Beantwoord

Zender verstrekt geen informatie

  • 25 januari 2019
  • 19 Reacties
  • 612x Bekeken

  • Gedreven Ontdekker
  • 9 reacties
Mijn tv gids werkt dus niet, er staat overal zender verstrekt geen informatie. Ik heb alle tips opgevolgd.
Box heeft het laatste op 16-1 een update gehad, het is nu de 25e!!!
De energie staat op hoog.
Ik heb hem met het knopje 5 minuten uitgezet daarna 1 minuut aan en toen 15 minuten op standby.
Dit protocol heb ik gedurende de dag 3 x gedaan en nog heeft hij geen update gedaan
Ben er zo klaar mee!!!!
icon

Best beantwoord door Evert 25 januari 2019, 22:30

Als je de box op NPO1 zet, wat is dan de signaalsterkte en signaalkwaliteit? Dit kun je controleren bij Menu > Opties > Diagnostiek.

Na de fabrieksreset kan het eigenlijk niet anders dan dat de tv-gids weer gevuld is. De box hoort elke dag te updaten, dus kijk de volgende dag ter controle of de box daadwerkelijk geüpdatet is.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

19 Reacties

Reputatie 7
Badge +25
In dit topic staat uitgebreid wat u kunt doen, maar dat zult u ongetwijfeld gelezen hebben. Als u alle stappen heeft afgewerkt en het niet werkt, wordt gevraagd te controleren of het off-line lampje brandt. Is dat bij u het geval?

De link die dan genoemd wordt om verder te gaan lijkt me niet correct. @Sander Ziggo hoe verder??
Nee, het offline lampje brand niet
Reputatie 7
Badge +25
Ik lees in het eerder vermelde topic dat het probleem bij een klant is opgelost door de mediabox meer dan een half uur van de stroom te halen.
Ja, dat heb ik ook geprobeerd. Helaas
Reputatie 7
Badge +25
Het enige dat ik nog kan bedenken is een reset naar fabrieksinstellingen.
Bedankt Jan, voor je meedenken, wordt gewaardeerd!!!
Reputatie 7
Badge +30
Als je de box op NPO1 zet, wat is dan de signaalsterkte en signaalkwaliteit? Dit kun je controleren bij Menu > Opties > Diagnostiek.

Na de fabrieksreset kan het eigenlijk niet anders dan dat de tv-gids weer gevuld is. De box hoort elke dag te updaten, dus kijk de volgende dag ter controle of de box daadwerkelijk geüpdatet is.
Reputatie 7
Badge +25
Graag gedaan. Ik heb zelf nog geen ervaring met de mediabox XL, maar ben daartoe door verhuizing volgende maand wel toe veroordeeld. Ben benieuwd waar ik dan tegenaan loop. Heeft u al geprobeerd via de chat (www.ziggo.nl/chat) een oplossing te vinden?
Hoi Evert, de signaal sterkte is dan halverwege de goed
Nou succes Jan, hihi. Wij hebben al jaren zo'n box en dit is volgens mij onze 5e box.
Dus sterkte ermee, hihi.
De chat heb ik gedaan ja, maar daar zitten ook mensen die er geen verstand van hebben en alleen maar vakjes op een beeldscherm volgen en die vakjes leiden altijd naar het antwoord....er moet een monteur langskomen, ....
Dus tja, daar kun je ook weinig mee. En dan moet je een maand gaan zitten wachten voor ze iemand hebben. Nee, daar heb je geen ruk aan.
Reputatie 6
Badge +15
Als On Demand (TV Gemist, Movies & Series) niet werkt:
  • Controleer de Energieinstellingen in standby via Menu > Voorkeursinstellingen > Energieverbruik in stand-by; we adviseren Middel of Hoog)
  • Mediabox XL 1 minuut uit de stroom, daarna weer in de stroom
  • Als de tijd in het schermpje verschijnt, zet je de Mediabox XL voor een minuutje aan (gewoon TV kijken)
  • Na de minuut de Mediabox XL op standby zetten voor 30 minuten. In deze tijd zal de Mediabox XL worden 'gedwongen' om alle (tvgids)updates weer binnen te krijgen
Als On Demand (TV Gemist, Movies & Series) wel werkt, en bovenstaande niet heeft geholpen:
  • Zet de Mediabox XL terug naar de fabrieksinstellingen (Menu > Uitgebreide instellingen > Mediabox XL > Fabrieksinstellingen). Kies voor de Standaardinstellingen; of gemaakte opnames moeten worden bewaard mag je zelf weten (let op: je verliest wel de geprogrammeerde opname-instellingen).
Die tweede oplossing werkt vaak wel 🙂
Dat ga ik zo proberen, even wat afkijken, hihi. Super zeg, dat iedereen zo meedenkt, daar heb je meer aan dan aan Ziggo zelf!!!
Ik ga hem morgenochtend terugzetten naar fabrieksinstellingen, en dan kijken wat er gebeurt.
Jullie horen morgen meer.
Bedankt alvast!!!
Reputatie 7
Badge +25
Dat ga ik zo proberen, even wat afkijken, hihi. Super zeg, dat iedereen zo meedenkt, daar heb je meer aan dan aan Ziggo zelf!!!
Daar zijn we de community voor.
Hoi hoi hoi, het is gelukt!!!!
Terugzetten heeft, voorlopig, het probleem opgelost.
Iedereen heel heel erg bedankt voor het meedenken!!!!
Reputatie 7
Badge +25
In veel gevallen blijkt dat toch een oplossing te bieden. Dank voor de terugkoppeling en veel kijkplezier.
Reputatie 7
Hallo @Kits

Fijn dat je hier zoveel tips hebt gekregen! De tip van Evert om te resetten naar fabrieksinstellingen blijkt te helpen :)

Ik begrijp ook dat er een monteur is geregeld. Zou je die willen afbellen (met het speciale telefoonnummer die je via e-mail of sms hebt gekregen)? Dan hoeft die niet voor niets jouw kant op.
Dat heb ik al lang gedaan
Reputatie 7
Dat heb ik al lang gedaan

Super! 🙂 Ik wens je veel kijkplezier met de nu weer goed werkende gids. Sorry voor het gedoe, dit soort zaken zou je eigenlijk helemaal nooit moeten ervaren.