renbos

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

First dates

Waarom kan ik frist dates niet meer terug kijken via on demand
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Al deze Britse series zijn ook terug te kijken via NPOSTART.
Zij hebben de rechten van deze series gekocht en zij willen de opbrengst hiervan hebben.

Bekijk in context

5 Reacties 5
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes
Voor de Britse versie van First Dates, zoals de uitzending van vanavond, zal er geen overkomst zijn. Buitenlandse producties die bij de NPO worden uitgezonden zijn bij mijn weten nooit terug te kijken via welk platform van Ziggo dan ook.

Het frappante is dat ik op onze Sony TV (met CI+-module) die Hbbtv ondersteunt wel alle programma's die op NPO-zenders zijn uitgezonden gedurende een week kan terugkijken.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Ik heb op mijn Quantis een software update gehad, misschien kan dit de oorzaak zijn van het probleem.

Terug kijken op de publieke zenders hebben andere regels als de commerciële zenders, dus kan Ziggo afwijken van het content.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Al deze Britse series zijn ook terug te kijken via NPOSTART.
Zij hebben de rechten van deze series gekocht en zij willen de opbrengst hiervan hebben.
Gerardm1961

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Tot vorigeweek woensdag kon ik gewoon de Britse first dates terugkijken via replay van Ziggo, maar sinds donderdag lukt dat niet meer. Dat heeft dan toch niets met rechten te maken want die zouden dan toch ook voor vorige week donderdag van kracht zijn geweest?
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Gerardm1961 wrote:
Tot vorigeweek woensdag kon ik gewoon de Britse first dates terugkijken via replay van Ziggo, maar sinds donderdag lukt dat niet meer. Dat heeft dan toch niets met rechten te maken want die zouden dan toch ook voor vorige week donderdag van kracht zijn geweest?

Toch wel vrees ik. Ik heb de lijsten er even bijgepakt waarin per programma aangegeven wordt of ze voor Replay beschikbaar mogen zijn of niet. Tot en met woensdag stond bij First Dates geen aantekening dat dat niet mocht en vanaf donderdag staat die aantekening er wel.

Deze lijsten worden door een derde partij samengesteld. Zij zijn de schakel tussen de contenteigenaar en de aanbieders. De contenteigenaar geeft aan of hun programma wel of niet uitgezonden mag worden en welke voorwaarden daarbij gelden.

Waarom dat sinds afgelopen donderdag ineens gewijzigd is voor First Dates, geen idee? Misschien een foutje van de eigenaar of van de derde partij.

Uitgelicht topic