Vraag

Wegvallen van geluid, blokkerig beeld en vaststaan beeld

  • 8 maart 2019
  • 50 Reacties
  • 3972x Bekeken

Reputatie 1
  • Gedreven Liefhebber
  • 70 reacties
Goedeavond,

Ik ben die Mediabox XL zo zat. Laatst is er een Ziggo monteur geweest die heeft inmiddels voor de 3e keer alles doorgemeten, deze keer ook van verdeelstation tot in huis. Signaal verlaagd omdat deze te sterk was. Daarna is de 7e horizon box geïnstalleerd. De 6e was niet eens meer in het Ziggo netwerk te zien.
Alles was voor een dag goed en de problemen komen weer terug.
1 Beeld slaat regelmatig vast en ook de box.
2 Geluid wordt zacht en slaat heel vaak vast, dit duurt enkele seconden.
3 Film kijken op Netflix, wat een verschikking; blokkerig beeld, beeld slaat vast en het geluid valt ook weg en wordt zachter.

Ondanks heb ik voor 150 euro aan HDMI kabels gekocht en een afgeschermde coax kabel.
Sorry, wat moet ik nog meer doen om normaal te kunnen genieten van een avondje ontspannen tv kijken.

Met deze horizon box is het regelrecht een irritatie. Zeker als mijn zoontje mij in het weekend wekt (7 uur) omdat de tv het niet doet of geen goed beeld geeft.

Heeft iemand nog een idee om toch tv te kunnen kijken zonder problemen?
Ben er nu echt klaar mee!!!

Groet,

BA

50 Reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi BA,

Na meerdere monteurs en zoveel verschillende mediaboxen, kan ik het goed begrijpen dat je er klaar mee bent!
Het lijkt me daarom goed dat een Ziggo moderator hier bij komt om het toch goed op te lossen. Zij zijn namelijk erg deskundig :)
Ik geef hen een seintje, ze zullen dan morgen in dit topic langskomen :)

Groet,
Evert
Reputatie 1
Vooropgesteld: het blijft triest dat er al meerdere malen een monteur is geweest, de zaak doormeet, corrigerende acties onderneemt maar het probleem toch terug blijft komen.

Mijn ervaring is dat de Mediabox erg gevoelig is voor omstandigheden van buitenaf. Behalve de aanslutingen zou ik ook kritisch kijken naar de plaats van de box zelf. Bij de foto die je plaatst, schrijf je dat de box vrij staat. Maar ik zie iets op de box staan en de box zelf staat onder een product van Polk Audio. Is dat een speaker? Ik zou proberen de box echt helemaal vrij te zetten. Dus ook niet vlak naast een speaker of basisstation van de draadloze telefoon.
Reputatie 7
Badge +35
Ik zou, in dit geval, het eens zonder versterker en zonder splitter proberen.
Het is een vreemde actie om het signaal te versterken en daarna weer te dempen.

Allebei de apparaten hebben invloed op het signaal, niet direct in sterkte, maar wel in haperende kwaliteit.
De Mediabox XL kan dan wel aangeven dat de signaalkwaliteit Uitmuntend is, maar je ervaart dit niet, helaas.

Je kunt ook even wachten tot een Ziggo moderator hier langskomt en er haar/zijn licht eens over laat schijnen, zij kunnen diep in het systeem kijken en zien wat er mogelijk speelt in de achtergrond.
Reputatie 1
Ik heb HUMAX en de horizon box naast elkaar laten draaien. Met de HUMAX heb ik geen problemen en ook nooit gehad.
Dus ik blijf hoop hebben dat de nieuwe Mediabox deze problemen niet meer vertoont.
Reputatie 7
Badge +11
Hoi Bert. Dan wordt het misschien toch dat een moderator weer een monteur stuurt. Moet toch goed kunnen?
Werk aan de winkel voor @Lycke Ziggo .

Teun.
Reputatie 7
Badge +35
Ik zie een apparaat op de Mediabox XL liggen, daar kan de Mediabox XL niet altijd even goed tegen.

Apparaten die te dicht bij elkaar staan of op elkaar staan, kunnen elkaar negatief beïnvloeden.

Kun je eens proberen om de box aan te laten staan, maar met het Logitech apparaat een stukje ervandaan.

Ik haalde iedere maand de box altijd 30 seconden van de stroom om vreemde issues te voorkomen.☺
Reputatie 2
Goedemiddag,

Ik heb dit ook eens even zitten volgen.
De actie van de gene die is langs geweest is apart.
Omdat het signaal te hoog is heeft de monteur waarschijnlijk een pos-f geplaatst en 1 aansluiting afgedopt.
Hij had ook op de versterker gewoon wat terug kunnen gaan.
Aangezien je nu al zo lang aan het klooien bent met deze box en verschillende keren de signalen al aangepast zijn kan het best zijn dat je tuner een opdonder heeft gehad.
Of dat er al te veel tuners stuk zijn.
Ziggo kan uitlezen hoeveel tuners je van de 6 nog levend hebt om het zo maar te zeggen.

Je up en downstream waardes van de Mediabox-xl zijn prima in orde en hij zou in theorie probleemloos moeten werken.
Ik zou als ik jou was ziggo vragen om naar je tuners te kijken. @Lycke Ziggo
Reputatie 1
Goedemiddag lycke,


Ik heb nu alles zonder versterking aangesloten en dan is het signaalsterkte veel te hoog en dat leverde nog meer problemen op. Dus de oplossing was de splitter om het signaal te dempen.
Deze gruwelijke box is gewoon hyper gevoelig. Te veel signaal geeft blokkerig beeld en blijft geluid ook hangen. Nu met de afstelling van de monteur leverde het ook problemen op.

Ik heb het vermoeden dat door de warmte ontwikkeling in de box heel veel conflicten ontstaan die met kabels niet op te lossen zijn.

Mijn box staat vrij op de kast, voor de warmteontwikkeling tegen te gaan. Daarnaast heb ik ook de WiFi uitgezet.

Ik weet het echt niet meer.

Reputatie 1
Ja, dit was tot dat ik de box (s' nachts) uit de stroom heb gehouden. Factory reset heb gedaan en daarna alle kabels nogmaals nagelopen heb. Nu is haperingen en geluid problemen nagenoeg weg wel slaat hij af en toe vast.vooral bij het schakelen.

Ik hoop snel dat de nieuwe Mediabox de oplossing gaat zijn van deze ergernissen.
Reputatie 7
Badge +35
In begin uitmuntend zou nog moeten kunnen werken, maar is op het randje en als je blokken ziet al te veel.

Een mogelijke andere oplossing is op de eerste plaats waar Ziggo binnenkomt de splitter, dan één uitgang naar de Mediabox XL en de andere uitgang naar de versterker.
Reputatie 1
Dit heb ik ook geprobeerd vanmiddag. Dan krijg ik meteen blokkerig beeld en blijft hij hangen. Echt heel wazig...

Nu heb ik ook haast geen geluid via Dolby digital. Bij DD staat de tv op level 60 dan heb ik normaal geluid en wanneer ik deze uitzet scheelt het 20, dan staat de tv op 40 om normaal tv geluid te hebben. Maar geen DD. Echt de moed zak in mijn schoenen.
Reputatie 7
Badge +11
Welke kleur kabel gaat naar de box?

Teun
Reputatie 1
HDMI kabel van audioquest.
Reputatie 7
Badge +11
Hallo @B67. Ik bedoel de kleur coax kabel vanaf de versterker.

Teun
Reputatie 1
Dat zijn zwarte kabels geleverd en aangesloten door de monteur van Ziggo.
Reputatie 1
Goedemiddag,

Terug bij af, wederom blokkerig geluid valt weg. Wat een kijkplezier, dus niet. Ben nu die box echt zat.
Geen storingen in mijn gebied. Dus weer de box resetten, wachten op installatie. Daarna een week geen problemen en alles begint weer van voren af aan. Pfffff

Ik geef de hoop op.
Oplossing is nabij....... Hoelang is het wachten op de Mediabox Next? Weet iemand al iets meer?

Groet,

Burt
Reputatie 7
Badge +11
Stel, het zit toch in de bekabeling hetzij binnenshuis of buitenhuis, dan helpt de nieuwe box toch ook niet?? al eens een keer bv een humax op proef geplaatst. Kun je kijken wat deze doet, als die ook niet goed blijft dan zou het wel aan de bekabeling kunnen liggen of iets van buitenaf. Al met al wel een vervelend probleem helaas, wat dus niet zo maar even op te lossen is.

gr Teun
Reputatie 7
Goedenavond Mark,

Het is willekeurig, als ik aanzet, EPG, eigen opnames, on demand of als ik van kanaal wissel door enkel keer op ch+ te drukken. Er is geen pijl op te trekken.
Wat mij ook opvalt is dat de horizon box random op rood lampje springt en dat gaat het bakje bewegen van links naar rechts. Dat is wel vervelend, dan ben ik weer 5 minuten naar een zwart beeld aan het kijken.
Ik ben op dit moment erg blij dat de box niet meer hapering in het beeld geeft en het geluid weer normaal is. Hoe is het gesteld met mijn tuners, zijn deze nog in orde?

Met open armen ontvang ik graag de nieuwe Mediabox Next.

Jeetje, dat is inderdaad wel erg willekeurig en vooral irritant! Ik stel voor dat we hier toch nogmaals een monteur naar laten kijken, alleen overleg ik dat eerst even met de opper-monteursplanner zodat we onze meest ervaren man of vrouw bij je langs sturen. Ik stuur je dadelijk een privébericht om de afspraak verder vast te leggen.
Reputatie 7
Badge +11
Het gaat even om de grijze en de 2 witte kabels die op jouw antenne versterker zitten. Welke gaat daarvan naar de horizon en zit er dan in de kamer waar deze staat ook nog een einddoos??

Teun
Reputatie 1
De grijze gaat naar de einddoos. Die andere gaan naar de slaapkamers. Op de slaapkamers staan HUMAX decoders en deze werken zonder problemen.
Reputatie 4
Badge +4
De upstream is toch aan de hoge kant. Ik kan het weten heb de zelfde gezeik gehad.
De versterker is de probleem niet die heb ik er ook tussen zitten box op de minste versterking van de aop uit een splitter ene uitgang modem ander uitgang de versterker de upstream zou op de mediabox tussen de 38 en de 42 zitten dit werkt goed en als ik zo na de singaal sterkte zie op npo 1 80 % in het goed zit deze boven de + 8 in dedown stream net te hoog tussen 4 a 6 is nog goed wat doet de upstream rechtstreeks op de aop zonder versterker en splitter mag deze zakken na 38 dan is de splitter stuk een goede splitter gaat de up stream in waarde wat om hoog van 38 na 41 a 42 dbmv splitter dempt en de downstream maar ook in de upstream daarom ook rechtstreeks even op de aop waarde uitlezen zoals up als downstream post deze even kunnen we zien wat er mis gaat dit is in ieder geval niet stabiel
Reputatie 7
Badge +11
Oke duidelijk. Welke einddoos word er gebruikt (eventueel foto) ?

gr Teun.
Reputatie 7
Hi B67, goed nieuws dat de blokken, haperingen en geluidsproblemen nu opgelost lijken te zijn!

Ik kan in het signaal geen afwijkingen ontdekken naar de Mediabox XL, ook de temperatuur blijft ruim binnen de marge (max 42°C interne temperatuur) en de box geeft alleen aan dat hij regelmatig gereset wordt (dat klopt met jouw verhaal). Of een monteur de overgebleven vastlopers kan oplossen weet ik zo niet.
Wanneer loopt de box nu nog vast. Je geeft aan dat dat vooral bij schakelen gebeurt, maar wat doe je dan precies? Ben je snel door de EPG aan het bladeren, zap je snel van NPO 1 naar een ander kanaal door herhaaldelijk CH+ in te drukken, of zelfs als je van NPO1 naar NPO2 gaat met 1 klik?

Je interesse voor de nieuwe mediabox staat genoteerd.
Reputatie 1
De Ziggo monteur heeft een nieuwe geplaatst van baum of baun 1000mhz. Dit doe ik uit mijn hoofd. Helaas kan ik geen foto bijvoegen. Kun je hier iets mee
Reputatie 7
Badge +11
Ja, daar kan ik iets mee. Het is een braun, dus dat moet goed zijn. Dan wordt het weer iets lastiger voor ons. Dan wordt het toch meten. Dit soort gevallen doe ik bij klanten van ons, maar dan heb ik de meter bij mij om exact te bepalen waar de ellende zit.
Je woont zeker niet in de buurt van Emmen?

Teun

Reageer