Help ons de TV Gids te verbeteren op al onze diensten

Toon eerste bericht

91 Reacties

gebruikers-naam schreef:

Maar ik ga er vanuit dat Ziggo de source voor de mediabox zelf heeft, Samsung levert enkel de hardware.

Daar zou ik niet op rekenen. Het helpen van bedrijven met correcte naleving van open source is mijn dagelijkse werk en ik zie dat veel van mijn klanten van hun leveranciers niet krijgen wat ze zouden moeten krijgen (met vervelende situaties in de rechtbank als gevolg).

Overigens ben ik het wel met je eens dat meer openheid beter zou kunnen werken.
Reputatie 1
Badge
Nou, ik zou zeggen lees hier het door mij opgestarte topic over verschil inhoud TV-Gids in Ziggo en oud-UPC gebied.

Na 4 maanden en 137 berichten in dit topic en ondanks bemoeienis van Ziggo medewerster @Lycke Ziggo nog altijd geen antwoord van Ziggo...... laat staan een oplossing!!!
Ik heb al eerder aangegeven dat bij mij de replay tv en opnamefunctie niet goed functioneert. Welnu, gisteren een storing bij 2 opgenomen tv-programma's. Om 20.30 uur is VI op Veronica ingesteld op opnemen het gehele seizoen. Ik heb dus niet gekeken of dat inderdaad in de EPG met een rode cirkel bevestigd is, waarom ook?, het gaat altijd goed. Tot gisteren weer eens. Ik wilde het programma later gaan bekijken, maar wat ik ook zag geen opname gemaakt. Dan maar met Replay tv gekeken, hierdoor ben ik verplicht al die shit reclames ook te bekijken. Is er een methode om bij Replay tv de reclames door te spoelen? Ik kan later via internet RTL XL wel kijken, maar heb daar geen zin en tijd voor.
De 2e storing op dezelfde avond. Pauw is ingesteld op opnemen het gehele seizoen. Bij het willen starten van de opname, zag ik dat er weer iets mis was, want het rondje stond maar voor 3/4 gevuld. Toen maar overgegaan naar Replay TV. Gelukkig werkte dat deze keer wel. Als je Ziggo belt (wat ik al niet meer doe) krijg je te horen ,,excuses voor het ongemak" en verder weten ze het ook niet. Dus maar verder tobben met de zeer geavanceerde boxen van Ziggo.
Reputatie 3
Badge +2
Welkom in de wereld van auteursrechten en content-maffiapraktijken. Dat het doorspoelen niet mogelijk is, wordt door door de content provider (bijv RTL) opgelegd. Er is wel een manier om dat te omzeilen; zelf opnames maken.

Maar dan moet je wel in apparatuur gaan investeren en zodra je de CI+ nodig hebt voor een zender, wordt het doorspoelen alsnog geblokkeerd en zijn de opnames beperkt houdbaar. Tenzij je een decoder koopt die ongecodeerd opnames bewaart (zijn te vinden bij elke sat-boer), dan ben je weer vrij om te kijken zoals je wilt.

Die '+' in CI+ is voor de content provider, niet voor de gebruiker, want daar is de '+' een dikke '-' voor. De '+' staat namelijk voor verregaande controle en mogelijkheden van de provider en beperking van de mogelijkheden van de gebruiker.

On topic:

-Gaat er nog iets gebeuren aan de "Dit programma is niet geschikt voor Replay"-vermelding in de EPG?

Erg storend om een incomplete EPG te hebben. Ik vraag niet om de mogelijkheid een programma opnieuw af te spelen, maar om de mogelijkheid een complete EPG te zien, dus ook wat er twee uur geleden op tv is geweest. Het lijkt wel geschiedeniscensuur.....

Op mijn TV kan het wel, maar op een box die meer stroom verbruikt en nog trager is dan mijn TV niet. Ziggo wil toch dat ik de box gebruik ipv de tuner in mijn TV? Anders hadden ze de HD-zenders wel ongecodeerd op de kabel gezet.....
Marianne Ziggo schreef:

@CreativeS Top dat je zo'n uitgebreide uitleg geeft. Ik heb je bericht/e-mail doorgezet naar het team, zodat zij hiermee bezig kunnen.

Zo moeilijk kan het toch niet zijn...? Even een seizoensnummer rechtzetten. Na 9 dagen nog niets. Ik selecteer het wel handmatig om op te nemen. Bedankt.
@Toeboog Bedankt voor je uitgebreide toelichting. Jammer dat de opnames steeds niet zijn gelukt. Logisch dat je na het instellen er van uit gaat dat alles goed gaat. Kan je deze voorbeelden doorzetten op de mail zoals aangegeven in het topic? Leg daarbij stap voor stap uit wat je handelingen zijn, wat je in beeld zag en om welke instellingen het gaat.

@simonlebon Ik snap dat je het liefste alles terug wilt zien, met één klik op de knop. We hebben helaas niet voor alle programma's de rechten om deze via Replay TV beschikbaar te maken. Een alternatief is om het programma wat je wilt terugzien op te nemen.
Hallo Marianne Ziggo, misschien een domme vraag van mij, maar op welk mailadres kan ik dat doen?
Reputatie 7
Toeboog schreef:

Hallo Marianne Ziggo, misschien een domme vraag van mij, maar op welk mailadres kan ik dat doen?

Dit is zeker geen domme vraag hoor, domme vragen zijn er niet!

je kan mailen naar community@vodafoneziggo.com
Beste EnergieBoy, hartelijk dank voor je mooie woorden. Ik heb altijd begrepen dat als je iets vraagt ben je 5 minuten dom, maar als je niks vraagt blijf je je hele leven dom. Ik zal het mailadres gebruiken om mijn bevindingen toe te sturen.
EnergieBoy schreef:

Toeboog schreef:

Dit is zeker geen domme vraag hoor, domme vragen zijn er niet!

je kan mailen naar community@vodafoneziggo.com

Domme vragen zijn er niet, maar is wel dom als je het niet kan zoeken. En staat gewoon op de eerste pagina bovenaan. Is het dan niet beetje dom om (belangrijkste) eerste openingspost volledig door te lezen.....??

afin, lucy wou ik film kijken. Werkt weer niet he ziggotje....
wat een drama
Reputatie 7
gebruiker013 schreef:

Domme vragen zijn er niet, maar is wel dom als je het niet kan zoeken. En staat gewoon op de eerste pagina bovenaan. Is het dan niet beetje dom om (belangrijkste) eerste openingspost volledig door te lezen.....??

afin, lucy wou ik film kijken. Werkt weer niet he ziggotje....
wat een drama

Beetje jammer dat je zo moet reageren!
Dit slaat nergens op, niet iedereen is zo slim als jij.

En wij zijn hier om klanten te helpen, ook met een antwoord die misschien al wel 100x is gegeven. Fijne avond en weekend!
En je zit hier om klanten te helpen? Ziggomedewerker....toch wel. jezelf verraden.
Ik snapte al niet waarom gewone burgers zooooveeel tijd en energie in forum steken zonder daar iets van doel voor te hebben.
ziggo medewerkertjes en andere fora hebben allemaal ghost accounten.

Nou je hoef toch niet slim te zijn om topic starter te lezen toch?
Of kan ik beter vragen waar je begint bij een boek te lezen?
Het dak of de fundering ?

Dus het slaat wel ergens op.

En kunnen we wel allemaal heel lief gaan doen, maar we zitten hier niet op de homo club ziggo toch?
Dan zou ik toch even gereageerd hebben, zonder in te gaan of dom is of niet. Maar even wijzen op de begin post waar topic voor gestart is 🙂.
Reputatie 7
Badge +31
@gebruiker013 Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators eens in de paar dagen langs komen.

Het is hier ook de gewoonte om op een respectvolle manier met elkaar om te gaan en elkaar niet af te maken of te beledigen.

Lief hoef je ook niet te doen, maar duidelijk behulpzaam zonder waardeoordeel en zonder verwijzingen maakt het hier wel een stuk prettiger.
Reputatie 7
*** Enkele berichten die niets toevoegen aan dit topic zijn verwijderd door de moderator. ***
Ik vind geen mooie woorden maar dom. Het staat in de TS.
Als je dit soort dingen niet kan vinden, wat kan je dan aangeven wat er mis is.

afin, ik kom dus regelmatig fouten tegen in de tv gids en replay van programma's. Het word toch niet verbeterd, dus doorgeven heeft toch geen zin.

netjes verwoord en toegevoegde waarde aan topic. Dit kan niet verwijderd worden, anders hebben we het hier over censuur!
Beste Marianne Ziggo en Energy boy, ik heb mijn epistel op de mail gezet (nl. het mailadres dat Energieboy mij gaf, community@vodafoneziggo.com) en kreeg een return met de volgende mededeling:

Goedemorgen Bert,

Dit e-mailadres is niet bedoeld voor klantondersteuning. We helpen je graag verder via onze officiële kanalen.

Groet,
Serkan

Via de officiële kanalen (helpdesk? e.d.) helpt het toch ook niet. Ik heb daar een paar maal naar gevraagd, maar oplossen lukt niet. Maar gewoon doorgaan en ermee leren leven, lijkt mij.
Reputatie 7
@Toeboog
Het was mij niet duidelijk dat jouw e-mail bedoeld was voor dit topic. Dat komt onder andere omdat je niet het juiste titel gebruikt in jouw e-mail.

In de oproep staat dat je een e-mail moet versturen onder vermelding 'tv gids'. Het onderwerp in jouw e-mail was 'Replay TV'.

Mijn collega Marianne heeft in de start van het topic op een overzichtelijke manier genoteerd welke informatie voor ons belangrijk is. Het is handiger dat je de vraag/antwoord manier gebruikt om jouw input te geven.

Zie hieronder een voorbeeld. Je mag daaronder nog altijd jouw toelichting doorgeven. Op deze manier behouden we ook het overzicht.

Het programma via Replay TV op Ziggo GO of op de Mediabox XL speelt niet helemaal af:
• Om welk programma gaat? Veronica Inside
• Op welke zender is deze te zien? Veronica
• Wat is het tijdstip van de uitzending? 20:30

Wil je alsnog een reactie versturen en het template met vragen invullen?
Reputatie 7
Badge +31
*** Volledig overbodige informatie verwijderd. ***☺
@Toeboog Ik wil u niet dom laten lijken, dan het al over komt.
Maar misschien is het handig om eerst het eerste bericht goed en heel goed te lezen.
En daarna nog een keer.

Daar staat alle informatie in die u nodig heeft.
Immers, u begint een boek toch ook niet achteraan?
Bovenaan staat een knop/link ... en dan komt u gelijk bij de eerste bericht.
En die knop heet..... https://#
Niet rechter muisknop maar de linker muisknop klikken!
Reputatie 7
Badge +31
@gebruiker013 Voor wie is je hierboven staand bericht bedoeld?
Er staan hier zoveel reacties dat dit niet meer te duiden valt.
Verbeterd, doe er alles aan om medegebruikers te respectvol en nuttig te helpen.
Reputatie 7
@ Be rt en de rest,
De gebruiker is op dit moment gebanned omdat hij na 2 waarschuwingen nog steeds niet met respect om wil gaan met onze medegebruikers.
Dit valt wellicht wat buiten dit topic, maar heeft absoluut met de TV-gids te maken. Wat is dat ding oooontzettend traag via de MediaBox. Ik weet dat dit drie jaar geleden ook al zo traag was bij mijn ouders thuis, inmiddels ben ik zelf overgestapt, maar het is dus nog steeds zo. Ik zou mij schamen als ik het in deze staat aan klanten zou vrijgeven...

Wanneer wordt hier wat aan gedaan?
Bij Ziggo Sport Extra staat zowel online als op mijn Mediabox dat er nu WK Volleybal aan de gang is terwijl dat pas vanavond is. Paar dagen terug stond het ook dat er een uitzending was terwijl die al was geweest. Neem aan dat het programma is gewijzigd van dat WK nadat de gids is vastgesteld ofzo? Merk wel vaker dat het bij Ziggo Sport misgaat helaas.
Reputatie 4
Badge +3
Al meer dan een jaar foute info bij CNBC,
Als in de gids staat 'Late Night with Seth Meyers', dan is dat fout en er moet staan 'The Tonight Show Starring Jimmy Fallon'

Ook al gemeld aan CNBC, geen reactie.

Reageer