Geen Replay tv op Horizon mediabox


Badge
  • Stamgast
  • 34 reacties
Sinds vanavond werkt Replay-tv niet meer voor veel zenders. Er is geen storing op dit moment. Kan desondanks bijvoorbeeld publieke omroep of commerciële zenders niet terugkijken. Er verschijnt: 'Dit programma is niet vrijgegeven voor Replay'. Wie heeft de oplossing? Voor de goede orde: telefoon en internet werken als normaal.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

40 Reacties

Reputatie 7
Badge +25
Hoi RGJ,

Vaak is het opgelost als je de Mediabox XL even een minuutje van de stroom afhaalt. Haal dan ook direct de coax kabel er even uit en plaats die weer terug voordat je de stroom weer op de box zet.
Als de box weer opgestart is, dat wil zeggen: wanneer de tijd weer op het display staat, wacht dan nog even 2 minuutjes voordat je de box aan zet.

Hopelijk helpt dit ook bij jou 🙂

Groet,
Evert
Badge
@Evert Dank voor jouw snelle reactie Evert. Ik heb exact gedaan zoals omschreven, helaas zonder resultaat. Er verschijnt nog steeds: 'Dit programma is niet vrijgegeven voor Replay'.
Ik heb hetzelfde probleem. De hele dag al. Het moet een storing zijn als meer mensen er last van hebben. Heel lastig want ik wilde wat terug kijken, werkt het niet.
Reputatie 7
Badge +25
Toen ik net controleerde, zag ik ook dat ik niets kon terug kijken. De box heb ik daarna ook even opnieuw opgestart, maar omdat ik de tv gids alleen gevuld had met de favorieten, duurt het even voordat de tv gids weer helemaal gevuld is. Ik wil nu namelijk even replay testen bij alle zenders.
Zodra de gids weer vol is, zal ik het opnieuw even bekijken of het bij mij wel lukt.
Maar het lijkt erop dat er toch iets bij Ziggo aan de hand is 😉

Je hoort zo van me!
Badge
Het lijkt alsof de programma's rond 19:00 niet terug te kijken zijn.
Reputatie 7
Badge +25
Ik kan het nog steeds niet controleren, de tv-gids wordt even niet bijgewerkt bij mij.
Als ik op de storingschecker kijk, zie ik wel een storing open staan met betrekking tot replay tv, namelijk:

Storing Ziggo Replay TV
Door een technische storing zijn meerdere programma’s via Replay TV niet beschikbaar. U ziet de melding: Dit programma is niet vrijgegeven voor Replay. Onze excuses voor het ongemak.


Status:
We zijn het voor je aan het oplossen
Bekend sinds
dinsdag 1 mei om 11.15
Wanneer is het opgelost?
nog niet beschikbaar


Het gaat dus inderdaad om een storing.
Badge
Begin van de avond nog geen storing, nu lees ook ik het volgende:

Bekend sinds
dinsdag 1 mei om 21.06
Wanneer is het opgelost?
woensdag 2 mei om 8.00
Reputatie 7
Badge +25
Gelukkig ligt het dus niet aan jou, nadeel is natuurlijk dat je nu moet afwachten..

Wil je toch graag vandaag iets terug kijken, zou je het via Ziggo Go kunnen proberen, door bijvoorbeeld tijdelijk even een laptop aan de tv te verbinden.
Badge
Ziggo Go werkt inderdaad wel, dus dan maar casten
Reputatie 7
Badge +25
'Geniet ervan'! 🙂 😉
Zelfde probleem, deze was 1,5 maand geleden ook al, toen opgelost
Kantenservice gebeld wilde alweer monteur sturen, pfff
Heb gezegd dat dit geen zin heeft probleem ligt bij ziggo en niet bij mij thuis (was 1,5 maand geleden ook)..
Klantenservice verteelde dat er geen storing is.
Bij deze heb ik hem gemeld alleen doen ze niets.
Vanmiddag was er wel een storing, ik denk dat het daarmee te maken heeft.
Ziggo wanneer wordt het eens stabiel?
Gelukkig ben ik niet de enige, bij mij zijn alle zenders niet voor replay mogelijk.
Een tijdgaatje van s ochtends 09.30 en s avonds 21.30.. Daar tussenin is weg...
Helaas hier ook dit probleem kom je net thuis kun je je programmas niet bekijken kabels eruit en resetten werkt niet
Reputatie 7
Badge +25
@Chanulleke, @jojo77, door een storing kun je nu inderdaad geen replay tv gebruiken op de Mediabox XL. Je kunt als het goed is wel terug kijken via Ziggo GO.
Hopelijk wordt de storing snel opgelost! 😟
Hier betaal je dan 70,- per maand voor. Sorry hoor Ziggo, maar met de mediabox is het de laatste tijd om te janken. Replay tv laat echt te wensen over. Om nog maar niet te spreken over het lawaai wat de box maakt...

Ben benieuwd of er op korte termijn verbetering in komt want op deze manier gaat het abonnement snel opgezegd worden.
Naar Ziggo Go verwijzen is geen alternatief, de box moet gewoon werken. Daar wordt immers voor betaald.
Reputatie 7
Badge +25
Hoi @FS84,

Vooropgesteld, ik ben niet van Ziggo, maar gewoon een klant die op deze klant-helpt-klant community anderen probeert te helpen en ik heb dus net zoveel last van deze storing als iedereen. Mijn advies is zeker geen advies van Ziggo, maar is bedoeld voor hen die vandaag wél graag iets terug willen kijken. Iets is beter dan niets lijkt me dan 😉

Ik ben het met je eens dat de box gewoon hoort te werken, echter, een storing kan altijd voorkomen. Bij jou speelt er blijkbaar wat anders en dat moet dan ook aangepakt worden.

Om bij het begin te beginnen, wat is de signaalsterkte en -kwaliteit bij NPO1? (Menu > Opties > Diagnostiek en dan een klein beetje naar beneden totdat je de twee balkjes ziet.)

Heb je de Mediabox XL opgenomen in het thuisnetwerk en, als je een los modem hebt, heb je een utp kabel tussen de box en het modem/router zitten? Zo ja, geef het dan even aan, beide veroorzaken namelijk veel problemen. Als het antwoord op beide vragen nee is, verander het dan ook zeker niet 🙂

Groet,
Evert
Hoi Evert, excuus, ik ging er vanuit dat je een medewerker van Ziggo bent.
En idd, bij gebrek aan beter is het een optie om Ziggo go te kijken.

Fijn dat je me probeert te helpen. Ik heb laatst een nieuw modem ontvangen wegens slechte wifi. Dit is inmiddels zeer goed in orde. Daarnaast ook een nieuwe mediabox ontvangen, geen verbetering tov de oude box. (Lawaai maken ze trouwens allemaal). Box blijft heel vaak hangen en moet hem dan met de schakelaar uit en aanzetten. Daarna werkt de box weer.
Er is ook een keer een monteur geweest die de signaalsterkte en kwaliteit bekeken heeft. Beiden zijn dik in orde. Er werd me laatst door Ziggo geadviseerd om de box met het modem te verbinden met UTP. (Dit heb ik trouwens pas gedaan toen ik de nieuwe box kreeg). Ik zal deze er nu tussenuit halen. Box zit niet op het thuisnetwerk.

Wellicht levert het verwijderen van de UTP iets op. Ik ga het de komende tijd in de gaten houden.

Bedankt voor je antwoord en tips!

Gr Frank.
Reputatie 7
Badge +31
@FS84 schreef: " Er werd me laatst door Ziggo geadviseerd om de box met het modem te verbinden met UTP."

Ben benieuwd welke afdeling dit aan je geadviseerd heeft, want dit geeft al jaren allerlei problemen.
Badge
ik heb recent mijn abonnement weer verlengd met 12 maanden maar alweer een beetje spijt van, gisteren deed mijn box tijden afspelen van opgenomen materiaal ook weer vreemd: haperingen, stoppen van beeld en doorlopen van geluid en dat verschillende keren, durfde hem niet meer uit te zetten of te stoppen, je weet niet wat er gaat gebeuren en gelukkig met wat onderbrekingen toch een opgenomen programma bijna geheel kunnen kijken. vandaag wilden we "de reis van je leven" terugkijken en helaas was niet mogelijk. dan maar via de pc en naar de tv maar ook dat lukte niet, hopelijk morgen dat het wel nog lukt na 8 uur dan, wie weet.

Verder erger ik me dagelijks aan het niet synchroon lopen van audio/video van diverse zender maar eigenlijk is t op alle zenders knudde, de ene wat erger dan de andere. Als ik "analoog" kijk zonder de Hb te gebruiken ben ik telkens opgelucht dat daar wel alles synchroon loopt, ik zou haast de kwaliteit van het beeld niet meer nodig hebben zodat ik me niet meer erger op de Hb. Ik heb recent een extra ci module en kaart besteld en ga die eens proberen hoe het daar is met het av gebeuren, ik heb daar een heel klein beetje mee gestoeid maar ook dat is weer niet helemaal naar me zin: ontzettend traag met zappen irriteert me nu al. Misschien ben ik wel te kritisch of te veeleisend maar we betalen echt best wel geld en het is allemaal het weer niet net helemaal. Ook de inlog naar de community lijkt wel telkens te veranderen, nu net weer moest ik weer echt ff zoeken voor ik daar 1 2 3 in kon loggen. Vandaag was ik bij een kennis die me even de luxe tv op de slaapkamer liet zien, toen ik hun vroeg hoe t daar met de snelheid van zappen op zo een ci module was en die vertelde me dat er een 2e monteur had moeten komen voor ze de ci module werkend kregen en wat verbaasde mij: ze keken gewoon analoog, zo een verschrikkelijk slecht beeld en dat via een ci module, bij nadere inspectie bleek de tv gewoon analoog geïnstalleerd, ik pakte de ci module er uit en het beeld werd niet slechter of beter !!!!! Waarom kan het niet gewoon allemaal goed gaan of in ieder geval beter .... 't word tijd dat er concurrentie komt op de kabel, net wat ze enige tijd voorstelden in de regering (misschien eindelijk eens een goed voorstel van de regering) net zoals dat kpn verplicht is geweest in t verleden om hun telefoonlijn te moeten delen met andere providers. Als ik hier glasvezel of een aardige snelheid op kpn had dan was ik allang overgestapt naar een ander maar hier is niks helaas 😞 Ik blijf nog wel even aantobben, maar eigenlijk vind ik het schandalig dat het niet "beter" is of lijkt te kunnen. Beetje amateuristisch van zo een geweldig grote organisatie. Welterusten allemaal 🙂
Reputatie 7
Badge +31
@BBV8 helaas is er vanavond een storing met replay:
Storing Ziggo Replay TV
Door een technische storing zijn meerdere programma’s via Replay TV niet beschikbaar. U ziet de melding: Dit programma is niet vrijgegeven voor Replay. Onze excuses voor het ongemak.
Status:
We zijn het voor je aan het oplossen
Bekend sinds
dinsdag 1 mei om 11.15
Wanneer is het opgelost?
nog niet beschikbaar

Even over je andere problemen:
Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Zwak, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening en/of met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met het thuisnetwerk via de Mediabox XL.
Badge
Bert bedankt dat van die storing had ik al wel meegekregen 🙂
ek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Zwak, Goed of Uitmuntend is.

Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk: NEE op advies niet in thuisnetwerk (ook absurd dat dat niet goed werkt)
met je afstandsbediening en/of ??? SNAP ik niet wat je daarmee bedoelt?
met een UTP kabel aangesloten aan je modem? JA met utp kabel aan Connectbox

en sinds mijn 3e Hb (omdat die uitviel als je hem aanraakte) is door de laatste monteur van alles veranderd alwaar mijn antenne binnenkomt, o.a. een duur betaalde ziggo versterker verwijderd die me ooit geadviseerd was door weer een andere monteur, die volgens de laatste monteur een veel te hoog signaal af zou geven waardoor ook weer problemen zouden kunnen ontstaan, affijn sinds die tijd is dus het signaal matig. Ik had dit vrijwel meteen na het laatste sleutelwerk wel gezien maar niets mee gedaan of over gereclameerd, ik voel me al zo een zeurkous. Woon hier sinds 1991 en ben sindsdien zo veel wijzer geworden over het gefrut en gefrot van UPC/ZIGGO. Maar in alle eerlijkheid doen ze laatste jaren goed hun best om problemen op te lossen en er is gewoon niks beter qua beeldkwaliteit dan Ziggo, alleen de hardware en software lijkt niet afdoende getest voor ingebruikname en berekend op groei en toenemende mogelijkheden, denk ik (maar wie ben ik :))

p.s. op advies van de laatste monteur heb ik de Hb achter de tv gezet maar sindsdien reageert de rc heel vreemd, als ik de achterzijde gebruik om bijv. op youtube te gaan dan moet ik soms meerdere keren drukken voor een functie (lees letter) en soms klik ik 1 keer op een letter en verschijnen er tig dezelfde letters. ik ga binnenkort een ander audio/video meubel maken/plaatsen zodat ie weer gewoon voor of onder de tv in t zicht komt te staan. Verder zitten er bij jullie op de helpdesk verschillende (vaak Dames) die er naar mijn mening niet thuishoren. Veelal valt t me op dat mensen die bellen om hulp nog wel eens onderschat worden naar wat ze weten. Afgelopen weekend heb ik om hulp gebeld omdat ik tijdens het installeren van een ci module een netwerk id (als ik me goed uit mijn hoofd herinner) in moest vullen en wist ff niet wat daarmee bedoeld werd, en de hulpmedewerker (was trouwens een man) was ook niet geheel op de hoogte van het hoe en wat of een beetje blind omdat het op zijn manier moest, ik zou heel de tv naar fabrieksinstellingen moeten zetten??? en ipv zoals ik vroeg gewoon naar kanalen instellen en daar wat instellingen te veranderen wat naderhand wel ook goed bleek te werken. later heb ik het bij mijn tv op de slaapkamer nog meer op mijn manier gedaan en ging ook vlekkeloos.... soms maken ze t ook wel wat te moeilijk 🙂 nu ga ik echt slapen
@Bert, volgens mij de afdeling voor storingen. Deze persoon heeft me ook het nieuwe modem toegezonden. (Kreeg eerst een nieuwe box...foutje...deze maar meteen vervangen waarna ik na een telefoontje wel het modem thuisgestuurd kreeg).

Gr Frank
Badge
nou weer iets anders, in het menu in de connectbox ben ik van allerlei bekabelde apparaten kwijt, mijn lg tv en 2 nassen .... heb al enkele dagen last van meldingen op mijn tv boven en beneden dat de bekabelde lan wegvalt en dan enkele seconden erna dat hij weer ingestoken is .... terwijl er niemand aan de kabels zit. Nu lijkt dus ook na controle in menu dat er dus verschillende apparaten niet meer verbonden zijn en dat er een probleem is met een kabel. Zometeen de Cb eens herstarten. wat is er nu weer aan de hand
Badge
grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr zojuist weer een (best vriendelijke) ontzettend domme dame van de helpdesk aan de lijn gehad, meteen ontslaan moeten ze zo iemand grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
netje verteld dat ik geen enkel bedraad apparaat in mijn netwerk kan vinden in het menu van de cb, gaat zijn mijn wifi netwerk aanpassen om te controleren of ik wel op wifi kan terwijl ik dus duidelijk vertel dat de bekabelde niet werken 🙂 wat een dom mens, daarna vraagt ze of ik de niet bekabelde apparaten wil noemen en noem vrolijk mijn alle met wifi verbonden apparaten op en zegt ze me dat ik haar verkeerd begrijp, Nee zeg ik jij stelt de vraag verkeerd, affijn het probleem van de bekabelde apparaten kan door haar niet opgelost worden omdat dit in de poorten zou zitten of in de aangesloten apparatuur, de nas en de tv dus!! zegt ze dat ik in 6 april een nieuwe cb heb gekregen en of alles van die datum wel gewerkt heeft en ik zeg haar dat ik de cb al meer dan een jaar heb waarna ze er dus laat achter komt dat ik die zelfs al 2 jaar heb en sinds die tijd redelijk feilloos gewerkt heeft zonder enige instellingen van poorten of wat dan ook!! Wil ze mijn cb van daar af naar factory reset doen maar ik zeg haar dat ik dat zelf wel ga doen want om in haar enig vertrouwen te hebben dat kan ik toch echt niet, meteen ontslaan die dame. Sorry maar hier word ik echt gek van!!!! en sorry dat ik t ff kwijt moet pffffffffffffffffffff