rsmits1010

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Verouderd pakket wijzigen

Ik heb een vraag over het abonnement van mijn ouders.

Ze hebben nu : 

Alles-in-1 Basis
Digitale TV activatie
Ziggo Digitale TV

TV Extra

-----

Dit is een verouderd TV en Internet pakket met een te hoge prijs. Dit wil ik dus wijzigen. Als ik dat wil doen staat er het volgende :

Dit heb je nu :
TV Standaard + Internet Basis + Vast Bellen
77+ zenders 36 HD

--

Ik kan dan kiezen voor een ander Internet pakket. Tot zover duidelijk. Dat kan dan Internet Start worden. 

Maar het probleem zit het met het TV pakket wat je kan kiezen. Dat kunnen dan de 2 volgende zijn :

Kabel TV of TV Start.

Ze hebben een Samsung smart TV met een CI module en in het huis nog een extra Humax met ook een CI Module.

Alleen kunnen ze dan TV blijven kijken als ik Kabel TV kies of moet het TV start zijn omdat ik daarbij een CI Module optie zie ?

Ze kijken alleen de Nederlandse zenders + TLC.
Als ik de CI module uit de TV of Humax haal zijn alle zenders gecodeerd. Of krijg je een ander ongecodeerd signaal als je voor Kabel TV kiest ?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

Als je Kabel TV kiest, dan heb je minder zenders, maar wel de Nederlandse en TLC.

Zie hier de verschillen tussen Kabel TV = 50 zenders en TV Start=TV Standard 80 zenders: 

Vind alle digitale zenders bij Ziggo in het zenderoverzicht

 

Ik vermoed dat de smartcards zelf ooit aangeschaft zijn of gekregen bij Ziggo?

Of zijn ze in bruikleen met een bedrag per maand?

Daarvan is afhankelijk of je naar Kabel TV kan zonder of met gebruik van de smartcards.

 

Als je geen smartcards meer kunt gebruiken, dan moet je bij de zenders instellen andere codes gebruiken, in plaats van 5555 moet zonder smartcards 4444 gebruikt worden, dan heb je wel minder zenders in HD.

Zijn de smartcards van jezelf, kun je die gewoon blijven gebruiken.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

Als je Kabel TV kiest, dan heb je minder zenders, maar wel de Nederlandse en TLC.

Zie hier de verschillen tussen Kabel TV = 50 zenders en TV Start=TV Standard 80 zenders: 

Vind alle digitale zenders bij Ziggo in het zenderoverzicht

 

Ik vermoed dat de smartcards zelf ooit aangeschaft zijn of gekregen bij Ziggo?

Of zijn ze in bruikleen met een bedrag per maand?

Daarvan is afhankelijk of je naar Kabel TV kan zonder of met gebruik van de smartcards.

 

Als je geen smartcards meer kunt gebruiken, dan moet je bij de zenders instellen andere codes gebruiken, in plaats van 5555 moet zonder smartcards 4444 gebruikt worden, dan heb je wel minder zenders in HD.

Zijn de smartcards van jezelf, kun je die gewoon blijven gebruiken.

rsmits1010
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Die Smartcards heb ik vroeger inderdaad ooit bij de Mediamarkt gekocht. Er staat zelfs nog "Casema" op.

Maar voor "Kabel TV"' moet je dus een andere code gebruiken ? Kan ik dat nu al uitproberen of moet je daar echt het "Kabel TV" abonnement voor hebben ? Ik wil zeker weten of de digitale ontvanger van de Smart TV of Humax dit goed kan ontvangen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

Je kunt dit nu al proberen, maar omdat de smartcards van jezelf zijn, blijven ze werken, je hebt dan meer HD zenders met hogere kwaliteit, in plaats van SD kwaliteit.

Dus het hoeft niet.

 

Wil je toch even proberen gebruik dan deze gegevens: 474 00 en 4444 voor de Humax zonder de smartcard erin.

En voor de TV: Zenders zoeken | Klantenservice | Ziggo

 

Mogelijk moet er dan nog iets anders ingevuld worden in andere vlakken zoals 64 QAM en 6875 KS/s.

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

TV-Extra is nu Movies&SeriesXL, de versie met alleen de extra zenders zonder Showtime&Paramount is TV-Plus.

Een Humax heeft geen Ci+ module normaliter.

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Template  schreef:

Een Humax heeft geen Ci+ module normaliter.

 


De humaxen afhankelijk van het model hebben een ingebouwde smartcard lezer te vergelijken met een CI module.

 

De Casema Smartcards zijn van de periode dat wat nu de ongecodeerde kabeltv kanalen zijn, die waren bij Casema ook gecodeerd.

 

Het lijkt er op dat er nu al een oudere versie van TV Start wordt afgenomen, de term TV standaard is verwarrend dat heeft elke ziggo klant.

 

@rsmits1010 als het echt om de kosten gaat is internet start ook 'duur' en mogelijk meer snelheid dan nodig is. Internet basis zal mogelijk al voldoen. Aangevuld met TV Start of Kabel TV, het lijkt er op dat deze combinatie momenteel niet mogelijk is.

https://www.ziggo.nl/internet/basic

 

https://www.breedbandwinkel.nl/abonnement/ziggo-internet-basic-tv-start

 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @rsmits1010

 

Is het gelukt met de installatie en instellingen? Ben je er uit gekomen met de tips van @Bert ?

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

@RoWi. Dat is allemaal overbodig informatie. Je gaat nu extra verwarring creëren.

Een Humax heeft geen ci+ module nodig zoals TS denkt. Dit maakte ik duidelijk, nu kom jij extra verwarring creëren. Een Ci+ module is iets waar de smartcard in gaat en die heeft een Humax niet nodig (en kom niet met uitzonderingen). 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Als uw een pakket wilt wijzigen kunt u dat het beste doen via www.ziggo.nl dan in de rechter bovenhoek op Mijn Ziggo klikken en inloggen met de gegevens.

Vervolgens gaat u naar Producten en dan kiest u Televisie.

 

U ziet nu Wijzig Abonnement staan: klik deze aan en uw pakket komt te voorschijn.

Schermafbeelding 2022-06-03 om 09.31.32.png

Hier kunt u naar wens alles instellen en wijzigen. Ook CI+ module's staan erbij. Smart Cards niet, die moeten doorgegeven worden aan Ziggo zelf.

 

- Alle Humax Decoders en Samsung SMT-7140 en ouder en Cisco op de Humax 5500c en 5550 hebben geen Smart Card omdat dit Digitale omzet decoders zijn, het Analoge is afgesloten en de Humax 5500C (Ziggo) 5550 Humax zelf zetten digitale zenders uit uw regio om in digitaal, hier vallen sommige zenders ook buiten zoals SBS9 die niet standaard in het Kabelpakket zit.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik benoem toch ook dat in de Humaxen een smart card lezer zit, waardoor alleen een smartcard nodig is.

 

 

Uitgelicht topic