sddu

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen Ziggo Replay of terugkijken

Iemand enig idee waarom ik geen programma's kan terug kijken (op geen enkele zender)? Heb het Alles-in-1 Complete van €64,50..... zou toch moeten kunnen bij dit abbo dacht ik.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
sddu Ah, dat is niet goed, daardoor kun je niet terug kijken. Nu natuurlijk nog de oorzaak van de offline melding vinden 🙂

Probeer als eerste de mediabox XL even van de stroom af te halen en terwijl hij van de stroom af is, haal dan ook even de coax kabel los en plaats die weer goed terug. Loop dan direct even alles qua bekabeling langs, het kan zijn dat het bijvoorbeeld na wat schoonmaakwerk wat losser is komen te zitten. Zet hierna pas weer de stroom op de Mediabox XL.

Als dit niet helpt, kun je dan wat foto's sturen van de aansluitingen? En van het AOP. Dat is de plek waar Ziggo je huis binnenkomt.

Bekijk in context

21 Reacties 21
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi sddu,

Dat is vreemd! Dat zou zeker moeten met de Mediabox XL. Welke melding krijg je precies en hoe probeer je terug te kijken?
sddu
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Krijg een melding (zonder foutcode) dat terugkijken niet beschikbaar is voor dit programma.

Ik krijg die melding als ik via de afstandsbediening op TV gids klik en dan en willekeurige zender selecteer en dan op pijltje naar rechts klik. Dezelfde melding krijg ik als ik een vorige dag wil selecteren door de dubbelepijltjes onder op de afstandsbediening
sddu
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Krijg deze melding op alle zenders. Replay via de app op iPhone werkt wel
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Dit krijg je dus letterlijk bij alle zenders en programma's via de Mediabox XL? Niet elk programma is namelijk geschikt om terug te kijken, dit heeft dan met rechten te maken.
sddu
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Michael Ziggo wrote:
Dit krijg je dus letterlijk bij alle zenders en programma's via de Mediabox XL? Niet elk programma is namelijk geschikt om terug te kijken, dit heeft dan met rechten te maken.


dat schreef ik inderdaad. Bij alle zenders ja. Ik heb de mediabox als een keer naar fabrieksinstellingen gezet, paar keer aan en uit.... help allemaal niets. Via de mobiele app werkt het wel vreemd genoeg.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Top dat je dat in ieder geval hebt geprobeerd. Wil je mijn pm-bericht beantwoorden wat betreft je adresgegevens? Dan duik ik even je abonnement in. Op je mailadres kan ik niks vinden.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Bedankt voor de gegevens! Ik heb een regel in je abonnement laten toevoegen, die leek te ontbreken. Wil je de Mediabox XL eens voor een minuut van het stroom halen en wil je daarna eens iets van Ziggo Replay starten?
sddu
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Michael Ziggo wrote:
Bedankt voor de gegevens! Ik heb een regel in je abonnement laten toevoegen, die leek te ontbreken. Wil je de Mediabox XL eens voor een minuut van het stroom halen en wil je daarna eens iets van Ziggo Replay starten?

Helaas geen verandering!
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hm, nog geen goed nieuws dus. Wil je hier ook eens een foto plaatsen wat je te zien krijgt als je bijvoorbeeld het nieuws van NPO 1 wilt terugkijken?
sddu
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Michael Ziggo wrote:
Hm, nog geen goed nieuws dus. Wil je hier ook eens een foto plaatsen wat je te zien krijgt als je bijvoorbeeld het nieuws van NPO 1 wilt terugkijken?

In de eerste foto zie ik ook nergens een replay logo bij de programma’s
Kliko

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Michael Ziggo Hier het zelfde probleem kunnen geen programma's terug kijken .
sddu
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben echt benieuwd wat de oplossing gaat worden dan....
Niekie

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas gebeurd dit bij ons ook regelmatig. Vandaag dus weer. Ben benieuwd wat nu weer de oplossing is.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Kliko Niekie Even een aantal vragen:

Als je de Mediabox XL op NPO1 zet, wat is dan de signaalsterkte en signaalkwaliteit?
Staat er misschien offline op het display van de box?
Heb je de Mediabox XL met een netwerkkabel verbonden met het modem of heb je de box opgenomen in het thuisnetwerk?

Groet,
Evert
sddu
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Evert wrote:
Kliko Niekie Even een aantal vragen:

Als je de Mediabox XL op NPO1 zet, wat is dan de signaalsterkte en signaalkwaliteit?
Staat er misschien offline op het display van de box?
Heb je de Mediabox XL met een netwerkkabel verbonden met het modem of heb je de box opgenomen in het thuisnetwerk?

Groet,
Evert



Mediabox geeft inderdaad in kleine rode letters “offline” aan....

signaal sterkte geeft Goed aan, Kwaliteit op uitmuntend.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
sddu Ah, dat is niet goed, daardoor kun je niet terug kijken. Nu natuurlijk nog de oorzaak van de offline melding vinden 🙂

Probeer als eerste de mediabox XL even van de stroom af te halen en terwijl hij van de stroom af is, haal dan ook even de coax kabel los en plaats die weer goed terug. Loop dan direct even alles qua bekabeling langs, het kan zijn dat het bijvoorbeeld na wat schoonmaakwerk wat losser is komen te zitten. Zet hierna pas weer de stroom op de Mediabox XL.

Als dit niet helpt, kun je dan wat foto's sturen van de aansluitingen? En van het AOP. Dat is de plek waar Ziggo je huis binnenkomt.
sddu
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Woensdag komt er een monteur.....

het vreemde is dat het altijd heeft gewerkt en nu in eens niet meer. Iets aan bekabeling of zo veranderd...... ben benieuwd wat de beste man/vrouw gaan vinden.
Niekie

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Was zoals altijd als we niet terug kunnen kijken offline. Kwaliteit en Signaal kan ik nu niet meer checken want vandaag werkt het gewoon weer. Aan netwerk en kabels kan het niet liggen monteur al helemaal een keer nagelopen en offline gebeurd regelmatig. Update/verversen was ook gewoon gebeurd.
sddu
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Lijkt tijd te worden dan voor nieuwe infrastructuur/technologie. Zit er wel aan te komen zie: https://nl.hardware.info/tv/1515/ziggo-mediabox-next-4k-preview-dit-moet-je-weten

Uitgelicht topic