Help ons de TV Gids te verbeteren op al onze diensten


Merk jij wel eens dat er in de TV Gids informatie ontbreekt, niet klopt of dat een Replay programma net voor het einde er mee ophoudt? Laat het ons dan weten! Onze mensen (Product/Kwaliteitsteam) verzamelt graag jullie feedback. Zo zorgen we er samen voor dat de TV Gids nog beter werkt.

Wat hebben we van je nodig?
We hebben een aantal situaties voor je uitgeschreven. Komt je dit bekend voor? Vul dan de voor jou geldende vragen in en mail deze naar: community@vodafoneziggo.com onder vermelding van: TV Gids. Vergeet niet je klantnummer te vermelden en op welke manier je de TV Gids gebruikt: Via Ziggo GO, de Mediabox XL, Cisco mediabox, Pace mediabox of een Ziggo koopbox. Alvast bedankt!

Het programma via Replay TV op Ziggo GO of op de Mediabox XL speelt niet helemaal af:
• Om welk programma gaat?
• Op welke zender is deze te zien?
• Wat is het tijdstip van de uitzending?

De TV Gids informatie ontbreekt:
• Gaat het om alle kanalen of juist specifieke kanalen?
• Bij het missen van de info op specifieke kanalen, geef dan hier aan om welke kanalen het gaat:
• Wanneer is voor het laatst de software bijgewerkt? (controleer dit via de volgende stappen: Instellingen-> Diagnostiek)

Komt de TV Gids informatie niet overeen met de daadwerkelijke uitzending?
• Om welk programma gaat?
• Op welke zender is deze te zien?
• Wat is het tijdstip van de uitzending?
• Welke informatie krijg je te zien?
• Heb je er een foto van gemaakt? Stuur deze dan even mee

Vergeet niet je gegevens mee te sturen:
Klantnummer:
Type TV Gids (via Ziggo Go, Mediabox XL, Pace etc.):

91 Reacties

Reputatie 3
Badge +2
Op verzoek van @Evert laat ik hier mijn bevindingen weten mbt de (wederom) falende TV gids in de Mediabox XL.
Het betreft een geplande opname van het hele seizoen van de serie "Judas" op RTL4.
Zondagavond 3 Februari is er niets opgenomen, en toen ik thuis kwam, kon ik deze 5de aflevering ook niet meer terugkijken, omdat de gids op de mediabox "geen informatie beschikbaar" te zien gaf, en dat is nu nog steeds zo.
Tijdstip van uitzenden was van +/- 22:00 - 22"50 uur.
In de gids van 10 Februari (volgende Zondag dus..) staat de aflevering 6 wel weer genoemd, maar nu mis ik dus aflevering 5 uit de reeks.
Heel erg storend omdat dit niet de eerste keer is dat dit probleem zich bij mij voordoet.
Alle tips en aanbevelingen zijn uitgevoerd, maar steeds helpt dat voor korte tijd of helemaal niet.

Het topic waarin ik dit oorspronkelijk plaatste is:
https://community.ziggo.nl/ziggo-replay-tv-gids-157/meerdere-geplande-opnames-36812#post364676
Reputatie 3
Badge +2
Be rt het heeft niets met mijn signaalsterkte te maken. Ik weet dat je het goed bedoelt, maar kap nu toch eens met die standaard-antwoordjes.

EPG komt goed binnen, maar sinds een update wordt er in het overzicht "Dit programma is niet vrijgegeven voor Replay" weergegeven. Dit i.p.v. het bekende afspeeltekentje (play-driehoekje) dat wel of niet onder de titel van het programma staat.

Ziggo zit te kloten met de EPG en Replay, op dit moment ligt deze er zelfs uit en is Ziggo telefonisch niet te bereiken.
Reputatie 7
Hi @RMB24 dit viel mij privé gisteren ook al op! Ondanks aandacht van het kwaliteitsteam is het toch weer mis gegaan. Sorry! Je hoop op een goede afloop zal ook wel minder geworden zijn. Ik ga intern vragen stellen waar het steeds misgaat.
Reputatie 7
Badge +25
@LoekV Op dit moment is er een storing, zie hier, maar als je al eerder last had van het niet terug kunnen kijken is er sowieso nog een andere oorzaak en die zit vaak in het signaal. Het beste is wanneer de box op NPO 1 staat, de sterkte dan ergens in Goed staat en de kwaliteit moet altijd in Uitmuntend staan.
Maak je gebruik van een versterker? Zo ja, dan adviseer ik je de Mediabox XL op een meer versterkte uitgang aan te sluiten.
De tv gids is echt een aanfluiting voor de grootste provider van ons kikkerlandje, hij is onvolledig en traag op de horizon, weinig programma informatie.
Reputatie 6
Badge +16
@Marianne Ziggo ,
Kwaliteit issue;
"West World S02E08"
Lijkt op 480p content ipv 1080P.


Niet afhankelijk van afspeelbron of adaptive scaling.

Over het algemeen vind ik de algehele beeld kwaliteit achter uitgegaan sinds overstap naar MPEG4 door gebruik van een te lage kwaliteit, ook is er nu spraken van het 8/16bit color effect en noise op vrijwel alle content. Dit is nog zichtbaarder vanaf 49" Inch.
gebruiker013 schreef:

Nee ze moeten gewoon zorgen dat er iemand met visie is en dat er goed getest word.


open source is niet nodig.
Nou met die visie komt het vast wel een keer goed, ze zijn pas een paar jaar bezig met deze software...
Ik zou mijn geld toch op een open source project zetten in een gecontroleerde groep of omgeving.
Reputatie 7
Hallo @RMB24 dit is niet fijn! En je komt hier altijd pas achter als het kwaad al geschied is. Aflevering 5 kun je alleen nog zien als deze in Replay TV staat.

Ik lees in je andere topic dat je het opname probleem hier in het gids topic plaatst omdat je dan sneller aandacht van een moderator hebt volgens @EvertEvert. Die belofte maak ik helaas niet waar.

In dit topic verzamelen we uitzendingen die niet goed in de gids staan. We geven daarom jouw gevonden item met de tijdstippen door naar het kwaliteitsteam.
CreativeS schreef:

Zullen we het even bij het topic houden? Verbeteren van de TV Gids?
Over het hoe en wat zal vast wel in een betreffend topic kunnen.



Volgens mij is het verbeteren van de software de grondslag voor het verbeteren van de TV-Gids!
@CreativeS Top dat je zo'n uitgebreide uitleg geeft. Ik heb je bericht/e-mail doorgezet naar het team, zodat zij hiermee bezig kunnen.

@iedereen, bedankt voor jullie reacties. Alle eigenaardigheden met de tv-gids mogen jullie bij ons melden. Geef daarbij zoveel mogelijk informatie, zoals in het topic is aangegeven.
Reputatie 1
Badge
Nou, ik zou zeggen lees hier het door mij opgestarte topic over verschil inhoud TV-Gids in Ziggo en oud-UPC gebied.

Na 4 maanden en 137 berichten in dit topic en ondanks bemoeienis van Ziggo medewerster @Lycke Ziggo nog altijd geen antwoord van Ziggo...... laat staan een oplossing!!!
Ik heb al eerder aangegeven dat bij mij de replay tv en opnamefunctie niet goed functioneert. Welnu, gisteren een storing bij 2 opgenomen tv-programma's. Om 20.30 uur is VI op Veronica ingesteld op opnemen het gehele seizoen. Ik heb dus niet gekeken of dat inderdaad in de EPG met een rode cirkel bevestigd is, waarom ook?, het gaat altijd goed. Tot gisteren weer eens. Ik wilde het programma later gaan bekijken, maar wat ik ook zag geen opname gemaakt. Dan maar met Replay tv gekeken, hierdoor ben ik verplicht al die shit reclames ook te bekijken. Is er een methode om bij Replay tv de reclames door te spoelen? Ik kan later via internet RTL XL wel kijken, maar heb daar geen zin en tijd voor.
De 2e storing op dezelfde avond. Pauw is ingesteld op opnemen het gehele seizoen. Bij het willen starten van de opname, zag ik dat er weer iets mis was, want het rondje stond maar voor 3/4 gevuld. Toen maar overgegaan naar Replay TV. Gelukkig werkte dat deze keer wel. Als je Ziggo belt (wat ik al niet meer doe) krijg je te horen ,,excuses voor het ongemak" en verder weten ze het ook niet. Dus maar verder tobben met de zeer geavanceerde boxen van Ziggo.
Reputatie 7
Toeboog schreef:

Hallo Marianne Ziggo, misschien een domme vraag van mij, maar op welk mailadres kan ik dat doen?


Dit is zeker geen domme vraag hoor, domme vragen zijn er niet!

je kan mailen naar community@vodafoneziggo.com
Reputatie 7
Badge +31
@gebruiker013 Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators eens in de paar dagen langs komen.

Het is hier ook de gewoonte om op een respectvolle manier met elkaar om te gaan en elkaar niet af te maken of te beledigen.

Lief hoef je ook niet te doen, maar duidelijk behulpzaam zonder waardeoordeel en zonder verwijzingen maakt het hier wel een stuk prettiger.
Reputatie 7
*** Enkele berichten die niets toevoegen aan dit topic zijn verwijderd door de moderator. ***
Reputatie 7
@Toeboog
Het was mij niet duidelijk dat jouw e-mail bedoeld was voor dit topic. Dat komt onder andere omdat je niet het juiste titel gebruikt in jouw e-mail.

In de oproep staat dat je een e-mail moet versturen onder vermelding 'tv gids'. Het onderwerp in jouw e-mail was 'Replay TV'.

Mijn collega Marianne heeft in de start van het topic op een overzichtelijke manier genoteerd welke informatie voor ons belangrijk is. Het is handiger dat je de vraag/antwoord manier gebruikt om jouw input te geven.

Zie hieronder een voorbeeld. Je mag daaronder nog altijd jouw toelichting doorgeven. Op deze manier behouden we ook het overzicht.

Het programma via Replay TV op Ziggo GO of op de Mediabox XL speelt niet helemaal af:
• Om welk programma gaat? Veronica Inside
• Op welke zender is deze te zien? Veronica
• Wat is het tijdstip van de uitzending? 20:30

Wil je alsnog een reactie versturen en het template met vragen invullen?
Reputatie 7
@ Be rt en de rest,
De gebruiker is op dit moment gebanned omdat hij na 2 waarschuwingen nog steeds niet met respect om wil gaan met onze medegebruikers.
Dit valt wellicht wat buiten dit topic, maar heeft absoluut met de TV-gids te maken. Wat is dat ding oooontzettend traag via de MediaBox. Ik weet dat dit drie jaar geleden ook al zo traag was bij mijn ouders thuis, inmiddels ben ik zelf overgestapt, maar het is dus nog steeds zo. Ik zou mij schamen als ik het in deze staat aan klanten zou vrijgeven...

Wanneer wordt hier wat aan gedaan?
Reputatie 4
Badge +3
Al meer dan een jaar foute info bij CNBC,
Als in de gids staat 'Late Night with Seth Meyers', dan is dat fout en er moet staan 'The Tonight Show Starring Jimmy Fallon'

Ook al gemeld aan CNBC, geen reactie.
Reputatie 3
Badge +2
Zondag 10 Februari 2019, ten tijde van de aflevering van "Judas"aflevering 6, op RTL4.



Gaat lekker zo....

Weer een aflevering vanuit een reeks opnames, die niet gaat lukken en terugkijken ook niet gaat lukken.
Toevallig ben ik nu thuis, maar als dat niet zo was geweest, was mijn geplande opname wederom mislukt, en terugkijken niet mogelijk geweest.
Reputatie 3
Badge +2
Hallo @Anne H Ziggo , ik hoop dat je begrijpt dat ik behoorlijk pissig was toen ik dit gisteren weer in de TVgids zag staan, terwijl het de hele afgelopen week WEL goed ging.
Als het niet aan Ziggo ligt, vermoed ik dat RTL dit bewust doet, om kijkers aan hun eigen platform (RTL XL en/of Videoland) te binden.
Dit lijkt er n.l. heel erg op.
Dit zal men echter nooit toegeven, maar een andere verklaring kan ik er niet voor vinden.
Reputatie 3
Badge +2
Eneehhhhh.....ik zou het ook heel fijn vinden als ik aflevering 5 nog zou kunnen zien, voordat aflevering 6 uitgezonden wordt. (a.s. Zondag 10 Februari 2019)
Ik heb geen idee bij wie of waar de fout zit, maar zonder informatie van Ziggo wordt het er ook niet duidelijker op.
Stuur ik een e-mail met de gevraagde informatie, krijg ik een antwoord dat het e-mailadres in kwestie daar niet voor bedoeld is ...

Misschien even alle collega's op de hoogte brengen van dit topic?
Reputatie 7
Gaan jullie vast veel informatie op ontvangen. Zal vandaag ook even een blikje open trekken met info ??

Bedankt voor deze topic!
Reputatie 2
Badge +2
Tijdens de WK voetbal was het nogal een zooitje op de Duitse zenders (ARD,ZDF), waar regelmatig series van worden opgenomen, maar je uiteindelijk in een voetbalwedstrijd of nabeschouwing terecht kwam.
Geen idee of dat aan ziggo lag, of aan de Duitsers die iets minder gründlich waren bij het samenstellen van de EPG, na de nederlaag van hun Mannschaft ?

Helaas geen exacte tijdstippen
Ziggo mediabox XL (IPV6)

Reageer