joline

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Tv gids BBC First klopt niet

Al een paar dagen klopt de tv gids van BBC First niet. Voorbeeld: ik had Midsomer Murders opgenomen, bleek dat deze al 20 minuten eerder was begonnen, maar op de tv gids stond Father Brown. Nu ik het in de gaten heb neem ik het programma ervoor en erna ook op anders mis ik een gedeelte.
Het is vandaag nog steeds zo. Kan hier wat aan gedaan worden?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Hoi joline,
Welkom op de Community van Ziggo.

Vervelend dat de gids van Ziggo niet correct is met de gids van BBC First. Dit kan te maken hebben met dat Ziggo deze informatie ook krijg toegezonden door de netbeheerder en als deze de informatie niet goed doorgeeft dan gaat er dus iets mis. Vaak ligt het niet aan Ziggo maar aan het doorgeven ervan. Wel goed dat je het even aangeeft want dan kan een moderator daar naar kijken.

Soms wil dit ook nog wel helpen. Misschien kan je dit alvast proberen:
1. Haal de mediabox van de stroom. Dit mag via de schakelaar op de achterkant of je trekt natuurlijk de stekker uit het stopcontact en wacht daarna 5 minuten
2. Zet de mediabox weer aan de stroom
3. Wacht tot de tijdsaanduiding weer in de display staat en het offline lampje uit is
4. Schakel de mediabox in en zet deze na een minuut weer in stand-by
5. Laat de mediabox 15 minuten in stand-by staan
6. Na deze 15 minuten schakel je de mediabox weer in
7. Controleer nu de tv-gids of deze weer up to date is, of kijk weer bij 'Diagnostiek' of de update is bijgewerkt

De moderatoren lopen alle topics langs dus ze zullen je bericht ook zien en daarop reageren. Wil niet zeggen dat dit vandaag al gebeurd, heb dan nog even geduld aub.

In ieder geval wel goed dat je nu programma ervoor en erna opneemt, dan weet je zeker dat je het helemaal hebt. Niet de bedoeling natuurlijk, maar wel slim bedacht om te voorkomen dat je maar de helft hebt gezien.

Bekijk in context

6 Reacties 6
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Hoi joline,
Welkom op de Community van Ziggo.

Vervelend dat de gids van Ziggo niet correct is met de gids van BBC First. Dit kan te maken hebben met dat Ziggo deze informatie ook krijg toegezonden door de netbeheerder en als deze de informatie niet goed doorgeeft dan gaat er dus iets mis. Vaak ligt het niet aan Ziggo maar aan het doorgeven ervan. Wel goed dat je het even aangeeft want dan kan een moderator daar naar kijken.

Soms wil dit ook nog wel helpen. Misschien kan je dit alvast proberen:
1. Haal de mediabox van de stroom. Dit mag via de schakelaar op de achterkant of je trekt natuurlijk de stekker uit het stopcontact en wacht daarna 5 minuten
2. Zet de mediabox weer aan de stroom
3. Wacht tot de tijdsaanduiding weer in de display staat en het offline lampje uit is
4. Schakel de mediabox in en zet deze na een minuut weer in stand-by
5. Laat de mediabox 15 minuten in stand-by staan
6. Na deze 15 minuten schakel je de mediabox weer in
7. Controleer nu de tv-gids of deze weer up to date is, of kijk weer bij 'Diagnostiek' of de update is bijgewerkt

De moderatoren lopen alle topics langs dus ze zullen je bericht ook zien en daarop reageren. Wil niet zeggen dat dit vandaag al gebeurd, heb dan nog even geduld aub.

In ieder geval wel goed dat je nu programma ervoor en erna opneemt, dan weet je zeker dat je het helemaal hebt. Niet de bedoeling natuurlijk, maar wel slim bedacht om te voorkomen dat je maar de helft hebt gezien.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Je kunt bij BBC first ook replay gebruiken, tot een week terugkijken.
Met de pijltjesknop in de gids op BBC first naar links en met de
WillemIII

Level 6
  • 90Posts
  • 7Oplossingen
  • 13Likes
Ligt niet aan Ziggo, als je op de website kijkt van BBC First kloppen de tijden ook niet.

http://www.bbceurope.com/benelux/tv-gids-nederland
Plop1948

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb gemaild met BBC-first het volgende:

Er is een nieuwe serie van Midsomer Murders S21 gestart, maar de programmagids is gestoord de laatste tijd op Ziggo kanaal 22. De naamgeving van de episodes zowel part1 als part2 worden met dezelfde naam part1 in de gids gezet waardoor bij opname part1 wordt overschreven. Zo jammer en zo onprofessioneel!

Reactie BBC-first:

Bedankt voor je bericht aan BBC Studios.

Helaas is dit een bekend probleem en is het te wijten aan de manier waarop de provider onze planningsgegevens verwerkt. We werken samen met je provider om dit probleem op te lossen. Tot slot kunnen we bevestigen dat beide delen van deze afleveringen daadwerkelijk zijn uitgezonden.

Met vriendelijke groet,

BBC First

Steefb

Level 20
  • 15866Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Plop1948 Je reageert op een bericht van 3 jaar geleden .

Je had al een topic geopend .

BBC first progammering bij Ziggo - Ziggo Community

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hey @Plop1948 

Het geeft niets, maar zoals @Steefb al aangaf is dit een oud topic. 
Door de overgang naar ons nieuwe platform is deze onverhoopt toch weer open komen te staan. Ik ga dit topic weer sluiten om het overzichtelijk te houden op de community. In jouw eigen topic gaan we uiteraard verder. 

Uitgelicht topic