wooddie

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Standaard TV + Internet: Nieuw modem en mediabox?

Sinds het jaar 2000 ben ik bij Ziggo en heb ik Standaard TV + Internet, TV werkt met een Smartcard en het modem is een oude ubee EVW321B. De internet snelheid is niet erg stabiel soms is het 40 Mbps en dan weer bijna 100 Mbps. Ik vraag me af of ik in aanmerking kom voor een nieuw wifi modem en een interactieve media box voor dezelfde abbo prijs. Zelf vind ik de smartcard in de tv goed omdat je gewoon 1 afstandsbediening kan gebruiken en niet een 2de nodig hebt. Maar als ik er recht op heb  en een mediabox met niet bevalt, wil ik ook gewoon weer de smartcard in de tv kunnen gebruiken. Hoop op wat informatie.

 

PS Ze zeggen dat oudere apparatuur meer stroom verbruiken, de ubee EVW321B word aardig warm, dus meer stroomverbruik?

 

Groeten,

 

Marko

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Helemaal niet gek om eens te kijken naar de mogelijkheden om je pakket en bijbehorende apparatuur te vernieuwen, @wooddie

 

Je hebt nu: 

- Internet Z1 & TV Standaard met smartcard voor € 55,50 per maand. 

 

Dit is inderdaad een oud pakket. Bij onze nieuwere pakketten wordt automatisch nieuwere apparatuur geleverd. Ik kan je omzetten naar:

- Internet Start en TV Start Next Mini (zonder bellen) voor € 55,50 per maand. 

 

Je krijgt dan van ons een nieuw modem en een Next Mini. Lijkt dat je wat?

 

Bekijk in context

37 Reacties 37
MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

je hoeft geen 2 afstandsbedieningen te gebruikt met een mediabox ik heb mijn ab gekoppeld met mijn tv en sounbar zo kan ik alles bedienen met 1 apparaat 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ziggo kan je een nieuw modem sturen en mogelijk zul je ook nieuwe aansluitmaterialen nodig hebben.

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Dan kunnen, zo nodig, de juiste aansluitmaterialen meegestuurd worden.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

heb je tv start compleet of max ?

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @wooddie

 

Een warm welkom op de Ziggo Community en super leuk dat je het forum gevonden hebt.

 

Zo te lezen heb je een aantal vragen over je abonnementsinhoud en bijbehorende apparatuur.

Onze leden hebben je een aantal vragen gesteld, waar we niets op hebben vernomen.

Heb je inmiddels het antwoord zelf al gevonden?

wooddie
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hoi Jamyla

 

Ik heb dus Ziggo standart TV + Internet standaard met een modem van Ubee EVW321B.  Dat is de 2de modem die ik van ziggo heb ontvangen sinds ik klant werd in het jaar 2000. Dit modem heb ik ook alweer 10 jaar en de hoofdaansluiting coax is denk ik in 2016 aangepast wegens signaal problemen  in combinatie met een smart tv. Ik ben tevreden met ziggo, alleen de snelheid van internet wisselt nogal, het zou max 100 mbps  moeten zijn sinds juli, maar vaak is het rond de 50 mbps, voor mij geen groot probleem omdat ik de enige ben die gebruik maak van het internet. Maar omdat de Abbo kosten duurder worden wil ik graag ook waar voor mijn geld, en dat geld ook voor de apparatuur van Ziggo. Een nieuwer modem zal wel meer energie besparend zijn en betere opties hebben dan een modem die 10 jaar oud is. En als met een mediabox ik mijn eigen afstandsbediening kan gebruiken voor het bedienen van  mijn android tv van 2019, dan zou ik graag een update willen binnen mijn bestaande pakket.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

voor next mini is tv start + internet start compleet max of giga vereist.

 

wil je ook kunnen opnemen dan is tv compleet next of tv max next + internet start compleet max of giga vereist.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Helemaal niet gek om eens te kijken naar de mogelijkheden om je pakket en bijbehorende apparatuur te vernieuwen, @wooddie

 

Je hebt nu: 

- Internet Z1 & TV Standaard met smartcard voor € 55,50 per maand. 

 

Dit is inderdaad een oud pakket. Bij onze nieuwere pakketten wordt automatisch nieuwere apparatuur geleverd. Ik kan je omzetten naar:

- Internet Start en TV Start Next Mini (zonder bellen) voor € 55,50 per maand. 

 

Je krijgt dan van ons een nieuw modem en een Next Mini. Lijkt dat je wat?

 

wooddie
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hallo

Een nieuwer modem lijkt me wel wat en een next mini lijkt me ook oke, maar ik wil wel mijn eigen afstands bediening van mijn smart android tv kunnen blijven bedienen voor kanaal keuze en volume regeling en netflix en viaplay, niet dat ik alles via de next mini afstandsbediening moet regelen, wil gewoon de smartcard in mijn tv houden zoals het nu ook is, als dat mogelijk is

 

tjhslangen

Level 10
  • 418Posts
  • 25Oplossingen
  • 204Likes

Kanalen wisselen gaat niet. Volumen en apps van de tv kunnen wel. Op de next mini zitten ook apps zoals netflix viaplay.

 

Als je het zo wil houden. Kunnen ze besten alleen nieuw modem sturen en geen next mini. Laat wel ff een installatie monteur komen zodat hij netjes het aansluitpunt kan vervangen.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

je kunt uiteraard naast de next mini ook een smartcard + ci+ module gebruiken voor zenders op de tv zelf 

afhankelijk van of je huidige smartcard je eigendom is of in bruikleen kan het zijn dat je daarvoor een een ci+ module moet huren voor 2 euro per maand.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@wooddie "niet dat ik alles via de next mini afstandsbediening moet regelen, wil gewoon de smartcard in mijn tv houden zoals het nu ook is, als dat mogelijk is"

De Next mini kun je met de AB van de Next mini bedienen en de TV kun je blijven bedienen met de AB van de TV.

Het enige wat je hoeft te doen is wisselen van ingang op je TV voor TV of voor de Next.

wooddie
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hoi Marije

 

Dank je voor je reactie, het aanbod lijkt me wel wat, als ik zonder de mini next gewoon TV kan kijken via de Smartcard in mijn android tv, via Coax. En met een nieuw modem geen problemen krijg met het gebruik van een vpn verbinding, het oude modem werkt goed met VPN) en torrents (legale downloads) heb geleerd dat nieuwe techniek  niet altijd beter of meer vrijheid betekend. Wat als het nieuwe modem niet goed werkt?, kan ik dan terug naar internet met mijn oude moden?. 

 

Een nieuw modem en next mini zou de prijs van mijn abbo kosten gelijk blijven? , of word het later automatisch duurder per maand?, duurder dan als ik blijf mijn verouderder apparatuur? Wat is het voordeel van een nieuw modem t.o.v ubee  321b, sneller beter, meer privacy?

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

Wat is het voordeel van een nieuw modem t.o.v ubee  321b, sneller beter, meer privacy”

 

staat je huidige modem in router of bridge mode ?

 

in geval van router mode is de wifi snelheid met een nieuwe smartwifi modem sneller en stabieler.

 

wel zijn er idd soms problemen met VPN en of Torrents

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@wooddie Je kunt dan je huidige smartcard helaas niet behouden 😞 We kunnen je wel overzetten naar Internet Start en Tv Start met CI+ module, dan ontvang je een nieuwe kaart en module van ons. Je modem kunnen we ook omruilen zonder dat we het pakket aanpassen. Als je tevreden bent met je huidige smartcard dan is de wissel van pakket niet nodig. 

** Moderator edit: Zie deze reactie voor de juiste info **

wooddie
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hoi Super Expert dank je voor de info, huidige modem staat router mode

 

ik denk dat ik gewoon mijn oude Ubee modem blijf gebruiken. Zie dat er veel problemen zijn met gebruik  van een VPN verbinding en Torrents  met de Ziggo connectbox/smart wifi modem router. Vind het wel slecht van Ziggo als de nieuwe modems slechter zijn dan de oude Ubee modems

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ter zijner tijd worden alle oude modem verplicht omgeruild voor nieuwere 

wooddie
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hoi lotte

 

Waarom kan ik mijn huidige Smartcard niet behouden?, als ik Internet Start en Tv Start met CI+ module heb met een smartcard die ik destijds gekocht heb?. Ik krijg het idee dat ik beter af ben met mijn oude pakket en modem, dan een nieuw ziggo connect box  + next mini die die veel problemen geeft met VPN en eventueel gebruik van torrenting. Er zijn veel klachten hierover, en veel klanten willen een ander modem die wel goed werkt met een VPN verbinding

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

is het een eigen gekochte smartcard of een bruikleen ?

in geval van een eigen gekochte kun je afhankelijk van het aantal smartcard/mediabox wat je bezit (max 5 oud Ziggo gebied met eigen gekochte smartcards, klanten van na de fusie 2015 en oud upc max 3) de eigen gekochte smartcards gewoon behouden 

wooddie
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb maar 1 smartcard +C+ gekocht, hoe oud die is weet ik niet exact, waarschijnlijk 2014-2015, en die werkt  in 2022 goed. Waarom word me verteld dat ik dan een nieuwe smartcard + module moet aanschaffen voor 2  euro extra per maand? als ik een nieuwer modem en mini next wil?.  Als ik dan ook nog te horen krijg dat de huidige nieuwe modems van ziggo niet werken met een VPN verbinding, en dus beperkingen opleveren. Wat heeft het dan voor zin om de  hardware te upgraden als men meer restricties krijgt? Gebruik al jaren een VPN  om mijn op internet traces zoveel mogelijk te verbergen voor derden, en gebruik het ook zakelijk. Kan ik ook een modem bij ziggo krijgen die wel VPN moeiteloos doorlaat?. Met mijn Ubee modems nooit geen enkel probleem gehad, zijn de Ziggo connect box en smart wifi echt bagger op dat gebied? Wil gewoon eerlijk antwoord en geen gezeur over mijn gekochte smartcard + C+ module en gedoe over mijn hoofdaansluiting die al 2 keer is vernieuwd  sinds 2008 en tot nu toe geen problemen geeft met mijn ubee evw 321B modem. Heeft het zin om mijn hardware te laten vervangen zonder problemen te krijgen met een VPN of de mogelijkheid om legale torrents te downloaden via utorrent, als dat dan niet meer werkt is een uprade een downgrade, een beperking op het World Wide Web?

Uitgelicht topic