Gesloten

Lees hier de antwoorden terug van het 'Televisie & Apps' Vragenuurtje


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

200 Reacties

Het wordt steeds duidelijker dat elektromagnetische straling van o.a. Wifi schadelijk is voor de gezondheid en de nachtrust. Waarom staat de Wifi van de Horizon box standaard keihard aan, terwijl haast niemand daar iets aan heeft, omdat de Horizon box geen modem heeft?

Overigens start de box erg langzaam op en bij teletext is er vaak maar een half beeld.
Badge
Hallo,

Ik heb sinds kort een Connectbox. In principe wil ik de firewall opties zo veilig mogelijk instellen, maar we moeten nog wel kunnen internetten en gamen. In de firewall settings van de Connectbox zijn 'Block fragmented IP packets' en 'Port scan detection' standaard uitgeschakeld. Ik begreep dat ik 'Port scan detection' gerust kan inschakelen voor de veiligheid en dat dit de performance niet zou aantasten.

Kortom: ik ben benieuwd naar de aanbevolen instellingen van de Firewall en wat ze betekenen.

Met vriendelijke groet,

Sjoerd-Jaap Westra
Hoe komt het dat bij het kijken van een online film via de google store of netflix de internet snelheid het af laat weten? Vaak vastlopend beeld en herladen. Zonde van het kijkplezier!
Display van mijn HorizonBox gaat steeds op zwart. Ziet dan als hij op zeg maar op standbye staat niet meer de tijds aanduiding en zie op de display ook niet de zender(s) waar ie op dat moment opstaat.
Als ik hem uit/aan zet via de achterkant, gaat het weer een paar dagen goed
Elektronische tv gids op TV, hoe ga je naar de datum als je terug wil kijken?
Nu moet ik steeds op de treug knop drukken.
Dankjewel.

Vriendelijke groet Jos Bergers
1 Sinds we geen UPC meer hebben maar Ziggo geeft de Horizon decoder standaard bij het opstarten een melding over een verbindingsprobleem. Die gaat vanzelf weer weg, maar met dezelfde decoder bij UPC was het er niet. Dus gaat het gewoon om een bug.

2 Waarom is de beeldkwaliteit bij uitgesteld kijken of replay TV zo slecht? Het kwaliteitsverschil was bij UPC stuk minder erg. Op een 4K tv wordt dit vooral zichtbaar en dan in kleurverlopen met grijs. Gewoon wat minder compressie gebruiken, zo duur zijn die harde schijven nu ook weer niet.

3 Zelfde als gebruiker Dusdat hierboven; 4K ondersteuning zou best welkom zijn. Is toch een mogelijk upsell?

4 Chromecast ondersteuning in de app. Als dat vanwege een rechtenprobleem, of dure rechten niet wordt gedaan, zeg dat dan gewoon eerlijk.

5 Mn vriendin en ik geven niet om sport, hebben geen kids en hebben al het XL zenderpakket. Nu zitten we allebei ook nog bij Vodafone. Kaching dachten we, toen aangekondigd werd dat Ziggo en Vodafone ook pakketkorting ging geven zoals KPN en telfort dat al voordeden. Je mag een gegeven paard niet in de bek kijken, maar wat hebben wij aan een gratis upgrade naar het zenderpakket L als we al XL hebben?

6 Ik ging ooit bij UPC zakelijk, puur om een betere service te krijgen dan bij home en daar wilde ik best voor betalen. Jarenlang was ik zo enthousiast over de dienstverlening dat ik een ambassadeur geworden was voor UPC zakelijk. Ik raadde het aan al mn connecties aan. Nu heb ik Ziggo zakelijk. Na ettelijke contacten met de zakelijke klantenservice vind ik het jammer dat ik geen glasvezel kan krijgen op mijn adres. Ik snap dat fusies wanorde veroorzaken in het begin, dus laten we hopen dat Ziggo zakelijk een zelfde servicepeil gaat bereiken als UPC zakelijk dat had. Je weet wel, met max 3 minuten wachttijd als je de hotline belt.
Waarom krijg ik steeds vaker en op meer zenders de mededeling dat "het programma niet is vrijgegeven voor replay"? Ik kan nu,donderdag 11 mei om 20.49 uur geen programma's terugkijken op Fox,Comedy Cental en niet op Comedy Cental Family. Het is niet dat ik niet de hele dag programma's niet kan terugkijken maar wel regelmatig. Probeer ik het over een uur of 2 weer,lukt het wel.
Op mijn ubee evw321b brandt soms een blauw lampje op poort us. Waar komt dat door, en wat betekent dat?
Ziggo pff breek me de bek niet open.
Ik ben al klant vanaf Multi-cable waar ik dik tevreden over was.
Nu met Ziggo niks dan ellende ik hoor 150 mb te hebben en kom niet verder dan 38 mb.
3 monteurs verder maar zit al 7 maanden met het zelfde gezeik maar ondertussen wel 59 euro betalen he.
Horizon box word bloed heet en verbruikt veel stroom.
Tv signaal valt elke keer weg.
Het enige positieve over Ziggo kan ik zeggen dat ik per 14-7-2017 geen klant meer ben van deze waardeloze internet provider

Met vriendelijke groet,
Bos
Reputatie 6
Badge +8
***aangepast ivm verzoek Kirsty - Ziggo***

Ben benieuwd....
Kirsty Ziggo schreef:

Aan wie anders dan onze productexperts zou jij je vraag over onze televisieproducten & apps het beste kunnen stellen? Nou, dat dachten wij ook! Daarom schuiven onze Product Managers aan tijdens het Vragenuurtje ‘Televisie & Apps’.

Welke producten zijn dat dan?
Wil jij meer weten over bijvoorbeeld je mediabox, Ziggo Replay, de tv gids of On Demand? Of heb je juist een vraag over Ziggo GO of de apps op je mediabox?

Stel ‘m alvast hieronder.

Onze Product Managers beantwoorden je vraag tijdens het online vragenuurtje op 16 mei, van 19.00 uur tot 20.00 uur. Ze zitten live voor je klaar! Vergeet je niet je alarm te zetten zodat je dan ook online bent?

Even voor de duidelijkheid…
Over de toekomst van onze producten en diensten kunnen de Product Managers niet veel zeggen, behalve dat er continue gewerkt wordt aan vernieuwing en verbetering. Het heeft dus niet zoveel zin om bijvoorbeeld vragen te stellen over welke nieuwe tv-diensten we binnenkort gaan lanceren. Wel zijn de Product Managers erg geïnteresseerd in jullie ideeën en feedback rondom onze producten en welke ontwikkelingen jullie zouden waarderen. Hierover gaan ze graag met je in gesprek tijdens het Vragenuurtje.

**Om verwarring te voorkomen is het handig dat jullie, de leden, geen antwoord geven maar de Product Managers :)**

Is het mogelijk om qua zenders meer persoonlijke voorkeuren te hebben als consument? Ik zou de zenders waar ik nooit naar kijk bijv. de Franse en Turkse zenders graag inruilen voor de Engelse zenders zoals BBC 3 en 4.

Hartelijke groet,
Edith
Wanneer gaat de Ziggo Go app eens goed functioneren? Replay TV is nu uiterst beperkt: iedere keer stoot je je neus opnieuw bij een zender die niet kan worden doorgegeven. Rechtenkwestie? Doe er wat aan, we betalen genoeg (zeker na alweer een prijsverhoging).

En wanneer wordt de doorgifte vanaf de ZiggoGo app via HDMI eens vrijgegeven? Alweer: Rechtenkwestie? Doe er wat aan!
Experts,

Ik zou graag willen weten waarom de extra mediabox xl de ene keer wel en de andere keer geen verbinding maakt met de horizon box. Ik heb drie keer een nieuwe extra box gehad en er zijn twee monteurs geweest. Het werkt dan weer wel en dan weer niet. Volgens de klantenservice, in mijn ogen onkundig, komt het omdat het signaal de ene keer te zwak en de andere keer te sterk is. Dat is toch te gek voor woorden, dus een Russische roulette? Volgens beide monteurs was het signaal prima, zo ook de bekabeling etc. Als ik zo'n auto had ging deze direct de deur uit, daarom heb ik nu geen extra mediabox xl meer.

Voor mij had het een uitkomst kunnen zijn omdat ik 's middags vanwege mijn lichamelijke beperkingen boven op bed lig en dan opgenomen programma's die mijn vrouw niet interesseren kon kijken.

Als ik de garantie krijg dat het werkt, wil ik graag weer een extra mediabox xl, maar als ik zo op internet kijk is het een groot probleem kind.

Ben erg benieuwd naar de reactie van een expert.
Ik heb naar alle tevredenheid al weer enkele jaren internet+tv+bellen van Ziggo.

Voordat ik bij Ziggo kwam, had ik KPN waarbij ik de telefoon automatisch kon laten doorschakelen na een x-aantal keren overgaan. Bij Ziggo kan je de telefoon wel doorschakelen, maar dan gaat hij direct door.
Zouden jullie die optie mogelijk willen maken? Bijv. na 4 of 5x overgaan.

Alvast bedankt!
Hallo Experts,

De Ziggo Go werkt super op mijn iPhone en iPad, kunnen jullie deze brilliante app ook uitbrengen voor de AppleTV?

#durftevragen
Toen ik de horizon nam was dat omdat die sneller zou zijn. Nou dat bleek dus niet het geval, zappen naar 10 zenders verder kost bijna 1 seconde per zender. En in die tijd staat de tekst niet in beeld, die juist daarvoor bij hetzelfde zender/programma blokje wel getekend was.

We leven in 2017. In 1990 was zappen al sneller dan dit. Geen wachten tot een decoder die 8 zenders ertussen die je niet hoeft te zien heeft ontfrutselt. en intussen grijze pagina's met ontbrekende teksten toont.

Mijn vraag is dus, gaan jullie hier nu echt eens beter op letten? En niet alleen beloven he, ik trap er niet nog eens in. Want dit is gewoon zo frustrerend traag, ik start liever Netflix op een Chromecast TV dan dat ik op een Horizon menu ga zitten wachten. Kijk naar Netflix.

EN ik sluit me aan bij wat Jonathan-458 vraagt.
Reputatie 1
tommasso schreef:

Waarom ondersteunt horixon Tv silverlight niet meer op de meeste browsers zoals Chrome, safari en Mozilla Firefox ?
Ik kan op mijn oudere Windows laptop geen horizontv meer kijken.
Wel wordt al maanden na inloggen gemeld dat er "hard" gewerkt wordt aan een oplossing.
er is nog steeds geen oplossing.


Dat ligt aan de browsers... SilverLight is al jaren niet meer ondersteund, en omdat de providers (incl. Ziggo) er niets aan doen, hebben de browser-bouwers gewoon besloten die oude technologie niet meer te ondersteunen (mede omdat die een oude, onveilige inteface gebruikte) om overstap naar HTML5 te 'forceren', en dat zou ook de oplossing voor Ziggo moeten zijn: overstappen naar HTML5!
Reputatie 1
Zonnetjeinhuis schreef:

Hallo Experts,

De Ziggo Go werkt super op mijn iPhone en iPad, kunnen jullie deze brilliante app ook uitbrengen voor de AppleTV?

#durftevragen

En voor AndroidTV!!!
Hallo experts, sinds de update in november 2016 van de horizon box zijn er problemen; haperend geluid, soms flitsen van andere zenders door het beeld heen. Het enige wat hielp was de netwerkkabel loskoppelen, maar dan kun je de box niet meer als accespoint gebruiken. Het probleem is volgens mij bij jullie bekend. Wanneer kunnen we een software update verwachten, die van de horizon box weer een volwaardig apparaat maakt?
- Ik wil graag zien een goed werkend Ziggo Go app die werkt op Android TV's of Android-achtige media boxen, waarbij scaling en navigatie fatsoenlijk werken, zonder muis of touchpad te moeten gebruiken.
- Hierdoor dus de mogelijkheid om geen mediabox, horizonbox of iets dergelijks te moeten huren tegen woekerprijzen.
- De mogelijkheid om vooruit te spoelen bij Replay TV op alle zenders. Reclames zijn de meeste mensen meer dan beu. Dus geen meldingen als: deze optie wordt niet ondersteunt bij deze zender
- Verbetering van Mijn Ziggo website: inzicht in bel-geschiedenis, doorschakelen van nummer, instellen voicemail, doorsturen van voicemail berichten naar e-mail (even goed bij XS4ALL afkijken)
- Verbetering van het signaal. Al jaren heb ik zo nu en dan kleine korte onderbrekingen in het geluid. Bij muziekprogramma's duidelijk te merken. Met de Horizon box (die ik gelukkig heb terug gestuurd) was dit helemaal drama. Zowel storingen op beeld en geluid.
- Als Ziggo toch een Mediabox wil aanbieden moet deze foutloos werken, niet haperen of of crashen. Snelle tv-gids, laag stroomverbruik ook in stand-by. Abonnees niet misbruiken om slechte producten te moeten gebruiken en ongeteste firmware in de maag splitsen, zonder een goed alternatief (Ziggo Go app of kijk bijvoorbeeld eens naar zoiets als de Amazon Fire TV)
- Meer mogelijkheden om Router of mediabox te configureren. Niet alles dichttimmeren zodat meer ervaren gebruikers zaken zoals bijvoorbeeld DNS zelf kunnen instellen.
- Zorgen dat bij het bestellen van een product dit ook meteen functioneert zonder uren met de helpdesk te moeten bellen
- Zorgen dat de facturering direct klopt bij wijziging van producten. Niet dat pas na 3 maanden de factuur klopt en ondertussen allerlei hoge kosten voor zaken die niet gebruikt worden in rekening zijn gebracht.
- En nogmaals een goed werkende ZIGGO GO APP
Reputatie 1
Wanneer porteert Ziggo eindelijk de Ziggo Go Android App naar Android TV? Niet alle TVs staan automatisch bij een antenne kabel... 😉

En het heeft niets met TV of Apps te maken, maar wanneer komt Ziggo nou eindelijk eens naar deze eeuw, en geeft ons native IPv6? Bij XS4All heb ik al 10 jaar IPv6!... 😮
Net zoals tommasso: Wanneer gaat Ziggo Chrome ondersteunen? Met 45% market share vele male groter als Edge of IE.

2e vraag: Waarom weigert de Horizon App content af te spelen op gerootte tablets? Er zijn vele content aanbieders waarbij dit géén restrictie is!

Samengevat: Wanneer gaat Ziggo met z'n tijd mee en zet het niet het belang van content protection voorop maar het gebruiksgemak van haar klanten?
Waarom is de software op de Horizon box na meer dan 5(!) jaar nog steeds zo belachelijk vol met bugs? Schamen de programmeurs bij Ziggo de ogen niet uit hun kop dat ze dat op de markt hebben gebracht en nooit hebben verbeterd?
Zonnetjeinhuis schreef:

Hallo Experts,

De Ziggo Go werkt super op mijn iPhone en iPad, kunnen jullie deze brilliante app ook uitbrengen voor de AppleTV?

#durftevragen



Precies! Ik wil die Horizon ergenis helemaal niet, ik hoef ook niets op te nemen, ik kijk al heel weinig tv, voor mij is de app op de iPad prima, en nu stream ik het naar mijn Apple tv... maak ajb die app direct voor de Apple tv, dan heb ik een tv, versterker en Apple tv nodig en meer niet, zelfs geen coax kabel meer, heerlijk!
Niet gevonden wat je zocht? Vind meer topics