1
Vraag
2
Reacties
EdwinL

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Streamen Ziggo Replay naar TV

Beste Ziggo, hoe lang mag het nog duren voordat wij wel kunnen streamen met Replay? “Het is op dit moment nog niet mogelijk om Ziggo Replay naar je tv te streamen.”
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Haha... wel een leuk antwoord Lycky 🙂
Dit is zeker een vraag waar geen mens antwoord op heeft. Denk zelfs de directeur van Ziggo niet. Deze vraag zou je moeten stellen aan de netbeheerders. Die hebben waarschijnlijk het besluit genomen dat het niet mogelijk is om via Ziggo Go Replay TV te streamen. Of dit zo is weet ik natuurlijk ook niet, maar ik denk het haast van wel. Ziggo heeft er geen belang bij om dit te blokkeren, lijkt me.

Wie weet komt er in de toekomst nog een mogelijkheid. Net zoals heel snel internet of misschien wel TV kijken via een Apple TV of via Chrome :).

Bekijk in context

8 Reacties 8
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @EdwinL. Welkom hier!
Om je vraag te beantwoorden heb ik mijn glazen bol even uit de kast gehaald. Na een paar minuten heel geconcentreerd staren in de bol, moet ik de conclusie trekken dat de toekomst voorspellen niet iets is waartoe ik in staat ben :wink: .

De vraag is vaker hier op de Community gesteld. Helaas is het voor ons nog niet bekend wanneer deze optie mogelijk wordt. Hopelijk snel!
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Haha... wel een leuk antwoord Lycky 🙂
Dit is zeker een vraag waar geen mens antwoord op heeft. Denk zelfs de directeur van Ziggo niet. Deze vraag zou je moeten stellen aan de netbeheerders. Die hebben waarschijnlijk het besluit genomen dat het niet mogelijk is om via Ziggo Go Replay TV te streamen. Of dit zo is weet ik natuurlijk ook niet, maar ik denk het haast van wel. Ziggo heeft er geen belang bij om dit te blokkeren, lijkt me.

Wie weet komt er in de toekomst nog een mogelijkheid. Net zoals heel snel internet of misschien wel TV kijken via een Apple TV of via Chrome :).
EdwinL
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jeetje Lycke, echt heeeeeel grappig.....jouw antwoord. Ik val bijna van m’n stoel............Maar ja, ik ben een leek en heb er gewoon niet zo veel verstand van. Zo heeft een ieder zijn of haar professie. Maar ik heb alles-in-1 bij Ziggo, mobiel bij Vodafone.... begrijp niet zo goed wat de rol van een netbeheerder is zoals Energieboy aangeeft? Als ik met mijn Vodafone abonnementje naar diverse diensten ga.... kan ik deze gewoon streamen (of heet het anders?) naar mijn TV........ echter Ziggo niet....... zal wel iets heeeeel technisch zijn....... maar begrijp niet dat hier niet in wordt geïnvesteerd. Het zou zo gewenst zijn dat we terug kunnen kijken op een normaal beeldformaat i.p.v. een tabletje! Of heb je een andere optie?
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hoi,
Een netbeheerder is iemand die aangeeft wat op de TV te zien is en geeft aan hoe het mogelijk is om TV te kijken. Neem bv NPO, RTL of SBS, die willen niet dat je Replay TV kan gebruiken via de device, via Ziggo Go, naar je TV (of Apple TV/Chromecast). Daar kan Ziggo niets aan doen en daarom ook het antwoord dat Ziggo niet in de toekomst kan kijken of dit in de toekomst gaat veranderen.

Wat het vervelendste is dat als je bv kijkt via RTL app of NPO app, dan kan je soms wel terug kijken op je TV via je tablet of mobiel. Daar hebben ze zelf over te spreken en doen dit omdat ze dan hopen dat je hun site/app gebruikt. Het is ook best lastig om op te merken dat het hier en daar niet kan en ergens anders weer wel.

Maar we zullen het er op dit moment mee moeten doen en hopen dat dit ooit ook gaat veranderen.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @EdwinL. Het is niet mijn bedoeling geweest heeeeel grappig of heel flauw te zijn. Mijn reactie was puur bedoeld om aan te geven dat wij hierin helaas helemaal geen informatie hebben. Zoals @EnergieBoy al aangeeft, hebben wij niet al het zeggen. En heeft het, simpelgezegd, meer te maken met rechten dan met techniek.

Natuurlijk is programma's terugkijken op groot scherm ook mogelijk, in plaats van enkel op een tablet. Hiervoor kan je de Ziggo Mediabox XL gebruiken die je gratis in bruikleen krijgt bij een TV Complete abonnement. Wil je hier meer informatie over en/of wil je weten wat hierin in jouw abonnement mogelijk is, geef het dan eventjes aan zodat ik de gewenste informatie via privébericht kan sturen :smile: .
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Ter aanvulling, Lycke Ziggo kan je via deze link een berichtje sturen :wink:
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Het is de Zender/content eigenaren Die dit inderdaad bepalen. Juridisch is het dus anders hoe men op verschillende manieren een zender, en of content weergegeven wordt. Via een box, via ondemand Replay tv. online, app etc ec . Tussen streaming/casten of mirror ( bv dit draadloos of bv via hdmi van mob. apparaat naar tv. Nou noem maar op. Zo is het ook vaak dat de zender/content eigenaar zelf ook nog een app heeft. En ja je raad het al. Die willen dus liever dat wij daar gebruik van maken.Bij bv terug kijken, gemist via een app. ( dus ik bedoel niet via replay tv wat even anders is op de media box). Wellicht is mijn visie hierop verkeerd, maar dan hoor ik dat wel vanzelf. :relaxed: neem ik aan. Waarom het bij de ene provider kan? is dit dan ook replay tv of ook alleen live tv wat nu bij ziggo via de app mogelijk is. Of is er gebruik gemaakt van de eigen app van de eigenaar van zender/content?

Natuurlijk zal bij de rechten inz uitzenden op div apparatuur ook wel een kostenplaatje hangen. En ja hoe meer mogelijkheden hoe duurder het abonnement is mijn idee. Nu is gebruik van tv kijken op tablet mob. tel. etc gratis bij de meeste providers. Maar ontwikkelingen gaan snel. Zie hoe RTL zijn ondemand diensten etc stopt. de apps op smart tv's etc etc.

Mocht ik dit verkeerd inzien Nogmaals ik hoor het wel:confounded: tril tril

edit: tekst wat aangepast "netbeheerder" dat woord even verkeerd opgevat. in de war met netwerkbeheerder.:nerd:
Caroolvk

Level 5
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes

Het werkt bij mij vanaf een android telefoon prima, ik kan via de ziggo go app streamen naar de media box, (opgenomen programma, replay etc) wat als voordeel heeft dat ik met mijn gewone afstandsbediening van ziggo alles kan bedienen, en dit niet via de telefoon hoef te doen. Doordat er in mijn gebied al ruim een maand storing is in het coax signaal (CS2004) waardoor er veel televisie zenders niet via de mediabox XL met versie 29 vd software te bekijken zijn is dit toch wel een handige functie. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic