenlijk mijn eigen dingen kunnen kiezen, dat moet met de hedendaagse techniek toch mogelijk zijn!
Hallo Frank336 ,
bij een abo kun je ook kiezen voor een CI+-kaart i.p.v. een mediabox.
Dan krijg je een CAM-module met smartcard in bruikleen zolang je abo loopt.
Het hebben van eigen spullen is nog een uitvloeisel uit de 'oude' Ziggo-tijd, na de fusie met UPC in 2015 wordt alleen nog het bruikleen-model gehanteerd,
Alleen extra wifi-points kun je nog los kopen.
Darkje

Level 11
  • 534Posts
  • 12Oplossingen
  • 92Likes
Dan nog kun je zelf je decoders kopen... Ik gebruik alleen de HUMAX 5200c. En die voldoet in mijn geval een keer of 100 beter dan de XL box
Verwijderd account
Niet van toepassing
Darkje wrote:
Dan nog kun je zelf je decoders kopen... Ik gebruik alleen de HUMAX 5200c. En die voldoet in mijn geval een keer of 100 beter dan de XL box

Hallo Darkje ,
dat klopt, alleen kun je er geen smartcards meer (werkend) voor krijgen.
Smartcards zijn alleen nog te huur en je mag maximaal 3 geregistreerde apparaten hebben met een (virtuele) smartcard per huisadres.
Dus voor FTA-zenders zijn de gekochte apparaten nog prima geschikt.
Darkje

Level 11
  • 534Posts
  • 12Oplossingen
  • 92Likes
Ahh ja, dat klopt. Ik heb er 4 van uit de fziggo periode. En die blijven ondersteund worden. Ik heb er ook 1 bij de leenbox een 5300c geloof ik en die staat op zolder.
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Op het onafhankelijke Ziggo forum las ik overigens wel dat je dit abonnement niet kunt krijgen als je een CI+ module hebt.
Deze logica ontgaat mij weer geheel.
Hoop dan ook dat het niet waar is.
Darkje

Level 11
  • 534Posts
  • 12Oplossingen
  • 92Likes
@RobertKoopman, niemand kan het nu krijgen... Hihi ( flauw).

Maar serieus, dat heeft niets te maken met de ci module of decoder. Alleen het abonnement is hierin conform.
sebas14

Level 11
  • 590Posts
  • 16Oplossingen
  • 306Likes
sebas14 wrote:
Als ik even mag reageren op dit extra pakket.
Ik betaal nu per maand €69,90. Ik heb dus het start pakket, internet 40mb, TV complete, telefoon en het extra Movies XL pakket.

Als ik dit pakket neem zit ik op €74,85
Voor €76,45 (dus voor €1,60 meer) heb ik 200mb dus ook dubbele snelheid!

Dan vindt ik €4,95 toch wel een behoorlijk bedrag wat erbij komt.

Kan ik aannemen, nu dit pakket erbij komt dat het Start pakket met de snelheid 40mb zal blijven? Geen snelheidsverhoging? Daar ben ik wel even nieuwsgierig naar ivm de prijsverhoging van afgelopen keer.



Beste Zeeburgia

Ik heb Internet Start 40/4mb en TV Complete (met Mediabox XL) en vaste telefonie. Dat is € 57,95 bij mekaar.
Dan heb ik het Movies XL pakket erbij van € 11,95 is bij mekaar €69,90

Ik heb nog geen reactie gehad over dat ik nu vermoed dat de snelheid weer niet verhoogt gaat worden van Internet Start. Maar dat Start XXL pakket is niet voor de Alles in 1 pakketten begrijp ik nu, dus kan ik dat pakket niet nemen en wordt ik niet gedwongen om voor een beetje meer snelheid €4,95 meer te betalen. Dat zou wel heel zuur zijn als ze dat doen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic