1
Vraag
2
Reacties
Kits

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Zender verstrekt geen informatie

Mijn tv gids werkt dus niet, er staat overal zender verstrekt geen informatie. Ik heb alle tips opgevolgd.
Box heeft het laatste op 16-1 een update gehad, het is nu de 25e!!!
De energie staat op hoog.
Ik heb hem met het knopje 5 minuten uitgezet daarna 1 minuut aan en toen 15 minuten op standby.
Dit protocol heb ik gedurende de dag 3 x gedaan en nog heeft hij geen update gedaan
Ben er zo klaar mee!!!!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Als je de box op NPO1 zet, wat is dan de signaalsterkte en signaalkwaliteit? Dit kun je controleren bij Menu > Opties > Diagnostiek.

Na de fabrieksreset kan het eigenlijk niet anders dan dat de tv-gids weer gevuld is. De box hoort elke dag te updaten, dus kijk de volgende dag ter controle of de box daadwerkelijk geüpdatet is.

Bekijk in context

19 Reacties 19
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
In dit topic staat uitgebreid wat u kunt doen, maar dat zult u ongetwijfeld gelezen hebben. Als u alle stappen heeft afgewerkt en het niet werkt, wordt gevraagd te controleren of het off-line lampje brandt. Is dat bij u het geval?

De link die dan genoemd wordt om verder te gaan lijkt me niet correct. Sander Ziggo hoe verder??
Kits
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Nee, het offline lampje brand niet
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Ik lees in het eerder vermelde topic dat het probleem bij een klant is opgelost door de mediabox meer dan een half uur van de stroom te halen.
Kits
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ja, dat heb ik ook geprobeerd. Helaas
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Het enige dat ik nog kan bedenken is een reset naar fabrieksinstellingen.
Kits
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Bedankt Jan, voor je meedenken, wordt gewaardeerd!!!
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Als je de box op NPO1 zet, wat is dan de signaalsterkte en signaalkwaliteit? Dit kun je controleren bij Menu > Opties > Diagnostiek.

Na de fabrieksreset kan het eigenlijk niet anders dan dat de tv-gids weer gevuld is. De box hoort elke dag te updaten, dus kijk de volgende dag ter controle of de box daadwerkelijk geüpdatet is.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Graag gedaan. Ik heb zelf nog geen ervaring met de mediabox XL, maar ben daartoe door verhuizing volgende maand wel toe veroordeeld. Ben benieuwd waar ik dan tegenaan loop. Heeft u al geprobeerd via de chat (www.ziggo.nl/chat) een oplossing te vinden?
Kits
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoi Evert, de signaal sterkte is dan halverwege de goed
Kits
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Nou succes Jan, hihi. Wij hebben al jaren zo'n box en dit is volgens mij onze 5e box.
Dus sterkte ermee, hihi.
De chat heb ik gedaan ja, maar daar zitten ook mensen die er geen verstand van hebben en alleen maar vakjes op een beeldscherm volgen en die vakjes leiden altijd naar het antwoord....er moet een monteur langskomen, ....
Dus tja, daar kun je ook weinig mee. En dan moet je een maand gaan zitten wachten voor ze iemand hebben. Nee, daar heb je geen ruk aan.
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Als On Demand (TV Gemist, Movies & Series) niet werkt:

  • Controleer de Energieinstellingen in standby via Menu > Voorkeursinstellingen > Energieverbruik in stand-by; we adviseren Middel of Hoog)
  • Mediabox XL 1 minuut uit de stroom, daarna weer in de stroom
  • Als de tijd in het schermpje verschijnt, zet je de Mediabox XL voor een minuutje aan (gewoon TV kijken)
  • Na de minuut de Mediabox XL op standby zetten voor 30 minuten. In deze tijd zal de Mediabox XL worden 'gedwongen' om alle (tvgids)updates weer binnen te krijgen

Als On Demand (TV Gemist, Movies & Series) wel werkt, en bovenstaande niet heeft geholpen:

  • Zet de Mediabox XL terug naar de fabrieksinstellingen (Menu > Uitgebreide instellingen > Mediabox XL > Fabrieksinstellingen). Kies voor de Standaardinstellingen; of gemaakte opnames moeten worden bewaard mag je zelf weten (let op: je verliest wel de geprogrammeerde opname-instellingen).

Die tweede oplossing werkt vaak wel 🙂
Kits
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dat ga ik zo proberen, even wat afkijken, hihi. Super zeg, dat iedereen zo meedenkt, daar heb je meer aan dan aan Ziggo zelf!!!
Kits
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik ga hem morgenochtend terugzetten naar fabrieksinstellingen, en dan kijken wat er gebeurt.
Jullie horen morgen meer.
Bedankt alvast!!!
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Kits wrote:
Dat ga ik zo proberen, even wat afkijken, hihi. Super zeg, dat iedereen zo meedenkt, daar heb je meer aan dan aan Ziggo zelf!!!

Daar zijn we de community voor.
Kits
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoi hoi hoi, het is gelukt!!!!
Terugzetten heeft, voorlopig, het probleem opgelost.
Iedereen heel heel erg bedankt voor het meedenken!!!!
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
In veel gevallen blijkt dat toch een oplossing te bieden. Dank voor de terugkoppeling en veel kijkplezier.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Kits

Fijn dat je hier zoveel tips hebt gekregen! De tip van Evert om te resetten naar fabrieksinstellingen blijkt te helpen 🙂

Ik begrijp ook dat er een monteur is geregeld. Zou je die willen afbellen (met het speciale telefoonnummer die je via e-mail of sms hebt gekregen)? Dan hoeft die niet voor niets jouw kant op.
Kits
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dat heb ik al lang gedaan
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Kits wrote:
Dat heb ik al lang gedaan


Super! 🙂 Ik wens je veel kijkplezier met de nu weer goed werkende gids. Sorry voor het gedoe, dit soort zaken zou je eigenlijk helemaal nooit moeten ervaren.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic