pscl

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

CI+ module terugkijken vanaf het begin.

Afgelopen weekend hebben wij een nieuwe tv gekocht bij de mediamarkt.

Hier werden wij aangesproken door Ik vermoed een medewerker van de ziggo of wij interesse hadden in een CI+ module.
Hier hadden wij wel oor naar, omdat wij de tv aan de muur willen hangen, en dan zijn wij op deze manier van dat (no offence)grote lelijke kastje af en zo hoeven wij nog maar 1 afstandsbediening te gebruiken.

Echter na de installatie van de CI+ module kwamen wij erachter dat wij niet meer een programma terug konden kijken en dat er ook geen optie was voor terug kijken vanaf het begin.

Is dit soms niet mogelijk met een CI+ module?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Replay is alleen mogelijk met een mediabox. In welke regio woont u, fUPC of fZiggo?

Bekijk in context

11 Reacties 11
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Replay is alleen mogelijk met een mediabox. In welke regio woont u, fUPC of fZiggo?
pscl
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Jan F. wrote:
Replay is alleen mogelijk met een mediabox. In welke regio woont u, fUPC of fZiggo?


fZiggo gebied
pscl
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Andere vraag, waarom noemen ze het dan een interactieve CI+ module, als het niet interactief is, bedoel leuk dat ik in het ziggo on demand menu kan komen nu zonder kastje, maar dit is denk ik 10/20(20 misschien nog hoog) procent waarvoor ik dit pakket heb voor interactieve tv gebruik, beetje misleiding dan...
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
pscl wrote:
Andere vraag, waarom noemen ze het dan een interactieve CI+ module, als het niet interactief is, bedoel leuk dat ik in het ziggo on demand menu kan komen nu zonder kastje, maar dit is denk ik 10/20(20 misschien nog hoog) procent waarvoor ik dit pakket heb voor interactieve tv gebruik, beetje misleiding dan...

Omdat je met een CI+ Module wel Interactief kan en films en Series kijken of Huren door de rode knop functie te gebruiken.
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
Ik weet niet hoe dat gesprek is gegaan maar ziggo heeft toch echt het liefst dat iedereen een abo met Horizonbox heeft.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Nee hoor, als jij geen kabels en een Media Box wil, kan je een CI+ module nemen die is net zo goed als een Media Box en je kan dan zelf programma's doormiddel van een USB Harde Schijf je programma's opnemen. Via de CI+ kan je ook On Demand films huren en dat kan niet met de Media Box XL meer, die optie is tijdelijk uitgeschakeld.

Even aangepast zie bericht Jan F. een mooie correctie
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
xGarfieldx-Dave
De laatste zin is niet helemaal correct. In fZiggo is via de CI-module interactieve TV mogelijk, in fUPC zijn er geen interactieve mogelijkheden. De overige functies werken in fUPC wel.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Jan F. wrote:
xGarfieldx-Dave
De laatste zin is niet helemaal correct. In fZiggo is via de CI-module interactieve TV mogelijk, in fUPC zijn er geen interactieve mogelijkheden. De overige functies werken in fUPC wel.

Even aangepast naar jou reactie :wink:
pscl
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Oke,

Dus even tot conclusie.

  • Opnemen is mogelijk, maar met een externe hdd
  • Programma "kijken vanaf begin/replay tv" is alleen mogelijk met een mediabox xl
  • interactieve mogelijkheden als in: on demand, films huren en overige pakketten zijn wel mogelijk met een CI+ module (mits je in het fZiggo gebied zit).

Opzich wel jammer van het kijken vanaf begin, iets wat wij regelmatig gebruiken, maar achteraf ook wel begrijpelijk.

bedankt voor de reacties
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
"Dus even tot conclusie.

  • Opnemen is mogelijk, maar met een externe hdd"


Als je Tv deze optie ondersteund wel, maar let erop dat de opnames dan alleen op deze Tv zijn af te spelen. Dat lukt niet op een andere Tv en zelfs niet op een identiek toestel.
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes
Je kunt een programma wel vanaf het begin bekijken als het door Ziggo bij uitzending gemist staat. Beeld kwaliteit is niet te best maar je kunt een aantal programma's terug kijken. Moet je tv wel op internet aangesloten zijn.
Als dit interactive deel werkt dan krijg je op je tv een korte melding. Daarna kun je op de rode knop drukken en komt er een menu waar je films en dergelijke kunt bekijken. Uitzending gemist is ook een optie.
Daarna houdt het wat betreft "interactief" op bij de CI+ module.

De gids met replay is inderdaad niet mogelijk. Dat is iets van de Mediabox.

Wil je een soortgelijke functie en je tv kan op internet browsen dan is de online tv gids van ziggo een optie: https://www.ziggogo.tv/nl.html
Als dat werkt dan kun je via internet hetzelfde als wat je via de media box kon.
Niet iedere tv met internet browser kan dit. Raadpleeg de Ziggo forums over dit onderwerp als je meer wilt weten zou ik zeggen.

Uitgelicht topic