1
Vraag
2
Reacties
BAM

Level 13
  • 844Posts
  • 54Oplossingen
  • 219Likes

Abonnement downgraden naar basis

beste @Ziggo,

 

 Voor de tweede postcode in mijn profiel, tussen de [ ], heb ik jullie assistentie nodig.

Dit betreft een klant van 87 jaar 🙄

 

OK gaan we, internet was 25 Mbit en ruim voldoende voor camera / alarm etc.

TV word gekeken middels een Digitale ontvanger ( staan beide op Gehuurd, zijn echter gekocht ).

 

Nu heeft meneer Internet Basic en TV start, is het mogelijk om terug te gaan naar Internet 25 Mbit ( of 50 Mbit ) en TV standaard ( Reguliere tv aansluiting / 50 zenders etc ) ?


Hoor graag jullie  reactie,

 

vriendelijke groet,

 

Bam

 

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @MR_CHIP ,

Het zit zo:

Basic/50mb

Start/100mb

Start XXL/200mb

 

Bekijk in context

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Hey @BAM

Ik heb het pakket voor je bekeken en zoals in het topic ook al is besproken, heeft meneer/mevrouw qua internet al de goedkoopste optie namelijk Internet Basic (50/20) Vroeger hadden we inderdaad ook 25 mbps maar die optie is er niet meer. 

Voor TV kunnen we nog een stapje naar beneden, dan wordt het in plaats van TV Start, Kabel TV. De prijs van het pakket komt dan op € 46,- in plaats van € 48,50. 

Het pakket wat @Verwijderd account deelt vind ik hier niet terug. Heb je een link naar de website van welk pakket je bedoelt? 

Verder zie ik ook nog een pakket met Internet en Vast Bellen, hierover is nog wat onduidelijkheid dus ik ga dit verder uitzoeken. Wordt vervolgd. 

Bekijk in context

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Gaan we regelen! Het abonnement is omgezet :-). Mocht er nog iets anders nodig zijn, dan horen we het wel! 

Bekijk in context

26 Reacties 26
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

ik breng het even onder de aandacht van het moderatie team van Ziggo.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @BAM ,

Trouwens, Internet Basic is al 50mb.Ik ben benieuwd of 25 nog kan.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

dat was internet start toch of?

Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @MR_CHIP ,

Het zit zo:

Basic/50mb

Start/100mb

Start XXL/200mb

 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ah ok dan kan 25 niet meer denk ik

BAM
Topicstarter
Level 13
  • 844Posts
  • 54Oplossingen
  • 219Likes

hoi iedereen 😁,

 

Internet Basic  50 Mbit/s down  20 Mbit/s up

 

Internet Start  100 Mbit/s down  20 Mbit/s up

 

Internet Start XXL  200 Mbit/s down  20 Mbit/s up

 

Internet Complete  350 Mbit/s down  35 Mbit/s up

 

Internet Max  600 Mbit/s down  40 Mbit/s up

 

Internet Giga 1000 Mbit/s down 50 Mbit/s up

 

Dit is hoe het er formeel uitziet, intern zijn er legio mogelijkheden qua pakketten. 

Daarom is hier de vraag gesteld voor een Senioren Pakket 🙄

 

Groet,

 

Bam

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@BAM wordt door die klant ook Ziggo Go of terugkijken gebruikt, Ik vermoedt van niet dan is Internet Only 50 Mb de meest voordelige optie daar zitten de 50 ongecodeerde kabeltv kanalen bij inbegrepen. 

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

internet basic is het laagste wat mogelijk is bij ziggo. de lijst die je opnoemt zijn de keuzes die je hebt

Verwijderd account
Niet van toepassing

@Gio2903,

Dit is ook nog een optie:

Visser__0-1674927843090.png

Daar zit onofficieel 50/20 bij, alleen zal je daar indien nodig ook geen support op krijgen denk ik.Wel een beetje riskant dan.

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

geen idee wat dat onofficieel inhoudt 😛

naar mijn weten is basic+kabel tv het goedkoopste abo wat er is als combi

Verwijderd account
Niet van toepassing

dat het wel functioneel is maar dat je er eigenlijk niet voor betaald en dat er ook geen support op is denk ik @Gio2903 Maar idk, ik heb het niet bedacht😜

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Gio2903 alleen is die combinatie van Internet basic + kabelTV niet nodig, het enige extra is toegang tot Ziggo Go waardoor dat abonnement 6 euro duurder is.

 

De optie die @Verwijderd account aangeeft is omdat zover ik weet Ziggo geen telefonie kan leveren zonder een internet verbinding en zonder TV geen Internet.

 

Wie genoeg heeft aan alleen kabelTV is een dief van de eigen portemonnee als er geen internet only abonnement wordt afgesloten. Zolang Ziggo nog DVB-C ongecodeerd doorgeeft.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Hey @BAM

Ik heb het pakket voor je bekeken en zoals in het topic ook al is besproken, heeft meneer/mevrouw qua internet al de goedkoopste optie namelijk Internet Basic (50/20) Vroeger hadden we inderdaad ook 25 mbps maar die optie is er niet meer. 

Voor TV kunnen we nog een stapje naar beneden, dan wordt het in plaats van TV Start, Kabel TV. De prijs van het pakket komt dan op € 46,- in plaats van € 48,50. 

Het pakket wat @Verwijderd account deelt vind ik hier niet terug. Heb je een link naar de website van welk pakket je bedoelt? 

Verder zie ik ook nog een pakket met Internet en Vast Bellen, hierover is nog wat onduidelijkheid dus ik ga dit verder uitzoeken. Wordt vervolgd. 

Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @Mariska ,

Dit pakket:

https://www.ziggo.nl/bellen/vast-bellen?utm_source=awin&utm_medium=affiliate&zxuserid=329177&utm_cam...

Daar zit dus, ook al staat dat er niet, onofficieel Internet basic 50/20 bij.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

internet only basic a € 40 is zo lijkt het al voldoende als telefonie niet nodig is.

https://www.ziggo.nl/internet/basic

Die € 46,00 zit de zes euro voor toegang tot Ziggo Go meegerekend.

 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

@BAM Bij deze het verschil tussen beide: 

Bij het pakket Internet Basic & Kabel TV is er een mogelijkheid is om Ziggo Go te gebruiken
Bij het pakket Internet Basic & Vast bellen is er wel een kabelaansluiting, maar kan de klant geen Ziggo Go gebruiken.
 

Internet Basic kost € 40,-
Vast Bellen kost € 3,50
Kabel TV kost € 6,- 

Dus: 
Internet Basic, Kabel TV & Bellen kost € 49,50 per maand
Internet Basic & Kabel TV kost € 46,- per maand
Internet Basic kost € 40,- per maand

Dan hebben we daarnaast nog het pakket waar @Verwijderd account het over had met enkel Vast Bellen. Ik weet hier niet voldoende van dus deze vraag staat nog uit hoe dit precies zit. 

Nog een extra aanvulling: Je gaf aan 'TV word gekeken middels een Digitale ontvanger (staan beide op gehuurd, zijn echter gekocht) '
We gaven elke klant die dit nodig had ten tijde van de analoge afbouw één gratis digitale ontvanger en de tweede kostte eenmalig € 30,- maar beide zijn in bruikleen. 

Jeff

Level 7
  • 133Posts
  • 4Oplossingen
  • 39Likes

@Verwijderd accountDit klopt niet. Bij het pakket vast bellen en Kabel TV zit geen internetverbinding van 50/20. Aangezien Telefonie middels VoIP geleverd wordt is er wel een service flow actief welke vroeger ook gebruikt kon worden als internetverbinding. Maar dit is voor de huidige tijd geen volwaardige verbinding en bovendien weet ik niet zeker of dit vandaag de dag nog steeds werkt.

 

Verder is het oude 25 Mbps pakket wat er vroeger was opgegaan in Internet Basic. De afgelopen jaren zijn er wat snelheidsverhoging en geweest en het 25 Mbps pakket is dus inmiddels 50/20. 🙂 

Verwijderd account
Niet van toepassing

Ik had de informatie van het Providerforum @Jeff , ik weet verder ook niet uit eigen ervaring hoe het precies zit😉Zal daar eens meer info vragen🙂

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Klopt inderdaad @Jeff. De telefoonlijn werkt via internet, dus we zorgen dat de noodzakelijke up- en download snelheid beschikbaar zijn. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic