noel1969

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zender verstrekt geen informatie

hehe… na een omweg en ingewikkeld gedoe kan ik misschien een vraag stellen.

Voor de zoveelste keer doet mijn tv gids het niet... de zender verstrekt geen informatie.
Inmiddels heb ik de tv van de stroom gehaald en daarna netjes 20 minuten op standby laten staan. Het helpt helemaal niets, zoals bekend en gewoonlijk.

Weet iemand wat je hier aan doen, want opnemen gaat ook niet echt geweldig op deze manier.

Noel
2 Reacties 2
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Noel,

Dit gaat inderdaad niet lekker zo!

Om even bij het begin te beginnen, als je de box op NPO 1 zet, wat is dan de signaalsterkte en signaalkwaliteit? Dit kun je bekijken bij Menu > Opties > Diagnostiek en dan een klein beetje naar beneden.
Ook kun je daar zien wanneer je de laatste tv-gids update hebt gehad.
Er is een kopje met Software laatst bijgewerkt op en dan zie je daar twee data staan. Die tweede gaat over de TV-gids, welke datum en dag staat daar?

Heb je de Mediabox XL met een utp kabel verbonden met het modem? Of heb je de mediabox opgenomen in het thuisnetwerk? Dit kan namelijk voor veel problemen zorgen.

Groet,
Evert

Ps, het is trouwens mogelijk om ook handmatig opnames in te plannen. Dit als workaround natuurlijk.
Menu > Media > Geplande Opname > Handmatig Opnemen
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Kijk hier eens

https://community.ziggo.nl/ziggo-replay-tv-gids-157/geen-info-in-de-tv-gids-van-de-mediabox-xl-lees-hier-de-oplossing-17314

Uitgelicht topic