1
Vraag
2
Reacties
Anonymous2015

Level 1
  • 207Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

kastje reageert niet op rode knop...

Hallo,

Al sinds een tijdje wil ik bepaalde programma's terug kijken. Door drukte mis ik die en kijk deze een paar dagen later terug. Veelal via www.ziggogo.tv maar het komt wel eens voor dat ik deze via de tv wil terug kijken. Maar wat schetst mijn verbazing, als ik op de rode knop druk van mijn afstandbediening (ziggo on demand) dan gebeurt er niets. Dit geldt tevens voor het knopje "tv portal".

Waarom kan ik wel via www.ziggogo.tv terug kijken en niet via de tv (decoder)????
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Anonymous2015 wrote:
Het lijkt nu opgelost door het kastje naar de fabrieksinstellingen te zetten.

Een punt van verbetering voor ziggo.

Bedankt voor de hulp heren, zeer gewaardeerd.


Dag Anonymous2015

Ik wil eigenlijk even iets vragen. Ik zie n.l. in je berichten dat de rode toets en de Tv portal toets helemaal niets deden, en je dus ook geen foutmelding o.i.d. zag. En als dat klopt, kun je alles vergeten voor wat betreft opnieuw instellen van het Internet, bekabeld, of juist met een Dongel gaan werken etc. Hier speelt n.l. iets anders, wat in principe oud zeer is.

Er is een periode geweest dat de rode toets zijn werking verloor bij ITV als de Humax eerst in stand-by werd gezet, en dan geheel spanningsloos kwam te staan. Ik ben dat gaan testen en ontdekte toen dat deze toets nog wel werkte, als de spanning uitviel als de Humax in werking was. Verder kwam ik erachter dat wanneer de toets niet meer werkte, het genoeg was de spanning nogmaals, van een nu in werking zijnde decoder, te halen. Ik heb dat doorgespeeld naar Ziggo en Humax en kort daarna is dit issue met een update opgelost.

Echter, en dat kan ook nu spelen, kan het bij de 5300c voorkomen dat deze even niet meld dat er nieuwe software voorhanden is. En dat kan dus betekenen dat je weer tegen dit issue aanloopt als de spanning (weer) geheel van de Humax word afgehaald, nadat deze in stand-by is gezet.

Het is dus zeer raadzaam eens in het menu te kijken of er nieuwe updates voorhanden zijn. Is dat het geval, laad deze software dan en wacht net zo lang tot de Humax de weergave weer hervat. Breek dus in geen geval updates af! Ook niet als je denkt dat er niets meer gebeurt.

Dit doe je zo:

-Menu
-Instellingen
-Installatie
-Software opwaarderen

Is deze optie grijs, heb je, of kun je de laatste versie hebben, maar het is echt belangrijk dat dit up-to-date is, want anders kun je dus nogmaals/steeds tegen dit issue aanlopen.

Bekijk in context

17 Reacties 17
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Om welke decoder gaat het??
Deze moet wel interactief zijn!

Teun
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
En deze bij bv Humax aangesloten op het internet? commando's/opdrachten gaan via internetverbinding en de rest over de coax.
Anonymous2015
Topicstarter
Level 1
  • 207Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Teun wrote:
Om welke decoder gaat het??
Deze moet wel interactief zijn!

Teun


Ik heb al eens eerder een programma op deze manier gezien en tijdens het opstarten verschijnt er een rode knop met ziggo on demand in beeld. Dus ik kan redelijker wijs aannemen dat hij interactief is. Het enige dat ik niet kan beantwoorden is of dit ook bij mijn abonnement hoort. Maar dat is een vraag voor Ziggo.

En de decoder die ik gebruik is een humax IRHD-5300C
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Anonymous2015 wrote:
Teun wrote:
Om welke decoder gaat het??
Deze moet wel interactief zijn!

Teun


Ik heb al eens eerder een programma op deze manier gezien en tijdens het opstarten verschijnt er een rode knop met ziggo on demand in beeld. Dus ik kan redelijker wijs aannemen dat hij interactief is. Het enige dat ik niet kan beantwoorden is of dit ook bij mijn abonnement hoort. Maar dat is een vraag voor Ziggo.

En de decoder die ik gebruik is een humax IRHD-5300C


Stel evt de internet in het menu van de humax opnieuw in.
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Dan is hij waarschijnlijk niet aangesloten op het net, anders zou de 5300 moeten werken. je kunt hem bedraad en draadloos aansluiten, maar voor draadloos ben je wel een dongel nodig.

Teun.
Anonymous2015
Topicstarter
Level 1
  • 207Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
robbo wrote:
En deze bij bv Humax aangesloten op het internet? commando's/opdrachten gaan via internetverbinding en de rest over de coax.


Ja hij is aangesloten op het internet. Hij heeft zelfs een IP via DHCP.

Dus internet... check...
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Anonymous2015 wrote:
robbo wrote:
En deze bij bv Humax aangesloten op het internet? commando's/opdrachten gaan via internetverbinding en de rest over de coax.


Ja hij is aangesloten op het internet. Hij heeft zelfs een IP via DHCP.

Dus internet... check...
Zie mijn laatste reactie. Even internet opn. in het menu van de humax instellen. Mocht dit niet lukken: even een standaard antwoord, de box even resetten. bv stroom er af, of fabriek herstel. ( evt modem reset)
Anonymous2015
Topicstarter
Level 1
  • 207Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
@teun hij is wel aangesloten. Ik heb gekeken. Een dongel heb ik niet maar via bedrading gaat het prima.

Het enige is dat het nog niet werkt...
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
robbo

Horizon????????

Anonymous2015 voor de rest zoals Robbo aangeeft.

Teun
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Teun wrote:
robbo

Horizon????????

Anonymous2015 voor de rest zoals Robbo aangeeft.

Teun
eh eh humax uiteraard:blush: aangepast!
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Anonymous2015 wrote:
@teun hij is wel aangesloten. Ik heb gekeken. Een dongel heb ik niet maar via bedrading gaat het prima.

Het enige is dat het nog niet wekt...


heb je hem dan met een utp kabel aangesloten?

Teun
Anonymous2015
Topicstarter
Level 1
  • 207Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
robbo wrote:
Anonymous2015 wrote:
robbo wrote:
En deze bij bv Humax aangesloten op het internet? commando's/opdrachten gaan via internetverbinding en de rest over de coax.


Ja hij is aangesloten op het internet. Hij heeft zelfs een IP via DHCP.

Dus internet... check...
Zie mijn laatste reactie. Even internet opn. in het menu van de horizon instellen. Mocht dit niet lukken: even een standaard antwoord, de box even resetten. bv stroom er af, of fabriek herstel. ( evt modem reset)


Geen idee of ze deze kast "Horizon" noemen maar die heb ik naar mijn idee niet. Het is een simpel kastje van humax. Neemt niet weg dat ik het even goed probeer...
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Anonymous2015 wrote:
robbo wrote:
Anonymous2015 wrote:
robbo wrote:
En deze bij bv Humax aangesloten op het internet? commando's/opdrachten gaan via internetverbinding en de rest over de coax.


Ja hij is aangesloten op het internet. Hij heeft zelfs een IP via DHCP.

Dus internet... check...
Zie mijn laatste reactie. Even internet opn. in het menu van de horizon instellen. Mocht dit niet lukken: even een standaard antwoord, de box even resetten. bv stroom er af, of fabriek herstel. ( evt modem reset)


Geen idee of ze deze kast "Horizon" noemen maar die heb ik naar mijn idee niet. Het is een simpel kastje van humax. Neemt niet weg dat ik het even goed probeer...

Anonymous2015Nee was vergissing! Ik heb het inmiddels al veranderd. Maar in mijn eerste reactie's "humax "gebruikt":relaxed: dus......
Anonymous2015
Topicstarter
Level 1
  • 207Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Het lijkt nu opgelost door het kastje naar de fabrieksinstellingen te zetten.

Een punt van verbetering voor ziggo.

Bedankt voor de hulp heren, zeer gewaardeerd.
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Graag gedaan. En veel kijkplezier.

gr Teun
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Top!
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Anonymous2015 wrote:
Het lijkt nu opgelost door het kastje naar de fabrieksinstellingen te zetten.

Een punt van verbetering voor ziggo.

Bedankt voor de hulp heren, zeer gewaardeerd.


Dag Anonymous2015

Ik wil eigenlijk even iets vragen. Ik zie n.l. in je berichten dat de rode toets en de Tv portal toets helemaal niets deden, en je dus ook geen foutmelding o.i.d. zag. En als dat klopt, kun je alles vergeten voor wat betreft opnieuw instellen van het Internet, bekabeld, of juist met een Dongel gaan werken etc. Hier speelt n.l. iets anders, wat in principe oud zeer is.

Er is een periode geweest dat de rode toets zijn werking verloor bij ITV als de Humax eerst in stand-by werd gezet, en dan geheel spanningsloos kwam te staan. Ik ben dat gaan testen en ontdekte toen dat deze toets nog wel werkte, als de spanning uitviel als de Humax in werking was. Verder kwam ik erachter dat wanneer de toets niet meer werkte, het genoeg was de spanning nogmaals, van een nu in werking zijnde decoder, te halen. Ik heb dat doorgespeeld naar Ziggo en Humax en kort daarna is dit issue met een update opgelost.

Echter, en dat kan ook nu spelen, kan het bij de 5300c voorkomen dat deze even niet meld dat er nieuwe software voorhanden is. En dat kan dus betekenen dat je weer tegen dit issue aanloopt als de spanning (weer) geheel van de Humax word afgehaald, nadat deze in stand-by is gezet.

Het is dus zeer raadzaam eens in het menu te kijken of er nieuwe updates voorhanden zijn. Is dat het geval, laad deze software dan en wacht net zo lang tot de Humax de weergave weer hervat. Breek dus in geen geval updates af! Ook niet als je denkt dat er niets meer gebeurt.

Dit doe je zo:

-Menu
-Instellingen
-Installatie
-Software opwaarderen

Is deze optie grijs, heb je, of kun je de laatste versie hebben, maar het is echt belangrijk dat dit up-to-date is, want anders kun je dus nogmaals/steeds tegen dit issue aanlopen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic