tajvdz

Level 6
  • 185Posts
  • 1Oplossingen
  • 29Likes

vooruitspoelen nu wel mogelijk bij commercielen!

Sinds kort merk ik dat vooruitspoelen mogelijk is bij replay tv op de commerciele zenders.
Dit kan tijdens het programma maar je kan geen reclame doorspoelen. Wat mij betreft een goed compromis en scheelt weer wat ergernis!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1872Likes
Hoi tajvdz,
Mijn eerste gedachten, sorry dat ik die had, was: Die is gek, dat kan niet, die heeft vast een verkeerde zender gezien. Maar je hebt helemaal gelijk!! Wat gaaf zeg, die kon 2 dagen geleden echt nog niet en snap dan ook niet dat Ziggo hier niets over gaat melden.

Echt super gaaf en handig. Snap ook wel dat reclame doorspoelen niet kan maar het programma zelf wel. Bedankt voor het melden, denk dat meer mensen hier heel blij mee zullen zijn.

Fijne Koningsdag en alvast goed weekend!

Bekijk in context

13 Reacties 13
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1872Likes
Hoi tajvdz,
Mijn eerste gedachten, sorry dat ik die had, was: Die is gek, dat kan niet, die heeft vast een verkeerde zender gezien. Maar je hebt helemaal gelijk!! Wat gaaf zeg, die kon 2 dagen geleden echt nog niet en snap dan ook niet dat Ziggo hier niets over gaat melden.

Echt super gaaf en handig. Snap ook wel dat reclame doorspoelen niet kan maar het programma zelf wel. Bedankt voor het melden, denk dat meer mensen hier heel blij mee zullen zijn.

Fijne Koningsdag en alvast goed weekend!
tajvdz
Topicstarter
Level 6
  • 185Posts
  • 1Oplossingen
  • 29Likes
Ja ik merkte het vorige week toen ik een programma terug wilde kijken op SBS6. Nu kijk ik eigenlijk nooit naar SBS6 en Replay dan al helemaal niet dus dacht dat zal op de SBS zenders wel anders zijn dan RTL. En volgens mij ging het toen bij RTL ook nog niet. Gister merkte ik dat het op RTL ook ging. Het is inderdaad geen ramp voor adverteerders als je het programma doorspoelt. Het gaat tenslotte om de advertenties. Beetje hetzelfde als RTLXL. Daar kun je ook stukken overslaan maar de reclame krijg je wel. Bij de gartis versie dan.
Krabbie

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij Veronica kan ik bij terugkijken niet doorspoelen bij reclames.

Heel eerlijk, reclames hebben geen invloed op mijn koopgedrag en afdwingen door het te moeten kijken zorgt er alleen maar voor dat ik juist die produkten niet wil kopen.

Kortom, hou er mee op svp om tijd van consumenten te verspillen want tv kijken afdwingen kost tijd die men beter kan besteden aan het echte kopen.. ( als de interesse er is) toch?
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Krabbie, die oproep is al heel vaak gehoord hier op de community. Het wel of niet doorspoelen wordt bepaald door de zendereigenaren, hier kan Ziggo helaas niets aan doen. Of ja, zou vast kunnen, maar dan verhalen de zendereigenaren natuurlijk de inkomsten die ze zullen mislopen op Ziggo/op ons als abonnee.

Of de reclame wel of geen invloed heeft, staat eigenlijk buiten de discussie, maar reclame heeft zeker wel invloed op ons als mensen. Allereerst zou het anders al lang en breed anders aangepakt worden en reclame heeft lang niet altijd direct impulsieve aankopen als doel. Vaak onthoud je het toch onbewust en komt de reclame, weer onbewust, bij je terug. Uiteraard zal dit niet bij ieder individu zo zijn, maar wel bij zoveel mensen dat het nog steeds rendabel is om reclame uit te zenden.

Dat het vervelend is, ben ik zeker met je eens! Maar dat is ook precies de reden waarom doorspoelen niet mogelijk is. Wil je namelijk wél kunnen doorspoelen, zul je een abonnement bij de zendereigenaar zelf moeten nemen, zoals RTL XL gemist, en dat is natuurlijk precies wat ze willen.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Krabbie wrote:
Bij Veronica kan ik bij terugkijken niet doorspoelen bij reclames.

Heel eerlijk, reclames hebben geen invloed op mijn koopgedrag en afdwingen door het te moeten kijken zorgt er alleen maar voor dat ik juist die produkten niet wil kopen.

Kortom, hou er mee op svp om tijd van consumenten te verspillen want tv kijken afdwingen kost tijd die men beter kan besteden aan het echte kopen.. ( als de interesse er is) toch?


Ik zou een TV abonnement zonder reclames ook goddelijk vinden. Helaas werkt het niet zo, momenteel :-(. Weet in elk geval dat wij niet degenen zijn die kiezen voor reclames in de programma's. Als dat wel zo was, zou je natuurlijk niet zo worden kapot gegooid met reclame's van onze concurrenten 😉 😉
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1872Likes
Helemaal met bovenstaande eens!
Regels zijn er en die moet Ziggo dan ook naleven en daarom kunnen we reclame niet doorspoelen. Laten we wel wezen, als we geen reclame hadden gehad dan was je abonnement nog hoger geweest, en dat wil je ook niet 🙂

Dus ja, misschien kan Ziggo het wel aanpassen maar moeten dan meer betalen en dat willen ze niet doorberekenen aan de klanten. Prima voor mij hoor, ik wens ook niet meer te willen betalen en dan kan ik ook nog even plassen of zo 😛
donnerd

Level 10
  • 399Posts
  • 0Oplossingen
  • 109Likes
EnergieBoy Mee eens, het geld moet ergens vandaan komen en een zender starten en vooral in de 'lucht' houden is niet bepaald goedkoop... denk dat een gemiddelde TV zender makkelijk miljoenen euro's kwijt is, aan alleen al de uitzendlicenties....
Huib95

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Leuk bedacht allemaal in dit topic.

Maar klopt helaas vrij weinig van.

Zendereigenaren hebben geen inbreng in de mogelijkheid van doorspoelen op reclames.

Neem als voorbeeld KPN, daarbij kan je ook live pauzeren of een replay bekijken. Daar kan je gerust de reclame doorspoelen.

Ik vind het dus wel erg vreemd dat dit niet kan.

Qua kosten met KPN maakt het eigenlijk niks uit. Dus ben benieuwd of iemand van Ziggo hierop kan reageren?
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @Huib95. Weet je zeker dat dat bij KPN kan? Ik heb zelf (uiteraard) geen KPN, maar was van mening dat het ook hier niet kon. En als ik op het internet en hun forum zoek, lees ik dat ook daar de reclames niet doorgespoeld kan worden bij terugkijken (https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/doorspoelen-voorafgaand-programma-reclame-bij-terugkijken-453674).

Nu wil ik me daar verder niet achter verschuilen. Wij zijn KPN niet en hebben in principe niets te maken met de afspraken die zij wel/niet met de zenders hebben. Wij hebben helaas -momenteel- de rechten/mogelijkheden niet om reclames bij Ziggo Replay door te spoelen.
SadBunny

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het is volslagen idioot dat je niet vooruit kunt spoelen. Bij mij gaat steevast ergens tussen de 20 en de 40 minuten een keer de verbinding eruit en dan kan ik dus helemaal opnieuw beginnen met kijken. Die reclame boeit me niet, dan zet ik het volume zacht en taskswitch ik naar een andere applicatie of ik ga naar de WC of zo. Maar dat je niet vooruit kunt spoelen, zelfs als je de content die je wilt spoelen al hebt gezien, is natuurlijk domweg klantonvriendelijk. Dan zit ik een voetbalwedstrijd terug te kijken en crasht de stream richting de pauze en dan moet ik de hele helft zeker opnieuw kijken? Wat is dat nou voor service.

Ik kan het natuurlijk niet bewijzen, maar het gaat verbazend vaak mis na een minuut of 20 of na een minuut of 40. Nèt genoeg om veel standaard half-uurs of uurs content nèt niet af te krijgen, en dat je dan toch het einde wilt zien. Ziggo kàn hele goede service leveren, dus ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat Ziggo deze service expres, oepserdefloeps!, brak maakt met de bedoeling om stimuleren dat we gewoon alle content EN alle reclames allemaal nog een keer gaan kijken, waardoor zij extra cashen op reclame views/hits en playtime.

Rechten? Laat me niet lachen. Geen enkele content provider vindt het een goed idee om de kijkervaring bewust te verslechteren. Je kunt gewoon spoelen mogelijk maken zonder reclame te verminderen. Mogelijkheden? Laat me niet lachen, onzin, het werkte jarenlang heerlijk en nu opeens niet meer, en internetverbindingen en browsers hebben echt niet minder mogelijkheden gekregen.

Doelbewuste klantonvriendelijke uitpersactie van uit de laatste "death spasms" van de melkkoe "TV-kijker". Maar whatever, ik houd me tegenwoordig steeds meer lekker bij Netflix en andere premium diensten. En -hoe gek- nul problemen met "rechten en mogelijkheden".

Ik begin er bijna nooit meer aan. Als ik een keer per maand nog eens iets terugkijk op ziggogo.tv is het veel. Zoals nu net de wedstrijd Ajax-Benfica. DIE ER DUS NA 40 MINUTEN UITKLAPTE. Nou, vok dat, dat maar gewoon de uitslag googlen.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
SadBunny wrote:
ik houd me tegenwoordig steeds meer lekker bij Netflix en andere premium diensten. En -hoe gek- nul problemen met "rechten en mogelijkheden".


Wat een onzin!
Ook bij Netflix heb je te maken met rechten. Alleen heb je daar weinig last van omdat ze voornamelijk eigen content uitzenden.
Maar ik wens je veel succes met bijvoorbeeld kijken van Game of Thrones op Netflix... (ook een rechtenkwestie)
SadBunny

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Natuurlijk is niet alle content op Netflix. Ook niet alle content is op Veronica of SBS6. Dat is logisch. Maar de content die wél op Netflix is, is tenminste wel probleemloos te kijken, zonder reclame, zonder beperkingen qua spoelen en zonder stream-problemen. Ik ben absoluut niet overtuigd dat het een rechtenkwestie is dat ik niet van minuut 5 naar minuut 10 mag spoelen in een TV-programma, zeker als daar geen reclame tussenzit. Want daar gaat het om.
SadBunny

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
En ik snap dat je met vooruit spoelen ook alle sluikreclame overslaat, maar daarom heb ik het ook specifiek over content die je al gezien hebt.

Uitgelicht topic