Regelmatig komen we ze tegen op Marktpaats: SmartWifi Pods, modems en mediaboxen. Het leven is al duur genoeg en waarom zou je meer betalen dan nodig? Maar in een aantal gevallen zit er wèl een addertje onder het gras.
SmartWifi Pods kopen via Marktplaats
SmartWifi Pods worden regelmatig voordelig op Marktplaats aangeboden. Deze pods zijn bij Ziggo te huur of te koop.
Gekochte SmartWifi Pods
Als een verkoper deze pods heeft gekocht via Ziggo dan is de verkoper natuurlijk ook de eigenaar en mag ze dus ook doorverkopen. Maar omdat de pods geregistreerd staan op het account van de verkoper, moet de verkoper deze pods door Ziggo laten ontkoppelen voordat de nieuwe eigenaar ze kan installeren.
💡Als de vorige eigenaar de SmartWifi Pods niet heeft laten ontkoppelen dan kan de nieuwe eigenaar de pods óók laten ontkoppelen via de klantenservice van Ziggo. Onderaan dit topic neem je eenvoudig via de chat contact op met de klantenservice. |
Geleende SmartWifi Pods
Bij SmartWifi Pods die de verkoper in bruikleen heeft van Ziggo ligt het natuurlijk anders; de verkoper is géén eigenaar en mag ze dus ook nooit doorverkopen. Een nieuwe eigenaar heeft niets aan deze pods omdat ze niet ontkoppeld kunnen worden en niet toegewezen aan een nieuwe eigenaar.
💡De enige mogelijkheid is om via de verkoper te regelen dat het betaalde bedrag wordt teruggestort en de pods worden teruggestuurd. |
Mediabox XL kopen via Marktplaats
Ook wordt de Mediabox (Horizon) XL regelmatig op Marktplaats aangeboden. De verkoper van deze mediabox heeft meestal van Ziggo een nieuwer model Next of Mini ontvangen en de Mediabox XL hoefde niet retour gestuurd te worden maar kon worden ingeleverd bij een milieustraat.
Als u denk een tweede leven te kunnen geven aan deze mediabox, dan heeft u een kat in de zak gekocht en zijn deze boxen alleen bruikbaar als een leuk knutselproject.
💡Elke door Ziggo uitgeleende mediabox moet door Ziggo geactiveerd worden om te kunnen werken. En deze mediabox zal dus nooit werken. |
Mediabox Next en Mini
Soms worden er ook Mediaboxen Next en Mini op Marktplaats aangeboden. Dit zijn mediaboxen die alléén in bruikleen bij een abonnement worden geleverd en blijven dus altijd eigendom van Ziggo. Na het beëindigen van een abonnement had de verkoper deze mediabox moeten terugsturen naar Ziggo. Daarom mogen ze nooit verkocht worden en zullen, waar dan ook nooit werken omdat Ziggo ze moet activeren en aan een Ziggo-account moet koppelen.
💡Feitelijk gezien is verkoop van deze in bruikleen geleverde apparatuur diefstal en mogen nooit verkocht worden. |
SmartWifi modems kopen via Marktplaats
Wat minder vaak worden ook SmartWifi modems op Marktplaats verkocht. Deze modems zijn afkomstig van verkopers die bijvoorbeeld zijn verhuisd naar een andere internetprovider. Een bij een abonnement geleverd modem moet bij beëindiging van een abonnement natuurlijk worden teruggestuurd. Feitelijk gezien is verkoop van deze in bruikleen geleverde apparatuur diefstal.
Omdat elk modem door Ziggo geactiveerd moet worden zal zo’n gekocht modem ook nooit werken.
SmartWifi 6 Pod via Marktplaats
Volgens de laatste berichten worden ook de nieuwste SmartWifi 6 Pods van Ziggo op Marktplaats aangeboden. Deze pods kunnen niet via Ziggo gekocht en worden alleen in bruikleen geleverd. Dat betekent dus dat Ziggo te allen tijde eigenaar blijft van deze pods en ze dus nooit mogen worden doorverkocht. De verkoper van deze pods had ze bij beëindiging van zijn of haar abonnement moeten terugsturen naar Ziggo.
Mocht u denken een high-tech apparaat in huis te hebben gehaald, dan heeft u gelijk. Maar dit zwarte doosje zal nooit werken omdat Ziggo deze SmartWifi 6 Pod niet kan en zal activeren. En dat is natuurlijk vreselijk jammer van uw geld, want uw aankoop is hooguit bruikbaar als boekensteun.
Heb jij wifipods van een ander overgenomen en wil je deze activeren? Neem contact met ons op via de chat. De medewerker checkt of de wifipod gekoppeld kan worden.
@Wim C. schreef:Regelmatig komen we ze tegen op Marktpaats: SmartWifi Pods, modems en mediaboxen. Het leven is al duur genoeg en waarom zou je meer betalen dan nodig? Maar in een aantal gevallen zit er wèl een addertje onder het gras...
Aanvulling :
Deco SmartWifi Pods kopen via Marktplaats
Deco Pods worden ook regelmatig voordelig op Marktplaats aangeboden. Deze pods zijn bij Ziggo te huur of te koop, maar zijn geen product van Ziggo. Deze pods hebben dus ook geen interne registratie, die eventueel door Ziggo ontkoppeld kan/moet worden.
Gekochte Deco SmartWifi Pods
Als de verkoper deze pods heeft gekocht via Ziggo, dan is de verkoper natuurlijk ook de eigenaar en mag ze dus ook doorverkopen.
💡Aangezien deze pods niet gekoppeld worden aan het Ziggo account van de verkoper, kan de nieuwe eigenaar ze zonder problemen aansluiten en gebruiken. |
Geleende Deco SmartWifi Pods
Heeft de verkoper deze pods in bruikleen ( = gehuurd ), dan mogen de pods geheel niet verkocht worden door de verkoper, want ze zijn én blijven eigendom van Ziggo.
💡Feitelijk gezien is verkoop van deze in bruikleen geleverde apparatuur diefstal en mogen nooit verkocht worden. U, als koper, bent dan in feite een heler. |
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hoi @Wim C. ,
Helemaal mee eens.Nog wel een toevoeging:
Oud-UPC boxen kopen is ook zinloos, deze zijn niet bruikbaar zonder activatie(zoals de Pace, en Cisco upc ontvangers).Koop Fziggo ontvangers zijn wel bruikbaar, maar dan dienen deze wel de huidige standaarden te ondersteunen.Een 5200c is nog goed bruikbaar, maar bijvoorbeeld een IR-FOX C niet.
@Wim C.een prima en duidelijk verhaal. Hopelijk voorkomt dat veel illegale verkopen, maar voorkomt het vooral veel teleurgestelde kopers, die hun geld kwijt zijn, omdat ze een Ziggo huurproduct hebben gekocht ( wat dus in feite heling is ).
Snap ook niet dat mensen Smartwifi modems kopen, iedereen die een verouderde heeft op de TC7210 na kan die gratis krijgen.
@Wim C. schreef:Regelmatig komen we ze tegen op Marktpaats: SmartWifi Pods, modems en mediaboxen. Het leven is al duur genoeg en waarom zou je meer betalen dan nodig? Maar in een aantal gevallen zit er wèl een addertje onder het gras...
Aanvulling :
Deco SmartWifi Pods kopen via Marktplaats
Deco Pods worden ook regelmatig voordelig op Marktplaats aangeboden. Deze pods zijn bij Ziggo te huur of te koop, maar zijn geen product van Ziggo. Deze pods hebben dus ook geen interne registratie, die eventueel door Ziggo ontkoppeld kan/moet worden.
Gekochte Deco SmartWifi Pods
Als de verkoper deze pods heeft gekocht via Ziggo, dan is de verkoper natuurlijk ook de eigenaar en mag ze dus ook doorverkopen.
💡Aangezien deze pods niet gekoppeld worden aan het Ziggo account van de verkoper, kan de nieuwe eigenaar ze zonder problemen aansluiten en gebruiken. |
Geleende Deco SmartWifi Pods
Heeft de verkoper deze pods in bruikleen ( = gehuurd ), dan mogen de pods geheel niet verkocht worden door de verkoper, want ze zijn én blijven eigendom van Ziggo.
💡Feitelijk gezien is verkoop van deze in bruikleen geleverde apparatuur diefstal en mogen nooit verkocht worden. U, als koper, bent dan in feite een heler. |
Mensen denken een koopje te hebben, kijken nergens naar en onderzoeken niks en zijn dannhet haasje.
Maar het kopen ter goeder trouw is niks ilegaals aan, zelfs het verkopen van provider eigendommen niet als de persoon die ze in bruikleen heeft gekregen een afkoop som tegemoed kan zien, als dit in de voorwaarden is opgenomen is voldoende, hoeft men ze geeneens te heffen, want de eigenaar heeft dan een ontsnapping ingebouwd om schadeloos gesteld te worden.
Is het kies om te doen, nee, ben ik er voorstander van, nee, en zeker niet met Ziggo rommel waar je niks mee kunt, een groene of magenta router/tv kastje wil nog wel werken, bij ziggo niet die heeft het gelukkig dicht getimmert, zouden ze allemaal moeten doen, is die handel zo over.
dit verdient toch wel een sticky, wat een goede uitgebreide info
Tip💡
Voor mensen die toch overwegen om SmartWifi Pods via Marktplaats te kopen, is het misschien een idee om vóór de aankoop van deze pods foto’s te vragen aan de verkoper van de pods waarop de serienummers duidelijk leesbaar zijn. Een moderator kan dan misschien controleren of deze pods in bruikleen zijn geleverd of gekocht.
mogen ze die serienummers zomaar checken als die pods nog niet in je bezit zijn ? kijkend naar avg/privacy wet
@MR_CHIP goede vraag.
Qua privégegevens zijn alleen alleen de moderators in staat om deze serienummers te koppelen aan een abonnee. Feitelijk gebeurt nu hetzelfde na de aankoop. Het enige verschil is dat dit nu zou gebeuren voor de aankoop.
Moderators wisselen in beide gevallen geen persoonsgegevens uit, maar geven alleen aan of de te kopen pods bruikbaar zijn of niet.
Terzijde: moderators zijn natuurlijk druk zat, maar klanten verder helpen is waar dit forum op draait.
@MR_CHIP schreef:mogen ze die serienummers zomaar checken als die pods nog niet in je bezit zijn ? kijkend naar avg/privacy wet
Je zou toch verwachten dat er ook een lijst te maken is met alleen serienummers van huur pods !
Als IT'er denk ik dan aan een eenvoudige export van de main database. Die data in een Excel sheet, op een gezamenlijke share in het netwerk en dan alleen met read-rechten. 1 keer in de zoveel tijd ( dagen ? ) een nieuwe export plaatsen. Klaar is kees. Simpel karweitje van nog geen 10 minuten !
Zo kan eenvoudig én op elke niveau van Ziggo gecontroleerd worden of een pod gehuurd is, zonder de 'achtergrond' van de pod te weten en dus ook zonder ingewikkelde ( privacy ) rechten-structuur.
ik steun het idee ook zeker weten alles om ervoor te zorgen dat de consument geen kat in de zak koopt
ik vroeg het me alleen af qua privacy aspect en hoe ziggo dit eventueel zou kunnen vormgeven
@MR_CHIP en @Pasi eerlijk gezegd zal het mij worst wezen hoe moderators het achter de schermen en via welke andere afdelingen dit soort situaties oplossen. Gelukkig valt dit buiten mijn domein. 😎
Wellicht klinkt het niet aardig, maar uiteindelijk hebben klanten van Ziggo ook een eigen verantwoordelijkheid om voor een aankoop uit te vogelen of het wel gaat werken.
dat ben ik geheel met je eens, maar goed als we en dan bedoel ik ziggo iets aan kan doen qua informatie waardoor het minder snel mis gaat is dat natuurlijk mooi meegenomen
@MR_CHIP volgens mij heb ik in dit topic alle informatie al gegeven.
Dat wat @Pasi aangaf om een toegankelijke database met serienummers openbaar te maken, lijkt een heel innovatief plan, maar gezien de privégegevens (ook al zijn het maar serienummers) een ontoelaatbaar plan.
Laat de privégegevens over aan de Ziggo-medewerkers dan komt het vast goed.
@Wim C. Het is misschien ook handig om in je sticky de Ziggo en fUPC smartcards te vermelden als niet bruikbaar.
Beide smartcards (door Ziggo of UPC) in het verleden geleverd, i.c.m. een decoder werden geregistreerd onder klantnummer/adres van de gebruiker. Wanneer de mediabox dus een oude Cisco, Pace, Samsung of HUMAX betreft eindigt deze tegenwoordig op de milieustraat, en is het risico dus dat de smartcard voor een bepaalde prijs wordt aangeboden op marktplaats.
Gezien dat deze zoals ik al vermelde adresgebonden zijn, koopt men ook de spreekwoordige "kat-in-de-zak" hiermee. Dit gezien Ziggo's policy dat er geen gebruikte smartcards ge(her)activeerd worden, en het verkrijgen van een smartcard, alleen nog mogelijk is i.c.m. een CI+ Module in bruikleen.
Opmerkelijk is wel dat op de volgende pagina: Apparaten terugsturen er niets vermeld wordt over de smartcard, hierdoor wordt de onwetende klant dus eigenlijk in het ongewisse gelaten.
Misschien een idee om dit door een van de mods in het desbetreffende artikel te laten vermelden? Scheelt in mijn optiek toch weer wat frustratie.🤷
@JeffvE Volgens mij heb je hierboven je bijdrage al geleverd. 🤓
En het is trouwens geen ⭐️ Sticky maar een gewoon topic waar iedereen op kan reageren.
een sticky topic wat bovenaan blijft staan maar je wel kan reageren
Ik heb ivm het kapot gaan van m'n Mediabox (Horizon) XL een Mini gekregen. De Mediabox (Horizon) XL mocht ik naar de milieustraat brengen. Elektronica is m'n hobby als zendamateur dus nieuwsgierig als ik ben heb ik hem gesloopt. En wat zie ik ? Een prachtige 3.5 inch 500 !!! Gb harddisk. Dus die heb ik er uit gehaald. En mooi dat ie werkt nu als weer een backup schijfje................."een tweede leven dus".
De rest is niet bruikbaar en is naar de "stort".
Klopt @GottfriedJulius .
Zelf heb ik ook 1x een 2.5Inch HDD(uit een G7401) en 1x een 3.5inch (uit een G7400) liggen die ik uit een XL had gesloopt.Alleen hebben ze wel veel branduren, die van jou vast ook😁Dus echt heel betrouwbaar zullen ze niet meer zijn.
Hoe had jij ze geformatteerd?Ik via diskpart.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.