Ik ben benieuwd; zouden er snelheidsverhogingen komen?
meestal loopt zakelijk iets voorop, en daarom verwacht ik voor consumenten dit:
Elite 1200/120 (wellicht zelfs 200 upload)
55 euro
Start XXL 500/50 (wellicht zelfs 100 upload) 50 euro
Start 250/50
45 euro
Ook verwacht ik prijsverlagingen naar Odido achtige ronde getallen. Wel minder kortingsmogelijkheden.
Wat denk jij?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@wewanl En alles is relatief 😊
In relatie tot snelheid - abonnementsprijzen
@digibaro Daar heb je een punt, relatief veel geld voor de snelheid, dat zegt meer dan alleen de absolute snelheden.
Linkjes zijn leuk echter wanneer zijn ze geplaatst, er staat oktober maar als ik dan kijk naar die link die snelheid hebben we al een tijdje dus denk ik oud bericht en een storend iets en halve info, ruis op de lijn.
Maar goed er zal wel iets moeten gebeuren aangezien ik zeer tevreden ben ook met odido en ja waarom 2 ISP aangezien mijn router er 4 aan kan en graag test en mijn gevoel dat e rveel over gaan naar odido, wat betreft snelheid en dan kijkend naar de upload en de prijs en als ik het hele netwerk aanpas thuis zelf nog sneller kan en met en met zeker zal gaan komen.
Nu je zelfs op mobiel met 5G met bijvoorbeeld NPK makkelijk overal 500 Mbit haalt in de grote stad, nu de echte 5G frequenties aanstaan, zou de standaard voor thuis internet wel moeten veranderen lijkt me.
Lite 100 Mbit
Start 500 Mbit
XXL 750 Mbit (loopt het ook gelijk met Max)
Elite 1000 Mbit
allemaal met 100 mbit up.
@ZigNZag
Ik stel voor minder pakketten, logischer naamgeving en geen jaarlijkse snelheidsverhogingen meer tenzij technisch mogelijk in de upload. Zorg om concurrent te blijven dat de prijzen niet of minder verhoogd worden en dat klanten eenvoudig om laag/hoog kunnen switchen.
Lite 100/20 Mbps
Basic 500/100 Mbps
Elite 1000/200 Mbps of 1000/1000 via DOCSIS 4.x
Symmetrische snelheid bij Ziggo op de coax?
LAAT ME NIET LACHEN!!
Ik vermoed dat symmetrische snelheden bij Ziggo nog minstens tien jaar op zich laat wachten.
@wewanl1Gbps down via Ziggo kabel en 1 Gbps up via Vodafone 5G. 😉
@digibaro Ik vind jouw voorstel van de pakket versimpeling helemaal top en verder inderdaad de upload verhogen waar het kan. 🤞
Haalt Vodafone met 5G 1000 Gbit up? Dan zouden ze KPN overtreffen, maar ik laat mij wat dat betreft graag positief verassen.
Qua prijs lijkt me dan redelijk.
42,50 lite
47,50 basic
52,50 elite
Ziggo heeft nog niks gecommuniceerd, zou er dit jaar nog iets gebeuren behalve zoals voor de slapende abonnees complete en Max gebeurt is in mei?
@ZigNZag schreef:Ziggo heeft nog niks gecommuniceerd, zou er dit jaar nog iets gebeuren behalve zoals voor de slapende abonnees complete en Max gebeurt is in mei?
Ik verwacht het niet en als er toch wat zou veranderen, dat wordt waarschijnlijk alleen de download snelheid iets verhoogd. Iets wat natuurlijk weinig/geen nut heeft, want dat is vaak geen probleem en is het ( voor iemand ) wel een probleem, dan kan deze voor een paar euro extra een 1 Gb abonnement nemen.
Dat Ziggo dan ook de upload een zinnige verhoging geeft, is m.i. niet van toepassing. Terwijl daar m.i. ondertussen steeds meer vraag naar is. Want steeds meer mensen maken gebruik van een cloud ( o.a. OneDrive, iCloud, Google Drive, Dropbox en WeTransfer ) waardoor er steeds meer data ge-upload wordt en dus ook de upload snelheid belangrijk wordt.
@Pasi Ze kunnen ook gewoon niks verhogen, ze kunnen ook gewoon drie abonnementen toevoegen met hogere upload en iets hogere download dan de huidige.
@Template schreef:
- ...ze kunnen ook gewoon drie abonnementen toevoegen met hogere upload en iets hogere download dan de huidige.
Dáár heb ik vroeger ook wel eens aan gedacht.
Maar omdat ik verwacht dat het Ziggo administratie systeem nu al ernstig overbelast is ( zie alle problemen m.b.t. SkyShowTime, Viaplay, HBO, Disney+ en andere welkomst cadeaus ), zou nog meer 'smaken' dit alleen nog maar verergeren.
@Template schreef:@Pasi Ze kunnen ook gewoon niks verhogen, ze kunnen ook gewoon drie abonnementen toevoegen met hogere upload en iets hogere download dan de huidige.
Dat kan alleen als dit technisch mogelijk is zolang er blijkbaar nog vrijveel hardware moet worden vervangen is er nog weinig mogelijk. En inderdaad een drama voor het facturatie systeem.
@Garihd schreef:
@Template schreef:@Pasi Ze kunnen ook gewoon niks verhogen, ze kunnen ook gewoon drie abonnementen toevoegen met hogere upload en iets hogere download dan de huidige.
Dat kan alleen als dit technisch mogelijk is zolang er blijkbaar nog vrijveel hardware moet worden vervangen is er nog weinig mogelijk. En inderdaad een drama voor het facturatie systeem.
Wat voor hardware nu nog bijna eind 2024
@MR_CHIP schreef:
@Garihd schreef:
Wat voor hardware nu nog bijna eind 2024.
Blijkens diverse reacties die tobias schrijft nog heel veel.
Er kan hooguit worden aangeboden dat men bij elk huidige pakket de upload naar 100 Mb verhoogt tegen een bepaald tarief.
Dat klinkt niet hoopgevend. Voor mij persoonlijk is elke download verhoging van Elite geen toevoeging meer, want de huidige bandbreedte trek ik in de praktijk amper vol (de upload wel 😎 ). De kans op prijsverlagingen is subzero.
Ik ben tot de conclusie gekomen dat het Start abonnement voor ons gezin qua download voor 99,9% voldoende is. (Zelfs met 100 Mbit kun je 5 dikke Disney en Netflix streams openzetten en tegelijk downloaden, getest, 200 Mbit voelt net iets meer luxe, alles reageert net iets sneller). Toegevoegde waarde zit dus in prijs verlaging en of meer upload, want meer upload voegt nog wel iets toe aan de ervaring.
Lite 100/25
Start 250/50
XL 500/100
Elite 1000/150(of 200)
Dit zou verschil maken, ik zou zo ook verleid worden om van Start naar XXL te gaan, want vanaf 500 Gaan de grotere downloads ook al snel genoeg en dan is de upload zoals deze nu nog alleen bij elite is
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.