1
Vraag
2
Reageer en help mee
BastiaanMaarten

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Duur aanleg kabel in woning

Heeft iemand ervaring met het aanleggen van de kabel in de woning?
Tijdens het aangaan van het ziggo-abonnement heb ik aangegeven dat de kabel nog niet in de woning aanwezig is. Hierbij werd aangegeven dat de monteur dit doet. Dus toen ik na weken de ontvanger en de internetrouter ontving heb ik direct een afspraak gemaakt met de monteur. Deze kwam even kijken en vertelde dat hij dit niet doet. Ik zou dezelfde middag worden teruggebeld voor een afspraak. Dit gebeurde dus niet. Na een week kreeg ik een brief waarin stond dat het aanleggen minimaal 4 tot 14 nodig is. Hierbij werd aangegeven dat mogelijk een vergunning nodig is. Al met al duurt het maanden om het werkend te krijgen. Te meer omdat bij de vergunningscheck wordt aangegeven dat geen vergunning nodig is.
Omdat ik mijn digitenne-abonnement heb opgezegd zit ik binnenkort zonder beeld. Al met al veel gedoe waarbij telkens een mooiere verwachting wordt voorgespiegeld dan de werkelijkheid.
Ondanks dat je aangeeft dat de kabel niet in de woning aanwezig is duurt het maanden om dit te regelen. Voor mij is dit onbegrijpelijk! Heeft iemand ervaring met het zelf naar binnen brengen van de kabel?
12 Reacties 12
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Het ligt er aan op wat voor manier de kabel niet in de woning is. Vaak komt er wel een groene kabel binnen maar is deze niet aangesloten. In die gevallen legt de monteur de kabel goed en plaatst een AOP.

In een aantal gevallen ligt de kabel buiten voor de deur opgerold onder de grond. Dan is het weinig werk om de kabel naar binnen te halen (dit doet de monteur niet maar niemand die verbiedt om het zelf te doen :sunglasses:

maar het kan ook zijn dat er helemaal geen kabel ligt nog. In dat geval moet eerst worden gekeken in hoeverre er ruimte is op de bestaande eindversterker en dan eventueel daarvandaan een kabel in de grond gelegd worden. Dit moet een aannemer doen. Maar in die gevallen komt er normaal gesproken eerst een "schouw" om de situatie te bekijken. Kabel aanleggen is nl niet in alle gevallen gratis.

maar al met al kan dit inderdaad wel even gaan duren, vooral omdat Ziggo hiervoor externe aannemers inschakelt en die op hun beurt weer vergunningen moeten regelen voor het openbreken van de straat/stoep.
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
BastiaanMaarten ,

Als er helemaal geen kabelaansluiting aanwezig is dan heeft een aannemer steken laten vallen. Bij nieuwbouw bij ons in de buurt heeft de aannemer gezorgd voor zowel KPN als Ziggo aansluitingen. In Uw geval lijkt mij https://www.mijnaansluiting.nl/ de te volgen weg.

Succes.
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Uit uw verhaal maak ik op dat er inderdaad nog een kabel zal moeten worden aangelegd vanaf de straatzijde tot in uw woning. Dit zal door een aannemer moeten gebeuren.
Een moderator kan in het Ziggo systeem de status bekijken, hoe en wanneer iets zal gaan gebeuren.
Nodig is wel dat u uw postcode en huisnummer vermeld in uw profiel zodat zij voorbereidend werk kunnen doen.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Persoonlijk denk ik dat de kabel voor de deur opgerold ligt, anders was hij niet gereed gemeld en zou ziggo op die postcode/huisnummer geen abonnement kunnen afsluiten.
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Dat denk ik ook. Maar om te weten wanneer het gebeurt kan een mod beter uitsluitsel geven.
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
Nick999 ,

Enkele jaren geleden hebben kennissen ook de postcode check gedaan en die gaf aan dat het mogelijk was om een abonnement te nemen. Zij kwamen van een koude kermis thuis want die postcode gold voor de even en de oneven kant van de straat. De evenzijde bestond al 7 jaar, de onevenzijde was in aanbouw. Uiteindelijk werden zij pas 5 maanden na oplevering aangesloten op het toenmalige UPC netwerk.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Inderdaad. Die kan in ieder geval zien wat er op de postcode/huisnummer staat.
Maar het staat klant vrij om alvast even een tegel los te halen en te kijken of er iets ligt op zo'n 30 cm diepte.:sunglasses: Ik heb vaker klanten gehad die de kabel zelf dat stukje naar binnentrokken en daarna netjes door (destijds nog) UPC aangesloten kregen.
Scheelt beide partijen werk.

Sparco©1963 Het gaat inderdaad wel eens mis. Kennis van mij kon niet eens aangesloten omdat er geen plaats meer op de EV was.

Gelukkig komt het vaak wel weer goed en is Ziggo redelijk coulant met de kosten.
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Gebruik maken van grijs gebied scheelt niet alleen partijen werk, maar ook een mogelijk pijnlijke rug.:wink:
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
KBX458 wrote:
Gebruik maken van grijs gebied scheelt niet alleen partijen werk, maar ook een mogelijk pijnlijke rug.:wink:


Sterker nog: de man die destijds de schouw kwam doen gaf aan dat dit, zeker gezien de winter, de snelste oplossing was. Je moet alleen wel weten waar de kabel vandaan komt anders sta je op de verkeerde plek te graven. :joy:
BastiaanMaarten
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het zou een stuk makkelijker zijn als je weet waar de kabel in het trottoir ligt. Dan is deze binnen notime naar binnen. De kabel is destijds aangelegd voor analoge tv. en is de aansluiting veelal in de woonkamer aangebracht. Tegenwoordig is dit niet handig met de router en de telefoon aansluiting in de mk. Is plaatsbepaling van de lus in het trottoir eigenlijk ergens vastgelegd.
BastiaanMaarten
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
BastiaanMaarten wrote:
Het zou een stuk makkelijker zijn als je weet waar de kabel in het trottoir ligt. Dan is deze binnen notime naar binnen. De kabel is destijds aangelegd voor analoge tv. en is de aansluiting veelal in de woonkamer aangebracht. Tegenwoordig is dit niet handig met de router en de telefoon aansluiting in de mk. Is plaatsbepaling van de lus in het trottoir eigenlijk ergens vastgelegd en voor mij bereikbaar?
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
In de meeste gevallen ligt de kabel opgerold voor de voordeur (rond de 30-50 cm diep) en is redelijk eenvoudig te bereiken.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic