Geen info in de tv gids van de Mediabox XL? Lees hier de oplossing!



Toon eerste bericht

224 Reacties

De signaal sterkte en kwaliteit staan allebei op uitmuntend. Wel heb ik mijn mediabox op met een utp kabel op mijn ziggo modem aangesloten.
Reputatie 7
Badge +31
OK @CHASSEUR dan lijken er 2 dingen fout te gaan.

Als eerste: de Mediabox XL heeft problemen met een signaalsterkte boven de 25% in uitmuntend op NPO1.
Er vindt dan oversturing plaats.
Heb je een coax versterker in gebruik?

Ten 2e zit er een bug in de Mediabox XL in het thuisnetwerkonderdeel, waardoor er geen goede verbinding is met de Ziggo servers en er problemen kunnen ontstaan met de gids, replay, on-demand en apps als Videoland en Netflix enz.
Als je de Mediabox Xl dan ook nog hebt aangesloten met een UTP kabel aan het modem, dan heb je 2 DHCP servers draaien binnen je netwerk in 2 verschillende IP ranges met als gevolg dat je soms geen internet hebt, omdat een apparaat een verkeerd IP adres krijgt wat geen verbinding heeft met internet en de eerder genoemde problemen met de Mediabox XL worden hierdoor nog een keer versterkt.

De Mediabox XL krijgt voor al zijn basale functies zoals replay, on-demand, apps en de gids een IP adres van Ziggo via de coax kabel en heeft geen internet verbinding nodig via het modem.

Hieronder is een stappenplan hoe uit deze situatie te komen, zet na wijzigingen het modem van de stroom en de Mediabox XL.
Start eerst het modem geheel op en dan de Mediabox XL weer op de stroom voor een verse netwerk startup.
https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580
(Dit is al bijna 22.000 keer gelezen en dat is niet omdat het thuisnetwerk zo goed werkt.)

==============================================================

Mocht je de Mediabox XL willen gebruiken als Acces Point, lees dan, na de eerdere stappen, dit stappenplan, maar dit wordt niet ondersteund door Ziggo, maar lijkt goed te werken, je hebt wel wat netwerk kennis nodig als het misgaat: https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/de-horizon-box-mediabox-xl-gebruiken-als-acces-point-21251
Ik heb ook het probleem dat mijn tv-gids bij een aantal zenders de melding geeft dat de zender geen informatie verstrekt. Ik heb alle stappen al een aantal keren doorlopen, maar helaas zonder resultaat.
Het offline lampje brandt niet, het energieverbuik in standby staat op hoog, maar toch is de laatste software update van 28-5-18. Signaalsterkte is ruim goed en signaalkwaliteit uitmuntend.
De box staat 's nachts altijd op standy, niet uit.
Tot voor kort heb ik nooit problemen gehad met de tv-gids.
Reputatie 7
Badge +31
@Ice Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?

En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?

Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met het deze instelling en aansluiting van de Mediabox XL.
Hij zit op het thuisnetwerk. Ik heb wel een beetje zitten prutsen aan die instellingen gisteren, omdat ik daar wat over las, maar dat heeft tot nu toe niet geholpen. Er zit geen aparte kabel van de box naar het modem.
Reputatie 7
Badge +31
Hier meer informatie over het thuisnetwerk:
Er zit een bug in de software van de Mediabox XL en die gooit zijn verbinding met Ziggo overhoop.

Volg deze stappen om uit het thuisnetwerk te komen:

* Haal de kabel tussen de Mediabox XL en het modem of andere apparaten af.

Ga naar Menu
Ga naar Opties
Ga naar Mijn Thuisnetwerk
Ga naar Instellen Thuisnetwerk
Kies Op de Mediabox
Kies Terug bij Mediabox bibliotheek samenstellen

Controleer daarna bij Thuisnetwerkmodus. Staat deze nu op Gateway Modus? Dan is het gelukt!

Haal nu de Mediabox XL 30 seconden van de stroom en weer aan voor een frisse netwerk startup.
Of doorloop alle stappen nog een keer of kijk morgenvroeg of de box de gids goed opgehaald heeft.

Vragen, stel ze gerust, anders veel succes gewenst.☺

Voor meer informatie: https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580
@Ice
Hallo,

medibox blijft aangeven bij bepaalde zenders: zender verstrekt geen informatie. De mediabox is 8 dagen geleden ge update. Ik heb alle stappen doorlopen zoals hierboven beschreven staat. Rode offline lampje staat niet aan en na deze stappen heeft hij niet geupdate.
Help, wat nu.

Gr Thiago
Reputatie 7
Badge +31
@Thiago

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?

En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?

Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.
Hoi Bert,

allereerst wil ik je bedanken voor het reageren.
Na een paar dagen heb ik opnieuw geprobeerd wat Sander hier eerder schreef om de gids te up-daten. Wat de vorige 3 x niet lukte, lukte nu ineens wel.
Dus in het vervolg ga ik eerst een paar dagen proberen up te daten op verschillende tijden.

P.S mijn signaal sterkte was goed en mijn signaalkwaliteit uitmuntend.
Had mijn Mediabox XL opgenomen in het thuiswerk op de modem en is aangesloten met een UHP kabel.

Gr.
Reputatie 7
Badge +31
@Thiago schreef: "Had mijn Mediabox XL opgenomen in het thuiswerk op de modem en is aangesloten met een UHP kabel."

Dan zit daar waarschijnlijk je probleem.
Er zijn veel problemen met het thuisnetwerk door verschillende oorzaken: zowel het modem en de Mediabox XL hebben een active DHCP server, hierdoor heb je 2 verschillende IP ranges in je netwerk.
192.168.178.XXX en 192.168.192.XXX

Daarnaast heeft de Mediabox XL een bug in de software die met een UTP kabel aangesloten is op je modem en/of de Mediabox XL is opgenomen in het thuisnetwerk vis de afstandsbediening waardoor je problemen krijgt met de gids, replay, on-demand en apps.

De Mediabox XL heeft een eigen IP adres via de coax kabel voor de gids, replay, on-demand en apps.

Helaas verteld de website van Ziggo dat dit mogelijk is, maar de praktijk wijst uit dat het een tijdje goed kan gaan, maar uiteindelijk komen de storingen toch bovendrijven.

Om uit de problemen te raken volg de stappen in dit topic en zet de Mediabox XL na deze stappen 30 seconden van de stroom voor een verse network startup:
https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580

Zzowel mediabox als modem uit gehad en daarna in standby laten staan. 2,5 uur later nog steeds geen gids.
Bij diagnostiek staat bij software voor het laatst bijgewerkt op VR 08.06.18 / 11:25 VR 21.09.18.
Bij signaalsterkte en signaalkwaliteit staat bij beide matig.
Emailadres is nog maar Ziggo heeft zo langzamerhand zijn credits wel verspeeld
Reputatie 7
Badge +31
@Saxtaz68 Het gaat fout met je signaalsterkte, deze moet ergens in Goed staan en je signaalkwaliteit in Uitmuntend op 100%.

Kun je hier een foto plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers?
Misschien is de oorzaak te vinden en kan het opgelost worden.
Reputatie 7
Badge +31
@Saxtaz68 Haal even je email adres weg van dit open forum voor je volgestopt wordt met spam door spammers.
Dit kun je doen door op de drie grijze stipjes te klikken rechts onderin je bericht en op bewerk.
Sinds kort heb ik hetzelfde probleem met de zenderinfo: de laatste update is van 16-10-2018. Ik heb inmiddels de tips en aanwijzingen van dit forum opgevolgd ( wat geweldig overigens dat jullie dit voor de Ziggo klanten doen ! ).
Energieverbruik staat op Hoog, Standby heb ik nu gewijzigd naar ‘s Nachts.
De signaalsterkte op NPO1 is halverwege Goed, de signaalkwaliteit is Uitmuntend
De mediabox is niet gekoppeld aan het Ciscomodem. Het Thuisnetwerk staat op Op de mediabox; op zich wat vreemd omdat ik Internet en telefonie vanaf het modem krijg. Maar met deze instelling ging het updaten altijd goed.
De Status van het thuisnetwerk staat op LAN. Ik had gelezen dat ik hier eigenlijk Gateway zou moeten zien!
De bekabeling is m.i nog steeds in orde; deze is een tijd geleden door een monteur van Ziggo aangelegd. De kabels zitten ook goed vast.
ik had ook gelezen dat er een relatie is met Netflix: ook daar gaat het soms fout. Soms start Netflix niet op, soms gaat het haperen en zie je dat de film opnieuw wordt ingeladen.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Alvast bedankt voor jullie reactie.
groeten Willem
Reputatie 7
Badge +17
Be rt heeft hierboven al aangegeven dat dat thuisnetwerk rare dingen doet, daar staat ook hoe je het kunt stoppen, voor updates heb je het niet nodig.
@steefb: bedankt voor je snelle reactie. Ik had al begrepen dat het thuisnetwerk niet van invloed is op het updaten van de zenderinfo. Het viel mij alleen op, dat de status van het thuisnetwerk op LAN staat, en niet op Gateway (zoals Be rt aan gaf)
Update: de zenderinfo is weer beschikbaar! Ik heb de procedure nog maar een keer uitgevoerd, maar nu de mediabox langer zonder stroom laten staan (ong. Een half uur). Of dat de oplossing was, weet ik natuurlijk niet, maar -voor nu- is de zenderinfo weer beschikbaar.
Bedankt !
Reputatie 7
Willem Evenwel, welkom op onze Community. Dank voor je snelle update! Top dat alles weer werkt 🙂
Krijg ook geen programma-info (verder dan de huidige tijd) te zien.
Software-update: VR 08.06.18 / VR 12.10.18
Alle beschreven stappen gevolgd (uitzetten, wachten, aanzetten, uitzetten, wachten, aanzetten), maar probleem is gebleven: geen zenderinfo in de toekomst en software-update blijven staan op VR 08.06.18 / VR 12.10.18.
Dan probleem melden in deze community.
Nou, bij deze dan!
Graag ondersteuning!
Reputatie 7
Badge +17
RogerBakkers Wat is je signaal sterkte en kwaliteit?
Heb je een versterker? Zo ja welke ?
Box zit toch niet in je netwerk?
Hoi Steefb,
Signaalsterkte staat halverwege “goed”
Signaalkwaliteit staat helemaal vol, “uitmuntend”
Heb Horizonbox: SMT-G7401
Status netwerk: actief
Status WAN geeft IP-adres
Mediabox heeft eigen netwerknaam: HZNxxxxxxxxx, hangt niet in mijn algemene Ziggo-netwerk (thuisnetwerk is ingesteld op modem, niet op mediabox
Alvast bedankt weer voor je ondersteuning!
Groeten,
Roger
Reputatie 7
Badge +17
Zie het antwoord van Bert hierboven.

Dan zit daar waarschijnlijk je probleem.
Er zijn veel problemen met het thuisnetwerk door verschillende oorzaken: zowel het modem en de Mediabox XL hebben een active DHCP server, hierdoor heb je 2 verschillende IP ranges in je netwerk.
192.168.178.XXX en 192.168.192.XXX

Daarnaast heeft de Mediabox XL een bug in de software die met een UTP kabel aangesloten is op je modem en/of de Mediabox XL is opgenomen in het thuisnetwerk vis de afstandsbediening waardoor je problemen krijgt met de gids, replay, on-demand en apps.

De Mediabox XL heeft een eigen IP adres via de coax kabel voor de gids, replay, on-demand en apps.

Helaas verteld de website van Ziggo dat dit mogelijk is, maar de praktijk wijst uit dat het een tijdje goed kan gaan, maar uiteindelijk komen de storingen toch bovendrijven.

Om uit de problemen te raken volg de stappen in dit topic en zet de Mediabox XL na deze stappen 30 seconden van de stroom voor een verse network startup:
https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580
Mijn mediabox is niet bedraad aangesloten op de modem (in tegenstelling tot wat hierboven is beschreven).
Thuisnetwerkmodus staat op Gateway Modus (dan zou volgens Bert het probleem opgelost moeten zijn).
Zal instructie zoals in link hierboven beschreven eerst eens uitvoeren.
Vannacht heb ik de mediabox uit laten staan en wilde ik verder gaan met de rest van de beschrijving. Dat bleek niet meer nodig. Bij software-update staat nu netjes 04.11.18, dus blijkbaar is er zojuist, na het weer inschakelen, een update uitgevoerd. De programma-info is gelukkig ook weer zichtbaar! En dat was mijn doel!
Hoop niet dat ik in de toekomst regelmatig van dit soort handelingen moet uitvoeren om de programma-info weer up to date te krijgen ...
Iedereen dank voor de ondersteuning!
Reputatie 7
Fijn dat het bij jou ook weer werkt RogerBakkers! Het moet nu een hele tijd weer goed gaan zonder handmatig ingrijpen 🙂

Reageer