1
Vraag
2
Reacties
ZigNZag

Level 9
  • 284Posts
  • 1Oplossingen
  • 99Likes

Komen er nieuwe snelheden in 2024?

Ik ben benieuwd; zouden er snelheidsverhogingen komen?

meestal loopt zakelijk iets voorop, en daarom verwacht ik voor consumenten dit:

Elite 1200/120 (wellicht zelfs 200 upload)

55 euro

Start XXL 500/50 (wellicht zelfs 100 upload) 50 euro

Start 250/50

45 euro

Ook verwacht ik prijsverlagingen naar Odido achtige ronde getallen. Wel minder kortingsmogelijkheden.

Wat denk jij?

611 Reacties 611
Meldingen
Aan Uit
Pasi

Level 19
  • 10643Posts
  • 509Oplossingen
  • 5899Likes

@ZigNZag  schreef:

Ik ben tot de conclusie gekomen dat het Start abonnement voor ons gezin qua download voor 99,9% voldoende is.....

Lite 100/25

Start 250/50

XL 500/100

Elite 1000/150(of 200)

...

Een mooie tabel, maar die upload snelheden kloppen natuurlijk niet en dat zal zo m.i. voorlopig ook niet worden.

Hier een handzaam lijstje van alle mogelijkheden.

Overigens wil Ziggo natuurlijk de internet pakketten wel zo indelen ( qua up/down-load ), dat men vaker een duurder pakket neemt, dan dat men downgrade naar een goedkoper pakket. Want hoe duurder het pakket, des te meer winst Ziggo maakt.

ZigNZag
Topicstarter
Level 9
  • 284Posts
  • 1Oplossingen
  • 99Likes

@Pasi De snelheden die ik noem matchen het huidige lijstje van ziggo idd niet. Ik bedoel dit als een wenselijke verandering, hoewel ik het ook betwijfel of ze zoiets gaan doen.

Zoals gezegd is 200 Mbit voor mijn gezin genoeg. Je kunt het beste investeren in een goed thuis netwerk zodat die bandbreedte goed benut wordt zonder haperingen. Mijn bedraadde netwerk is klaar voor 2,5Gbit en verdeeld de 200 Mbit moeiteloos over de apparaten met 3 accesspoints

Komt er glas dan prik ik die gewoon in op m’n thuisnetwerk.

Garihd

Level 17
  • 3622Posts
  • 119Oplossingen
  • 1996Likes

@ZigNZag  schreef:

@Pasi De snelheden die ik noem matchen het huidige lijstje van ziggo idd niet. Ik bedoel dit als een wenselijke verandering, hoewel ik het ook betwijfel of ze zoiets gaan doen.

Ooit was het mogelijk zelf een bepaald configuratie bestand aan te passen want die voorgestelde bandbreedtes zijn wel mogelijk als de modem maar weet hoe en wat. Alleen die 200 up zal nog wel een jaar op zich laten wachten.

Eerlijk gezegd is het nog een zuinig voorstel maar wel realistischer dan mijn voorstel.

100/50

200/100

500/250

1000/500 

ZigNZag
Topicstarter
Level 9
  • 284Posts
  • 1Oplossingen
  • 99Likes

@Garihd Naarmate de tijd vordert wordt jouw voorstel ook steeds realistischer.

digibaro

Level 8
  • 222Posts
  • 0Oplossingen
  • 145Likes

Nog 1 jaar wachten op hogere upload. Dat mag dan wel een superZiggoDeal zijn met nu + straks 2 glasvezel sprietjes in de voortuin (ODF en KPN). Een verlaging met 20 Euro op de abonnementsprijs snoert mij ook weer 1 jaar de mond. 😉

ZigNZag
Topicstarter
Level 9
  • 284Posts
  • 1Oplossingen
  • 99Likes

Chat GPT geeft heel goed advies over wat je echt nodig hebt.

Vraag maar eens om de verschillende snelheden te vergelijken en wat je echt nodig hebt. Mijn conclusie: Internet Start zal voor de meesten voldoende zijn, ook als je gamed. Wil je net wat meer, bijvoorbeeld omdat je een groot gezin hebt en veel intensieve taken met veel apparaten tegelijk doen, dan geeft Start XXL net meer ruimte. Elite zal je echt sporadisch nodig hebben.

Als in de toekomst de standaardbehoefte verandert zal Ziggo ongetwijfeld Start en Start XXL weer voldoende aanpassen.

Pasi

Level 19
  • 10643Posts
  • 509Oplossingen
  • 5899Likes

@ZigNZag  schreef:

...
Mijn conclusie: Internet Start zal voor de meesten voldoende zijn, ook als je gamed. Wil je net wat meer, bijvoorbeeld omdat je een groot gezin hebt en veel intensieve taken met veel apparaten tegelijk doen, dan geeft Start XXL net meer ruimte. Elite zal je echt sporadisch nodig hebben.
...

Inderdaad !

@ZigNZag  schreef:

...

Als in de toekomst de standaardbehoefte verandert zal Ziggo ongetwijfeld Start en Start XXL weer voldoende aanpassen.

Inderdaad, door de prijs voor deze pakketten nog verder te verhogen, zodat men voor een paar euro verschil beter kan/wil overstappen naar Elite. Want het lijkt natuurlijk veel beter/mooier op/in je jaarverslag, als daar wordt vermeld dat je klanten en-bloc overstappen op het duurste abonnement.
Zonder verdere kennis of achtergrond informatie zou je dan kunnen denken, dat Elite het meest gewilde abonnement is of het goedkoopste is of dat de klant alleen maar sneller ( en nog sneller ) wil. Terwijl, in feite het gewoon de prijsstelling ( en de reclame ) is die de klant doet overstappen naar Elite.

Garihd

Level 17
  • 3622Posts
  • 119Oplossingen
  • 1996Likes

@Pasi  schreef:

@ZigNZag  schreef:

...
Mijn conclusie: Internet Start zal voor de meesten voldoende zijn, ook als je gamed. Wil je net wat meer, bijvoorbeeld omdat je een groot gezin hebt en veel intensieve taken met veel apparaten tegelijk doen, dan geeft Start XXL net meer ruimte. Elite zal je echt sporadisch nodig hebben.
...

Inderdaad !

@ZigNZag  schreef:

...

Inderdaad, door de prijs voor deze pakketten nog verder te verhogen, zodat men voor een paar euro verschil beter kan/wil overstappen naar Elite. Want het lijkt natuurlijk veel beter/mooier op/in je jaarverslag, als daar wordt vermeld dat je klanten en-bloc overstappen op het duurste abonnement.
Zonder verdere kennis of achtergrond informatie zou je dan kunnen denken, dat Elite het meest gewilde abonnement is of het goedkoopste is of dat de klant alleen maar sneller ( en nog sneller ) wil. Terwijl, in feite het gewoon de prijsstelling ( en de reclame ) is die de klant doet overstappen naar Elite.

Dat is natuurlijk een vast gegeven niet alleen bij Ziggo. Voor mijn 100/100 met TV betaal ik net zoveel of meer als het huidige tarief voor 1Gb met TV, nieuwe klanten betalen bijna €10,00 minder. 

En dat verder verhogen is betrekkelijk, al een paar jaar blijven de prijzen en de daarbij geleverde snelheden redelijk gelijk. Het is zelfs zo dat men eerder voor diezelfde € 43,50 waar je nu 100/25 voor krijgt maar 50/5 voor kreeg.

De instap snelheden gaan regelmatig omhoog en de prijs voor die snelheden ook waardoor men dezelfde lasten en snelheid blijft houden bij een downgrade. Objectief gezien blijft alles vrij stabiel. Uiteraard begrijp ik ook dat het niet zo overkomt. Als we de prijzen en de bijbehorende snelheden van de afgelopen 5 jaar of verder terug zullen we zien dat dit zo is.

Ik had ooit een  dergelijk lijstje gevonden die ik niet zo snel kan terugvinden.

ZigNZag
Topicstarter
Level 9
  • 284Posts
  • 1Oplossingen
  • 99Likes

@Garihd De prijzen van Ziggo en KPN blijven voor instap internet inderdaad redelijk stabiel. Er zijn echter wel glasvezelaanbieders die goedkoper internet aanbieden op alle snelheden die Ziggo en KPN ook bieden. Ik denk dat KPN en Ziggo/Vodafone het kunnen makken omdat ze mooie combi deals maken met Mobiel. Het gaat voor iedereen uiteindelijk om het totaal pakket, voor zowel zowel consumenten als bedrijven.

Garihd

Level 17
  • 3622Posts
  • 119Oplossingen
  • 1996Likes

@ZigNZag  schreef:

@Garihd De prijzen van Ziggo en KPN blijven voor instap internet inderdaad redelijk stabiel. Er zijn echter wel glasvezelaanbieders die goedkoper internet aanbieden op alle snelheden die Ziggo en KPN ook bieden. Ik denk dat KPN en Ziggo/Vodafone het kunnen makken omdat ze mooie combi deals maken met Mobiel. Het gaat voor iedereen uiteindelijk om het totaal pakket, voor zowel zowel consumenten als bedrijven.

Klopt  en volgens mij heb hier ook al gewezen naar een kleinere niet landelijke provider die al ruim 10 jaar geen inflatiecorrectie toepast en maar 1 bandbreedte levert namelijk 1Gb voor  € 39,95 dan is zelfs Odido duur met hun € 45,00 voor 1Gb.

Die combideals lijken mooier dan ze daadwerkelijk zijn ik laat me daar niet meer toe verlokken. En ben toch nog voordeliger uit.

DON PAPA

Level 17
  • 4077Posts
  • 64Oplossingen
  • 3434Likes

@Garihd Schreef: Die combideals lijken mooier dan ze daadwerkelijk zijn ik laat me daar niet meer toe verlokken. En ben toch nog voordeliger uit.

Nou ik ben toch wel blij met die combideal van Odido, daardoor betaal ik nu ook voor het 2e jaar (verlenging) gemiddeld maar €30 per maand voor een 400/400 abonnement. 

Garihd

Level 17
  • 3622Posts
  • 119Oplossingen
  • 1996Likes

@DON PAPA  schreef:

@Garihd Schreef: Die combideals lijken mooier dan ze daadwerkelijk zijn ik laat me daar niet meer toe verlokken. En ben toch nog voordeliger uit.

Nou ik ben toch wel blij met die combideal van Odido, daardoor betaal ik nu ook voor het 2e jaar (verlenging) gemiddeld maar €30 per maand voor een 400/400 abonnement. 

Als we dan even verlengingsvoordelen buiten beschouwing laten zijn de producten van Ziggo/Vodafone en KPN Vast/Mobiel zoveel hoger dan de andere providers dat die providers zelfs zonder dergelijke combinaties goedkoper zijn.