1
Vraag
2
Reacties
Operations

Level 6
  • 134Posts
  • 5Oplossingen
  • 23Likes

Collectieve TOM-I kennis? Ziggo medewerker? Plz....

Ik weet dat dit een in principe particulier Ziggo forum is. Maar aangezien ik er al een jaar mee bezig ben en de wanhoop letterlijk nabij ben, sta op het punt om dan maar te stoppen met betalen en het voor de rechter de laten komen. 

Situatie:

Een oudere mensen flat (geen service of hulpdiensten flat) heeft al minimaal sinds 2010 PARTICULIERE Ziggo aansluitingen. Elk appartement heeft dus ook een AOP.

In 2015 heeft een verkoper ze collectieve TOM-I verkocht. Helemaal niet handig en kost kleine 800 euro in de maand.

Daar willen we vanaf. Nou dan begint het feest.

Telefonisch is het al een drama, na een 20x bellen kom je af en toe per ongeluk bij iemand uit die iets meer weet en dus ik heb het eea kunnen uit kunnen vogelen. Ik heb gesproken met iemand van expert team *emailadres door moderator verwijdert*.

Naar dat emailadres moet je ook een aanvraag doen om dit op te lossen. Expertteam zegt opdracht moet komen vanuit IAM (accountmanagement).

Prima dan zijn we tijdje verder en kom je bij (nieuwe) accountmanager uit. Die vliegt het dan vanuit B2B kant aan en komt met een offerte van 37k. Omdat ze er vanuit dat er fysieke aansluitingen gemaakt moeten worden.

iets wat (vrijwel) gratis aangesloten is kan toch onmogelijk 37k kosten wanneer je het contract op wilt zeggen. Kan mijn niet voorstellen dat dit nou redelijk is.

Goed dan via mijnaansluiting.nl (zijn advies). Die zeggen het betreft GEEN nieuwe aansluiting maar een omzetting en je bent al in gesprek met Ziggo je moet daar zijn. En ziggo tjsa.... blijft dan met die 37k offerte.

En nogmaals het is gewoon particuliere Ziggo geweest. Het betreft naar alle waarschijnlijkheid een administratieve TOM-I (info via expert team).

Excuus voor het lange verhaal, maar is er hier een Ziggo medewerker die via DM ofzo even contact op willen nemen met mij? Dit speelt al letterlijk langer dan een jaar inmiddels a 800 euro per maand.

@Jiri @Bert @Madelon

@Ziggo @tobiastheebe @Jamyla 

Misschien iemand van jullie?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Renata
Community Moderator
Community Moderator
  • 264Posts
  • 14Oplossingen
  • 103Likes

Omdat het een zakelijk contract betreft is het erg belangrijk dat of de contracthouder contact opneemt, of dat je toestemming hebt om contact namens hem/haar op te nemen.
Kun je in dat geval in een privébericht een klantnummer doorgeven? En op welk telefoonnummer /e-mailadres kunnen we dan contact opnemen met de betreffende persoon?
Dan kan ik het in ieder geval proberen uit te zetten naar de juiste afdeling, zodat er snel meer duidelijkheid komt.

Bekijk in context

25 Reacties 25
tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 19619Posts
  • 1301Oplossingen
  • 9288Likes

Een moderator komt binnenkort langs in dit topic. Overigens betwijfel ik of deze casus via deze weg verder kan worden afgehandeld, gezien de gescheiden, particuliere aansluitingen nu administratief zijn samengevoegd tot een enkele, zakelijke aansluiting. Moderators op de community hebben geen/beperkte inzage in/toegang tot gegevens van zakelijke klanten.

Technisch gezien hoeft er (vrijwel?) niets te worden veranderd, de zakelijke aansluiting moet alleen weer worden opgesplitst in aparte particuliere aansluitingen.

Operations
Topicstarter
Level 6
  • 134Posts
  • 5Oplossingen
  • 23Likes

Nou het zijn aparte aansluitingen. Ongeveer de helft neemt extra diensten af van Ziggo en krijgt dus ook zelf een rekening. De andere helft uiteraard niet. Of bedoel je dat niet?

Nee wat je zegt over moderator begrijp ik, maar dit duurt letterlijk al een jaar. En kom er dan net ook nog achter dat het 088 nummer direct naar expertteam tegenwoordig achter een pin code zit. En vanaf eerste lijn dit bij de juiste persoon uitkomen is echt bijna mission impossible. (Niemand vindt zichzelf de juiste persoon terwijl dan telkens 1 doorschakeling terug de persoon zegt "die moet je hebben"...

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 19619Posts
  • 1301Oplossingen
  • 9288Likes

Technisch gezien zijn het inderdaad nog steeds aparte aansluitingen, maar Ziggo ziet het nu administratief als één aansluiting.

Kun je de adresgegevens van de flat in je profiel plaatsen, eventueel tussen haakjes achter jouw eigen adresgegevens? Een moderator kan dan nagaan wat de mogelijkheden zijn.

Operations
Topicstarter
Level 6
  • 134Posts
  • 5Oplossingen
  • 23Likes

Ja zal ik doen. Ik heb opzich ook het contract ID. @tobe 

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 19619Posts
  • 1301Oplossingen
  • 9288Likes

Die kun je ook noteren achter de betreffende adresgegevens.

Operations
Topicstarter
Level 6
  • 134Posts
  • 5Oplossingen
  • 23Likes

Ja dat is volgens mij het verhaal. Hoe moeilijk kan het dan zijn omdat terug te zetten... en 37k.... @tobiastheebe 

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 19619Posts
  • 1301Oplossingen
  • 9288Likes

Dat is voor mij als medeklant lastig om een antwoord op te geven. Hopelijk kan een moderator hier meer duidelijk over geven.

Operations
Topicstarter
Level 6
  • 134Posts
  • 5Oplossingen
  • 23Likes

Het was meer een soort openlijke frustratie uiting 🙂

Schijnt overigens ook nog zo te zijn dat dit oude TOM-I is waardoor de ene idd zegt ik zie het als 1. En een ander kijkt dan weer in ander systeem en zegt ik zie allemaal losse aansluitingen en dat zou dan weer eigenlijk niet zo moeten zijn. 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 2836Posts
  • 233Oplossingen
  • 975Likes

@Operations wat een verhaal zeg. Ik heb het echt meerdere malen moeten doorlezen maar dan nog is het ook voor mij nogal .. raadselachtig.

Temeer omdat je, zoals je zelf al opmerkerkt, hier komt met een euvel wat in principe buiten onze macht en invloed gaat. Maar dan nog, het is natuurlijk behoorlijk irritant als het na zo'n lange tijd nog niet opgelost is of kan worden.

Mij is even niet duidelijk wie/wat jouw rol in deze is? Ben je een mede-bewoner van het pand in kwestie? Of ben je op een andere manier met deze zaak betrokken? Het adres welke ik in je profiel zie staan is aldus het adres waar het om gaat?

Ik ben gaan zoeken naar allerhande contactgegevens, ik heb daarbij iets gevonden waarbij ik dit verhaal even voorleg. Wat de vervolgstappen worden is nog niet te zeggen, ik hoop snel van ze te horen.

Dank voor je geduld en begrip!

Operations
Topicstarter
Level 6
  • 134Posts
  • 5Oplossingen
  • 23Likes

Beste Jacob, Dank voor uw reactie.

Mijn rol is als volgt, een aantal goede bekenden van mij wonen daar. Ik help ze al jaren met van alles en nog wat op IT en telefoon gebied.

Het jammer is dat die verkoper zo bleef aan dringen dat ze geen tijd kregen (of hebben genomen om mij toentertijd te bellen). Maar goed dat is opzich verleden tijd nu. 

In mijn profiel staat het adres en contract ID van de flat.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 2836Posts
  • 233Oplossingen
  • 975Likes

@Operations dankje voor de aanvulling.

Zoals het in principe is ingeregeld, is dat het via de eigenaar/beheerder van de flat in kwestie zou zijn ingeschoten welke een ingang heeft bij Ziggo. Die zou daar contactgegevens van moeten hebben.

Is de hele flat dan ingezet op dat TOM-I? En wil dan iedereen er weer vanaf? Ik zou ook eens bij de beheerder navraag doen, aangezien het mij niet logisch lijkt dat bewoners zelf een dergelijk abonnement kunnen inschieten.

Operations
Topicstarter
Level 6
  • 134Posts
  • 5Oplossingen
  • 23Likes

Beste Jacob,

De persoon die heel behulpzaam geweest is heeft mij vanochtend gebeld en gaat het via klachten service proberen. Maar ook hij heeft weinig hoop dat dit goed op via die route. Maar hij weet het ook niet meer en is er beetje klaar mee. Dit begrijp ik volledig, dit hoort ook niet via hem maar is wel de enige waar ik tot nou toe echt iets aan heb gehad.

De flat heeft geen ingang anders dan de accountmanager en die heb ik al meerdere malen gesproken en vliegt het dus aan van B2B kant. Met als gevolg een offerte van 37k.

Je zou mij als de beheerder kunnen zien. Deze accountmanager was niet de gene uit 2015 die het heeft afgesloten, die is langdurig ziek.

Mijnaansluiting.nl vanochtend weer gesproken die gaan dit niet kunnen oplossen.

Ja hele flat heeft TOM-I en die kleine 800 euro wordt door de flat betaald. En omdat niet alle bewoners extra Ziggo diensten afnemen vinden ze het oneerlijk om er wel voor te betalen (via servicekosten). Dus kortgezegd Ja iedereen wil er vanaf. En er zijn weldegelijk een flink aantal bewoners met eigen ziggo contracten. Alleen dan is dat basis bedrag van uit mijn hoofd 20 euro inmiddels niet in rekening gebracht. Dat wordt betaald via de TOM-I.

MR_CHIP

Level 18
Expert
  • 7635Posts
  • 106Oplossingen
  • 2675Likes

ik ben benieuwd naar het verloop

Operations
Topicstarter
Level 6
  • 134Posts
  • 5Oplossingen
  • 23Likes

@Jacob , ik heb vanochtend contact gehad met Dhr. Ebelties van MLE klachten. Hij heeft netjes de tijd genomen en het hele verhaal aangehoord en gaat eea uitzoeken. Ik weet niet wat u al wel of niet gedaan heeft of in gang gezet heeft, maar mssn goed om even met hem het eea af te stemmen.

Operations
Topicstarter
Level 6
  • 134Posts
  • 5Oplossingen
  • 23Likes

Met jou en mij nog 67 andere mensen 🙂

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 1100Posts
  • 123Oplossingen
  • 505Likes

Hi @Operations! We hebben het hier ook uit gezet bij een andere afdeling en wachten op reactie. We komen er na het weekend op terug, wie weet zien we dan ook wat onze collega van de MLE-afdeling heeft gedaan :-)! 

Operations
Topicstarter
Level 6
  • 134Posts
  • 5Oplossingen
  • 23Likes

Carlien, Dank voor de moeite. Mijn toevoeging was meer met het idee van dat niet verschillende mensen het zelfde gaan doen zeg maar.

Operations
Topicstarter
Level 6
  • 134Posts
  • 5Oplossingen
  • 23Likes

Voor iedereen die geïnteresseerd is, het aanleggen van TOM-I heeft dus 1500 euro gekost. En TERUG naar de situatie ervoor (dus prive aansluitingen) zou dan 37k moeten kosten.

Gelukkig geven verschillende Ziggo medewerkers (ga geen namen noemen) al aan dat dit toch wel vrij bijzonder is. 

Het jammere van dit soort situaties is dat er kan altijd wat misgaan, maar als je wat minder vasthoudend bent of minder in de techniek zit dan kom je er gewoon niet uit. 

Ik zou zo graag zien dat Ziggo (maar ook andere bedrijven) zich toch is wat meer in de klant zouden verplaatsen. Dit in plaats een combinatie van kan/wil niet. En je hebt altijd goede uitzonderingen, maar dat de algemene houding toch wat meer richting de klant zou zijn.

Maar goed misschien is dat toch wat te rooskleurig gedacht van mij.

Renata
Community Moderator
Community Moderator
  • 264Posts
  • 14Oplossingen
  • 103Likes

Je bericht heb ik opnieuw onder de aandacht gebracht @Operations 
Zodra ik een reactie heb laat ik je dat natuurlijk weten!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat is je favoriete seizoen?

Uitgelicht topic