1
Vraag
2
Reacties
ave

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wie heeft ervaring met volumeregeling Mediabox XL en Loewe TV?

Ik krijg de afstandsbediening van de Horizonbox niet werkend m.b.t. het volume van mijn Loewe TV. Wie kent dit probleem en heeft een oplossing? Ik heb toestelcode 1660 gebruikt, alles gaat goed behalve het volume reageert niet.

Volume werkt wel als de grafisch volumebalk in beeld is als je met de Loewe afstandsbediening het volume indrukt. Maar met de Horizonafstandsbediening komt deze grafische verschijning van het volume niet in het beeld en kan er dus niets geregeld worden.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
pdijkvan

Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
OK heb zelf de Loewe Xelos.
Afstandsbediening horizon box werkt met alle functies.
Als volgt gedaan.

1. Druk volume min in en daarna direct source. Ongedrukt houden tot tv aan/uit knopje blijft branden.

2. Houd tv aan/uit knop ingedrukt tot hij 13 keer heeft geknipperd. Laat dan direct los.

3. Druk volume min in en daarna direct source. Als tv aan/uit knippert los laten.

Alles moet nu werken.

Bekijk in context

25 Reacties 25
Simba24

Level 13
  • 786Posts
  • 37Oplossingen
  • 190Likes
Klopt mijn vriendin heeft ook Loewe en daar werkt de volume ook niet, alleen met de originele afstandsbediening.
Alexander J

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Je moet in ieder geval van de Horizovolumeregeling afblijven.
Ik heb gewoon met mijn Loewe.-remote het volume ingesteld
Christian73

Level 1
  • 368Posts
  • 11Oplossingen
  • 8Likes
Alexander J wrote:
Je moet in ieder geval van de Horizovolumeregeling afblijven.


Dat is niet zo heel moeilijk, want de Horizon zelf heeft geen volumeregling!
ave
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Alexander, je bedoeld dus dat je het volume met de Loewe afstandsbediening moet regelen en niet met de de afstandsbediening van de horizon?
Dat is dus mijn probleem waar ik een oplossing voor zoek. Alles wil ik kunnen bedienen met de horizon afstandsbediening.

Is er geen Ziggo service engineer die dit probleem oppakt?
Magicwizz

Level 5
  • 45Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Hoi Ave,

Helaas is het niet mogelijk.
Ik heb vaker bij mensen gezeten om de afstandsbediening te kunnen koppellen met de LOEWE TV, maar het werkt niet. Het lijkt net of de LOEWE afstandsbediening 2 infraroodopdrachten na elkaar stuurt.
ukblur

Level 1
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Heb de loewe invidual,en het was ff uitzoeken, Maar nu werkt het.Wat is het probleem, bij code 1660 intoetsen, gaan er meerder verschillende codes om de beurt.Bij intoetsen 1660, moet het rode lampje van de horizon afstandbediening 10 keer knipperen, (de 10 code),en dan proberen of nu alles werkt.als het nu werkt, dit vastzetten.
Nieuwe gebruike

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@ukblur: Ik heb hetzelfde probleem bij het koppelen aan de Loewe TV met de 1660 code. Hoe moet je na 1660 de 10 code intoetsen en hoe moet je "dit vastzetten"?
ukblur

Level 1
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Iedere loewe TV,afhankelijk van het type type.Ieder type ,heeft een eigen unieke code afstand bediening.Daarom,krijg je het koppelen de TV aan de horizontv onder 1660,meerdere codes.Bij bv de 10 wisseling van de code (dus onder 1660),zit bv de loewe invidual
EddyB

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ukblur wrote:
Heb de loewe invidual,en het was ff uitzoeken, Maar nu werkt het.Wat is het probleem, bij code 1660 intoetsen, gaan er meerder verschillende codes om de beurt.Bij intoetsen 1660, moet het rode lampje van de horizon afstandbediening 10 keer knipperen, (de 10 code),en dan proberen of nu alles werkt.als het nu werkt, dit vastzetten.


Dus je moet het lampje 10x laten knipperen enndan vastleggen. Dus zonder de tv uit te zetten?
ukblur

Level 1
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Kijken of de TV uitschakelde,dan vastzetten.Mocht het toch nog steeds niet lukken,even verder proberen.Bij elke knippering van de led,krijg je een andere subcode.En 1 van die codes zal dan overeen komen.Het is idd even puzzellen,en uit testen.(binnen de code 1660,zitten er meerdere mogelijkheden.En deze zullen dan 1 voor 1, opgeroepen worden.Dus gewoon FF uitzoeken welke bij u Loewe TV past
Skynzor

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Werkt niet, heb alles geprobeerd.. 1660, tussen de 1 en 50x laten knipperen, niks helpt.
ukblur

Level 1
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Skynzor wrote:
Werkt niet, heb alles geprobeerd.. 1660, tussen de 1 en 50x laten knipperen, niks helpt.
Wat voor type loewe hebt u.Bij mij, ging het om de invidual
Skynzor

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ukblur wrote:
Skynzor wrote:
Werkt niet, heb alles geprobeerd.. 1660, tussen de 1 en 50x laten knipperen, niks helpt.
Wat voor type loewe hebt u.Bij mij, ging het om de invidual


Ik vermoed dat ik een LOEWE heb van het type 'Xelos 46'.
pdijkvan

Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
OK heb zelf de Loewe Xelos.
Afstandsbediening horizon box werkt met alle functies.
Als volgt gedaan.

1. Druk volume min in en daarna direct source. Ongedrukt houden tot tv aan/uit knopje blijft branden.

2. Houd tv aan/uit knop ingedrukt tot hij 13 keer heeft geknipperd. Laat dan direct los.

3. Druk volume min in en daarna direct source. Als tv aan/uit knippert los laten.

Alles moet nu werken.
RVL14

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Voor de Loewe Art geldt 11 keer knipperen.
Marleentje

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Voor de Loewe Xelos A26 moet je 14 keer knipperen. Na veel gezoek eindelijk gevonden door deze site. ZIGGO ZELF WIST HIER NIETS VAN. Goede tip en hartelijk bedankt. Ik heb twee dagen gezocht naar een oplossing.
Mpmosterd

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb zelf een Loewe Connect 37 uit 2008 en daar werkte 13x knipperen bij. Succes allen!
fredreset

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De OK. ODL55640U-DIB van mediamarkt werkt ook dankzij deze tip
pdijkvan wrote:
OK heb zelf de Loewe Xelos.
Afstandsbediening horizon box werkt met alle functies.
Als volgt gedaan.

1. Druk volume min in en daarna direct source. Ongedrukt houden tot tv aan/uit knopje blijft branden.

2. Houd tv aan/uit knop ingedrukt tot hij 13 keer heeft geknipperd. Laat dan direct los.
*(ik hield de volume-min knop ingedrukt en na 3x ging het geluid zachter)
3. Druk volume min in en daarna direct source. Als tv aan/uit knippert los laten.

Alles moet nu werken.


P.S. mijn model ging het volume dus werken na 3 keer knipperen.
Renee R

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb een Loewe Connect ID32 en krijg dit niet voor elkaar,

kan mij iemand hiermee helpen?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic