Geen info in de tv gids van de Mediabox XL? Lees hier de oplossing!

Toon eerste bericht

227 Reacties

Reputatie 7
Badge +21
@Fritsenlieke( standby mode hoog) Zet de box in iedergeval even 3 a 10 minuten stroomloos. ( evt stekker er uit) nadat de stroom er weer op zit en de box is weer online even 2 minuten zappen en weer in standby zetten, en 15 a 20 minuten wachten. ( als het goed wordt er dan een maintenance uitgevoerd. ( het kan zijn dat dit na de reset niet altijd zichtbaar is ) normaal zie je dan blokjes heen en weer gaan in de display van de box. Na dit zet de box weer aan en controleer de tv gids en diagnostiek. ( ook hier kan het zijn dat de 2e datum niet meteen recent is, controleer dan even wat later, maar in iedergeval moet de tv gids weer gevuld zijn. Succes gr Rob
Dat heb ik al een antal keer gedaan maar het werkt niet. Update datum blijft op 16 oktober staan...
Reputatie 7
Badge +21
Zet de stroom evt wat langer uit. ( stekker dr uit) bv 30 min kan ook vaak helpen!
Reputatie 7
Badge +31
@Fritsenlieke

Ik denk dat hier even een Ziggo moderator naar moet kijken, die kan ook in je box zien wat er zich afspeelt.

@Sander Ziggo kun jij hier even naar kijken, vanaf link in dit topic:
https://community.ziggo.nl/tv-gids-ziggo-replay-157/geen-info-in-de-tv-gids-van-de-mediabox-xl-lees-hier-de-oplossing-17314/index3.html#post218894

Eerder topic van @Fritsenlieke:
https://community.ziggo.nl/ziggo-mediabox-xl-154/geen-programma-informatie-beschikbaar-22208

@robbo er was al een eigen topic met allerlei mogelijkheden, maar die was al gesloten en naar hier verwezen.
Reputatie 7
Badge +21
Be rt schreef:

@Fritsenlieke

Ik denk dat hier even een Ziggo moderator naar moet kijken, die kan ook in je box zien wat er zich afspeelt.

@Sander Ziggo kun jij hier even naar kijken, vanaf link in dit topic:
https://community.ziggo.nl/tv-gids-ziggo-replay-157/geen-info-in-de-tv-gids-van-de-mediabox-xl-lees-hier-de-oplossing-17314/index3.html#post218894

Eerder topic van @Fritsenlieke:
https://community.ziggo.nl/ziggo-mediabox-xl-154/geen-programma-informatie-beschikbaar-22208

@robbo er was al een eigen topic met allerlei mogelijkheden, maar die was al gesloten en naar hier verwezen.

Ok duidelijk..
Reputatie 7
Goedemorgen @Fritsenlieke,

Goed dat je de Community hebt gevonden! Ook heb ik even voor je gekeken. De verbinding met de Mediabox XL valt met regelmaat weg. Heb je deze problemen ook gehad op het oude adres of speelt dit sinds de verhuizing? Als dit laatste het geval is, lijkt het me verstandig om toch nog gebruik te maken van de installatiegarantie. Dit kan nog net😏
Hallo Sander,

Op ons oude adres hadden wij hier geen last van.
Reputatie 7
Inmiddels hebben @Fritsenlieke en ik contact gehad en gaan we een monteur inplannen. To be continued...
Ik zie bij Veronica in de EPG alleen het huidige programma en het programma dat daarna komt. Verder dan dat in toekomst gaat de EPG niet, er staat: 'Zender verstrekt geen informatie'. Vanmorgen was dat ook bij Net5 en SBS6, maar dat is na (of door?) mijn telefoontje naar Ziggo opgelost. Je kunt wel kijken, maar niet programmeren voor een opname.
Ziggo stuurt mij een nieuwe coax-kabel. Het lijkt me sterk dat dat het probleem gaat oplossen. Wie heeft een oplossing of ervaart hetzelfde probleem?
Reputatie 7
Badge +25
@Bartjen Wat is de signaalsterkte en -kwaliteit bij NPO1? (Menu > Opties > Diagnostiek en dan iets naar beneden gaan). Zet je de Mediabox XL regelmatig in standby? En staat je energieverbruik op hoog? (Menu > Opties > Voorkeursinstellingen > Energieverbruik in standby)

Wat ook goed kan helpen is de box minimaal 10 seconden van de stroom halen, dan als ie opgestart is heel even aanzetten en dan weer voor ongeveer 30 minuten in standby laten staan. Is daarna de programmagids wel weer helemaal gevuld?

En gewoon omdat het handig is om te weten: Je kunt ook handmatig een opname instellen. Dit gaat als volgt: Menu > Mijn media > Geplande Opnames > 1 keer naar rechts: Handmatige opname instellen en dan kun je instellen wat je wilt 🙂

Groet,
Evert
Bij mij hier hetzelfde als Bartjen. Sinds een paar dagen alleen bij Veronica in de tv gids: zender verstrekt geen informatie. Nu heb ik net als de meesten wel vaker van dit soort storingen (blijkbaar is de kwaliteit van die Horizon ronduit slecht), maar los die problemen op met dezelfde indianentruuk als hier vaker wordt omschreven. Kastje van de stroom, stroom weer erop, aanzetten, zappen en op standby, half uurtje wachten... Maar dit keer helpt dit niet. Nu al meerdere keren gedaan, alles werkt naar behoren, maar bij die ene zender Veronica komt er geen informatie.
Ook de datum gecontroleerd in diagnostiek, die staat op vandaag (de rechts datum). Signaalsterkte is goed en signaalkwaliteit uitmuntend.
Mijn vraag: hoe kan het dat alleen bij die ene zender niet goed werkt?
Toevallig vandaag bij een kennis die sinds 1 week een gloednieuwe horizonbox heeft. En ongelooflijk maar waar, ook daar in de tv gids bij zender Veronica een foutmelding dat de zender geen informatie verstrekt. De rest werkt wel goed.
Hoe kan dit? Blijkbaar een fout bij Ziggo zelf! Wanneer wordt dit opgelost? Hopelijk snel anders stap ik ook over net als zovele anderen.
Reputatie 7
@waardeloos,

Dit is wel opvallend want een collega van mij heeft vanochtend ook iemand gesproken waar de zenderinfo van Veronica als enige ontbreekt. Overigens heb ik het hier ook gecontroleerd op meerdere boxen maar hier staat de info wel goed.

In het genoemde voorbeeld was de gids in eerste instantie gisteravond voor het laatst bijgewerkt. (zonder info Veronica) Na vanmiddag de Mediabox XL middels de eerder genoemde stappen weer van een update te voorzien, was het vanmiddag rond 13.00 uur weer verholpen.

Wil je eens kijken in diagnostiek wanneer de update voor het laatst is bijgewerkt? Mocht dit ouder zijn dan vanmiddag, wil je de stappen dan nogmaals uitvoeren?
Sander de tv gids is inderdaad bijgewerkt en Veronica geeft weer zenderinformatie. Kan dus alleen maar vast stellen dat het een fout bij Ziggo is. Welke fout wordt natuurlijk niet bekend gemaakt en dat er een fout is ook niet. Nee ze laten liever hun klanten maar wat gefrustreerd aan de knoppen zitten draaien.
Waardeer het evengoed dat je de moeite doet om e.e.a. na te hebben gekeken en te reageren.
Als iedereen bij Ziggo zo zou zijn dan was dit forum snel overbodig.
Het is tot op zekere hoogte een maatstaf voor de kwaliteit van Ziggo: des te meer meldingen hier in dit forum, des te slechter de kwaliteit. Kan beter dus!
Reputatie 7
Badge +31
@waardeloos
Er lijkt een storing geweest te zijn in een deel van het land met Veronica die inmiddels is opgelost.
Er zijn meerdere storingservaringen langsgekomen op dit forum die nu ook spontaan opgelost zijn.
Hier blijft de gids ook steeds info missen. Wat is dat voor idioterie dat je dat steeds op moet lossen met zo’n stappenplan... ten eerste werkt dat veelal niet maar ten tweede: de Horizon box moet gewoon werken. Ben totaal niet tevreden met dat ding.
Hallo Sander, ik kan geen updates checken van de tv gids. Optie Diagnostiek is niet aanwezig bij Opties, zoals je zegt.
Ten overvloede: tv gids werkt al weken niet. Ook vooraf geplande opnames worden niet uitgevoerd.
Reputatie 7
Badge +31
@Eva.post

Signaalsterkte:
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Zwak, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL op stand by hoog staan en op 's-nachts?
Bert, bij de Opties staat geen optie Diagnostiek. Maar ik programmeer nu maar handmatig, want het probleem blijft maar bestaan. Dank voor je reactie.
Reputatie 7
@Eva.post,

Dat heb ik nog niet eerder gehoord. Goed dat je hier je vraag stelt! Staat in het in menu bij jou 'Opties' of staat er een tandwiel in beeld? Wil je een afbeelding posten van het menuoverzicht van de tab 'Opties'? Ik kijk graag even met je mee.
Ha Bert, was mijn fout: keek bij tv gids i.p.v.bij opties. Sterkte is uitmuntend. Tv gids werkt weer uitstekend na twee weken: geen zenderinformatie beschikbaar. Ik heb toch de indruk dat de storing bij Ziggo ligt. Ik heb niets extra 's gedaan, alleen keer op keer jullie instructies volgen. Nogmaals dank voor de snelle reactie!
Nou, het moet niet gekker worden... We hebben nog steeds het probleem met zenderinfo die ontbreekt en nu zie ik staan bij diagnostiek dat alles het laatst is bijgewerkt op, schrik niet, 31 december 2000...! Hier lijkt me toch iets geks aan de hand! Iemand van Ziggo die hier iets over kan zeggen? Mijn vrouw wil dat we overstappen naar KPN maar dat zie ik niet zo zitten, maar als die Box zo idioot blijft doen, ben ik er ook wel klaar mee.
Reputatie 7
Badge +25
@Bartjen is jouw probleem opgelost?

@J van E Vervelend dat het juist nu gebeurd, aangezien de moderators niet in de weekenden op dit forum zijn.
Misschien heb je het allang geprobeerd, maar ik zeg het puur voor de zekerheid: Vaak helpt het om de box minimaal 10 seconden van de stroom af te halen, daarna even laten opstarten, dan de box kort uit standby halen en daarna voor 30 minuten in standby laten staan. Na die 30 minuten moet de tv gids wel gevuld zijn.

Helpt dit niet of heb je dit al zeer regelmatig moeten doen, dan zou je een fabrieksreset kunnen doen. Voordat je dit gaat doen, controleer dan eerst of On Demand werkt. 3e knopje van onderen aan de linkerkant op de afstandsbediening. Als je een film of serie met een blauwe ster (die zijn gratis) kunt starten, dan kun je de fabrieksreset doen. Lukt dat niet en krijg je een foutcode, dan moet je absoluut niet de box gaan resetten, want dan kun je na de reset helemáál geen tv meer kijken.

Mocht je wel gewoon een film kunnen starten, sluit die dan weer af en ga dan naar menu > Opties > Uitgebreide instellingen > Mediabox XL > Fabrieksreset > dan kun je kiezen of je de opnames wilt bewaren of niet en dan gaat ie resetten.
Tussendoor moet je waarschijnlijk een pincode invullen, standaard is die 0000.

Mocht dit nu ook niet helpen, dan is het misschien goed om contact op te nemen, zodat er toch dit weekend nog mensen van Ziggo ernaar kunnen kijken. Als je iets naar beneden scrollt staat daar ook de optie om het contactformulier in te vullen als je dat prettiger vindt dan bellen.
Of als je graag met de moderators in contact wil komen, dan zul je tot na het weekend moeten wachten.
Hopelijk is het snel opgelost!

Groet,
Evert
Eva.post schreef:

Hallo Sander, ik kan geen updates checken van de tv gids. Optie Diagnostiek is niet aanwezig bij Opties, zoals je zegt.

Eva.post schreef:

Ha Bert, was mijn fout: keek bij tv gids i.p.v.bij opties. Sterkte is uitmuntend. Tv gids werkt weer uitstekend na twee weken: geen zenderinformatie beschikbaar. Ik heb toch de indruk dat de storing bij Ziggo ligt. Ik heb niets extra 's gedaan, alleen keer op keer jullie instructies volgen. Nogmaals dank voor de snelle reactie!

Eva.post schreef:

Reageer