Geen info in de tv gids van de Mediabox XL? Lees hier de oplossing!

Toon eerste bericht

240 Reacties

Mediabox is online. Laatste update 12 september. Ik heb bovenstaande stappen gevolgd, maar de tv gids werkt nog steeds niet. Wat kan ik nog doen?
Reputatie 7
Badge +31
@Ma3aansen
Wat is je signaalsterkte en signaalkwaliteit als NPO1 aanstaat?
Menu - opties - diagnose OK klikken en even wachten op 2 witte balkjes.

Staat je box op stand by hoog en 's-nachts?

Is je box opgenomen in een thuisnetwerk?
Sinds begin september ook ineens geen volledige vulling meer van de programmagids. Niets aan de installatie veranderd maar gewoon spontaan van het ene op het andere moment. Alle hierboven genoemde goedbedoelde adviezen van Ziggo opgevolgd. Ook het allom gediscussier over signaalsterkte bla..bla..bla.
Mijn beeld is goed dus met het signaal is niets aan de hand.

Uiteindelijk bracht terugzetten naar fabrieksinstellingen de oplossing. We natuurlijk met behoud van opnames en config instellingen.

Ziggo heeft dit stukje techniek nog niet helemaal onder controle en weten vaak ook de oplossing niet waarbij uiteindelijk de kabel in je thuisinstallatie als schuldige aan word gewezen.
Badge
Ik heb de oplossing uitgevoerd( zondag ) en voorlopig doet de tv gids het weer
Reputatie 7
Mooi zo, @frits1947! Hou de updates even in de gaten wanneer deze voor het laatst is bijgewerkt. Als dit in de afgelopen dagen weer is bijgewerkt, is het opgelost.
Heb hier zo'n geweldig Horizon Box, tenminste als alles normaal werkt. Er gaat werkelijk geen week voorbij of de tv-gids in dat ding werkt niet of slaat hele dagen over, echt te belachelijk voor woorden. En het 'trucje' wat hier beschreven wordt, 5 minuten zonder stroom, aanzetten etc, allemaal prachtig, maar om dat wekelijks uit te moeten voeren is diep triest. Je (ik) betaal elke maand een aanzienlijk bedrag voor al mijn pakketten, maar heb zoals gezegd nog bijna geen enkele week gehad waarbij dit probleem zich niet voordeed. Ja ik controleer dat de diagnostiek en zie daar dan vaak een datum van 1 week oud staan, nu echter weer hetzelfde gezeik, en de datum is nu van afgelopen nacht om 00:23 dusssss. Ga maar wederom het hele verhaal uitvoeren in de hoop dat het dan weer een week werkt. Oh signaal sterkte etc is goed en uitstekend...dus dat is het ook niet, voordat er weer begonnen wordt over slechte kabels etc binnenshuis😒
Badge
Beste interterra22,

Ik heb de oplossing van sander ziggo letterlijk toegepast en dit heeft mij wel geholpen. Probeer dat ook eens
frits1947 schreef:

Beste interterra22,

Ik heb de oplossing van sander ziggo letterlijk toegepast en dit heeft mij wel geholpen. Probeer dat ook eens

Dat doe ik bijna wekelijks. En ja, dan werkt het weer een paar dagen. Daarna weer hetzelfde euvel, zoals ik al aangaf.
Reputatie 7
Badge +31
@interterra22
Misschien vraag ik je de bekende weg, maar toch even om een beeld te krijgen wat wel goed staat en mogelijk wat niet:
Wat is de signaalsterkte als de op NPO1 staat?
Staat de box op stand by hoog staan en 's-nachts.
Is de box in een thuisnetwerk opgenomen via de afstandsbediening?
Be rt schreef:

@interterra22
Misschien vraag ik je de bekende weg, maar toch even om een beeld te krijgen wat wel goed staat en mogelijk wat niet:
Wat is de signaalsterkte als de op NPO1 staat?
Staat de box op stand by hoog staan en 's-nachts.
Is de box in een thuisnetwerk opgenomen via de afstandsbediening?

Signaalsterkte is goed, bijna uitmuntend
Signaalkwaliteit is uitmuntend (volledig)
Box staat op hoog in stby, altijd, want dat was het beste en is zo ingesteld
Box is niet opgenomen in een thuisnetwerk, staat alleen in verbinding met de TV en voor de rest niets.
Reputatie 7
Badge +31
@interterra22
Dan lijkt me de volgende stap dat er een Ziggo moderator even meekijkt, zij komen eens in de paar werkdagen langs ieder topic.
Wat Sander Ziggo schrijft begrijp ik en zelf heb ik deze problemen ook gehad en weer opgelost. Echter met een gevulde TV gids is het probleem nog niet opgelost. Namelijk gisteren was de TV gids verkeerd gevuld dus GEEN Formule 1: GP van Mexico, Race. Of Penoza stond in de TV Gids maar werd NIET opgenomen, terwijl 1 week eerder zowel Formule 1 als Penoza zijn opgenomen geworden. Ra ra ra hoe kan dit dan. E.e.a heb ik zojuist met de helpdesk besproken. Die gaan dit probleem doorzetten naar een andere afdeling, ben benieuwd welke. Zelf denk ik dat het probleem ligt aan de naam van de uitzending hoe deze wordt opgenomen in de TV gids. Neem het voorbeeld van de Formule 1. Afgelopen weekend stond in de TV gids Formule 1: Gp van Mexico, ... vrije training dan staat er ... kwalificatie dan staat er ... voorbeschouwing dan staat er ...race dan staat er .... race (herh) Wat moet de Mediabox dan opnemen ??? Ja alles wat met Formule 1***** begint toch !!!! Maar wat als er staat Formule1 wat dan ???
Reputatie 7
Badge +31
@MelskeH

Dan zou hij bij iedereen fout moeten staan, hier goed opgenomen en verder niemand hier gezien over dit probleem.

Ik zie dat je een eigen topic hebt geopend: https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/opnemen-mediabox-werkt-niet-22149
Be rt schreef:

@MelskeH

Dan zou hij bij iedereen fout moeten staan, hier goed opgenomen en verder niemand hier gezien over dit probleem.

Ik zie dat je een eigen topic hebt geopend: https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/opnemen-mediabox-werkt-niet-22149

Be rt schreef:

@MelskeH

Of jullie hebben de Formule 1 in geprogrammeerd bij de hoofdrace en ik bv bij de nabeschouwing of de herhaling. Vanmiddag was de herhaling van de Formule 1, Dit werd ook NIET opgenomen. Dus als het ligt aan het feit dat er misschien meerdere opnames tegelijkertijd worden opgenomen kan dat dus ook niet, want om 12:35 uur wordt niks opgenomen.
Bij ons werkt de gids ook niet goed meer. Er staat 'Zender verstrekt geen informatie' op heel veel plekken. Ingeplande opnames worden niet opgenomen. Alle stappen hierboven uitgevoerd maar het helpt niets. Signaalsterkte is goed (richting uitmuntend) en kwaliteit uitmuntend. Stekkers zitten goed, kabel is pas een jaar oud en van goede (dure) kwaliteit. Datum van laatste bijwerking staat op 25 oktober. Dus daar klopt ergens iets niet. Jammer dat je die update van gegevens niet handmatig kan forceren.

Dus... wat nu?

EDIT
Stand-by staat altijd al op Hoog.
Ik heb geen idee of de box is aangesloten op het thuisnetwerk... volgens mij niet.
Beste J van E, Volgens mij heeft de Mediabox sinds 25 Okt. geen TV gids meer ingeladen, het is dan logisch dat er bij de programma's 'Zender verstrekt geen informatie' staat. Het enige wat je hieraan kan doen is de Mediabox 5 min. van de stroom afhalen, m.a.w de stekker eruit trekken, daarna zou de TV gids weer volledig geladen moeten worden. Het Thuisnetwerk mag men volgens de monteur NIET gebruiken, ook je Signaalsterkte is aan de hoge kant zou in het midden moeten staan van het Goed vakje. (volgens de monteur) De "antenne" kabel moet Ziggo gecertificeerd moeten zijn. Trouwens ik heb ook nog de "oude" software, ben van plan om Ziggo te bellen om de nieuwe 3.4.2 versie erop te laten zetten. Maar of dat gaat weet ik niet.
Reputatie 7
Badge +31
@MelskeH Op deze website staat: Iedere Mediabox XL wordt de komende weken geüpdatet door ons. Je hoeft niets te doen voor de update.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/software-updates

Hij wordt per regio uitgerold.

Thijs Ziggo schreef:

Ik kan bevestigen dat in de nieuwe 3.4.2 software het mogelijk is om apps te gebruiken op je Extra Mediabox XL. De reden dat we dit niet gelijk aan iedereen laten weten, is omdat we dit nu nog in een klein gebied testen. Als dat allemaal in orde is dan volgt de verdere uitrol en bredere communicatie.

MelskeH schreef:

Beste J van E, Volgens mij heeft de Mediabox sinds 25 Okt. geen TV gids meer ingeladen, het is dan logisch dat er bij de programma's 'Zender verstrekt geen informatie' staat. Het enige wat je hieraan kan doen is de Mediabox 5 min. van de stroom afhalen, m.a.w de stekker eruit trekken, daarna zou de TV gids weer volledig geladen moeten worden. Het Thuisnetwerk mag men volgens de monteur NIET gebruiken, ook je Signaalsterkte is aan de hoge kant zou in het midden moeten staan van het Goed vakje. (volgens de monteur) De "antenne" kabel moet Ziggo gecertificeerd moeten zijn. Trouwens ik heb ook nog de "oude" software, ben van plan om Ziggo te bellen om de nieuwe 3.4.2 versie erop te laten zetten. Maar of dat gaat weet ik niet.

Dank voor je reactie maar ik had dus alle stappen al doorlopen. 😉 En dat hielp niet. Goede nieuws is wel dat vandaag de gids opeens wél geladen is: datum staat sinds vanmiddag op 3 november.

Trouwens, mijn software is 2.41...? Heb ik soms een oud model...?
Reputatie 7
Badge +31
@J van E
Kun je hier een foto plaatsen van je diagnose pagina?
Be rt schreef:

@J van E
Kun je hier een foto plaatsen van je diagnose pagina?

Reputatie 7
Badge +31
@J van E schreef: "Trouwens, mijn software is 2.41...? Heb ik soms een oud model...?"

Ik zie gelukkig softwareversie 1-341 de 2.4.1 is de DVR/VOD versie.

De 1-342 zit eraan te komen, wordt per regio in fasen uitgerold.
Be rt schreef:

@J van E schreef: "Trouwens, mijn software is 2.41...? Heb ik soms een oud model...?"

Ik zie gelukkig softwareversie 1-341 de 2.4.1 is de DVR/VOD versie.

De 1-342 zit eraan te komen, wordt per regio in fasen uitgerold.

Ah, dank je, goed om te weten dat ik redelijk up to date ben. 😉
Ik heb alle stappen doorlopen die hier bovenaan beschreven staan. De mediabox xl is online en de instellingen in stand-by staan goed. Toch update de software niet. Laatste update is van 15 oktober. Wie kan mij helpen???
Reputatie 7
Badge +31
@Fritsenlieke
Kun je hier een foto plaatsen van je diagnose pagina met de data?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.

Reageer