Goedemiddag,
Vandaag ons abonnement geupgrade en daar zit dan ook Skyshowtime bij.
Helaas krijgen we een foutmelding als we willen activeren. Zowel via de app als via internet of ziggo box.
De melding is dat ze de promo niet kunnen inwisselen
Enig idee wat er niet goed gaat?
Mvg
Gerard
Bedankt voor jullie geduld in dit topic. De oorzaak van het probleem is inmiddels duidelijk en we werken hard aan de oplossing.
Volg dit topic voor updatesGoedemiddag allemaal,
Helaas staat het onderzoeksticket op dit moment nog open. De nieuwe meldingen die hier doorgegeven zijn heb ik toegevoegd aan het onderzoeksticket wat hiervoor openstaat.
Ervaar je problemen met het inwisselen van je promo, laat dit dan weten in een reactie op dit topic. Wij zetten dit dan door naar onze collega's voor nader onderzoek.
Achter de schermen wordt hard gewerkt aan een oplossing. Mijn oprechte excuses voor het ongemak!
**update 14 oktober: Helaas is dit probleem nog niet voor iedereen opgelost. Mocht je de melding "Helaas kunnen we je promo niet inwisselen" zien bij het activeren van SkyShowtime vanuit Mijn Ziggo, laat dit dan weten in dit topic. Dan zetten we je gegevens naar onze collega's.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
"Helaas krijgen we een foutmelding als we willen activeren."
"De melding is dat ze de promo niet kunnen inwisselen"
Wat doe je precies en waar zie je dat dan?
Wat gebeurt er via deze link, die gaat naar Mijn Ziggo om je Sky-Showtime te activeren:
Als ik op de link klik komt er een scherm met een button om te activeren.
Hierna wordt mijn mail adres gevraagd en daarna komt deze melding.
Die ken ik nog niet, mogelijk kan een Ziggo medewerker hier meer kaas van maken.
Dit probleem heb ik momenteel ook. Zou het met de 'nieuwheid' te maken hebben?
Als ik dit wil activeren krijg ik deze melding van F-Secure;
Komt nog een hele riedel achter aan maar het lijkt er op dat F-Secure deze site ziet als onveilig.
Hi @Gerard19681005 heerlijk dat je SkyShowtime bij je abonnement hebt! Dan is het natuurlijk hartstikke zuur als je er geen gebruik van kunt maken. Lukt het om de streamingsdienst te activeren in je Mijn Ziggo account, en @teunbrouwers waar gaat het bij jou precies mis?
Dat is een hele lap tekst @borry52 , die daar tevoorschijn komt! Probeer eens het volgende: zet Safe Online of de andere virusscanner uit. Activeer dan SkyShowtime. Zet dan Safe online of de andere scanner weer aan. Of; registreer via je mobiel ( als daar geen Safe online op staat )
Beste Judith,
Jullie technische afdeling is al iom de technische afdeling van Skyshowtime om het op te lossen. Ze houden me op de hoogte middels mailing.
Dit zegt een ander virus / web beveiligings tool. En zo zeggen vele dat het niet veilig is.
Advies tot uit zetten lijkt me niet verstandig.
Je kunt dan ook natuurlijk helemaal je beveiliging afzetten. Deze meldingen komen er met een bepaald doel natuurlijk. Net als een rood stoplicht, dragen van een helm, een snelheidsmeter etc...etc.
Beveiliging is geen tool of afdeling (persoon) maar een mindset... 😉
@HBO Fan schreef:
Je kunt dan ook natuurlijk helemaal je beveiliging afzetten. Deze meldingen komen er met een bepaald doel natuurlijk. Net als een rood stoplicht, dragen van een helm, een snelheidsmeter etc...etc.
Beveiliging is geen tool of afdeling (persoon) maar een mindset... 😉
Natuurlijk, ik gebruikte niet voor niets omzeilen.
Mijn bericht was uit reactie op @Judith die voorstelde safe-online maar geheel uit te zetten.
Ik zie al waar het niet goed gaat,
Het abonnement is net ge-upgrade en dit minimaal 24 tot 72 uur duren voor alles goed in de systemen staat, als dit het geval is, dan gaat het goed, maar je kan SkyShowtime alleen activeren als je TV Max hebt, heb je dit niet, dan krijg je later pas een bericht hier over, eerst worden de abonnementen met TV Max en Skyshowtime gedaan.
Zolang de Skyshowtime App nog werkt, kan je die het beste blijven gebruiken. De upgrade komt vanzelf als Ziggo alles heeft afgerond.
Het is nog niet bekend hoe mensen met TV Complete en SkyShowtime dit gaan krijgen, daar in zal ook wel duidelijkheid komen.
Mijn abonnement met SkyShowtime heb ik deze week kunnen activeren omdat ik TV Max en Internet Elite voormalige Giganet pakket hebt.
helaas werkt dit ook niet. Foutmelding blijft hetzelfde.
Al die foutmeldingen zijn vals positieven, te sterk afgestelde antivirus programma's.
Daarom gebruik ik al sinds 2006 Windows-beveiliging, eerder onder andere namen, niets meer van die rommel en geen vertragingen en geen doorgekomen virussen en malware meer.
Ik heb het via de servicedesk aan laten zetten als extra pakket via Vodafone Ziggo combi. Hopelijk snel gefixed.
@Bert schreef:Al die foutmeldingen zijn vals positieven, te sterk afgestelde antivirus programma's.
Daarom gebruik ik al sinds 2006 Windows-beveiliging, eerder onder andere namen, niets meer van die rommel en geen vertragingen en geen doorgekomen virussen en malware meer.
Mag toch hopen dat u dit niet serieus bedoelde. Dit is namelijk precies het advies dat mensen in de **** helpt met allerlei ongein op computers, telefoons en andere soorten devices.
F-Secure en Avira zijn echt geen rommel-maar-wat aan firma's. Daarnaast slaan meer top scanners aan op deze url. (fireeye, crodwstrike) Allemaal hebben ze het dus mis en alleen uw software is goed?
Hoop dat u uw antwoord wilt nuanceren, zeker gezien veel mensen uw adviezen ter harte nemen, is het belangrijk dat u op gebied van security enige terughoudendheid betracht. Dit is een zeer lastig onderwerp en om dan zomaar te roepen: O ja, maar dat is een false positive (want Ziggo etc.) dan kunnen mensen echt wel problemen oplopen. Want wanneer is het dan geen false positive? Bij de volgende URL?
@HBO Fan "F-Secure en Avira zijn echt geen rommel-maar-wat aan firma's."
Dat zou je denken, maar helaas, in 10 jaar ICT troubleshooting op locatie en wat ik hier op het forum allemaal lees en hoe simpel dat opgelost wordt, kan ik boeken schrijven over die zogenaamde prima professionele antivirus programma's, die nogal eens vals positieven veroorzaken, om beter en strenger te lijken dan antivirussen die die fouten niet laten zien en allerlei normale interne netwerk verbindingen blokkeren als gevaarlijk, tot printer verbindingen aan toe, websites blokkeren die een normale verbinding hebben en computers vertragen tot ze bijna niet meer te gebruiken zijn en het antivirus zo streng is dat je een virus in de kern niet kunt verwijderen, omdat de kern beschermd wordt door het antivirus.
Antivirus / antimalware en andere goedbedoelde beveiligingssoftware eraf en 25% van de problemen waren al opgelost.
Vergeet niet dat de meeste antivirus bedrijven, in de loop van de tijd overgenomen zijn door investeerders en niet meer de oorspronkelijke ICTers zijn, die werkelijk aan veiligheid dachten en dat voorop hadden staan.
Zie de volgende 3 berichten over hoe en waarom en wat: https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Aanmelden-SkyShowtime-geeft-foutmelding/m-p/1279426/highlight...
Wauw ik lees het echt, maar sorry wat zit u in dit geval flink naast de waarheid.
Ongetwijfeld dat dergelijke programma's wel eens een false melding doen, maar totaal niet in die mate dat computers specialistische hulp nodig hebben.
"om beter en strenger te lijken dan antivirussen"
Dat is toch totaal niet waar, dergelijke software wordt in deze markt keihard afgerekend op false postive en niet gedetecteerde situaties.
"tot printer verbindingen aan toe"
Enig idee hoeveel ellende er momenteel via printersoftware, zeker die via WiFi ontsloten zijn, dagelijks op werkplekken terecht komt? Zelfs het scannen van papier op dergelijke printers kunnen al zorgen dat bepaalde grapjes opgehaald worden en op een netwerk verschijnen.
Graag wil ik een ander geluid laten horen. Denk goed na als u een viruspakket heeft die een waarschuwing afgeeft. Dit is niet voor niets en wat andere mensen ook beweren, denk vooral zelf na voordat u dergelijke waarschuwingen negeert. Bij twijfel niet inhalen, want zodra een virus, malware of het altijd fijne cryptoware binnen is is het te laat. Dan gaan er niet veel mensen u helpen met het herstellen van uw computers en beschadigde data.
Ik zie het dagelijks, met flinke veel emotie, hoe mensen in de problemen zijn gekomen door negeren van meldingen. Het was toch een valse melding, dat zeggen andere allemaal.
@HBO Fan "Wauw ik lees het echt, maar sorry wat zit u in dit geval flink naast de waarheid. "
Geen sorry, dat is niet nodig, dat mag je vinden, geen enkel probleem.
Als een antivirus werkelijk doet wat het moet doen, zonder commercieel gerommel, zonder vertragingen, zonder vals positieven, zonder onjuiste blokkeringen, prima, dat moet ook, je kunt helemaal niet zonder antivirus/antimalware programma, maar gebruik er dan wel één die goed werkt en de grap is dat die op Windows gratis is en uitermate effectief.
Ik heb eerder zelf alle stappen gevolgd om SkyShowtime te activeren en geen issues tegengekomen.
Ik heb deze praktijk ervaringen opgedaan in de ICT troubleshoot praktijk op locatie, wat 10 jaar mijn dagelijks werk was bij bedrijven en particulieren en die worden theoretisch ondersteund door specialistische internationale beveiligingsopleidingen bij Microsoft voor servers en stand-alone machines en professionele internationale antivirus bedrijven, die eerder nog vanuit idealisme opereerden, om de wereld een stukje veiliger te maken en aan allerlei testen meegedaan, wat beveiliging betreft.
Ik heb in die 10 jaar veel en veel te vaak zogenaamde "professionele gerenommeerde" antivirus programma's moeten verwijderen, om een PC weer normaal te laten werken, met daarna uiteraard een goed antivirus/antimalware programma erop.
Verder einde discussie hier wat mij betreft, want het gaat al veel te ver off-topic.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.