1
Vraag
2
Reacties
Cleopatra

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Welk onderdeel houdt het retoursignaal van de Mediabox XL tegen?

Bij het installeren van de Mediabox XL krijg ik foutmelding 1010 en 1001.
Blijkbaar wordt het retour signaal van de Mediabox tegengehouden door een bepaald component in mijn huis.
Bijgaand foto's van de componenten in mijn huis / meterkast.
Weet iemand welk(e) component(en) het signaal tegenhouden?

Zie onder de spoiler de foto's van de aansluiting
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
De versterker heeft geen retourkanaal dus daar komt het signaal niet verder naar buiten.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes


Wat is een retourgeschikte antenneversterker?

Antenneversterkers zijn al sinds het begin van de kabelnetwerken te verkrijgen. Deze versterkers zijn er echter alleen op ontwikkeld om het signaal tussen 85Mhz en 862Mhz te versterken. Deze versterkers zijn geschikt om analoge televisie en radio signaal sterker te maken als deze te zwak word. In retourgeschikte installaties hebben deze versterker geen mogelijkheid om de frequente band 5-65Mhz door te laten of te versterken. Dit betekend dat een apparaat dat gegevens naar de provider wil versturen dit niet kan.
Retourgeschikte antenneversterkers bieden hier maar ook op andere vlakken oplossingen. Retourgeschikte versterkers versterken het signaal tussen 85Mhz en 862Mhz. Deze versterkers zijn niet alleen geschikt om het analoge radio/tv signaal te versterken maar bieden ook de mogelijkheid om digitaal televisie signaal en internet signaal te versterken. Retourgeschikte antenneversterkers bieden ook de mogelijkheid om de band 5-65Mhz door te laten en te versterken. Hierdoor kunnen apparaten die gegevens versturen en ontvangen via de coaxkabel contact maken met de provider.

https://www.coaxkabelwinkel.nl/digitale-televisie-kennisbank/antenneversterker/wat-is-een-retourgeschikte-antenneversterker/
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Mijn mediabox gebruikt upstreams op 38, 44.5, 52 en 58.8 MHz. Je versterker geeft aan 47-862 MHz, dus een deel van de upstream valt daar al buiten. (waarbij maar de vraag is of deze versterker überhaupt retourgeschikt is). Helaas kan ik niet lezen wat er op je splitter en AOP staat, maar die kunnen ook nog eens in de weg zitten. Heb je daar typenummers van?
Cleopatra
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De splitter is van Technotix; ESI-02N; 2-Way splitter; 5 - 1000 Mhz; ClassA; 3,6dB; 4,0 dB
DE AOP is van QAMTEX vovom Digital; VQ601R; 5-1000 Mhz
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
De versterker heeft geen retourkanaal dus daar komt het signaal niet verder naar buiten.
Cleopatra
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste mensen, het was inderdaad de versterker.
Mijn dank voor de goede adviezen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic