Buurman

Level 14
  • 986Posts
  • 50Oplossingen
  • 897Likes

Je abonnement wijzigen: Oud pakket?

Als ik uit pure nieuwsgierigheid in MijnZiggo klik op abonnement wijzigen verschijnt er de tekst:

 

“Tijd voor een nieuw abonnement

Je hebt een oud Ziggo-pakket. Stel nu zelf een nieuw ideaal pakket samen met digitale tv, internet en vast bellen.”

 


Het ligt (nog) niet in de bedoeling om mijn abonnement aan te passen,

maar de vraag is wat is er OUD aan mijn Ziggo pakket ?

Ik heb al enkele jaren het volgende abonnement:

>>Internet Compleet - TV Compleet + Next - Vast bellen<<  voor €71,- PM

 

 

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Buurman
Topicstarter
Level 14
  • 986Posts
  • 50Oplossingen
  • 897Likes

@Pasi  Het ligt in de toekomst wel in de bedoeling om de internetsnelheid te verlagen naar Internet Start.

We zijn twee senioren en echt veel downloaden en uploaden doen we niet zo echt veel meer.

Af en toe wat Youtube filmpjes van interesse bekijken en periodiek wat privebestanden van pakweg 1,5 GB geregeld backuppen  naar OneDrive. 

Naar mijn mening zijn er aan het downgraden van de internetsnelheid nooit kosten verbonden.

Bekijk in context

Buurman
Topicstarter
Level 14
  • 986Posts
  • 50Oplossingen
  • 897Likes

@Krista dit scherm krijg ik in beeld 

Bekijk in context

Krista
Community Moderator
Community Moderator
  • 299Posts
  • 45Oplossingen
  • 145Likes

@Buurman bedankt! De melding is inderdaad onterecht. Momenteel wordt dit onderzocht. Je mag de melding in ieder geval negeren. 

Bekijk in context

19 Reacties 19
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Dat is een vreemde, want je hebt al een Next.

Ben benieuwd wat een Ziggo moderator hierover weet te vertellen.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Buurman waarschijnlijk is er niks oud aan je pakket want volgens mij doet alles het nog. Ik denk dat Ziggo bedoelt dat jouw pakket (om welke reden dan ook) niet meer in het assortiment van te kiezen pakketten zit. Wat je eventueel zou kunnen bekijken is of er pakketten te kiezen zijn die er hetzelfde of beter uitzien en waarvoor je hetzelfde of minder betaalt. 
En als er niks beters of voordeliger te kiezen valt, dan zou ik het persoonlijk lekker laten zitten.

Krista
Community Moderator
Community Moderator
  • 299Posts
  • 45Oplossingen
  • 145Likes

Hallo @Buurman

Dat is een goede vraag! Wanneer ik je abonnement erbij pak zie ik inderdaad dat je een nieuw portfolio afneemt. Wat @Wim C.aangeeft is een goed punt, maar lijkt in jouw geval niet aan de orde. Zou je eens een screenshot/foto willen sturen van de melding in het scherm? Heb je wel de mogelijkheid om een wijziging door te voeren op de pagina? 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

"...Ik denk dat Ziggo bedoelt dat jouw pakket (om welke reden dan ook) niet meer in het assortiment van te kiezen pakketten zit...", waardoor je nu waarschijnlijk minder betaald, dan wanneer je een gelijkwaardig nieuw abonnement neemt.

Als u nu een ander abonnement neemt, krijgt u waarschijnlijk eerst een jaar abonnement. Kiest/krijgt u andere hardware, dan betaald u waarschijnlijk ook nog eens €19,75 voor het afhandelen daarvan.  Allemaal zaken om toch even over na te denken.

Buurman
Topicstarter
Level 14
  • 986Posts
  • 50Oplossingen
  • 897Likes

@Pasi  Ik betaal € 71,- PM en dat is de reguliere prijs die ook een nieuwe abonnee betaald voor Internet Compleet  & TV Compleet+Next  & Vaste telefonie. Ik betaalt dus niks minder

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Buurman  schreef:

....Ik betaalt dus niks minder


Zolang het voor u niets uitmaakt, dan vooral ook niets ( laten ) wijzigen. Laat Ziggo maar "...Tijd voor een nieuw abonnement..." roepen.


Ziggo maakt vaak ( altijd ? ) alleen maar een melding, als het haar uitkomt en dat hoeft ( beslist ) niet altijd in het voordeel van de klant te zijn.

 

Buurman
Topicstarter
Level 14
  • 986Posts
  • 50Oplossingen
  • 897Likes

OudPakket01.jpg

Buurman
Topicstarter
Level 14
  • 986Posts
  • 50Oplossingen
  • 897Likes

@Krista  hierbij de schermmelding OudPakket01.jpg

Buurman
Topicstarter
Level 14
  • 986Posts
  • 50Oplossingen
  • 897Likes

@Pasi  Het ligt in de toekomst wel in de bedoeling om de internetsnelheid te verlagen naar Internet Start.

We zijn twee senioren en echt veel downloaden en uploaden doen we niet zo echt veel meer.

Af en toe wat Youtube filmpjes van interesse bekijken en periodiek wat privebestanden van pakweg 1,5 GB geregeld backuppen  naar OneDrive. 

Naar mijn mening zijn er aan het downgraden van de internetsnelheid nooit kosten verbonden.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Buurman  schreef:

...Het ligt in de toekomst wel in de bedoeling om de internetsnelheid te verlagen naar Internet Start.

....

Naar mijn mening zijn er aan het downgraden van de internetsnelheid nooit kosten verbonden.


Ja, dat komt ons ook bekend voor.

Maar als u naar 'Internet Start' overgaat, dan kan het natuurlijk ook zijn, dat Ziggo dit alleen maar wil doen, als uw huidige Ziggo abonnement geactualiseerd wordt. Wat misschien ook gevolg kan hebben voor de hardware en/of de uiteindelijke prijs.

Ps. was er ook niet een mogelijkheid, om na de overgang naar een 'Internet Start' abonnement, de internet snelheid gratis te verhogen ? Ik meen me te herinneren dat dit wel mogelijk was met een 50/5 abonnement, welke na 1 maand verhoogd kon worden naar 100/10 ( of zoiets ).

Buurman
Topicstarter
Level 14
  • 986Posts
  • 50Oplossingen
  • 897Likes

@Krista dit scherm krijg ik in beeld 

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Ik denk dat iedereen dat te zien krijgt als je in 'mijnziggo' bent en klikt op 'wijzig abonnement', ik krijg het iig ook te zien.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Persoonlijk zou ik wel andere dingen kunnen bedenken, die Ziggo nog kan/moet wijzigen en die een voor de klant hogere prio hebben. Dit zal wel een commercieel doel hebben...

Krista
Community Moderator
Community Moderator
  • 299Posts
  • 45Oplossingen
  • 145Likes

@Buurman bedankt! De melding is inderdaad onterecht. Momenteel wordt dit onderzocht. Je mag de melding in ieder geval negeren. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Pasi  schreef:

 

Ps. was er ook niet een mogelijkheid, om na de overgang naar een 'Internet Start' abonnement, de internet snelheid gratis te verhogen ? Ik meen me te herinneren dat dit wel mogelijk was met een 50/5 abonnement, welke na 1 maand verhoogd kon worden naar 100/10 ( of zoiets ).

Aanvulling Internet Start is nu standaard 75/10 het Start XXL abonnement is nu  150/15.

Ik heb nooit een aanbod gezien of gevonden voor een verhoging zonder extra kosten. 

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het kan nog vreemder, ik zou geen internet afnemen.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@RoWi.  schreef:

Het kan nog vreemder, ik zou geen internet afnemen.


Blijkbaar is de commercieel afdeling weer bezig geweest. Gelukkig hebben die meer verstand van .... ehhh, waarvan eigenlijk ??

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Pasi  schreef:

@RoWi.  schreef:

Het kan nog vreemder, ik zou geen internet afnemen.


Blijkbaar is de commercieel afdeling weer bezig geweest. Gelukkig hebben die meer verstand van .... ehhh, waarvan eigenlijk ??


Wat mij ook verbaasd is dat 0900 nummer in plaats van 1200.

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Bij mij klopt het internetabo wel , er staat alleen een verouderde snelheid, als ik dan een nieuw abo heb geselecteerd , loopt het dood.

Uitgelicht topic