Help ons de TV Gids te verbeteren op al onze diensten

Toon eerste bericht

91 Reacties

Reputatie 6
Badge +16
@Marianne Ziggo ,
Kwaliteit issue;
"West World S02E08"
Lijkt op 480p content ipv 1080P.

Niet afhankelijk van afspeelbron of adaptive scaling.

Over het algemeen vind ik de algehele beeld kwaliteit achter uitgegaan sinds overstap naar MPEG4 door gebruik van een te lage kwaliteit, ook is er nu spraken van het 8/16bit color effect en noise op vrijwel alle content. Dit is nog zichtbaarder vanaf 49" Inch.
Als Ziggo deze software echt wil verbeteren zullen ze de source vrij moeten geven en een aantal boxen (en eventuele benodigde hardware om te flashen) aan gebruikers die daar tijd en energie in willen steken....
@Jonathan-458, De kwaliteit is inderdaad veel minder goed bij deze aflevering, dat zie ik zelf ook terug. Bedankt voor je melding, ik ga het doorzetten naar het juiste team.
Reputatie 2
Badge +2
TEST

De community is nou niet bepaald bug vrij, sorry
  • Chasing Classic Cars
  • Discovery HD
  • Donderdags om 21.30 uur (vanaf afgelopen donderdag 6 september)
  • Chasing Classic Cars S10 en dit moet S13 zijn!
Dit is enorm vervelend, want elke werkdag om 18.00 is het daadwerkelijke S10 te zien. Wil je dus een serie-opname maken van de oorspronkelijke S13, dan neemt de box de verkeerde afleveringen op.

Dit is op de Mediabox XL:

Informatie van aflevering klopt, seizoensnummering niet!
Moet S13 zijn i.p.v. S10.

In de app mist de seizoensinformatie:

Overzicht originele afleveringen op velocity.com:

Kijk maar naar de info van S13E01 🙂

Tevens mail met klantnummer verstuurd.

Gelieve hier op korte termijn iets aan te doen.
Nog erger : Als je programma wil kijken moet je soms 10 min ander programma gaan kijken.
En als je tussendoor pauze doet omdat je de hond moet uitlaten, kan je daarna weer heel programma weer opnieuw kijken omdat vooruit spoelen niet kan.
iets van continu play ofzo...
Helaas, ik hoor niks meer terug op mijn email.

En idd als je te lang op pauze staat begint alles opnieuw en doorspoelen is verboden.

Ik vind dat dit alles steeds harder achteruit gaat ipv vooruit.
Het is dat de snelheid goed is (200) anders was ik al weggeweest, ant die tvboxen is zo 1880.
Overal neem je op in de cloud, bij Ziggo neem je nog ouderwets op op de hdd.
Zelfs bij anderen kan je doorspoelen met replay, ziggo verboied het, lekker he al die rot reclame kijken.

zo ik ben het ff kwijt.
Als Ziggo de software in de Mediabox XL (voorheen Horizon) echt wil verbeteren zullen ze de source vrij moeten geven en een aantal boxen (en eventuele benodigde hardware om te flashen) aan gebruikers die daar tijd en energie in willen steken....
Reputatie 7
Badge +31
@gebruikers-naam Wil je gebruikers aan het programmeren en flashen zetten?
En ik ben bang dat Samsung de source niet vrij gaat geven.
Be rt schreef:

@gebruikers-naam Wil je gebruikers aan het programmeren en flashen zetten?
En ik ben bang dat Samsung de source niet vrij gaat geven.

Niet alle gebruikers, maar wel een aantal die daar tijd in willen steken om een en ander te verbeteren, lijkt me een win-win oplossing.
Er zijn nogal wat decoders met open source in omloop en die werken allemaal prima door hulp en werkzaamheden van de gebruikers.

Maar ik ga er vanuit dat Ziggo de source voor de mediabox zelf heeft, Samsung levert enkel de hardware.

Zou een mooie vooruitgang kunnen zijn....
Nee ze moeten gewoon zorgen dat er iemand met visie is en dat er goed getest word.
open source is niet nodig.

En als je uitzending gemist heb kan je er ook niet op zoeken.
Als ik wil zoeken op ehm without a trace om maar even woord grap te maken.
dan moet ik hele batterij aan afleveringen in verleden zien.
Ook niet.

En zo kan ik nog wel 100 dingen opnoemen, maar dat doe ik pas als ze mij er voor betalen.
gebruiker013 schreef:

Nee ze moeten gewoon zorgen dat er iemand met visie is en dat er goed getest word.

open source is niet nodig.
Nou met die visie komt het vast wel een keer goed, ze zijn pas een paar jaar bezig met deze software...
Ik zou mijn geld toch op een open source project zetten in een gecontroleerde groep of omgeving.
Zullen we het even bij het topic houden? Verbeteren van de TV Gids?
Over het hoe en wat zal vast wel in een betreffend topic kunnen.
nee met die visie komt het niet goed.
Dan ben je niet aantal jaren bezig.
visie moet je hebben of krijgen en talent voor hebben. Er moet 1 man het voor zeggen hebben die dat heeft en ruimte en tijd en mogelijkheden voor heeft.
En kijk maar hoeveel software er gebrekkig is of geen logica in zit.
Probeer maar eens simpel even in haast koffie te halen bij de starbugs automaat bij shell.
Hoe makkelijk dat gaat(dit is sarcastische bedoeld 🙂 )
Ook een probleem, als je door slechte wifi of een dip beeld vervormd of geen geluid.
dan ben je het kwijt, maar dan doe je 10 sec terug. of nog keer, en die dip blijf erin zitten.
Of hij moet laden, maar de tijd gaat door.....mis je gewoon een stuk.
CreativeS schreef:

Zullen we het even bij het topic houden? Verbeteren van de TV Gids?
Over het hoe en wat zal vast wel in een betreffend topic kunnen.

Volgens mij is het verbeteren van de software de grondslag voor het verbeteren van de TV-Gids!
Reputatie 7
Badge +31
Wie weet wat de toekomst in petto heeft: https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-test-4k-ultra-hddecoder
gebruikers-naam schreef:

Volgens mij is het verbeteren van de software de grondslag voor het verbeteren van de TV-Gids!

Nee, de inhoud! Kan je ook wel opmaken uit de TS. Rest kan wel in een nieuw topic.
@CreativeS Top dat je zo'n uitgebreide uitleg geeft. Ik heb je bericht/e-mail doorgezet naar het team, zodat zij hiermee bezig kunnen.

@iedereen, bedankt voor jullie reacties. Alle eigenaardigheden met de tv-gids mogen jullie bij ons melden. Geef daarbij zoveel mogelijk informatie, zoals in het topic is aangegeven.
Plotsklaps verdwijnen van de TV-gids op de website in ieder geval BBC 3 en 4. En dus kan ik van die zenders niet meer zien wat er komt. En zonodig nog belangrijker kan ik dus geen programma's opnemen via die superhandige webfunctie, die voor dat doel mijn Mediabox kan vinden.

Welkom op de Community, Puller89! Bedankt voor je uitleg. Op welke datum en tijd komt dit voor? Een zwarte balk kan ook wel eens veroorzaakt worden, omdat het programma meer dan een uur duurt. Dan zie je alleen aan het begin van het programma tekst staan en de rest blijft zwart.

Irritant dat je inderdaad geen opnames op deze manier kan maken. Gelukkig kan dit nog wel handmatig.
Reputatie 7
Badge +31
@Puller99 Heel vervelend dat er zomaar 2 zenders niet meer te zien zijn en er tussenuit vallen in de gids.
Ik zie ze er wel tussen staan.

Als je naar Instellingen gaat en naar Mijn TV zenders, dan kun je daar alles weer herstellen.
Probeer dit eens, misschien zijn ze dan weer te zien.
@Marianne Ziggo : het gaat niet over zwarte balken, maar over het ontbreken van BBC 3 en 4 op het website-overzicht.
@Be rt Ja, die instellingen heb ik ook gezien en benut, maar helaas het mocht niet baten.
Heel vreemd @Puller99

Je hebt het over de site... heb je nergens last van via de mobiele app?
Enige wat ik dan bedenken is toch even de cookies te verwijderen van je PC.
Als het een probleem van de site zou zijn, hadden hier veel meer klachten over gekomen.
@CreativeS Cookies weg, probleem blijft. App: idem dito. Het klinkt bizar, zeker ook omdat ik tot zo'n 2 weken terug ook op vakantie normaal naar BBC4 kon kijken op mijn laptop. Helaas, helaas, helaas. het lukt me niet meer... Overigens heb ik niet de hele zenderlijst nagelopen om te zien of er nog andere zenders ontbreken. Maar zou natuurlijk ok zo maar kunnen...

Reageer