Geen Replay tv op Horizon mediabox

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

40 Reacties

Badge
Nou zojuist toch maar nog een keer gebeld naar 1200 en nu een vriendelijke en begripvolle jongeman aan de telefoon die en wel luistert en goed in elkaar Nederlandse zinnen kan spreken en gewoon correct netjes controleert wat de oorzaak zou kunnen zijn; en dat leek ziggo access point te zijn alwaar mijn 2 Nassen bekabeld op aangesloten zijn. Dit idee had ik al maar omdat ik ziggo dit voor ik hier weer alles op eigen initiatief aan zou moeten of proberen in te stellen opstarten of naar fabrieksinstellingen wilde ik eerst toch ff advies. Zojuist dus even het ap uit en weer aan en we gaan zometeen eens kijken of het nu weer allemaal in orde is, anders ga ik alles weer los trekken (alle utp aangesloten kabels) en dan de cb weer opnieuw naar factory en dan stuk voor stuk weer alles aansluiten en ik denk dat ik dan toch maar weer alle bekabeld aangesloten apparaten een vast ip-adres ga geven. Wat ik trouwens van de medewerker hoorde dat was dan mijn Hb zich spontaan (ik heb t nl niet gedaan 12 uur geleden) zichzelf naar factory instellingen had gezet; mijn beide wifi punten op de Hb stonden weer aan en die heb ik ALTIJD uit gehad!! Het is toch echt om hoofdpijn van te krijgen van die hardware die een eigen leven lijkt te leiden (of is t lijden, daar begint t wel op te lijken :))
Als je NASsen niet in beeld komen op de ConnectBox
dan kan er iets mis zijn met de kabel van het Access Point
naar de ConnectBox.
Je zou die kabel kunnen testen en eventuele andere problemen uitsluiten door er een PC of Laptop op aan te sluiten.
Etc.
Voor problemen in je eigen network ben je overigens zelf verantwoordelijk.

Wel dit. Laat ik het zo formuleren: je eerste contacten met de Helpdesk
zijn niet vlekkeloos verlopen. Dat is vervelend. Je werd toch niet boos?
Gr Han
Badge
ik word nooit boos tegen andere mensen dan mijn eigen vrouw 🙂 maar heb haar wel duidelijk verteld hoe ik over haar dacht en waar ze te kort schoot maar dat was ze klaarblijkelijk niet met me eens, maar ja.
Verder over mijn netwerk, dit heeft altijd gewerkt! Totdat afgelopen nacht mijn Hb spontaan en uit zichzelf (volgens de mannelijke ondersteuningsmedewerker die ik later aan de telefoon had en wel luisterde en zich niet vergiste in het juist benoemen van het een en ander) Het bijzondere is dat wifi-problemen in het netwerk wel ondersteund zouden worden maar bedraadde niet dus. Dat is toch wel bijzonder zeker als alles gewoon goed werkt totdat de apparatuur roet in het eten gooit. De kabels heb ik nog niet zo lang geleden gecontroleerd omdat ik in het controle menu in de Cb foutmeldingen kreeg toen ik 2 ip cameras aansloot, deze komen uit china en schijnen problemen te lijken te geven met heen en weet data uitwisselen, terwijl ze wel goed werken, zeker sinds ik ze op de wifi heb. Verder waren er geen problemen met bekabeling maar de laatste medewerker kon wel zien dat het access point wisselende storingen gaf wat waarschijnlijk ook duidt op het zichtbaar op tv verschijnen van meldingen omtrent de lan kabels.

Mijn resumé: al die hardware (met softwaretroep) schijnt op zijn tijd zo nu en dan eens rust te moeten krijgen of hebben. Gewoon ieder jaar 1 of meer keer van de stroom is misschien wel de oplossing.
Maar naar mijn mening is alle bekabelde apparaten in het netwerk een vast ip adres te geven een beter idee, als ik daar zin en tijd voor wil maken ga ik dat eens doen.
@BBV8
Je hebt nogal wat spulletjes aangesloten.
Dat is prima. Ziggo kan dat niet allemaal ondersteunen, dat begrijp je ook wel.

Als er zich een of ander probleem voordoet, dan moet zorgvuldig
en systematisch te werk worden gegaan.
Uitsluiten, redeneren en testen.
Aan een argument als 'ja maar die kabel of dat Access Point heeft het al jaren goed gedaan' heb je niet zoveel, als je achter de oorzaak wilt komen.
Sommige dingen gebeuren zomaar opeens.

Je schrijft:
"Mijn resumé: al die hardware (met softwaretroep) schijnt op zijn tijd zo nu en dan eens rust te moeten krijgen of hebben. Gewoon ieder jaar 1 of meer keer van de stroom is misschien wel de oplossing."
Ok. Als dit 1x per jaar zou moeten, dan is dit de 'oplossing'.

Als dat 1 keer per dag, week of maand moet, dan ontkom je bijna niet aan verder onderzoek. Dat kan soms lastig zijn als je een ingewikkeld network hebt zoals jij.
De meeste Ziggo klanten hebben helemaal niks bijzonders.

Ook altijd aardig zijn tegen je vrouw 😉 .

Gr Han
Vergeten.

"Maar naar mijn mening is alle bekabelde apparaten in het netwerk een vast ip adres te geven een beter idee, als ik daar zin en tijd voor wil maken ga ik dat eens doen."

Niet doen. Is echt onzin.

Gr Han
Reputatie 7
Badge +31
Ik ga even van het begin af aan beginnen, een UTP kabel tussen Mediabox XL geeft problemen vanaf dag 1 dat hij uitkwam.
Als je een UTP kabel tussen Mediabox XL en modem plaatst heb je al 2 DHCP servers in je netwerk actief.
Daarnaast zit er een bug in de software van de Mediabox XL waardoor je allerlei problemen krijgt, zoals je omschrijft.

Het kan een tijdje goed gaan, maar eens gaat het mis.

Als eerste stap kun je het best het volgende uitvoeren om te zien of de storingen te wijten zijn aan je UTP kabel tussen deze 2 apparaten en om dit uit te sluiten, dit volgende topic wordt meer dan 80 keer per dag gelezen en is inmiddels al meer dan 19.000 keer gelezen en dat is niet omdat het goed werkt met een UTP kabel en het thuisnetwerk:
https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580

Als alles zit zoals omschreven en je hebt geen problemen, dan was dat de oorzaak.

De volgende stap: om de Mediabox XL als Acces Point te gebruiken kun je volgende stappen uitvoeren, dit is op eigen risico en Ziggo ondersteunt dit niet: https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/de-horizon-box-mediabox-xl-gebruiken-als-acces-point-21251

Vragen? Stel ze gerust en veel succes gewenst. @BBV8
Reputatie 4
Badge
Gewoon te veel data via een simpele buitenkabel van Ziggo. Veel geld betalen en niets leveren.

*** Tekst aangepast door moderator***
Reputatie 7
Badge +25
Hoi @city67,

Wat gaat er bij jou precies mis? Want als je geholpen wil worden, hebben we informatie nodig. 🙂 Aan wat random kreten heeft niemand wat 😉
Dus deel je problemen zou ik zeggen, dan zijn er genoeg mensen die je willen helpen hier 🙂

Groet,
Evert
Reputatie 7
Badge +31
@city67 schreef: "Gewoon te veel data via een simpele buitenkabel van Ziggo."

Daar kan met de huidige Docsis 3.0 tot 1.2 Gbit/s down en 200 Mbit/s up overheen gaan, dus ruimte genoeg.
Na de afschakeling van analoge TV kan er met Docsis 3.1 tot 10 Gbit/s down en 1–2 Gbit/s up overheen.
Zo'n simpele kabel is het gelukkig niet.

Als je problemen hebt, laat het weten, problemen zijn er om opgelost te worden.
Reputatie 4
Badge
Mijn probleem is "Geen Replay tv op Horizon mediabox" zoals bovenaan topic staat vermeld. groet city
Reputatie 7
Badge +25
@city67, dan even een aantal vragen:
Kun je bepaalde programma's niet terug kijken of lukt het nooit?
Heb je ook problemen met live TV?
Heb je de Mediabox XL al een keer een minuutje van de stroom afgehaald en daarbij ook even de coax kabel uit de box gehaald?
Wat is de signaalsterkte en signaalkwaliteit bij NPO1? (Menu > Opties > Diagnostiek)
Heb je een los modem? Zo ja, heb je een utp kabel tussen het modem en de Mediabox XL zitten? Of heb je de Mediabox XL opgenomen in het thuisnetwerk?
Een utp kabel tussen het modem en de box en/of de box opnemen in het thuisnetwerk, levert problemen op. Heb je dat niet, laat het dan zeker zo 🙂

Groeten!
Reputatie 4
Badge
Kan bepaalde programma's niet terug kijken en geen problemen met live tv. Ja stroom eraf en kabel eruit. Geen utp kabel. signaalsterkte goed en signaalkwaliteit uitmuntend.

Programma wel te zien in Ziggo go maar kan niet worden afgespeeld.

ga nu kijken op npo gemist. daar werkt het wel. ☺
Reputatie 7
Badge +31
Kun je een bepaald programma aangeven wat je niet kunt kijken met replay, dan kunnen wij even kijken of het hier ook zo is. @city67
Reputatie 4
Badge
Dassler broers van zaterdag 12 mei. groet, John
Reputatie 7
Badge +31
Dat is een buitenlands programma, deze zijn zelden terug te kijken via Ziggo replay, omdat de rechten alleen aan de NPO zijn gegeven door de makers.
De NPO de unieke rechten en daar kun je terugkijken, maar ook niet iedereen en je krijgt daar te zien: Deze content is exclusief voor NPO Start Plus abonnees.