Vraag

Wegvallen van geluid, blokkerig beeld en vaststaan beeld

• 8 maart 2019
  • 50 Reacties
  • 3820x Bekeken

Toon eerste bericht

50 Reacties

Reputatie 7
Badge +35
Helaas heb ik met deze dB's te weinig ervaring om daar iets zinnigs over te zeggen.
Hier moet nog eens dieper naar gekeken worden, vermoed ik.
Reputatie 7
Badge +11
Hoi Bert. Dan wordt het misschien toch dat een moderator weer een monteur stuurt. Moet toch goed kunnen?
Werk aan de winkel voor @Lycke Ziggo .

Teun.
Reputatie 1
Wat wel vreemd is dat in de eerste 2 weken geen problemen zijn en daarna begint het met onderbreking van het geluid en slaat het beeld vast. Nu heb ik als experiment vannacht de stekker uit de horizon box gehaald. Nu heb ik nog geen problemen mogen ontdekken. Wel een constatering dat als de box uit het stroom gaat er een verandering optreed.

Is deze constatering dat deze box door warmte of constant onder spanning staan anders gaat reageren een mogelijkheid?

Ik hoor graag jullie reactie.

Mijn box staat vrij, dus zou niet oververhit kunnen worden.
Reputatie 7
Badge +35
Ik zie een apparaat op de Mediabox XL liggen, daar kan de Mediabox XL niet altijd even goed tegen.

Apparaten die te dicht bij elkaar staan of op elkaar staan, kunnen elkaar negatief beïnvloeden.

Kun je eens proberen om de box aan te laten staan, maar met het Logitech apparaat een stukje ervandaan.

Ik haalde iedere maand de box altijd 30 seconden van de stroom om vreemde issues te voorkomen.☺
Reputatie 2
Goedemiddag,

Ik heb dit ook eens even zitten volgen.
De actie van de gene die is langs geweest is apart.
Omdat het signaal te hoog is heeft de monteur waarschijnlijk een pos-f geplaatst en 1 aansluiting afgedopt.
Hij had ook op de versterker gewoon wat terug kunnen gaan.
Aangezien je nu al zo lang aan het klooien bent met deze box en verschillende keren de signalen al aangepast zijn kan het best zijn dat je tuner een opdonder heeft gehad.
Of dat er al te veel tuners stuk zijn.
Ziggo kan uitlezen hoeveel tuners je van de 6 nog levend hebt om het zo maar te zeggen.

Je up en downstream waardes van de Mediabox-xl zijn prima in orde en hij zou in theorie probleemloos moeten werken.
Ik zou als ik jou was ziggo vragen om naar je tuners te kijken. @Lycke Ziggo
Reputatie 1
Laat ik eerst eens de reactie van Lycke afwachten.

Wat mij echt opvalt is dat ik deze klachten nooit heb gehad met HUMAX 5200C.
Deze wordt ook nooit zo heet. Nu ben ik wel erg retro bezig, maar ik denk dat het probleem gevonden moet worden in de horizon box zelf.
Reputatie 1
Goedenavond,

Gisterenavond heb ik mijn horizon box wederom in fabrieksinstellingen gezet. Alles vanaf de aansluiting waar de Ziggo binnenkomt nagelopen. Als resultaat; geen storingen meer, dat wil zeggen blokkerig beeld. Wel had ik een aantal keer dat de box is vastgeslagen ook irritant.

Het probleem met het geluid was er nog steeds. Ik was van mening dat dit zeker niet aan mijn versterker kon liggen. Wat is er gebeurd: Door stroom of een storing door het vastslaan zijn al mijn instellingen van de versterker gewist. Dit gebeurd alleen bij een pieksignaal via HDMI. Dat vind ik alles behalve prettig!!

Mijn vraag hebben jullie dit ook wel eens meegemaakt?

Groet,

Burt
Reputatie 7
Badge +35
@B67 schreef: "Wat is er gebeurd: Door stroom of een storing door het vastslaan zijn al mijn instellingen van de versterker gewist."

Dit begrijp ik niet, instellingen in welke versterker?

Kun je aangeven hoe alles precies is aangesloten?
Reputatie 1
De horizon box is aangesloten via mijn HT versterker. (HDMI). Mogelijk heeft de box door het vaststaan of wat dan ook, de instellingen in mijn versterker gewist. Klinkt misschien vreemd maar ik kan niet anders verklaren dat deze gegevens zijn gewist. Zou er door een retour ARC mogelijk een stroomstoring zijn geweest. Ik weet het echt niet wat er anders is gebeurd.

Ik zag zojuist ook weer een rood lampje branden onderin en daarna begon dat streepje heen en weer te bewegen. Dat gebeurt geregeld.
Reputatie 7
Badge +35
Dus als ik het goed begrijp gaat er vanuit je box een HDMI kabel naar een versterker en dan een HDMI kabel naar de TV.

Zo ja, zijn er ook haperingen en blokkerig beeld als de HDMI van de Mediabox XL rechtstreeks in de TV zit?
Reputatie 1
Ja, dit was tot dat ik de box (s' nachts) uit de stroom heb gehouden. Factory reset heb gedaan en daarna alle kabels nogmaals nagelopen heb. Nu is haperingen en geluid problemen nagenoeg weg wel slaat hij af en toe vast.vooral bij het schakelen.

Ik hoop snel dat de nieuwe Mediabox de oplossing gaat zijn van deze ergernissen.
Reputatie 7
Hi B67, goed nieuws dat de blokken, haperingen en geluidsproblemen nu opgelost lijken te zijn!

Ik kan in het signaal geen afwijkingen ontdekken naar de Mediabox XL, ook de temperatuur blijft ruim binnen de marge (max 42°C interne temperatuur) en de box geeft alleen aan dat hij regelmatig gereset wordt (dat klopt met jouw verhaal). Of een monteur de overgebleven vastlopers kan oplossen weet ik zo niet.
Wanneer loopt de box nu nog vast. Je geeft aan dat dat vooral bij schakelen gebeurt, maar wat doe je dan precies? Ben je snel door de EPG aan het bladeren, zap je snel van NPO 1 naar een ander kanaal door herhaaldelijk CH+ in te drukken, of zelfs als je van NPO1 naar NPO2 gaat met 1 klik?

Je interesse voor de nieuwe mediabox staat genoteerd.
Reputatie 1
Goedenavond Mark,

Het is willekeurig, als ik aanzet, EPG, eigen opnames, on demand of als ik van kanaal wissel door enkel keer op ch+ te drukken. Er is geen pijl op te trekken.
Wat mij ook opvalt is dat de horizon box random op rood lampje springt en dat gaat het bakje bewegen van links naar rechts. Dat is wel vervelend, dan ben ik weer 5 minuten naar een zwart beeld aan het kijken.
Ik ben op dit moment erg blij dat de box niet meer hapering in het beeld geeft en het geluid weer normaal is. Hoe is het gesteld met mijn tuners, zijn deze nog in orde?

Met open armen ontvang ik graag de nieuwe Mediabox Next.
Ik had ook last van haperend geluid en soms beeld,bij mij kwam het doordat dolby digital aan stond bij geluidsinstellingen.
mediabox resetten en dolby digital uit laten heeft bij mij het probleem opgelost.
maar het blijft kut dat je dat niet kan gebruiken.
hoop dat je hier wat aan hebt.
Reputatie 1
Ik heb zojuist even de horizon box uitgezet en bij het aanzetten staat hij weer vast.
Dan weer " Even ogenblik geduld A.U.B " scherm en dan komt hij weer op de zender.

@Erwin1111 - Klopt DD heb ik allang niet meer aan dat geeft inderdaad veel problemen.
Reputatie 1
Vooropgesteld: het blijft triest dat er al meerdere malen een monteur is geweest, de zaak doormeet, corrigerende acties onderneemt maar het probleem toch terug blijft komen.

Mijn ervaring is dat de Mediabox erg gevoelig is voor omstandigheden van buitenaf. Behalve de aanslutingen zou ik ook kritisch kijken naar de plaats van de box zelf. Bij de foto die je plaatst, schrijf je dat de box vrij staat. Maar ik zie iets op de box staan en de box zelf staat onder een product van Polk Audio. Is dat een speaker? Ik zou proberen de box echt helemaal vrij te zetten. Dus ook niet vlak naast een speaker of basisstation van de draadloze telefoon.
Reputatie 1
Ik heb de Logitech hub van mijn horizon box afgehaald om problemen uit te sluiten. Daarnaast is de Polk center speaker volledig afgeschermd, dus daaraan kan met niet liggen. Deze problemen had hij ook toen de horizon box in kast stond.
Ben met je eens dat deze box hypergevoelig is.
Reputatie 7
Goedenavond Mark,

Het is willekeurig, als ik aanzet, EPG, eigen opnames, on demand of als ik van kanaal wissel door enkel keer op ch+ te drukken. Er is geen pijl op te trekken.
Wat mij ook opvalt is dat de horizon box random op rood lampje springt en dat gaat het bakje bewegen van links naar rechts. Dat is wel vervelend, dan ben ik weer 5 minuten naar een zwart beeld aan het kijken.
Ik ben op dit moment erg blij dat de box niet meer hapering in het beeld geeft en het geluid weer normaal is. Hoe is het gesteld met mijn tuners, zijn deze nog in orde?

Met open armen ontvang ik graag de nieuwe Mediabox Next.

Jeetje, dat is inderdaad wel erg willekeurig en vooral irritant! Ik stel voor dat we hier toch nogmaals een monteur naar laten kijken, alleen overleg ik dat eerst even met de opper-monteursplanner zodat we onze meest ervaren man of vrouw bij je langs sturen. Ik stuur je dadelijk een privébericht om de afspraak verder vast te leggen.
Reputatie 1
Goedemiddag Mark,

Ik heb laatst een monteur van jullie escalatie team gehad die is hier van 11 uur tot 14 uur bezig geweest. Ik denk niet dat het aan de verbinding ligt. Mijn eerdere horizon boxen werkte de merendeel van de tuners niet meer. Dus verwacht ik dat een andere monteur hier geen verandering in kan brengen.
Reputatie 1
Goedeavond,

Inmiddels 5 dagen verder, gisteren begon het weer. Met code 2010, beeld staat willekeurig vast voor 2 seconden. Geluid valt dan ook weg.
Pfff, wat ben ik die horizon box zat.
Ik hoop dat ze snel de media box next gaan uitleveren.

Dit is echt niet leuk meer. Weer stroom eraf en gaan we weer voor de komende dagen.
Reputatie 1
Goedemiddag,

Terug bij af, wederom blokkerig geluid valt weg. Wat een kijkplezier, dus niet. Ben nu die box echt zat.
Geen storingen in mijn gebied. Dus weer de box resetten, wachten op installatie. Daarna een week geen problemen en alles begint weer van voren af aan. Pfffff

Ik geef de hoop op.
Oplossing is nabij....... Hoelang is het wachten op de Mediabox Next? Weet iemand al iets meer?

Groet,

Burt
Reputatie 7
Badge +11
Stel, het zit toch in de bekabeling hetzij binnenshuis of buitenhuis, dan helpt de nieuwe box toch ook niet?? al eens een keer bv een humax op proef geplaatst. Kun je kijken wat deze doet, als die ook niet goed blijft dan zou het wel aan de bekabeling kunnen liggen of iets van buitenaf. Al met al wel een vervelend probleem helaas, wat dus niet zo maar even op te lossen is.

gr Teun
Reputatie 1
Ik heb HUMAX en de horizon box naast elkaar laten draaien. Met de HUMAX heb ik geen problemen en ook nooit gehad.
Dus ik blijf hoop hebben dat de nieuwe Mediabox deze problemen niet meer vertoont.
Reputatie 7
Hi Burt, balen dit! We halen met alle plezier nogmaals alles uit de kast om jouw problemen met de Mediabox XL op te lossen, maar je gaf destijds aan dat je liever zou wachten op de Mediabox Next. Kijk je daar nu anders tegenaan? Dan kom ik in actie voor je.

Helaas nog geen nieuwe info over de Mediabox Next, blijft afwachten voor nu.
Reputatie 3
Badge +4
De upstream is toch aan de hoge kant. Ik kan het weten heb de zelfde gezeik gehad.
De versterker is de probleem niet die heb ik er ook tussen zitten box op de minste versterking van de aop uit een splitter ene uitgang modem ander uitgang de versterker de upstream zou op de mediabox tussen de 38 en de 42 zitten dit werkt goed en als ik zo na de singaal sterkte zie op npo 1 80 % in het goed zit deze boven de + 8 in dedown stream net te hoog tussen 4 a 6 is nog goed wat doet de upstream rechtstreeks op de aop zonder versterker en splitter mag deze zakken na 38 dan is de splitter stuk een goede splitter gaat de up stream in waarde wat om hoog van 38 na 41 a 42 dbmv splitter dempt en de downstream maar ook in de upstream daarom ook rechtstreeks even op de aop waarde uitlezen zoals up als downstream post deze even kunnen we zien wat er mis gaat dit is in ieder geval niet stabiel

Reageer