Vraag

Ziggo go app afstandsbediening werkt niet

• 8 maart 2019
  • 3 Reacties
  • 2376x Bekeken

Hallo,

Ik heb een Mediabox XL welke is aangesloten op mn netwerk (thuisnetwerk is ingesteld via modem). Via de Ziggo GO app kan ik de mediabox niet bedienen. Ik zie in de app licht grijs 'GATEWAY-SAM-3P' staan onder de tekst 'Open de afstandsbediening'.

Extra info:

Het Ziggo modem staat in bridge mode. De IP-adressen worden uitgedeeld door mn TP link TL-WR1043ND router waar DD-WRT op draait. Mn Mediabox krijgt netjes een IP en is bedaad aangesloten. Dit heb ik gecontroleerd door mn laptop er rechtsreeks aan te hangen. Mijn telefoon is via wifi verbonden en krijgt een ip in de zelfde range. Daar kan het euvel niet zitten. Ohja, WIFI op de mediabox is uitgeschakeld.

Ik heb de mediabox al eens teruggezet naar fabrieksinstellingen, dit hielp niet. Ook heb ik meermaals het thuisnetwerk opnieuw ingesteld.

Wat me opviel:
Op de 'status thuisnetwerk (LAN)' pagina welke ik via 'instellingen' in het menu van de mediabox raadpleeg zie ik bij DNS server 1 het verkregen IP adres staan. Bij IPv4 zie ik een ander IP adres staan.. Dit vind ik vreemd.. De DNS (192.168.1.1) staat er dus niet. Maar via de webpagina van de mediabox (gwlogin.net) zie ik wél netjes het juiste IP adres én DNS staan onder 'Basis' > 'LAN'.

Hulp helpdesk:
Ja, ik heb even contact opgenomen.. Ik krijg een nieuwe splitter voor op mn AOP😅

Wie weet de oplossing?

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +27
Hoi,

Ik zou de Mediabox XL niet opnemen in je thuisnetwerk. De DHCP server van de box wordt dan namelijk ook actief en dat kan je genoeg ergenis opleveren, zoals niet goed werkende apps en Replay TV en apparaten in het netwerk die een verkeerd IP adres krijgen. Voor meer info, kun je het beste dit topic lezen.
Je kunt daarom beter de originele afstandsbediening gebruiken.

Groet,
Evert
Hmm, ik had eigenlijk op een ander antwoord gehoopt. Wil dat ding juist wel in mn netwerk hebben zodat ik 'm met de Ziggo go app kan bedienen.
Reputatie 7
Badge +35
Er is een mogelijkheid, maar dan is wel enige netwerk kennis noodzakelijk, anders kan het voorkomen dat je Mediabox XL in het geheel niet meer werkt, Ziggo ondersteunt dit niet en geeft hier geen garantie op.

De Mediabox XL gebruiken als Access Point.

Reageer