Help ons de TV Gids te verbeteren op al onze diensten

Merk jij wel eens dat er in de TV Gids informatie ontbreekt, niet klopt of dat een Replay programma net voor het einde er mee ophoudt? Laat het ons dan weten! Onze mensen (Product/Kwaliteitsteam) verzamelt graag jullie feedback. Zo zorgen we er samen voor dat de TV Gids nog beter werkt.

Wat hebben we van je nodig?
We hebben een aantal situaties voor je uitgeschreven. Komt je dit bekend voor? Vul dan de voor jou geldende vragen in en mail deze naar: community@vodafoneziggo.com onder vermelding van: TV Gids. Vergeet niet je klantnummer te vermelden en op welke manier je de TV Gids gebruikt: Via Ziggo GO, de Mediabox XL, Cisco mediabox, Pace mediabox of een Ziggo koopbox. Alvast bedankt!

Het programma via Replay TV op Ziggo GO of op de Mediabox XL speelt niet helemaal af:
• Om welk programma gaat?
• Op welke zender is deze te zien?
• Wat is het tijdstip van de uitzending?

De TV Gids informatie ontbreekt:
• Gaat het om alle kanalen of juist specifieke kanalen?
• Bij het missen van de info op specifieke kanalen, geef dan hier aan om welke kanalen het gaat:
• Wanneer is voor het laatst de software bijgewerkt? (controleer dit via de volgende stappen: Instellingen-> Diagnostiek)

Komt de TV Gids informatie niet overeen met de daadwerkelijke uitzending?
• Om welk programma gaat?
• Op welke zender is deze te zien?
• Wat is het tijdstip van de uitzending?
• Welke informatie krijg je te zien?
• Heb je er een foto van gemaakt? Stuur deze dan even mee

Vergeet niet je gegevens mee te sturen:
Klantnummer:
Type TV Gids (via Ziggo Go, Mediabox XL, Pace etc.):

91 Reacties

Reputatie 3
Badge +2
Hallo @Anne H Ziggo , ik hoop dat je begrijpt dat ik behoorlijk pissig was toen ik dit gisteren weer in de TVgids zag staan, terwijl het de hele afgelopen week WEL goed ging.
Als het niet aan Ziggo ligt, vermoed ik dat RTL dit bewust doet, om kijkers aan hun eigen platform (RTL XL en/of Videoland) te binden.
Dit lijkt er n.l. heel erg op.
Dit zal men echter nooit toegeven, maar een andere verklaring kan ik er niet voor vinden.
Reputatie 7
Hi @RMB24 dit viel mij privé gisteren ook al op! Ondanks aandacht van het kwaliteitsteam is het toch weer mis gegaan. Sorry! Je hoop op een goede afloop zal ook wel minder geworden zijn. Ik ga intern vragen stellen waar het steeds misgaat.
Reputatie 3
Badge +2
Zondag 10 Februari 2019, ten tijde van de aflevering van "Judas"aflevering 6, op RTL4.

Gaat lekker zo....

Weer een aflevering vanuit een reeks opnames, die niet gaat lukken en terugkijken ook niet gaat lukken.
Toevallig ben ik nu thuis, maar als dat niet zo was geweest, was mijn geplande opname wederom mislukt, en terugkijken niet mogelijk geweest.
Reputatie 7
Hallo @RMB24 dit is niet fijn! En je komt hier altijd pas achter als het kwaad al geschied is. Aflevering 5 kun je alleen nog zien als deze in Replay TV staat.

Ik lees in je andere topic dat je het opname probleem hier in het gids topic plaatst omdat je dan sneller aandacht van een moderator hebt volgens @EvertEvert. Die belofte maak ik helaas niet waar.

In dit topic verzamelen we uitzendingen die niet goed in de gids staan. We geven daarom jouw gevonden item met de tijdstippen door naar het kwaliteitsteam.
Reputatie 3
Badge +2
Eneehhhhh.....ik zou het ook heel fijn vinden als ik aflevering 5 nog zou kunnen zien, voordat aflevering 6 uitgezonden wordt. (a.s. Zondag 10 Februari 2019)
Ik heb geen idee bij wie of waar de fout zit, maar zonder informatie van Ziggo wordt het er ook niet duidelijker op.
Reputatie 3
Badge +2
Op verzoek van @Evert laat ik hier mijn bevindingen weten mbt de (wederom) falende TV gids in de Mediabox XL.
Het betreft een geplande opname van het hele seizoen van de serie "Judas" op RTL4.
Zondagavond 3 Februari is er niets opgenomen, en toen ik thuis kwam, kon ik deze 5de aflevering ook niet meer terugkijken, omdat de gids op de mediabox "geen informatie beschikbaar" te zien gaf, en dat is nu nog steeds zo.
Tijdstip van uitzenden was van +/- 22:00 - 22"50 uur.
In de gids van 10 Februari (volgende Zondag dus..) staat de aflevering 6 wel weer genoemd, maar nu mis ik dus aflevering 5 uit de reeks.
Heel erg storend omdat dit niet de eerste keer is dat dit probleem zich bij mij voordoet.
Alle tips en aanbevelingen zijn uitgevoerd, maar steeds helpt dat voor korte tijd of helemaal niet.

Het topic waarin ik dit oorspronkelijk plaatste is:
https://community.ziggo.nl/ziggo-replay-tv-gids-157/meerdere-geplande-opnames-36812#post364676
Reputatie 7
HaroldFrl schreef:

Die lokalen zullen ook wel een logo hebben, hoeveel zijn er? 30 lokale zenders?
Zou gewoon mooi zijn als het er was 😊

Dankje! We zijn al op de hoogte heb ik vernomen 🙂 We nemen dit in de toekomst zeker mee, op korte termijn gaan we deze weergave in de Mediabox XL nog niet aanpassen.
Reputatie 4
Badge +3
Anne H Ziggo schreef:

HaroldFrl schreef:

Op de Mediabox XL staat alleen lokale omroep, er staat niet bij welke.
Op de Humax 5200 staan er wel namen van de lokale omroepen bij

Bedankt! Foto's maken zaken die je aankaart in dit topic zoveel duidelijker. Op de Humax zie je de naam van de zender. Op de Mediabox XL zie je niet de naam van de zender, maar een logo. Het lijkt erop dat we de logo's van de kleine regionale zenders niet hebben. We hebben er een algemeen logo voor in de plaats gezet. Zijn er meer mensen die dit graag anders zouden zien?

En onder die logo, wat soms te zien is, als je snel bent, staat ook een zendernaam, die bij de lokalen mist.

Die lokalen zullen ook wel een logo hebben, hoeveel zijn er? 30 lokale zenders?
Zou gewoon mooi zijn als het er was 😊
Reputatie 4
Badge +3
HaroldFrl schreef:

@simonlebon schreef
/me mompelt iets van: lezen is ook een kunst......*zucht*

Haha, IRC?
En wat je opmerking betreft, ook ik liep daar tegen aan, wilde via de gids even kijken wat er te zien was, maar dat gaat niet.

PS, via de Ziggo Go app werkt het wel, dan kan je bv op BBC1 kijken wat ze gisteren hebben uitgezonden. (en dan bedoel ik niet het programma zelf, dat werkt uiteraard niet)
Anne H Ziggo schreef:

Jeroen1980 schreef:

Hallo,Werkt de zoekfunctie niet meer in de tvgids? Ik merk dit zowel via de app als via de website.
B.v.d.

Deze functie zoekt op dit moment alleen in zendernamen, niet in programma's. Dit zie je ook voordat je iets invult. Er staat "kanaal zoeken". In je screenshot zie ik ook iets bekends overigens, zijn we toevallig collega's?

Dank je. Eerst kon je zoeken op kanaal (de onderste zoekfunctie) en op programma (de bovenste).

Ik denk dat we wel collega's zijn ja. 🙂
Reputatie 7
HaroldFrl schreef:

Bedankt! Foto's maken zaken die je aankaart in dit topic zoveel duidelijker. Op de Humax zie je de naam van de zender. Op de Mediabox XL zie je niet de naam van de zender, maar een logo. Het lijkt erop dat we de logo's van de kleine regionale zenders niet hebben. We hebben er een algemeen logo voor in de plaats gezet. Zijn er meer mensen die dit graag anders zouden zien?

simonlebon schreef:

( ... ) Ik heb nu op verschillende manieren verwoord wat het probleem is en hoop dat het nu wel duidelijk is.

Het is een stuk duidelijker geworden! Zoals ik het lees loop je hier tegenaan: Bij items die al voorbij zijn wordt de titel van het programma vervangen door een grote tekst wanneer het item niet beschikbaar is op Replay TV. Alleen door deze 'over the top' manier is het voor een bepaalde groep gebruikers duidelijk dat het niet terug te kijken is. Bij een minder duidelijke variant bleven ze het maar proberen en kregen we feedback dat het niet duidelijk genoeg was. Heb je een voorstel hoe we en de titel kunnen laten zien en super duidelijk en groot aangeven dat het het niet terug te kijken is? Het gaat natuurlijk om een schoonheidsfout die geen invloed heeft op het tv kijken.

jrmetz schreef:

Het zou fijn zijn als je makkelijker tussen de dagdelen zou kunnen springen.
Als je op dit moment de tv-gids opent, dan laat hij het middagprogramma zien. wil je naar het avondprogramma, dan moet je eerst meerdere malen naar rechts drukken om bij die programma's te komen.
Daarnaast mis ik de mogelijkheid om via de mobiele app op je telefoon of tablet een programma in serie op te nemen. Je kan enkel alleen een tv programma laten opnemen, maar niet in serie

Dank voor de feedback! Dat laatste lijkt mij ook een voor de hand liggende optie. De app ontwikkelaars zijn hier al een tijdje van op de hoogte, dus het staat op de kaart!

Jeroen1980 schreef:

Hallo,Werkt de zoekfunctie niet meer in de tvgids? Ik merk dit zowel via de app als via de website.
B.v.d.

Deze functie zoekt op dit moment alleen in zendernamen, niet in programma's. Dit zie je ook voordat je iets invult. Er staat "kanaal zoeken". In je screenshot zie ik ook iets bekends overigens, zijn we toevallig collega's?
Reputatie 1
Badge +1
Het zou fijn zijn als je makkelijker tussen de dagdelen zou kunnen springen.
Als je op dit moment de tv-gids opent, dan laat hij het middagprogramma zien. wil je naar het avondprogramma, dan moet je eerst meerdere malen naar rechts drukken om bij die programma's te komen.

Daarnaast mis ik de mogelijkheid om via de mobiele app op je telefoon of tablet een programma in serie op te nemen. Je kan enkel alleen een tv programma laten opnemen, maar niet in serie

Hallo,

Werkt de zoekfunctie niet meer in de tvgids? Ik merk dit zowel via de app als via de website.

B.v.d.
Reputatie 4
Badge +3
@simonlebon schreef

Haha, IRC?
En wat je opmerking betreft, ook ik liep daar tegen aan, wilde via de gids even kijken wat er te zien was, maar dat gaat niet.
Reputatie 4
Badge +3

Reputatie 3
Badge +2

@Marianne Ziggo

Ik schreef:

-Gaat er nog iets gebeuren aan de "Dit programma is niet geschikt voor Replay"-vermelding in de EPG?

Erg storend om een incomplete EPG te hebben. Ik vraag niet om de mogelijkheid een programma opnieuw af te spelen, maar om de mogelijkheid een complete EPG te zien, dus ook wat er twee uur geleden op tv is geweest. Het lijkt wel geschiedeniscensuur.....

Jij antwoord:
Marianne Ziggo schreef:

@simonlebon Ik snap dat je het liefste alles terug wilt zien, met één klik op de knop. We hebben helaas niet voor alle programma's de rechten om deze via Replay TV beschikbaar te maken. Een alternatief is om het programma wat je wilt terugzien op te nemen.

Het gaat om de EPG, niet om het terugkijken van programma's. Ik wil kunnen zien in de gids wat er voor uitzendingen geweest zijn, ik hoef ze niet terug te kijken via Replay TV (is overigens een gestolen naam van de eerste PVR). Omdat het programma niet meer voorkomt in de EPG is de programma-info ook verdwenen.

Dit topic gaat toch om de verbetering van de EPG? Ik wijs alleen een tekortkoming aan, die in de EPG van de Mediabox wel aanwezig is en in EPG van mijn TV niet. Voorheen was die tekortkoming er niet.

Voorheen was het zo, dat er een play-tekentje stond in de EPG als een programma teruggekeken kon worden. Als het niet kon, stond het tekentje er niet. Nu staat er geen programma (+info) meer, maar de tekst "Dit programma....bla bla bla".

Ik heb nu op verschillende manieren verwoord wat het probleem is en hoop dat het nu wel duidelijk is.
Reputatie 4
Badge +3
Al meer dan een jaar foute info bij CNBC,
Als in de gids staat 'Late Night with Seth Meyers', dan is dat fout en er moet staan 'The Tonight Show Starring Jimmy Fallon'

Ook al gemeld aan CNBC, geen reactie.
Bij Ziggo Sport Extra staat zowel online als op mijn Mediabox dat er nu WK Volleybal aan de gang is terwijl dat pas vanavond is. Paar dagen terug stond het ook dat er een uitzending was terwijl die al was geweest. Neem aan dat het programma is gewijzigd van dat WK nadat de gids is vastgesteld ofzo? Merk wel vaker dat het bij Ziggo Sport misgaat helaas.
Dit valt wellicht wat buiten dit topic, maar heeft absoluut met de TV-gids te maken. Wat is dat ding oooontzettend traag via de MediaBox. Ik weet dat dit drie jaar geleden ook al zo traag was bij mijn ouders thuis, inmiddels ben ik zelf overgestapt, maar het is dus nog steeds zo. Ik zou mij schamen als ik het in deze staat aan klanten zou vrijgeven...

Wanneer wordt hier wat aan gedaan?
Reputatie 7
@ Be rt en de rest,
De gebruiker is op dit moment gebanned omdat hij na 2 waarschuwingen nog steeds niet met respect om wil gaan met onze medegebruikers.
Verbeterd, doe er alles aan om medegebruikers te respectvol en nuttig te helpen.
Reputatie 7
Badge +31
@gebruiker013 Voor wie is je hierboven staand bericht bedoeld?
Er staan hier zoveel reacties dat dit niet meer te duiden valt.
@Toeboog Ik wil u niet dom laten lijken, dan het al over komt.
Maar misschien is het handig om eerst het eerste bericht goed en heel goed te lezen.
En daarna nog een keer.

Daar staat alle informatie in die u nodig heeft.
Immers, u begint een boek toch ook niet achteraan?
Bovenaan staat een knop/link ... en dan komt u gelijk bij de eerste bericht.
En die knop heet..... https://#
Niet rechter muisknop maar de linker muisknop klikken!
Reputatie 7
Badge +31
*** Volledig overbodige informatie verwijderd. ***☺
Reputatie 7
@Toeboog
Het was mij niet duidelijk dat jouw e-mail bedoeld was voor dit topic. Dat komt onder andere omdat je niet het juiste titel gebruikt in jouw e-mail.

In de oproep staat dat je een e-mail moet versturen onder vermelding 'tv gids'. Het onderwerp in jouw e-mail was 'Replay TV'.

Mijn collega Marianne heeft in de start van het topic op een overzichtelijke manier genoteerd welke informatie voor ons belangrijk is. Het is handiger dat je de vraag/antwoord manier gebruikt om jouw input te geven.

Zie hieronder een voorbeeld. Je mag daaronder nog altijd jouw toelichting doorgeven. Op deze manier behouden we ook het overzicht.

Het programma via Replay TV op Ziggo GO of op de Mediabox XL speelt niet helemaal af:
• Om welk programma gaat? Veronica Inside
• Op welke zender is deze te zien? Veronica
• Wat is het tijdstip van de uitzending? 20:30

Wil je alsnog een reactie versturen en het template met vragen invullen?

Reageer