WillyS

Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Vast bellen KPN niet opgezegd en aanbod korting niet verwerkt

Wij hadden/hebben een abonnement voor vast bellen bij KPN. Op 27 december heb ik naar Ziggo gebeld om het bellen om te zetten naar Ziggo, waar we al klant waren voor internet en tv. Vrij snel daarna konden we via Ziggo bellen. Ziggo zou de opzegging bij KPN regelen maar de opzegging is nog steeds niet bij KPN bekend (vanmiddag wederom nog telefonisch nagevraagd). Wij zitten daardoor nog steeds aan ons hele dure abonnement bij KPN vast. In het dossier zal vastgelegd zijn dat ik diverse keren gebeld heb over de opzegging. De laatste keer (volgens mij op 17 of 21 januari) zou de desbetreffende medewerker opnieuw nummerbehoud aanvragen. Maar dat heeft dus nog niet tot een opzegging bij KPN geleid. Wanneer de opzegging in orde gemaakt wordt, willen we graag compensatie voor de extra kosten van € 84,51 per twee maanden die nu nog steeds doorlopen.

 

Verder had ik in de week van 27 december en de week erna contact met Remco van de afdeling retentie. Wij zijn al jarenlang klant bij Ziggo en rechtsvoorgangers en we kregen daarom het aanbod van 9 maanden lang 20 euro korting plus drie gratis SmartWifi pods. Remco had problemen met het vastleggen van deze aanbieding en zou op donderdag 5 januari naar mij bellen maar hij heeft dat niet gedaan. Vervolgens heb ik via de Ziggo-app (messenger) contact opgenomen en daarop is op 7 januari gereageerd met de mededeling dat Remco het had geëscaleerd. Daarna heb ik niks meer vernomen.

 

Kunnen jullie het bovenstaande nu met spoed oppakken. Ons geduld wordt wel erg op de proef gesteld.

 

Alvast bedankt.

22 Reacties 22
WillyS
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nog een aanvulling op bovenstaand bericht: de overgang naar Ziggo is met behoud van het nummer dat we bij KPN hebben/hadden. Ook op de website van ACM is te zien dat ons telefoonnummer nog niet naar Ziggo is geporteerd

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1066Likes

Hier nog zo'n probleem.

https://community.ziggo.nl/t5/Abonnement/Korting-die-al-5-maanden-word-beloofd/td-p/1137079

waarschijnlijk weet de ene afdeling niet wat de andere doet.

eens kijken of we een medewerker van ziggo hier naar kunnen laten kijken.

@Paul of een andere medewerker.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@WillyS welkom hier, ook bij Ziggo. En dit is dan niet echt het welkom wat je voor ogen hebt. Sorry daarvoor!

Twee zaken, ik ga achter de beloofde korting aan. Dat komt goed. Voor de compensatie wat het (nog niet) opzeggen van KPN aangaat, wil je me, zodra je van hun een bewijs van opzeggen hebt, ons daar een bewijs van sturen via dit formulier?

We gaan dan ook daarmee aan de slag! 

WillyS
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor je reactie Jacob.

Ik kan niet uit je reactie opmaken dat de opzegging van ons abonnement bij KPN met nummerbehoud wordt opgepakt. Gaat dat wel gebeuren? Aangezien de opzegging bij KPN gister nog niet bekend was, ga ik ervan uit dat Ziggo in actie moet komen om dat alsnog voor elkaar te krijgen 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@WillyS nee, die opzegging vond ik ook (nog) niet terug, maar meestal zal de opzegging automatisch zijn doorgevoerd zodra het telefoonnummer bij ons bekend is.

Aangezien dit zo is, kan je desnoods eens met die informatie KPN aan de mouw trekken: het telefoonnummer is bij ons (Ziggo), waar blijft de opzegbevestiging) Iets in die trand. 

WillyS
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Jacob, zoals ik al aangaf is bij KPN geen opzegging bekend en ook staat op de website van ACM dat ons telefoonnummer nog bij KPN staat en dus nog niet is geporteerd naar Ziggo. Er zal dus actie vanuit Ziggo moeten komen. KPN kan niets voor mij doen omdat volgens hun administratie geen sprake is van een opzegging 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@WillyS wat dat telefoonnummer en de opzegging via of bij KPN aangaat, daarmee ga ik aan de slag. Wordt vervolgt! 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@WillyS daar zijn we weer. Het is wat vreemd allemaal, maar het komt hierop neer: zeg aub het abonnement aldaar zelf op, dan krijg je een bevestiging. Die hebben we nodig.

Wij compenseren dan de dubbel berekende kosten. Sorry dat het wat omslachtig is, maar dit is volgens de kenners de kortste klap. 

WillyS
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Jacob, daar heb ik het zelf eerder met een medewerker van KPN ook over gehad maar dat is geen optie. Ons telefoonnummer moet namelijk overgezet/geporteerd worden naar Ziggo. Dit moet ook zoals al eerder aangegeven bij ACM vastgelegd worden. Als ik het zelf opzeg, zijn wij - zo zei hij - ons telefoonnummer kwijt. KPN gaf aan dat Ziggo daartoe actie moet ondernemen. Ik heb dit ook nog even nagezocht op internet en wat ik daar lees over nummerportering bevestigt het verhaal van KPN: ik moet dit niet zelf regelen want dan is het risico groot dat wij ons telefoonnummer kwijt zijn

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@WillyS het is wat raadselachtig zo, maar zou je aub dit formulier willen invullen? 

WillyS
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Jacob, ik heb het formulier zojuist ingevuld

Krista
Community Moderator
Community Moderator
  • 299Posts
  • 45Oplossingen
  • 145Likes

Super! Heb je ondertussen al een opzegbevestiging ontvangen van KPN, @WillyS

WillyS
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nee, ik heb geen opzegbevestiging ontvangen 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@WillyS dan hebben we nog even geduld, net als jij: waarvoor dank.

Meld het hier maar zodra je de bevestiging hebt. Het topic blijft ''open''. 

WillyS
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Jacob, ik heb vandaag maar weer eens naar KPN gebeld en gevraagd of de opzegging met nummerbehoud daar inmiddels is ontvangen maar dat was niet het geval. Hoe denken jullie dit te gaan oplossen? Het is al meer dan twee maanden geleden dat we voor vast bellen zijn overgestapt naar Ziggo en nog steeds is het niet geregeld 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@WillyS ik heb geen idee hoelang er bij KPN over een opzegging wordt gedaan, helaas.

Hoe heb je dit naar ze opgestuurd? Per e-mail? En vraag je dan ook om een bevestiging? Het is voor ons ook lastig dit in te zien, vandaar. 

WillyS
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Jacob, ik heb het formulier “Aanvragen nummerbehoud “ op de website van Ziggo ingevuld. Drie weken geleden had je de link in een van jouw berichten geplaatst met het verzoek het in te vullen. Ik heb de gegevens toen precies zo vermeld als ze bij KPN bekend zijn (dus zoals ze op de facturen van KPN staan).

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2126Likes

@WillyS Ook via een ander kanaal heb je contact met ons gezocht, lees ik. Er is ook een terugbelafspraak gepland. 

Voor zover ik zie is de portering wel degelijk goed uitgevoerd. Zoals eerder aangegeven zou een nummerportering een automatische opzegging bij KPN moeten triggeren. Vreemd dat het niet gebeurt. Ik kan me echter voorstellen dat je niet halsoverkop een opzegging wil doorgeven bij KPN met het oog op het verliezen van je nummer. Vandaar dat ik nog eens wat wil testen.

Wat ik begreep uit de gelogde interactie, is dat sommige calls binnenkomen op je KPN toestel en sommige calls op je Ziggo toestel. Kun je de KPN aansluiting eens loskoppelen en je schoonmoeder met haar KPN lijn naar je nummer laten bellen? Eerder kwam zij op je KPN toestel uit. Ik ben benieuwd of zij na afkoppeling van je KPN toestel wel uitkomt bij het Ziggo toestel.

WillyS
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Vincent, de stekkers eruit getrokken en zelf vanaf mijn zakelijke smartphone met KPN-abonnement gebeld naar ons vaste nummer. De telefoon met de Ziggo-aansluiting ging niet over.

De portering lijkt voor jullie misschien goed te zijn uitgevoerd maar is dat dus niet. Ik heb al meer keren aangegeven dat  de ACM bijhoudt bij welke provider een telefoonnummer hoort en ons vaste nummer is nog steeds geregistreerd als KPN-nummer.

Bij nummerbehoud moet de overnemende provider de opzegging regelen, dan wordt het telefoonnummer naar de nieuwe provider geporteerd, ook in de administratie van de ACM

Uitgelicht topic