Beantwoord

Horizon Box geen zenderinformatie


Badge
de meeste zenders bevatten geen informatie

Ik heb de horizon de achterkant de stroom eraf gehaald en de modem ook.

het blijft de meeste zenders geen informatie verstrekken

sbs6 , NPO 3 , NPO 1 , NPO 2 , Net5

ik vind het echt irritant want ik wil NPO 1 en SBS6 opnemen dus het gaat niet 😡
icon

Best beantwoord door 10955786 26 juli 2018, 17:15

Opgelost,terug naar fabrieksinstelingen is de oplossing!

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

30 Reacties

Reputatie 7
Badge +31
Even een paar vragen om één en ander uit te sluiten en een oorzaak te vinden:

Staat je stand by op hoog en 's-nachts?

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Zwak, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de box opgenomen in een thuisnetwerk of met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Zo nee, prima, zo ja, laat even weten, er zijn wat problemen met het thuisnetwerk via de Mediabox XL.
Ik heb sinds een paar dagen precies het zelfde probleem met de zelfde zenders. Volgens het diagnose menu is de signaalsterkte goed en de signaalkwaliteit uitmuntend. Ook al resets gedaan maar helpt niet. Dit is de zoveelste keer. Heb al een hele nieuwe horizon gekregen ging een tijdje goed,maar nu begint het weer. Buurman heeft KPN werkt altijd. Pffff
Reputatie 7
Badge +31
Staat de box op stand by hoog en 's-nachts? @Lo de wijk
B Ert, bedankt voor je reactie. Ja die stand is ingesteld. In de loop van de tijd heb ik werkelijk alle opties geprobeerd, (alleen onderdompelen in het toilet nog niet) om de problemen met de Horizon op te lossen. Ik heb al een stapel nieuwe aansluitkapjes en coaxkabels en uiteindelijk een nieuwe box toegezonden gekregen.
Na aansluiten van de nieuwe box ging alles een paar maanden prima. Maar na een poos wordt de nieuwe box ook weer rete traag en komt het verschijnsel van “geen programma informatie beschikbaar” bij een aantal zenders weer terug. Het vreemde is dat de informatie wel steeds beschikbaar is voor het volgende twee uur, maar daarna niet meer.
Het is toch te gek voor woorden dat je meer dan 100€ in de maand betaald voor iets wat telkens weer faalt en waar je uren aan zit te klussen om zelf uit tezoek wat of er mis zou kunnen zijn.
Gelukkig heb ik nog glasvezel in de meterkast. Eens kijken wie daar alleemaal hun diensten op aanbieden.
Reputatie 7
Badge +31
Ik zal je probleem bij een Ziggo moderator neerleggen, ik zie ineens meerdere meldingen verschijnen op dit forum en bij mij gaat het ook troubelig. @Lo de wijk
@B ert
Dankjewel
@Dulken
Misschien overbodig te melden, maar je kunt (eenmalige) opnames instellen via de Ziggo app. Ook voor de zenders die op de Horizon geen informatie geven.
Reputatie 7
Badge +31
@Lo de wijk Top tip, voor diegene die hier ook langs komen en niet op kunnen nemen.
Reputatie 7
Hallo @Lo de wijk, bedankt voor je berichten! En je goede tip! 🙂 Voor het updaten van de gids is het super belangrijk dat het signaal helemaal in orde is naar de box toe. Een meting in het menu kan een perfecte situatie laten zien, ondertussen kan er toch een milde storing op de 'gids update frequentie' zitten.

De helpdesk kan op afstand controleren of het niet volledig weergeven van de gids komt door het niet ontvangen van gids updates. Ik check dit ook graag, ik heb je een privébericht gestuurd met een aantal vragen.
Ik heb precies hetzelfde probleem.
Alles gedaan wat gevraagd werd, kabel vervangen, gereset, signaal is prima.
Het gaat een paar weken goed, en dan begint het weer.
Ik heb op de slaapkamer nog de oude Cisco staan, en hiervan werkt de EPG perfect. Nooit geen probleem.
Ik denk dus echt dat het een "Horizon-probleem" is.
Ben het onderhand zo zat, dat ik waarschijnlijk naar KPN ga.
Ik heb al internet van hun, dus dat is al een voordeel.
Jammer dat Ziggo dit probleem niet oplost.
Reputatie 7
Badge +31
@olderwish12

Misschien heb je dit al gedaan: Stand by op hoog en 's-nachts.

Signaalsterkte moet in GOED staan op NPO1, matig en uitmuntend geven storingen.

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Zwak, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening en/of met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met het thuisnetwerk via de Mediabox XL.
Ik heb ook last van het probleem dat er geen zender informatie is bij de genoemde zenders. Is er al een goede oplossing.
De sterkte is goed bij mij
Reputatie 7
Badge +31
Wat gebeurd er als je de box 30 seconden van de stroom hebt gehad? @josdedoid
Had ik ook al geprobeerd maar werkte ook niet.
Echter heden ochtend is alle zenderinformatie weer terug. Ik weet niet wat er gebeurt is maar het werkt weer.
Reputatie 7
Badge +31
Dan gaan we maar hopen dat het een issue was in de achterliggende systemen.
ik krijg ook geen zender informatie heb hem op fabrieks instellingen gedaan dan doet hij het weer een paar dagen en dan ineens weer geen zender informatie heb de stroom eraf gehaald gekeken naar signaal sterkte die staat op goed en kwaliteit staat op uitmuntend wat kan het dan wezen baal hier van.
mijn man neemt graag films op maar je wil wel weten wat het voor films zijn.
Reputatie 7
Badge +31
@akkertje Staat de box op stand by hoog en 's-nachts?
Dat zou een mogelijke oplossing kunnen zijn.
Reputatie 2
Badge +2
@akkertje,

Wat @Be rt zegt, en anders is het waarschijnlijk een kwestie voor de klantenservice/een moderator op dit forum.

Ik heb dan nog mijn persoonlijk truukje: box uit via aan/uit schakelaar, en daarna stekker er uit, drie minuten van de stroom af. Maar ik vermoed dat dat de oplossing niet is.

Maar even voor de volledigheid: heb je een thuisnetwerk ingesteld ? Dat kan soms voor problemen zorgen.
ik kreeg deze toegestuurd:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/installeren/stappenplan/#opnieuw-installeren

deze vorige maand gedaan:
1. Laat de box voor ongeveer 15 seconden van de stroom en plaats deze vervolgens terug.
2. Haal de box vervolgens uit stand-by
3. Plaats de box terug in stand-by
4. Laat de box vervolgens voor 15 a 20 minuten in stand-by staan
Anderhalve week geleden had ik dit probleem ook. 1 minuutje van de stroom . Daarna weer aan.. en 15 min uit dat werkte toen.
Nu is het probleem echter anders. Vea Opties/Diagnostiek staat er dus dat de tv gids vandaag (05/05/18 om 15:47) voor het laatste is geüpdate. Maar ik heb alleen nog zenderinformatie van zondag. Vanaf maandag 7-5 is alles leeg. Dit begint nu toch wel heel hinderlijk te worden. Kan hier een structurele oplossing voor komen?
Ook ik heb problemen met zenders en geen programma's beschikbaar. Daarbij is bij series de mogelijkheid vervallen om alle opnames te plannen. Heb sinds kort een nieuwe mediabox. Alle opties op dit forum reeds uitgeprobeerd. Het lijkt wel bezigheidstherapie van Ziggo. We lossen geen problemen op. Verhogen wel de tarieven en laten de klant modderen, met nutteloze tip. Na contact krijg je direct een enquête in je mailbox. Maar oplossingen helaas. Jammer dat alle kabels van KPN bij mij achter een stuc laag zitten, anders was ik allang overgestapt
Reputatie 7
Badge +31
@Hoop695

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Zwak, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?

En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?

Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.
Al die mogelijkheden heb ik reeds uitgeprobeerd, als ervaringsdeskundige van jullie helpdesk, weet ik ze nu allemaal. Genoemde acties behoren tot de standaard genoemde oplossingen. Tot mijn stomme verbazing, waren genoemde problemen in het weekend weer weg. Ze komen wel steeds terug, maar het totaal is niet stabiel en steeds weer ontstaan er weer storingen. Ik hoop dat je het niet erg vindt, dat ik niet nogmaals alles ga uitproberen en testen. Ziggo zou voor een stabiel systeem moeten zorgen en dat gebeurt niet. Ik neem u persoonlijk niets kwalijk. Heb het vorige bericht ook geschreven uit pure frustratie en niet met de verwachting dat er een stabiel systeem komt. Die hoop is vervlogen. Ik wacht totdat er een provider komt die ook via de aanwezige kabel een dienst gaat aanbieden en dan ga ik een nieuw avontuur in, tenslotte moet je hoop blijven houden.
Reputatie 7
Ik heb vandaag contact gehad met Hoop695. Wij hebben tijdens het gesprek de modem en de mediabox onder de loep genomen. Het signaal naar de modem is sterk en zuiver. Het signaal naar de box is sterk maar helemaal niet zuiver. Ergens in huis zit een element wat het signaal niet ten goede komt. De kabel van de splitter naar de box is relatief nieuw, maar het is onbekend of het een kabelkeur kabel is.

Het leek ons een goed idee om een nieuwe hoogwaardige kabel te proberen, deze heb ik kosteloos opgestuurd. We lezen van de week hier een bericht of deze heeft geholpen. Ik zal dan ook een controle meting uitvoeren 🙂
Ik heb nieuwe kabels gehad van Ziggo. Een kabel voor de TV en de ander weet ik niet waar die mee verbonden moet worden. Het lijkt erop dat de TV een signaal afgeeft vanaf de mediabox dat beter is dan voorheen. Alle eerder genoemde klachten zijn op dit moment niet aanwezig. Alleen een netwerk installeren gaat niet. Maar who cares.
Reputatie 7
Fijn om te lezen dat de tv klachten met de nieuwe betere kabel verdwenen zijn 🙂