Merlijn2504

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo Mediabox XL ben ik ELKE dag aan het resetten.

Hoi.

Sinds kort overgeschakeld naar de Horizon XL Box. Echter is dit een groot drama.

Wanneer ik 's avonds op de bank plof en naar mijn opnames, films en series of apps wil gaan (eigenlijk alles waar internet voor nodig is) loopt hij helemaal vast. Niks reageert meer, enkel de knop op de achterkant.

Na een restart is het (soms) verholpen en soms ben ik hem 3x aan het restarten.

Alles is goed aangesloten en is bekabeld aan de modem.

Meer mensen dit probleem?
Ik neig terug te gaan naar de normale horizon box, maar die 20 euro (her)activatiekosten houden mij tegen.

Groet,
Merlijn:rolling_eyes:

*** titel aangepast i.v.m. vindbaarheid ***
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Merlijn2504Dat de mediabox xl is gekoppeld aan het modem: Daar gaat het dus fout! Door een bug is het af te raden om de mediabox xl A: op te nemen in een thuisnetwerk, B: en te verbinden met een losse modem.

Ik kan uit leggen wat te doen. Echter forumlid Be rt heeft een mooie uitleg gegeven:https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580

Bekijk in context

3 Reacties 3
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Merlijn2504Dat de mediabox xl is gekoppeld aan het modem: Daar gaat het dus fout! Door een bug is het af te raden om de mediabox xl A: op te nemen in een thuisnetwerk, B: en te verbinden met een losse modem.

Ik kan uit leggen wat te doen. Echter forumlid Be rt heeft een mooie uitleg gegeven:https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Merlijn2504

Even nog een aanvulling die ik niet in de uitleg had gezet:

De Mediabox XL heeft een eigen IP adres via de coax kabel voor replay, on-demand en Apps als Netflix en Videoland enz. enz. enz.

Na de wijzigingen in en aan de Mediabox XL, de box nog even 30 seconden van de stroom voor een verse netwerk startup.
Merlijn2504
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Oké, bedankt voor de info! Ik ga het straks na het werk even proberen of het werk!

Uitgelicht topic