Ziggyman wrote:
Is er voor bovenstaand probleem al een goed oplossing? Ik ervaar het iedere avond! Box woonkamer gaat uit (lopende streepjes in display) de extra xl box gaat uit in de slaapkamer (1201) op het moment dat de xl box in de woonkamer klaar is gaat de mediabox in de slaapkamer weer normaal functioneren! Vele onderbrekingen in Jinek. Kan het ook te maken hebben met de oude UPC horizon box versus extra mediabox xl? Het wordt een beetje vervelend en heb nog nergens een goed antwoord kunnen lezen.
Bij mij is het inmiddels opgelost. Alle binnenhuisbekabeling is vervangen, hierna zijn mijn nieuwe wandcontactdozen (Ziggo geschikt) weer vervangen door een Ziggo monteur. Deze heeft ook alle verdere aansluitingen vervangen (Met push on F-connector). Verder is zowel de hoofdbox als de kleine vervangen en ook de versterker.
In de periode dat de kleine box vervangen is is ook een nieuwe software-update door Ziggo uitgerold dus of het nu werkt dankzij de nieuwe box of de nwe software in combinatie met volledig nieuwe binnenhuisbekabeling moet ik in het midden laten.
Hoofdbox staat op Hoog en Aan en de kleine staat op Eco stand. Dat laatste zorgt er wel voor dat deze wat meer tijd nodig heeft om op te starten maar het is 's nachts nu wel stil in de slaapkamer
😛En een pluim voor Ziggo: nu de nieuwe software erop zit kan ik ook Netflix boven kijken
😄Een kleine aanvulling: Deze mediabox vraagt natuurlijk meer van je bestaande coax netwerk dan een 'normale' decoder (Een Humax oid.). Bij Ziggo kan je altijd een extra service monteur bestellen. Die zijn op zich niet zo duur, in verhouding met een elektricien, maar die kunnen wel je hele bestaande coax netwerk met alle bestaande wandcontactdozen, aansluitingen en bekabeling zo vervangen. Scheelt een heleboel gedoe in elk geval...