Gesloten Beantwoord

Ziggo Mediabox XL resetten

Vaak moet ik mijn mediabox xl resetten, omdat hij nergens meer op reageert. En wat betekent een rood telefoontje boven de tijd in het scherm van de mediabox?
icon

Best beantwoord door Be rt 20 oktober 2017, 19:26

Het rode telefoontje wil zeggen dat er geen telefoon is aangesloten, omdat je ook een modem hebt voor eventueel telefoongebruik.

Even een paar vragen:
Heb je de box opgenomen in een thuisnetwerk via de afstandsbediening of zit er een kabel tussen Mediabox XL en modem?

Kun je hier je signaalsterkte plaatsen als de box op NPO1 staat?
menu-opties-diagnose OK klikken en even wachten op 2 witte balkjes.

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

8 Reacties

Reputatie 7
Badge +11
Het rode telefoontje wil zeggen dat er geen telefoon is aangesloten, omdat je ook een modem hebt voor eventueel telefoongebruik.

Even een paar vragen:
Heb je de box opgenomen in een thuisnetwerk via de afstandsbediening of zit er een kabel tussen Mediabox XL en modem?

Kun je hier je signaalsterkte plaatsen als de box op NPO1 staat?
menu-opties-diagnose OK klikken en even wachten op 2 witte balkjes.
Dag Schadewy,
ik heb regelmatig hetzelfde probleem. Denk ik. De mediabox is enkel op de tv aangesloten. Staat in stand-by en reageert niet op aan op de AB. Met de schakelaar op de achterkant uitzetten, even wachten en weer aanzetten voldoet om een herstart te forceren. Dan werkt het weer. Een tijdje. Soms een paar dagen, soms een paar weken. Ook al eens de fabrieksinstellingen teruggezet op advies van de helpdesk-dame.Daarmee werd iets anders (automatisch in stand-by om 23.10 uur) opgelost, maar het "vastlopen" niet.

Iemand een oplossing ?

Groet,
Dirk
Reputatie 7
Badge +11
@Cuperus

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Zwak, Goed of Uitmuntend is.
Be rt, dat ga ik vanavond even doen. Maar ik denk dat dat goed staat. Het ene mag niet op uitmuntend staan, want dan wordt het signaal overstuurd.
Maar, heeft dat met de AB-reactie te maken?
Ik laat het hier weten, zodra is de waardes weet.
Groet,
Dirk
Be rt,ik heb een foto gemaakt.
Reputatie 7
Badge +11
@Cuperus

Soms werkt het retour signaal niet goed en dan lijkt het of een opdracht van de afstandsbediening niet werkt.
Je signaalsterkte in nu uitgesloten als oorzaak en daar kan het nu niet aan liggen.

Nog even een te simpele: heb je andere batterijen geprobeerd?

Dan blijft de Mediabox XL en/of de afstandsbediening over.

Misschien kan een Ziggo moderator hier nog eens naar kijken en advies geven dan wel actie ondernemen.
Reputatie 7
Badge +8
Wanneer reageert je AB niet meer? Gebeurt dat vaak nadat je bepaalde handelingen hebt gedaan? Bijvoorbeeld On Demand opnemen of bladeren door de TV-Gids?

Want wat @Be rt zegt, is een goeie. Wanneer het retoursignaal niet goed is, is de kans groot dat het lijkt alsof de AB niet meer werkt als je in de TV-gids bladert of als je On Demand opent. Maar eigenlijk loopt de box dan een beetje vast.
Be rt en Evert,
dank voor jullie reactie en meedenken. Ik zal het in de gaten houden wanneer het gebeurt. Normaal is het na een periode van stand-by, maar ik weet niet wat ik dan de vorige avond als laatste heb gedaan. En ja, misschien toch de batterijen ? Denk het niet. na een herstart werkt het een tijdje weer probleemloos.
Dank voor het meedenken.
We sluiten deze discussie. Als het over een tijdje niet opgelost is, of ik weet precies aan te geven wanneer het plaatsvindt, start ik een nieuw topic.
Groet
Cuperus
Niet gevonden wat je zocht? Vind meer topics