Vraag

Wegvallen van geluid, blokkerig beeld en vaststaan beeld

  • 8 maart 2019
  • 50 Reacties
  • 4099x Bekeken


Toon eerste bericht

50 Reacties

Reputatie 1
Nee, dat is nog een eind rijden. De laatste monteur heeft bij mij alles doorgemeten vanuit de wijkkast tot in huis. Alle waardes lagen binnen de opgaven van Ziggo. Op de horizon box lag deze tussen 7.6 tot 7.9 DB.
Reputatie 7
Badge +11
Das jammer, anders had ik je wel willen helpen. De waardes zijn in mijn beleving te hoog!
Misschien dat @B ert ook meekijkt en zijn mening daar over wil geven.

Teun
Reputatie 1
Ik had gisteren de grijze coax op de versterker gezet op port 1 zonder versterking. Toen bleef Netflix hangen en bleef bij 75% hangen en daarna moest ik zelfs de box van het stroom afhalen, was vastgeslagen. Daarna heb ik hem op port 2 gezet en dit werkte wel weer met wederom blokjes en haperingen. Toch vraag ik mij af of het niet ligt aan de warmte die de horizon box opbouwt. Je kan erop een ei bakken.

Wat betreft de waarden, wat zou de juiste waarde moeten zijn op de hoogte van de horizon box? Was toch tussen de 6 en 9 DB ben ik mij laten vertellen.
Reputatie 7
Badge +35
Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?

Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.
Reputatie 1
Dat zou fijn zijn.

Probleem zit echt in de box denk ik en dat was ook het vermoeden van de monteur. Ik zie hun reactie wel tegemoet.
Reputatie 1
De horizon box zit niet in mijn netwerk. WiFi is uitgeschakeld. En de signaalsterkte is zoals de monteur heeft afgeregeld. Puur coax en met HDMI naar de tv.
Op 10/2 heb ik een harde reset gedaan om de problemen mogelijk op te lossen. Niet dus......

Reputatie 7
Badge +35
Dan kan er nog een probleem zijn met de upstream.
Mocht je er nog zin in hebben, kun je dan je downstream en upstream plaatsen die in je Mediabox XL te zien zijn?

Als je ingelogd bent staan de downstream en upstream links in het menu.
Inloggen op de Ziggo Mediabox XL
Reputatie 7
Badge +35
Helaas heb ik met deze dB's te weinig ervaring om daar iets zinnigs over te zeggen.
Hier moet nog eens dieper naar gekeken worden, vermoed ik.
Reputatie 1
Ik heb ze toegevoegd

Reputatie 1
Wat wel vreemd is dat in de eerste 2 weken geen problemen zijn en daarna begint het met onderbreking van het geluid en slaat het beeld vast. Nu heb ik als experiment vannacht de stekker uit de horizon box gehaald. Nu heb ik nog geen problemen mogen ontdekken. Wel een constatering dat als de box uit het stroom gaat er een verandering optreed.

Is deze constatering dat deze box door warmte of constant onder spanning staan anders gaat reageren een mogelijkheid?

Ik hoor graag jullie reactie.

Mijn box staat vrij, dus zou niet oververhit kunnen worden.
Reputatie 1
Goedemiddag Mark,

Ik heb laatst een monteur van jullie escalatie team gehad die is hier van 11 uur tot 14 uur bezig geweest. Ik denk niet dat het aan de verbinding ligt. Mijn eerdere horizon boxen werkte de merendeel van de tuners niet meer. Dus verwacht ik dat een andere monteur hier geen verandering in kan brengen.
Reputatie 1
Goedeavond,

Inmiddels 5 dagen verder, gisteren begon het weer. Met code 2010, beeld staat willekeurig vast voor 2 seconden. Geluid valt dan ook weg.
Pfff, wat ben ik die horizon box zat.
Ik hoop dat ze snel de media box next gaan uitleveren.

Dit is echt niet leuk meer. Weer stroom eraf en gaan we weer voor de komende dagen.
Reputatie 7
Badge +35
Dank voor het plaatsen, ik zie geen afwijkingen, hier moet veel dieper gekeken worden.

Gelukkig heeft @Evert al een seintje gegeven aan de Ziggo moderators.

Heb je een coax versterker in gebruik waar de Mediabox XL achter zit?
Reputatie 1
Ja, er zit een orginele Ziggo versterker achter. Alles is doorgemeten door de Ziggo monteur. In totaal is hij hier ruim 2 uur bezig geweest. Alle waardes waren perfect en binnen de door ziggo opgestelde normen.
De monteur heeft ivm te hoge signaalsterkte er een splitter tussen gezet om 3db te dempen. De waardes aan de horizon box waren 7.9 db. Dus voordoen aan de waarden van Ziggo.

Ik heb zojuist kleurstiften gekocht om de blokjes vanavond in te gaan kleuren. Dan hoef ik en mijn gezin zich niet te irriteren.

Hieronder de versterker, welke door Ziggo is geleverd.

Reputatie 1
Laat ik eerst eens de reactie van Lycke afwachten.

Wat mij echt opvalt is dat ik deze klachten nooit heb gehad met HUMAX 5200C.
Deze wordt ook nooit zo heet. Nu ben ik wel erg retro bezig, maar ik denk dat het probleem gevonden moet worden in de horizon box zelf.
Reputatie 1
Goedenavond Mark,

Het is willekeurig, als ik aanzet, EPG, eigen opnames, on demand of als ik van kanaal wissel door enkel keer op ch+ te drukken. Er is geen pijl op te trekken.
Wat mij ook opvalt is dat de horizon box random op rood lampje springt en dat gaat het bakje bewegen van links naar rechts. Dat is wel vervelend, dan ben ik weer 5 minuten naar een zwart beeld aan het kijken.
Ik ben op dit moment erg blij dat de box niet meer hapering in het beeld geeft en het geluid weer normaal is. Hoe is het gesteld met mijn tuners, zijn deze nog in orde?

Met open armen ontvang ik graag de nieuwe Mediabox Next.
Reputatie 1
Goedenavond,

Gisterenavond heb ik mijn horizon box wederom in fabrieksinstellingen gezet. Alles vanaf de aansluiting waar de Ziggo binnenkomt nagelopen. Als resultaat; geen storingen meer, dat wil zeggen blokkerig beeld. Wel had ik een aantal keer dat de box is vastgeslagen ook irritant.

Het probleem met het geluid was er nog steeds. Ik was van mening dat dit zeker niet aan mijn versterker kon liggen. Wat is er gebeurd: Door stroom of een storing door het vastslaan zijn al mijn instellingen van de versterker gewist. Dit gebeurd alleen bij een pieksignaal via HDMI. Dat vind ik alles behalve prettig!!

Mijn vraag hebben jullie dit ook wel eens meegemaakt?

Groet,

Burt
Ik had ook last van haperend geluid en soms beeld,bij mij kwam het doordat dolby digital aan stond bij geluidsinstellingen.
mediabox resetten en dolby digital uit laten heeft bij mij het probleem opgelost.
maar het blijft kut dat je dat niet kan gebruiken.
hoop dat je hier wat aan hebt.
Reputatie 1
Ik heb zojuist even de horizon box uitgezet en bij het aanzetten staat hij weer vast.
Dan weer " Even ogenblik geduld A.U.B " scherm en dan komt hij weer op de zender.

@Erwin1111 - Klopt DD heb ik allang niet meer aan dat geeft inderdaad veel problemen.
Reputatie 1
Ik heb de Logitech hub van mijn horizon box afgehaald om problemen uit te sluiten. Daarnaast is de Polk center speaker volledig afgeschermd, dus daaraan kan met niet liggen. Deze problemen had hij ook toen de horizon box in kast stond.
Ben met je eens dat deze box hypergevoelig is.
Reputatie 7
Hi Burt, balen dit! We halen met alle plezier nogmaals alles uit de kast om jouw problemen met de Mediabox XL op te lossen, maar je gaf destijds aan dat je liever zou wachten op de Mediabox Next. Kijk je daar nu anders tegenaan? Dan kom ik in actie voor je.

Helaas nog geen nieuwe info over de Mediabox Next, blijft afwachten voor nu.
Reputatie 7
Badge +35
@B67 schreef: "Wat is er gebeurd: Door stroom of een storing door het vastslaan zijn al mijn instellingen van de versterker gewist."

Dit begrijp ik niet, instellingen in welke versterker?

Kun je aangeven hoe alles precies is aangesloten?
Reputatie 1
De horizon box is aangesloten via mijn HT versterker. (HDMI). Mogelijk heeft de box door het vaststaan of wat dan ook, de instellingen in mijn versterker gewist. Klinkt misschien vreemd maar ik kan niet anders verklaren dat deze gegevens zijn gewist. Zou er door een retour ARC mogelijk een stroomstoring zijn geweest. Ik weet het echt niet wat er anders is gebeurd.

Ik zag zojuist ook weer een rood lampje branden onderin en daarna begon dat streepje heen en weer te bewegen. Dat gebeurt geregeld.
Reputatie 7
Hey @B67 . Welkom hier!
Zo te lezen gaat het bij jou al veel te lang niet goed. Top dat je hier contact over opneemt.

De laatste gedachte van @Be rt komt ook bij mij op. Een signaal versterken om vervolgens te verzwakken vind ik een vreemde gang van zaken. Zou je eens kunnen testen hoe het gaat zonder de splitter en versterker? Puur om deze situatie nog te testen.
Reputatie 7
Badge +35
Dus als ik het goed begrijp gaat er vanuit je box een HDMI kabel naar een versterker en dan een HDMI kabel naar de TV.

Zo ja, zijn er ook haperingen en blokkerig beeld als de HDMI van de Mediabox XL rechtstreeks in de TV zit?

Reageer