Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes

Help ons de TV Gids te verbeteren op al onze diensten

Merk jij wel eens dat er in de TV Gids informatie ontbreekt, niet klopt of dat een Replay programma net voor het einde er mee ophoudt? Laat het ons dan weten! Onze mensen (Product/Kwaliteitsteam) verzamelt graag jullie feedback. Zo zorgen we er samen voor dat de TV Gids nog beter werkt.

Wat hebben we van je nodig?
We hebben een aantal situaties voor je uitgeschreven. Komt je dit bekend voor? Vul dan de voor jou geldende vragen in en mail deze naar: community@vodafoneziggo.com onder vermelding van: TV Gids. Vergeet niet je klantnummer te vermelden en op welke manier je de TV Gids gebruikt: Via Ziggo GO, de Mediabox XL, Cisco mediabox, Pace mediabox of een Ziggo koopbox. Alvast bedankt!

Het programma via Replay TV op Ziggo GO of op de Mediabox XL speelt niet helemaal af:
• Om welk programma gaat?
• Op welke zender is deze te zien?
• Wat is het tijdstip van de uitzending?

De TV Gids informatie ontbreekt:
• Gaat het om alle kanalen of juist specifieke kanalen?
• Bij het missen van de info op specifieke kanalen, geef dan hier aan om welke kanalen het gaat:
• Wanneer is voor het laatst de software bijgewerkt? (controleer dit via de volgende stappen: Instellingen-> Diagnostiek)

Komt de TV Gids informatie niet overeen met de daadwerkelijke uitzending?
• Om welk programma gaat?
• Op welke zender is deze te zien?
• Wat is het tijdstip van de uitzending?
• Welke informatie krijg je te zien?
• Heb je er een foto van gemaakt? Stuur deze dan even mee

Vergeet niet je gegevens mee te sturen:
Klantnummer:
Type TV Gids (via Ziggo Go, Mediabox XL, Pace etc.):
84 Reacties 84
eisco

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Stuur ik een e-mail met de gevraagde informatie, krijg ik een antwoord dat het e-mailadres in kwestie daar niet voor bedoeld is ...

Misschien even alle collega's op de hoogte brengen van dit topic?
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Gaan jullie vast veel informatie op ontvangen. Zal vandaag ook even een blikje open trekken met info ??

Bedankt voor deze topic!
Auriga

Level 1
  • 217Posts
  • 4Oplossingen
  • 4Likes
Tijdens de WK voetbal was het nogal een zooitje op de Duitse zenders (ARD,ZDF), waar regelmatig series van worden opgenomen, maar je uiteindelijk in een voetbalwedstrijd of nabeschouwing terecht kwam.
Geen idee of dat aan ziggo lag, of aan de Duitsers die iets minder gründlich waren bij het samenstellen van de EPG, na de nederlaag van hun Mannschaft ?

Helaas geen exacte tijdstippen
Ziggo mediabox XL (IPV6)
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Auriga
Ziggo geeft weer wat de zenders leveren aan gids info en tijden,
de zenders weten "het best" wat ze uit gaan zenden op welke tijd.
Auriga

Level 1
  • 217Posts
  • 4Oplossingen
  • 4Likes
Dat begrijp ik zelf ook Be rt. De vraag is alleen: hoe actueel is dit?
Als er last-minute wijzigingen zijn, hoe snel is ziggo hiervan op de hoogte, en wordt de ziggo EPG dan tijdig bijgewerkt?
Ik neem aan dat zenders hun eigen EPG gegevens ergens in een feed zetten die kabelaars als ziggo kunnen oppikken en verwerken, en dat dit grotendeels geautomatiseerd is.
Dus als EPG gegevens niet kloppen zal dat meestal aan de aanleverende zender liggen. (Human error)
Meyl36

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb op dit moment mijn klant nummer niet bij de hand, maar replay kan ik alleen nog zien op de app, niet op de media box! De films on de.mand is nog het zelfde toen ik de media box kreeg in december 2017
Persoonlijk vind ik dit maar waardeloos! Ik heb in de lijst met actie films maar 7 films!!! En onder thriller 14 films !!! Triest
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Meyl36 heeft ook een eigen topic 🙂

Niet van toepassing
ik had het vorige week maandag, ik keek gisteren de opgenomen programma terug, ik mis gewoon 10 minuten.
Ma 20 augustus 2018 21:25 NPO 1 46 min
Marianne
Community Developer Topicstarter
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
Xsjlo Dat is zonde! We geven jouw voorbeeld graag door. Kan je ons een e-mail sturen met daarin wat meer gegevens, zoals je klantnummer en de type mediabox?In dit topic staat welke informatie we precies van je nodig hebben. Alvast bedankt!

Niet van toepassing
Marianne Ziggo wrote:
Xsjlo Dat is zonde! We geven jouw voorbeeld graag door. Kan je ons een e-mail sturen met daarin wat meer gegevens, zoals je klantnummer en de type mediabox?In dit topic staat welke informatie we precies van je nodig hebben. Alvast bedankt!

Deze heb ik nu verzonden.
Marianne
Community Developer Topicstarter
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
Super, bedankt voor je feedback, Xsjlo.
simonlebon

Level 8
  • 260Posts
  • 4Oplossingen
  • 61Likes
Heel vervelend is dat veel programma's niet meer zichtbaar zijn en er alleen maar staat "Niet vrijgegeven voor Replay"
Bekijk onderstaand voorbeeld, dat zegt genoeg:



Nu niet echt een bruikbare programmagids zou ik zo zeggen, zet er een kruisje achter of geen play teken (zoals het eerst was).
simonlebon

Level 8
  • 260Posts
  • 4Oplossingen
  • 61Likes
Nog wat beter in beeld gebracht:

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
simonlebon

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.
simonlebon

Level 8
  • 260Posts
  • 4Oplossingen
  • 61Likes
Be rt het heeft niets met mijn signaalsterkte te maken. Ik weet dat je het goed bedoelt, maar kap nu toch eens met die standaard-antwoordjes.

EPG komt goed binnen, maar sinds een update wordt er in het overzicht "Dit programma is niet vrijgegeven voor Replay" weergegeven. Dit i.p.v. het bekende afspeeltekentje (play-driehoekje) dat wel of niet onder de titel van het programma staat.

Ziggo zit te kloten met de EPG en Replay, op dit moment ligt deze er zelfs uit en is Ziggo telefonisch niet te bereiken.
LoekV

Level 2
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hier ook problemen nu. Voor afgelopen dagen, en eerder vandaag zegt hij 'Programma is niet vrijgegeven.'. Zie ook de screenshots hieronder. Signaalsterkte is ook bijgevoegd. Kan het met de signaalsterkte te maken hebben? Deze staat nu halverwege 'Matig'.


Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
LoekV Op dit moment is er een storing, zie hier, maar als je al eerder last had van het niet terug kunnen kijken is er sowieso nog een andere oorzaak en die zit vaak in het signaal. Het beste is wanneer de box op NPO 1 staat, de sterkte dan ergens in Goed staat en de kwaliteit moet altijd in Uitmuntend staan.
Maak je gebruik van een versterker? Zo ja, dan adviseer ik je de Mediabox XL op een meer versterkte uitgang aan te sluiten.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
simonlebon Oeps, te snel gekeken, foutje mijnerzijds, ik dacht ook gezien te hebben: geen informatie beschikbaar. :nerd:
Replay mogelijkheid wordt bepaald door de makers en eigenaren van de programma's.
Vindt ik ook jammer, het zijn vrijwel altijd de goede buitenlandse series die bij de NPO, Netfix, Videoland of andere rechthebbenden zitten.
LoekV

Level 2
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Evert96 wrote:
LoekV Op dit moment is er een storing, zie hier, maar als je al eerder last had van het niet terug kunnen kijken is er sowieso nog een andere oorzaak en die zit vaak in het signaal. Het beste is wanneer de box op NPO 1 staat, de sterkte dan ergens in Goed staat en de kwaliteit moet altijd in Uitmuntend staan.
Maak je gebruik van een versterker? Zo ja, dan adviseer ik je de Mediabox XL op een meer versterkte uitgang aan te sluiten.

Ik heb geen versterker, wel wat splitters tussen de WCD en de Mediabox. Ik zal kijken of het signaal beter is als ik de Mediabox direct op het WCD aansluit.

Uitgelicht topic