Beantwoord

ziggo monteur kosten voor kabel

hallo .
ik heb een vraagje.
ik moet 50eur monteur kosten betalen omdat de monteur wlan kabel eruit getrokken heeft tussen horizonbox en mijn modem. Mijn internet heeft het 1 jaar gedaan en opeens begon het niet meer te werken , nu blijkt dus dat het ligt aan de kabel tussen de horizon box en de modem.
Maar toen ik de horizonbox 1 jaar geleden kreeg adviseerde Ziggo om een kabel tussen het modem en je Mediabox XL te plaatsen. momenteel word nog steeds geadviseert zodat je thuisnetwerk kunt maken. nu word het persoonlijkmedia afspelen genoemt.
Dus ik moet nu 50 eur betalen voor monteur voor kabel die ik dus heb aangesloten zoals Ziggo zegt en nu dus storingen veroorzaakt.
Ziggo adviseert dus om connectie verbinding te maken waarvan ze weten dat het storingen veroorzaakt .
Verder begrijp ik ook niet waarom de ict afdeling waar ik na toe gebeld heb voor hulp , hun niet vragen of er kabel na de horizonbox loopt , want dit is bekent probleem.
Ik vind dat de telefonische hulp echt gefaald heeft en verder vind ik niet kunnen dat ik 50 eur moet betalen voor connectie fout wat komt door aanraden van Ziggo zelf .
icon

Best beantwoord door Lycke Ziggo 4 mei 2019, 08:24

Hey @superlove . Welkom hier.

Ai ai, een nare situatie. Laat ik direct beginnen met; je hebt helemaal gelijk. De kosten zijn hier natuurlijk helemaal niet terecht en ik vergoed dit ook gelijk!
Helaas is nog steeds niet bij iedereen bekend dat er veel problemen (kunnen) ontstaan wanneer de mediabox met de modem verbonden is.

Ik ga gelijk de monteurskosten crediteren. Je zult dan op de komende factuur de kosten wel zien staan, maar ook de creditering. Zo betaal je er dus niets voor 🙂.

Goed weekend!
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

11 Reacties

Reputatie 4
Badge +1
(Gewijzigd).
Reputatie 7
Badge +35
Er is inmiddels aandacht gevraagd voor je probleem bij een Ziggo moderator.
Ik verwacht uiterlijk morgen een reactie. @superlove
Reputatie 7
Badge +35
@superlove Zorg dat je adres gegevens in je profiel staan, dan kunnen ze direct de situatie duidelijk bekijken.
Deze zijn niet openbaar te zien.
@superlove Zorg dat je adres gegevens in je profiel staan, dan kunnen ze direct de situatie duidelijk bekijken.
Deze zijn niet openbaar te zien.

heb ik zojuist gedaan
Reputatie 7
Badge +29
@superlove Zij zullen morgen reageren 🙂
Reputatie 7
Hey @superlove . Welkom hier.

Ai ai, een nare situatie. Laat ik direct beginnen met; je hebt helemaal gelijk. De kosten zijn hier natuurlijk helemaal niet terecht en ik vergoed dit ook gelijk!
Helaas is nog steeds niet bij iedereen bekend dat er veel problemen (kunnen) ontstaan wanneer de mediabox met de modem verbonden is.

Ik ga gelijk de monteurskosten crediteren. Je zult dan op de komende factuur de kosten wel zien staan, maar ook de creditering. Zo betaal je er dus niets voor 🙂.

Goed weekend!
Reputatie 7
Badge +35
TOP Lycke Ziggo, binnen 24 uur opgelost.☺
Bij mij is dit vandaag ook gebeurt. Ik ben net verhuisd en mijn Mediabox werkte niet (krijg je blijkbaar als je van UPC gebied naar Ziggo gebied gaat). Monteur kwam en moest iets aan de kabel bij de hoofdaansluiting doen en de coax kabel die bij de modem was meegeleverd vervangen. Aardig dacht ik, totdat ik in mijn mailbox een rekening van EUR 50 kreeg. Niet dat de aardige monteur dit even aangeeft.
Reputatie 7
Badge +22
@LGT Janssen @Lycke Ziggo kan je hier ook bij helpen. De installatie na een verhuizing is gratis. Er kunnen eventueel materiaalkosten in rekening gebracht worden om de binnenhuisinstallatie aan te passen, maar daar vallen de hoofdaansluiting en coaxkabel voor de modem niet onder.
Reputatie 7
Hey @LGT Janssen . Bij jou is inderdaad de bon ook onterecht. De "verkeerde" monteur was voor je ingepland. Ik heb hem bij deze vergoed 🙂. Alles werkt nu helemaal zoals verwacht? ^^
@Lycke Ziggo Uiteindelijk wel, maar ik denk dat "Plug and play" niet echt werkt als je vanuit UPC gebied naar Ziggo gebied gaat. Heb de laatste dagen aardig wat met de Helpdesk moeten bellen om alles goed te krijgen (had ook een nieuw telefoonnummer gekregen terwijl ik dat niet verwachtte en ook niet wilde). Misschien is dit ook iets dat meegegeven kan worden voor klanten die niet binnen hetzelfde gebied blijven.