Beantwoord

Verschil tussen Mediabox en bijv. Ipad - replay programma's

Reputatie 5
Badge +2
Enige tijd geleden wilde ik een programma terugkijken op NPO 1 via replay. Dit programma was echter niet beschikbaar voor replay stond er op het scherm.
Nu wil het geval dat ik dit gewenste programma wel op mijn Ipad kon terugkijken.

Mijn vraag: Waarom kan dit wel op een Ipad en niet via de Mediabox?

Nu dacht ik slim te zijn en dit programma via mijn Ipad te streamen naar mijn TV. Maar helaas bleek dit programma geblokkeerd te zijn voor streamen.

Mijn 2e vraag is dan ook: Waarom kan ik wel op mijn Ipad kijken, maar dit niet streamen naar mijn TV?

Ik hoop dat iemand dit antwoord weet.
icon

Best beantwoord door EduardMR 25 april 2019, 14:28

@Ronald Ziggo

Ik had van de week al gemerkt dat Canvas het goed deed, alleen België één nog niet.
Zojuist gecontroleerd en Hiep Hiep Hoera België één doet het nu ook.

Dus probleem lijkt nu opgelost.

Ik wil bij deze een ieder danken die meegewerkt heeft om dit probleem op te lossen en zo wellicht weer een aantal mensen weer tevreden heeft kunnen stellen.

Ook Ronald bedankt voor de terugkoppeling en sorry als ik misschien hier en daar te hard overkwam, maar het is goed bedoeld allemaal.

met groet

Eduard
Bekijk origineel

33 Reacties

Reputatie 7
Badge +29
Hoi Eduard,

Om welk programma ging het? Waren er nog meer programma's waarbij stond dat die niet vrijgegeven waren voor Replay TV?
Ik vermoed dat het om een foutje ging/gaat in de TV-gids van de Mediabox XL, want wat je op de Mediabox XL kunt terug kijken, kun je eigenlijk ook altijd terug kijken via de Ziggo Go app.

Wat betreft je 2e vraag, Ziggo heeft niet de rechten gekregen om Replay TV te streamen/casten. Vandaar dat je het wel op je iPad kunt bekijken, maar dus niet kan casten.

Groet,
Evert
Reputatie 5
Badge +2
Hallo Evert,

Dank voor je reactie.
Ik vertelde dat het om NPO 1 ging, maar dat is niet juist. Het ging om een programma op de VRT (België 1).
Wel terug te kijken op je tablet, maar op je Mediabox staat alles als niet vrijgegeven voor Replay. Alle programma's trouwens. Is trouwens voor meerdere zenders het geval.
Waarom dit verschil, is allebei tv gids en replay. Dit is mij niet duidelijk.

Overigens kan ik live TV wel streamen vanaf Ipad naar TV. Heeft weinig zin natuurlijk, maar als Ziggo geen toestemming, zou dit dus niet moeten kunnen.

groet

Ed
Reputatie 7
Badge +29
Ziggo heeft wel de rechten gekregen om Live TV te casten, maar niet de rechten om Replay TV te casten. Vandaar dat Live TV wel werkt, en Replay niet.

Dan is er iets mis met de Mediabox XL vermoed ik. Heb je de Mediabox XL al een keertje opnieuw opgestart? Zo niet, haal hem een minuutje van de stroom af, zet hem dan, na het opstarten even aan en na 2 minuutjes ongeveer met de afstandsbediening weer uitzetten. Dan een half uurtje wachten en checken of je de programma's dan wel kunt terug kijken.

Om welke programma's gaat het?
Reputatie 5
Badge +2
Punt van casten is nu wel duidelijk.

Mijn mediabox heb ik regelmatig opnieuw gestart. Alle Nederlandse zenders geven geen probleem, maar bijv Begische Zenders wel. Alle programma's staan vermeld als "niet vrijgegeven voor replay".

Hieronder schermafbeelding zodat je kan zien wat ik bedoel:
Mediabox

en hieronder scherm Ipad

Dus hier loop ik tegen aan, Ik snap de verschillen echt niet.
Reputatie 7
Badge +29
Ik zal morgen even kijken hoe het er bij mij uit ziet, ik kom erop terug!
Reputatie 3
Badge +5
@EduardMR en @Evert
Bij mij eveneens.
Ook getest met webbrowser (safari in combinatie met Firefox) kan Canvas en EEN ook terug kijken, behalve dus met de Mediabox XL
Reputatie 7
Badge +29
Ik heb van Ziggo begrepen dat het een storing is. Het is bij hen bekend dat je alleen via Ziggo Go de Belgische zenders kunt terugkijken en ze zijn bezig om het op te lossen :)
De verwachte oplostijd is alleen nog niet bekend.

Weten wij gelukkig waar het vandaan komt.
Reputatie 3
Badge +5
Ik heb van Ziggo begrepen dat het een storing is. Het is bij hen bekend dat je alleen via Ziggo Go de Belgische zenders kunt terugkijken en ze zijn bezig om het op te lossen :)
De verwachte oplostijd is alleen nog niet bekend.

Nooit dus. De mediabox XL wordt uitgefaseerd.
Dit speelt al een lange tijd. Ik heb altijd gedacht dat de oorzaak rechten was.
Reputatie 7
Badge +29
Nooit dus. De mediabox XL wordt uitgefaseerd.
Waar heb je dit vandaan?
De Mediabox XL wordt (nog) niet uitgefaseerd en storingen etc blijven gewoon opgelost worden.
Reputatie 3
Badge +5
Mijn conclusie.
Reputatie 7
Badge +29
Dan heb je een verkeerde conclusie getrokken.
Reputatie 5
Badge +2
Beste mensen,

Ik ben blij dat het probleem nu benoemd is en dat het niet alleen bij mij ligt.
Het lijkt mij dat het niet zo moeilijk moet zijn om dit probleem op te lossen. De Technici bij Ziggo kennen het probleem blijkbaar al, zoals Evert vermeld en een storing mag daarom ook niet al te lang duren.

Ik hou het daarom nog even in de gaten, want het moet uiteraard wel binnen aanvaardbare tijd worden opgelost.

Dank voor de reacties zover.
Reputatie 5
Badge +2
Bij deze wil ik toch nog even reageren op mijn item en probleem dat blijkbaar bij Ziggo bekend is.
Gisteren wilde ik weer een aflevering op Canvas terugkijken en nog steeds staat er dat programma's niet zijn vrijgegeven.
@Evert zei dat hij van Ziggo had begrepen dat het probleem bekend was en @Lycke Ziggo vond dat zijn antwoord het beste was. Dat is ook zo.
Maar aan de andere kant zou het toch wel prettig zijn als deze Ziggo medewerkster ook zelf even commentaar had gegeven en dan bedoel ik dat zij mededeling had kunnen doen over deze storing en dan met name wanneer het e.e.a. is opgelost.
Maar niets van dit alles en dat is jammer, want er zijn toch ook leden die het gevoel hebben dat er nooit iets opgelost wordt zoals @jarielcapitain en ik had het gevoel dat de community er met name voor bedoeld was om zoveel mogelijk klanten tevreden te stellen.

Welnu: ik betaal een stevige prijs voor een Ziggo abonnement en dan mag ik ook verwachten dat er kwaliteit geleverd wordt en dat is dus niet het geval, want Replay TV werkt niet naar behoren en niet 1 dag, maar al geruime tijd. Dit zou niet mogen gebeuren bij een professionele organisatie als Ziggo.
Met andere woorden: ik moet het volle pond betalen en dan moet Ziggo ook het volle pond leveren.
Dus Ziggo beheerders geef aan wanneer dit probleem is of wordt opgelost, want ik rust niet eerder dan dat alles naar behoren functioneert.
Reputatie 7
Badge +29
De moderators geven altijd een update wanneer die er is. Een update met als inhoud dat er geen update is, heeft niet zoveel zin, dus vandaar dat Lycke niet gereageerd heeft vermoed ik.

Het klopt inderdaad dat Ziggo hun volledige diensten moet leveren. Doen ze gelukkig ook meestal, maar een storing kan gebeuren natuurlijk. Ik heb geen idee wat er precies aan de hand is, wel weet ik dat als het zo lang duurt, het niet eenvoudig op te lossen is. Of er zijn andere storingen die een grotere impact hebben en daarom eerder opgelost moeten worden.
Ziggo heeft er geen baat bij om ons als klanten langer dan nodig met een storing te laten zitten, omdat ze ook wel begrijpen dat dat het tevredenheidsniveau niet ten goede komt.
Reputatie 3
Badge +5
@EduardMR @Evert
Niet te geloven maar ik moet nu wel mijn verontschuldigen aanbieden.
Ik had vanavond problemen met de mediabox XL Geen reactie van de afstandbediening
Modem gereset. 2*
Batterijen verwisseld afstand bediening (batterijen 15 maanden oud)
Weer contact met de MXL.
Gecontroleerd replay canvas /een
En sinds vanmorgen 9 uur werkt de replay.
Reputatie 7
Badge +29
Bij mij werkt het ook weer 🙂
Reputatie 5
Badge +2
Goed om te horen dat het bij jullie inmiddels is opgelost. Ik heb bewust even een dag gewacht omdat het bij nog niet was opgelost.
Vanavond nog even een reset gedaan van de mediabox, maar helaas België en nog een aantal andere zenders geven geen Replay te zien.
Als bewijs dat het bij mij niet werkt hieronder een up to date screenshot:

De zender Ons daarboven laat wel Replay zien, dus je zou zeggen dat het niet aan mijn mediabox ligt.

Is dit soms een regionaal probleem, omdat het bij anderen inmiddels wel werkt.

Graag een reactie van Ziggo medewerk(st)er waarom dit bij mij niet werkt of ieder ander die hier iets zinnigs over kan zeggen.
Reputatie 7
Badge +29
Bij mij is het ook niet meer in orde. De storing is helaas dus nog steeds gaande en blijkbaar ging het op het moment dat ik en @jarielcapitain controleerde wel tijdelijk goed.
Wat zo te zien het probleem is, is dat de TV-gids niet goed ingevuld wordt op de Mediabox XL. Op de Mediabox XL lijkt het net alsof er één programma is heel de dag.
Reputatie 5
Badge +2
Hoi @Evert ,

Dank voor je reactie en begrip.
Ben blij te horen dat mijn klacht niet op zich staat. Het zijn niet alleen de Belgische zenders, maar ook tal van andere, zoals Duitsland, Regionale omroepen etc.
Nu kijk ik daar eigenlijk nooit terug, maar Begië soms wel. Ik had van 2 series de eerste aflevering gemist en die kan ik in principe gewoon terug kijken, maar nu gaat dat niet meer en daar baal ik best wel van.

Ik begrijp niet goed wat het probleem nu is en waarom het niet opgelost wordt door de heren Technici, temeer omdat het al bekend was, zoals jij aanhaalde.
Dus vandaar mijn roep om iemand van Ziggo. Moderators kunnen best veel doen is mijn ervaring, in ieder geval aangeven wat er aan de hand is.
Dus vandaar mijn noodkreet via een 2e topic, want het moet opgelost worden en liefst op korte termijn.
Reputatie 7
Badge +29
Hoi Eduard,

Een kleine correctie is nodig, want bij regionale omroepen is Replay TV überhaupt niet mogelijk, net zoals bij de Duitse zenders.
Via het zenderoverzicht kun je kijken op welke zenders Replay TV mogelijk is. Wanneer het Replay TV tekentje erbij staat, is Replay TV mogelijk.

Verder heeft deze storing alleen betrekking op de Mediabox XL. De TV-gids staat wel goed in Ziggo Go, dus via Ziggo Go kun je de Belgische zenders wel terug kijken. Desnoods verbind je je laptop met een hdmi kabel aan de tv, dan kun je het op groot beeld zien.
Is natuurlijk niet zoals het moet, maar dan kun je toch de programma's terug kijken die je niet wilt missen.

De moderators kunnen inderdaad heel veel. Ik zal morgen nog even afwachten, als ze dan nog steeds niet verschenen zijn, zal ik er even eentje aan zijn/haar mouw trekken 😉

Fijne avond!

Evert
Reputatie 5
Badge +2
@Evert

Dank voor je info. Dat van die Duitse zenders wist ik niet, maak ik ook nooit gebruik van, maar viel me nu opeens op.
Dank voor je bemiddeling, we wachten maar even af. Wie weet.

Eveneens fijne avond gewenst.
Reputatie 7
Hallo guys,

Ik val even in in het weekend, maar heb de storing nagezocht. Deze is bij ons nog niet afgemeld, met andere woorden, er wordt nog aan gewerkt. Er is dus nog geen nieuwe update, maar ik snap je wel. Wij krijgen zelf ook lang niet altijd een status update, dus moeten we er zelf naar zoeken.

Wat betreft het geen van ontbrekende dienst, hij is wel deels beschikbaar via Online.

Gr,
Reputatie 5
Badge +2
@Ronald Ziggo

Fijn dat je toch nog even reageert, alleen hebben we hier nog niet zoveel aan. Ik hoor dit vaker dat men er mee bezig is en dan duurt het ik weet niet hoelang voordat het is opgelost.
Ondertussen hebben wij als klant van Ziggo een product wat niet goed werkt en waar we wel volledig voor moeten betalen.
Dit probleem loop al een tijdje en ik vraag mij af, waarom dit niet opgelost wordt. Waarschijnlijk geen prioriteit.
Toch zou ik je bij deze willen vragen wat concreter te worden en met de desbetreffende techneuten te overleggen, wanneer dit probleem is opgelost, zodat we weten wanneer er weer volledig gebruikt kan worden gemaakt van Replay.
Ik heb helaas al een aantal afleveringen van een serie moeten missen en ik kan je vertellen dat dit erg irritant is als het niet werkt.
Op de Ipad tablet werkt het wel, dus waarom op de Mediabox niet. Moet toch niet moeilijk zijn om dit op te lossen.

Graag even een reactie als je iets meer weet.

met vriendelijke groet
Reputatie 7
Ja, irritant is het sowieso.... Zoals je al aangeeft, je kan het dus wel kijken via de Ipad. Alleen is dat scherm natuurlijk niet ideaal. Of via een pc, maar dat is ook nog niet ideaal.

Verder heb ik even achter de mensen aangezeten die over de storing gaan.
Ze moeten in diverse systemen onderzoek doen en een aantal van deze systemen is in onderhoud. Er is een update gevraagd aan de achterliggende groep bij Liberty Global. Zodra ik daar meer over heb ontvangen meld ik het.

Gr,
Reputatie 5
Badge +2
@Ronald Ziggo
Het is nu bijna 3 weken geleden dat ik dit topic gestart ben omdat Replay op België niet werkt en er is weer een week verstreken sinds jouw laatste antwoord, waarin je om een update hebt gevraagd.
Welnu mijn update is dat het nog steeds niet werkt en ik begin dit echt zo langzamerhand onacceptabel te vinden.
Zoals ik al eerder heb gemeld, ik betaal elke maand mijn volle abonnements-bedrag en daar wil ik een 100% werkend Ziggo product voor terug.
Waarom is dit nog steeds niet opgelost en waarom duurt dit zo lang. Waarom krijg jij geen update.
Worden we niet serieus genomen?

Graag een reactie, alsmede een termijn waarin dit probleem is opgelost.

met groet
Eduard

Reageer