Vraag

Gids & Replay van History klopt niet

Wat op History channel wordt uitgezonden klopt niet met wat er in de gids staat . van Gids & Replay
Wordt daar nog iets aan gedaan ?

12 Reacties

Reputatie 7
Badge +14
Er is al een tijdje een Issue met de TV Gids en replay gedeelte, maar het hoeft niet alleen aan Ziggo te liggen.

Zenders zoals NPO en Commerciele hebben hun tv gids al maanden van te voren ingestuurd naar de providers en daar kan af en toe wat in wijzigen, History channel zal 1 van de zenders zijn die weinig update toestuurd naar de provider waardoor Ziggo ervan uit gaat dat de info klopt. Maar het is goed dat je dit aangeeft en wie weet wordt er wat aangedaan zodat alles weer kloppend is en we weer van de gids kunnen genieten.
Oke.. hoop dat ze het oplossen ..
Is lastig zo om een programma
terug te kijken ... en thanks voor snelle reactie .
Reputatie 7
Hey @Marciootje. Verkeerde informatie/tijden in de gids zijn zeker heel onhandig wanneer je iets terug wilt kijken en/of opnemen!
Nu krijgen we inderdaad de informatie van de zender aangeleverd en zijn we dus wat afhankelijk daarvan. Maar ik kan hier natuurlijk wel feedback voor aanmaken!

Kan je vertellen wat er precies niet klopt?
Wat de zender uitzend klopt in het geheel niet met wat er in de Gids staat , dus als je een programma wil bekijken die je in de Gids hebt aangeklikt dan krijg je een geheel ander programma te zien ,, dat is het probleem .
BIJ DEZE nog ,,, het probleem heb ik alleen bij de History Channel
Reputatie 7
Badge +31
Houd alle FOX zenders ook goed in de gaten, daar gaat het altijd met seizoenswisselingen, nieuwe programma series mis.
Reactie van FOX: ja die afdeling van FOX die dit moet doen is er vaak te laat mee.
Reputatie 7
Marciootje schreef:

Wat de zender uitzend klopt in het geheel niet met wat er in de Gids staat , dus als je een programma wil bekijken die je in de Gids hebt aangeklikt dan krijg je een geheel ander programma te zien ,, dat is het probleem .

Kan je me vertellen om welk programma in de gids het gaat 🙂. Dan kan ik gerichte feedback aanmaken naar de zender.
Reputatie 7
Badge +31
Het lijkt wel of alles daar te vroeg begint op kanaal 28 History channel.
Lycke Ziggo schreef:

Marciootje schreef:

Kan je me vertellen om welk programma in de gids het gaat 🙂. Dan kan ik gerichte feedback aanmaken naar de zender.

Beste lycke,
Er klopt helemaal niets van. Geen enkel programma. Bijvoorbeeld zaterdagavond wordt er uitgezonden (bron tvgids.nl):
21:00Ancient Aliens
22:00Ancient Aliens
23:00Frontiersmen
Dit klopt daadwerkelijk.

Volgens de EPG wordt er uitgezonden:
21:00Seals: America's Secret Warriors
22:00Seals: America's Secret Warriors
23:00Frontiersmen

En dit gebeurt constant. Vergelijk tvgids.nl maar met de epg.
Reputatie 7
Badge +31
OK duidelijk, helaas kan Ziggo hier zelf niet direct iets aan doen en kan het alleen maar doorgeven.
De zenders geven zelf aan Ziggo automatisch door wat er hoe laat een programma uitgezonden wordt met de informatie erbij.
Ziggo kan wel contact opnemen met de zender die hier verantwoordelijk voor is.
Be rt schreef:

OK duidelijk, helaas kan Ziggo hier zelf niet direct iets aan doen en kan het alleen maar doorgeven.
De zenders geven zelf aan Ziggo automatisch door wat er hoe laat een programma uitgezonden wordt met de informatie erbij.
Ziggo kan wel contact opnemen met de zender die hier verantwoordelijk voor is.

OK, maar kan je dan verklaren waarom tvgids.nl het dan wel juist heeft. Krijgen zij hun gegevens ergens anders vandaan?
Reputatie 7
Badge +31
Dat zou via een andere weg kunnen gaan.
Ik weet wel dat er verschillende bedrijven zijn die alle mogelijke zenders verzamelen met de nodige info wat betreft programma's en films en deze gegevens in één blok aanbieden aan TV providers.
Misschien heeft tvgids.nl een andere aanbieder dan Ziggo? Geen idee wie en wat en waar.

Maar het moet wel gefixt worden.

Reageer